Tak toto se mi podařilo nepochopit.
Kdy se motor točí na těch asi 5000 otáček na neutrál, tak řídící jednotka omezí překročení těchto otáček prostě regulací vstřiku nafty. Tudí řídící jednotka dodá tolik nafty (čili energie), kolik je potřeba na chod samotného motoru = poměrně minimum.
Kdy motor točí 5000 otáček třeba trojku při předjídění do kopce, tak tam řídící jednotka cpe vekerou monou naftu, tudí motor maká jako divý. Účinnost dieselového motoru je kolem 40%, take 60% spálené teplené energie zůstává na motoru a odvádí se částečně sáláním, částečně výfukem a z větí části chladícím systémem.
Take kdy motor spaluje méně nafty (na neutrál) logicky se méně hicuje, ne kdy se tam spaluje maximúm nafty při zátěi.
Ale hlavně je výe uvedený příspěvek mimo téma. Obava majitelů z vytáčení motoru na STK nemá nic společného s nějakou energií, za těch třikrát několik sekund se motor nenahicuje- obavy jsou z poruchy rozvodů - tedy přeskočení nebo prasknutí rozvodového řemene a tedy fatální poruchy motoru. No a ve svém původním článku píu, e pro řemen jsou i horí věci ne běet pár sekund na maximum na neutrál.