 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Akumulátor |  |
TomasT
|
16.10.2012 00:27 -
Re: Akumulátor
|
|

|
Pánové, co trochu elektrotechniky.
Proud z alternátoru není voda v potrubí, není tam ádný kohoutek kterým by se určovalo kolik proudu půjde do baterky. Nabíjecí proud je určený konstantním napětím alternátoru 14,4V - na to je v altrnátoru regulátor - a stavem nabití baterie (z toho vyplývá její napětí a vnitřní odpor).
Vybitá autobaterie klidně z alternátoru bude ze začátku cucat 50A a více (pokud jí to alternátor dokáe dát - co na volnoběh spí nedokáe), ale ten proud bude během nabíjení plynule klesat a pokud se plně nabije, stačí na vyrovnání napětí s alternátorem jen malý udrovací proud (2,4V na článek).
Take ádný regulátor nabíjecího proudu - ten obvod se reguluje sám.
Troku jiná situace je při dobíjení doma nabíječkou - tam se nedobíjí ádným konstantním napětím 14,4V ale správně by se mělo konstantním proudem 1/10 kapacity baterie (např 72Ah = 7,2A) - baterie je plně nabitá pokud se při tomhle proudu napětí zvedne na 16,8V (2,8V na článek). |
| |
| |