 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Akumulátor |  |
vilous
|
15.01.2013 07:20 -
Re: Akumulátor
|
|

|
Mám baterku teprve třetím rokem, ale neudrí kapacitu. Nabiju a po týdnu nic moc. Při - 8 startuje, ale buď zůstanou vechny budíky za levým dorazem nebo počítač přehraje pár nesmyslných chyb. Po částečném zahřátí a opětovném startu ve OK. To je normální, na to jsem si zvykl. Ale nyní i nabití z 35 na 95% (podle ukazatele na nabíječce) trvalo půl hodiny, tak jsem ji odsoudil k zániku, byl to nějaký noname.
Koupil jsem Varta samozřejmě 74Ah. Koupená 12,6V a kapacita kolem 50% podle nabíječky. Nabito na 100% a napětí po odpojení nabíječky13,6V, které po 24 hodinách kleslo na 12,85V. Koupil jsem si kvůli tomu digitální voltmetr, protoe ručičkový ty detaily nepochytí.
Tak se ptám, jaké napětí má mít baterka v jakém stavu? Předpokládám, e pokles po nabití (nabíjecí napětí Varta doporučuje 14,4V a přesně tolik je na baterce v autě, kdy běí motor) je normální. Dříve psáno, e pod 10,8 je kaput nevratně. Výrobce Varta tvrdí, e při skladování mimo auto sledovat a nenechat v klidu pod 12,3. Kolik má mít baterka plně nabitá v ustáleném stavu po poklesu po nabíjení?
Respektive kam má ukazovat voltmetr po zapnutí klíčku před startem? U staré mi ukazoval tak centimetr vpravo od červeného pole. Po nastartování to samozřejmě vyleze a zřejmě to ukazuje oněch 14,4´nabíjecího napětí. |
| |
| |