Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: možnost přetížení C5 (nákladem)
fanda C5
10.04.2013 14:58 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem)
99
Tony_Z napsal(a):
1. asi nemᚠpáru o tom, jakýproud je schopna dát baterka... zkratuj ji klíčem, pozoruj záblesk a jak se ti ho kus utaví.
2. Výkon čerpadla je dán jen za podmínky, že mu dodávᚠjen to napětí, které je pro něj určené. (takže pokud by na něm bylo psáno 12V, tak ten výkon, co je na něm psaný je právě při těch 12V. Pokud napětí snížíš, jeho výkon poklesne. Pokud napětí zvýšíš, pak se výkon zvýší také, ale po chvilce ho upečeš.

Dále: P = U * I, to je správně a také I = U/R -> P = U^2 / R

a také P = I^2 * R, co zase není nic jiného než P = U * I .... (protože U = I * R)

Př. 1: Odpor motoru bude dejme tomu 20ohm. (zvol si tam jakou hodnotu chceš, pro konečnou ukázku to je nepodstatný)
a) 12V : P = U^2 / R = 12^2 / 20 = 144 / 20 = 7,2VA (příkon)

b) 14,4V : P = U^2 / R = 14.4^2 / 20 = 204,36 / 20 = 10,368VA (příkon)

c) 18V: P = U^2 / R = 18^2 / 20 = 204,36 / 20 = 16,2VA (příkon)

rozdíl mezi a) a b)??? v případě b má motor sice o 44% větší příkon (takže bude mít i o podobnou hodnotu větší výkon - záleží na jeho účinnosti, která bude jistě při různém napětí proměnná), ale také se především o těch 44% více zahřívá.
V případě c) to je již vše o 125% (oproti 12V) a to pak vydrží jen krátkou dobu než klekne (uhřeje se, přepálí se).

Takže s největší pravděpodobností příčinou toho, že ti klekne el. čerpadlo bude to, že ti bude přebijet alternátor a čerpadlo se spustí k dorovnání (to se ti s chcípnutym motorem stát nemůže - to už je ale vedlejší, páč se stejnak pouští za jízdy k dorovnávání tlaku)

Edit: Počítáno s tím, že motor má již konstantní otáčky a konstantní zatížení (žádné grafy změn odporu a proudu v čase ku zatížení a otáčkám tvořit nebudu. )

Zúčtování, čerpadlo odpálíš vysokým napětím, přetěžování (při zatížení klesá odpor motoru a roste proud, tudíž se víc zahřívá - při konstantním napětí), no a pokud to skombinuješ, dᚠvyšší napětí a zatížíš, tak je to vůbec to nejlepší co pro něj může udělat - dělej to pravidelně a můžeš koupit nový.

V podstatě a jednoduše je to tak, používejme auto na co je určené a jak máme, pak nemusíme řešit takovéto otázky, pokud ho krátkodobě přetížíme, nic se nestane, pokud to budeme dělat pravidelně, vrátí nám to.

Pokud to poženeme do extrému, přijde na řadu oteplení hlavních pólu motoru a nějaký kutil určitě navrhne jakousi proudovou diferenciální ochranu obvodu, doplněnou tepelnou ochranou vinutí, no a jako vrchol by mohl být ochranný obvod pro špatnou komutaci při přetížení. No a rázem z toho máme kus elektrické lokomotivy co tahá vlaky o hmotnosti 2500 tun, z provenience ŠKODA PLZEŇ
Lidi, neblbněte, jezděte a neřešte co je dané a dávno vyřešené...

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator