Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: možnost přetížení C5 (nákladem)
Tony_Z
10.04.2013 13:50 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem)
99
zhrado napsal(a):
tak teda rovnica zo základnej školy. P=U.I
Vykon čerpadla je daný. Baterka viac prúdu nedá. Takže ostane už len napätie. Takže tvrdenie že viac napätia = viac prúdu je už len z tejto rovnice blbos. Nie? Už len zvuk štarta ked je slabá baterka je biedny. S týmto je to to isté.

1. asi nemᚠpáru o tom, jakýproud je schopna dát baterka... zkratuj ji klíčem, pozoruj záblesk a jak se ti ho kus utaví.
2. Výkon čerpadla je dán jen za podmínky, že mu dodávᚠjen to napětí, které je pro něj určené. (takže pokud by na něm bylo psáno 12V, tak ten výkon, co je na něm psaný je právě při těch 12V. Pokud napětí snížíš, jeho výkon poklesne. Pokud napětí zvýšíš, pak se výkon zvýší také, ale po chvilce ho upečeš.

Dále: P = U * I, to je správně a také I = U/R -> P = U^2 / R

a také P = I^2 * R, co zase není nic jiného než P = U * I .... (protože U = I * R)

Př. 1: Odpor motoru bude dejme tomu 20ohm. (zvol si tam jakou hodnotu chceš, pro konečnou ukázku to je nepodstatný)
a) 12V : P = U^2 / R = 12^2 / 20 = 144 / 20 = 7,2VA (příkon)

b) 14,4V : P = U^2 / R = 14.4^2 / 20 = 204,36 / 20 = 10,368VA (příkon)

c) 18V: P = U^2 / R = 18^2 / 20 = 204,36 / 20 = 16,2VA (příkon)

rozdíl mezi a) a b)??? v případě b má motor sice o 44% větší příkon (takže bude mít i o podobnou hodnotu větší výkon - záleží na jeho účinnosti, která bude jistě při různém napětí proměnná), ale také se především o těch 44% více zahřívá.
V případě c) to je již vše o 125% (oproti 12V) a to pak vydrží jen krátkou dobu než klekne (uhřeje se, přepálí se).

Takže s největší pravděpodobností příčinou toho, že ti klekne el. čerpadlo bude to, že ti bude přebijet alternátor a čerpadlo se spustí k dorovnání (to se ti s chcípnutym motorem stát nemůže - to už je ale vedlejší, páč se stejnak pouští za jízdy k dorovnávání tlaku)

Edit: Počítáno s tím, že motor má již konstantní otáčky a konstantní zatížení (žádné grafy změn odporu a proudu v čase ku zatížení a otáčkám tvořit nebudu. )

Zúčtování, čerpadlo odpálíš vysokým napětím, přetěžování (při zatížení klesá odpor motoru a roste proud, tudíž se víc zahřívá - při konstantním napětí), no a pokud to skombinuješ, dᚠvyšší napětí a zatížíš, tak je to vůbec to nejlepší co pro něj může udělat - dělej to pravidelně a můžeš koupit nový.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator