filip76
|
22.10.2012 18:07 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
|

|
Tak a jsem zpět 
Diagnostika v BMW servisu probíhala dost podobně a s dost podobným výsledkem. Prý výstavní kousek. Dostal jsem pár rad ohledně poruchovosti jednotlivých dílů. Ukázalo se co bylo měněno a co se prý zaručeně dřív nebo později měnit bude.
Auto samotné mě vyrazilo dech. Člověk usedá do kusu oceli, ze kterého úplně čií řemeslnost a solidnost. Ono propírané dílenské zpracování je stoprocentně lepí, ne u Citroenu. Ne e by bylo u Citroenu patné, ale tohle je prostě fascinující. Stejně tak pouité materiály. Snad poprvé jsem začal chápat pojem "prémiovost". Nic nemá ádné vůle, nic nevre, vechno je takový příjemně tuhý.
Jízda jako taková si v ničem nezadala s prvním dojmem. Jestli mě Hydractiv znejistěl, tak tady mě pro změnu napadají slova jako jistota, samozřejmost. Netlumí to tak brilantně jako C5, ale nepohodlný to rozhodně není. Hydractiv je určitě měkčí, ale BMW je takové jisté. Řízení je teda balzám pro moje ruce. On ten zadní náhon bude mít něco do sebe. Člověk můe v zatáčce přidat plyn, ani by musel cokoliv korigovat.
Motor....tak to je kapitola sama pro sebe. Jestli jsem u Citroena motor chválil, tak tady mi úplně docházela slova. Je neuvěřitelný s jakou lehkostí se dokáe to auto dostat třeba z 80km/h někam ke 140km/h. To není o závodění. Definoval bych to slovem komfort. A to ticho ? Při 160km/h jsem s mechanikem na zadní sedačce polohlasně debatoval o plusech a mínusech jednotlivých aut. Neuvěřitelná je i spotřeba. Jízdu jsem pojal jako testovací, tudí jsem jel asi o 70% agresivněji, ne obvykle. Výsledek dle PP byl 8.3l/100 km. Tímto stylem bych se svou Mazdou byl zhruba u 11 litrů.
Řazení. Nevím jestli je Octavia etalonem řazení, ale i v případě BMW mi kulisa z Octávky přila přesnějí a její chod hladí.
Dnes to bude bezesná noc 
Nepochybuji, e BMW je lepí auto, ne Citroen. Je a úsměvné z kolika různých pohledů jsem to propíral a pak stačí se v obou autech projet... e bude výsledek takto jednoznačný jsem ale fakt nečekal.
Neberte to prosím jako nějaké hanění Citroena. Vsadím se, e stejně bych to vyhodnotil i u soudobého Mondea, Passatu, Superba ap.
Citroen určitě není patný vůz. Ale "soupeře" má podle mě jinde.
A proč to bude bezesná noc ? Kdy jsem odjíděl od BMW, tak jsem si říkal ..."o 25.000 draí, ..ten Citroen byl taky dobrej, jetě se v něm zítra svezu a uvidím " .....no a teď si říkám "ty vole, kdy se vykalu na dovolenou, tak můu koupit dvě sady gum (bratru za 30 tisíc) "
No...srdíčko si to rozhodlo. Teď u to jen rozumově zdůvodnit.
Kadopádně bych chtěl vem zůčastněným poděkovat za reakce. To v čem Citroen vyhrál na celé čáře je komunita. Tady se sely tři strany zajímavých názorů a věcných připomínek. Na bmwklubu jsou dvě odpovědi.
Asi si koupím Bavoráka a na pokec budu chodit sem 
Jetě jednou děkuji vem. |
| |
| |