| Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Ethanol E85 | |
krem
|
22.10.2012 12:32 -
Re: Ethanol E85
|
|
|
No tak teorii a hospodské klábosení jsme na těch 4 stránkách fora u absolvovali (kromě 1 mess z praxe) , dovolím si tedy přispět něco z mého letního laborování s E85:
- vozítko: C5-I, 2.0 benzín/100kW, 135 tis.km, 1.majitel, originál tovární seřízení bez přídavných čipů, bez palivového filtru (původně určeno pro německý trh), jezdím s lehkou nohou a obvykle vytáčím max do 3000 ot., běná dlouhodobá spotřeba BA95ultra (Globus) 7,7l/100km, jízdy při testech asi 30% město a okolí (do 10 km), 20% cesty do 50km a 50% dálnice
- zkouel jsem ruzné poměry Ba95:E85 od 90:10 po 30:70, pokadé vdy plná nádr a nájezd a do rezervy
- výsledky stručně:
1. čím více E85 a čím nií teplota, tím větí problémy se startováním - potvrzeno na 100%
2. uvolňování nečistot a zvýená koroze v palivovém systému - dosud (4.měsíce) ádný problém
3. do poměru 60:40 bez zvýení spotřeby paliva, se stoupajícím mnostvím E85 klidnějí chod motoru a subjektivní pocit lepího zátahu v nízkých otáčkách
4. od poměru 50:50 stoupá spotřeba a to poměrně razatně (50:50 9,5l/100km; 40:60 10,7 l/100km; 30:70 12l/100 km)
Závěr: jako nejvýhodnějí se mi osvědčil poměr 60:40, kdy mám stejnou spotřebu a cenu PHM o asi 10% nií.
Veobecná zkuenost při dálniční jízdě (čistý benzín) na tempomat je solidní spotřeba na necelých 120km/h (asi 3200 ot.), pak začíná dosti stoupat. (118km/h=7,5l; 130km/h=8,6l; 140 a 150km/h=9,2l; 160 a 180km/h=nad 10,5l). Take buď jedu na úsporu nebo frčím mezi 130 a 150, kdy to papká skoro stejně. Vyí rychlosti testovány v Německu na kvalitním povrchu, u naeho tankodromu bych to hádal na 12 litránků.
Tolik informativně MOJE OSOBNÍ PRAKTICKÉ zkuenosti. Nikomu je nevnucuji, nepolemizuji. |
| |
| |