Tony_Z
|
10.04.2013 13:50 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
|

|
zhrado napsal(a): tak teda rovnica zo základnej koly. P=U.I
Vykon čerpadla je daný. Baterka viac prúdu nedá. Take ostane u len napätie. Take tvrdenie e viac napätia = viac prúdu je u len z tejto rovnice blbos. Nie? U len zvuk tarta ked je slabá baterka je biedny. S týmto je to to isté.
1. asi nemá páru o tom, jakýproud je schopna dát baterka... zkratuj ji klíčem, pozoruj záblesk a jak se ti ho kus utaví.
2. Výkon čerpadla je dán jen za podmínky, e mu dodává jen to napětí, které je pro něj určené. (take pokud by na něm bylo psáno 12V, tak ten výkon, co je na něm psaný je právě při těch 12V. Pokud napětí sníí, jeho výkon poklesne. Pokud napětí zvýí, pak se výkon zvýí také, ale po chvilce ho upeče.
Dále: P = U * I, to je správně a také I = U/R -> P = U^2 / R
a také P = I^2 * R, co zase není nic jiného ne P = U * I .... (protoe U = I * R)
Př. 1: Odpor motoru bude dejme tomu 20ohm. (zvol si tam jakou hodnotu chce, pro konečnou ukázku to je nepodstatný)
a) 12V : P = U^2 / R = 12^2 / 20 = 144 / 20 = 7,2VA (příkon)
b) 14,4V : P = U^2 / R = 14.4^2 / 20 = 204,36 / 20 = 10,368VA (příkon)
c) 18V: P = U^2 / R = 18^2 / 20 = 204,36 / 20 = 16,2VA (příkon)
rozdíl mezi a) a b)??? v případě b má motor sice o 44% větí příkon (take bude mít i o podobnou hodnotu větí výkon - záleí na jeho účinnosti, která bude jistě při různém napětí proměnná), ale také se předevím o těch 44% více zahřívá.
V případě c) to je ji ve o 125% (oproti 12V) a to pak vydrí jen krátkou dobu ne klekne (uhřeje se, přepálí se).
Take s největí pravděpodobností příčinou toho, e ti klekne el. čerpadlo bude to, e ti bude přebijet alternátor a čerpadlo se spustí k dorovnání (to se ti s chcípnutym motorem stát nemůe - to u je ale vedlejí, páč se stejnak poutí za jízdy k dorovnávání tlaku)
Edit: Počítáno s tím, e motor má ji konstantní otáčky a konstantní zatíení (ádné grafy změn odporu a proudu v čase ku zatíení a otáčkám tvořit nebudu. )
Zúčtování, čerpadlo odpálí vysokým napětím, přetěování (při zatíení klesá odpor motoru a roste proud, tudí se víc zahřívá - při konstantním napětí), no a pokud to skombinuje, dá vyí napětí a zatíí, tak je to vůbec to nejlepí co pro něj můe udělat - dělej to pravidelně a můe koupit nový. |
| |
| |