 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Ethanol E85 |  |
vseved
|
17.10.2012 18:00 -
Re: Ethanol E85
|
|

|
Tony_Z napsal(a): Chtělo by to dát 10 autobusů, co by jezdilo jen na bionaftu a dalích 10, co by jezdilo jen na roponaftu a dluhodobě testovat. Pak by to bylo alespoň trochu objektivní, takhle to je zase "jedna bába povídala". Klidně se mohl objevit, jeden autobusák, co s tím jezdí jako prase a točí naftu do omezovače - vdy to přeci není jeho, tak mu to je jedno - A pak se kříčí, to je tímhle a tímhle a tímhle... bez jakéhokoliv testování...
Tak tedy DP autobusy:
1) Vechna autobusy s novými motory (a nové nebo generálkované) NESMĚJÍ pouívat Bionaftu a do ukončení záruky.
2) Průběh km pro údrbu se u vozidel s bio zkrátil o 15% u olejů a o 25% u palivové soustavy. V zimním období (pokud se teplota dlouhodobě pohybuje mezi -2 a 10 stupni) probíhá výměna palivových filtrů v romezí 5000 - 6000km. (Normální nafta - 40 000km.) Pokud se v týdení předpovědi objeví teplota pod -2 uzavírají se stojany s bionaftou.
Výhody Bio: Levnějí díky dotacím z magistrátu.
Nevýhody: patná funkce přídavného topení
Horí startování (nepřejte si ten smrad kdy v romezí 3.40 a 4.00 hod se natočí 40 autobusů s bio - pach z friáku je proti tomu Chanel)
Po přechodu z nafty na bio dochází ke sníení výkonu a o 12% - nutno upravit program převodovky - výsledkem je vyí spotřeba o cca 10% (u kloubáku je normovaná spotřeba podle linky 55 - 60l/100km).
Vzhledem k tomu e se zavedením Bio u DP bylo zároveň přikročeno ke zpřísnění limitů EURO, jsou autobusy vybaveny katalizátory s moností tzv. selektivní katalytickou redukcí, co znamená vstřikování močoviny do výfukového potrubí před katalyzátor výfukových plynů, kde se močovina mísí s výfukovými plyny, rozkládá se vlivem tepla za přítomnosti obsaené vody na amoniak (NH3) a oxid uhličitý (CO2). Amoniak dále na povrchu katalyzátoru reaguje s oxidy dusíku (NOX), které vznikají při spalování nafty. Z výfuku pak místo větiny NOX odchází nekodná vodní pára a dusík. Podmínkou uvedené reakce je dostatečná teplota výfukových plynů a vlastního katalyzátoru. A to je právě problém bionafty, nebo teplota výfukových plynů je u bio značně kolísavá - proto je občas za jedoucím autobusem cítit amoniak (čpavek).
A jen pro zajímavost: DP má pohotovostní vozidla (Fabie) v pronájmu a součástí smlouvy je, e nebude v těchto vozidlech pouívána BIO. |
| |
| |