 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Akumulátor |  |
najk
|
16.01.2013 19:31 -
Re: Akumulátor
|
|

|
BlueSeven napsal(a): Ona není Varta jako Varta, kupoval jsem čtyřletou C5 a byla v ní u z výroby nějaká Varta 74Ah, bohuel jeden článek u byl v pr... u čtyřleté baterie a přímo z Citroenu, no  .
Ale protoe jsem měl zkuenost z Xantie, kde Varta slouila 10 let, tak jsem do C5 koupil také Vartu. A to Silver Dynamic 77Ah 780A, čím více ampér na ten muj nafák tím lépe  .
U mrka slouí 2 roky a bez problémů, stačí pravidelně nabíjet. Jediné co mi na ní vadí je nemonost dolití, i kdy píou, e je bezúdrbová, myslel jsem si, e kdy strhnu samolepku nahoře, půjde se do ní dostat. Počítám, e bez dolévání elektrolytu nevydrí tak dlouho jako ta u Xantie.
btw. Tatík měl v nové Fábce také bezúdrbovou Vartu přímo z výroby a po 4 letech elektrolyt asi 2 cm pod vrkem elektrod, tak asi tak k Vartám 
bezúdrbová znamená bez údrby po CELOU dobu ivotnosti!!! To e chyběl elektrolyt v bezúdrbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnení aku jsou o něčem jiném ne před 10 lety. Dnes jsou dané ji jiné nabíjecí proudy a napětí, ji úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity.
Jinak nevím to přesně které, ale ve Slaným se dělají aku z asi třema názvy!!!! Na ivotnosti se podílí hodně vlivů např.: počet nabíjecích cyklů a vybíjecích, okolní teplota, podpětí, přepětí, skladování v plně nenabitém stavu, ale taky kvalita materiálů a technologie zpracování. Ono stačí, aby po výrobě stála někde s 50% kapacitou někde ve skladě. No je toho hodně, ale snad to stačí ve zkratce. |
| |
| |