No já na to mám jiný názor. Pro nezatíený motor několikavteřinové vytočení do omezovače nemůe představovat ádný mimořádný záhul. Vdy toté se děje v provozu třeba při rychlém vjetí z vedlejí točíme na nií rychlostní stupně motor k maximu, a to ten motor cloume celým autem, tedy dostává plnou porci nafty (co naprázdno v STK ani náhodou) a velmi rychle opakovaně mění otáčky a kube s ním necitlivé rychlé přeřazování. Myslím, e speciálně pro rozvody je nejhorí věc skoková změna otáček motoru, nikoli plynulé dosaení maxima navíc bez zátěe.
Take pokud by motor neměl vydret prosté klidné vytočení k maximu, tak je lepí, kdy to nevydrí v klidu na STK, ne kdy to nevydrí za provozu nejlépe v nějaké krizové situaci.
Jezdil jsem s auty před érou řídících jednotek a i motory favoritu nebi igula se vytáčely dost přes maximum (igul el i na 7000, max bylo 5600). Omezovače nám motory etří a to hodně pod mez, co ten motor krátkodobě snese bez nějaké újmy.