Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Koupě Citroenu C5
LishaoTao
26.08.2012 01:20 - Rady před koupí nové C5
99
Ahoj Všichni.

Toto je můj první příspěvek zde. Budu si kupovat nové auto a zvažuji i jako jednoho z favoritů C5 2,2Hdi automat – z ceníku jsem vybral všechno, kromě střešního okna, plus navíc audio systém na zakázku, ještě extra fólie na okna, obyčejná bílá barva plus matná bílá fólie a pouze 18“ kola. Auto se mi mooc líbí, ale je to hlavně z ekonomických důvodů. Jen se bojím Francouzského auta. Vyškolily mě už R25, Safrane (Baccara), Safrane (Initiale), VelSatis (Initiale) a Espace IV. Je to už pravda několik let, ale mám pocit, že stejně jako všude jinde se díky panice z Číny hrozně šetří. Jezdím už jen v Německých autech - a zde je to teda znát. Další favorit je BMW5, BMW5GT. Nepište mi prosím že to jsou nesrovnatelná auta. Když to vezmu racionálně a odpustím si kraviny, který si objednám stejně jen proto, abych měl auto v dobré výbavě a použiji je minimálně, tak mi z toho C5 vypadne jako celkem rozumná úvaha. Obšitá palubní deska, výplně dveří až k oknům, plnokožený interiér a srovnatelné sedačky jsou v BMW za cca 220tisíc, atd..

Co mě přivádí k C5?
- Jak jsem psal je to hlavně cena.
- Pominu-li BMW 525D a MB-E 250CDI, tak i možnost celkem výkonného 4válce s automatem 2,2HDI. Na více válců v rámci firemní politiky nemám nárok. Pan ředitel má také jen 4válec. Zkoušel jsem DS5 v hybridu a teda to bylo pro mě peklo.. Co se auta týče. Jízdně mi to ústrojí přišlo zajímavé.
- Udělám Němcům truc - je jim to samozřejmě jedno, ale mě to udělá dobře Odliším se od ostatních – kolegů, přátel. S pojmem „neprémiový“ fakt problém nemám.
- V maximální výbavě hodnotně vyhlížející interiér - kůže Criollo a alcantarový strop
- Multimediální systém NaviDrive 3D - přijde mi to jako za málo peněz hodně muziky
- Parádní sedačky. Takhle pohodlně se mi sedí jen v BMW s anatomickými sedadly a nebo co pamatuji tak ve VelSatisu. Jezdím věčně sám, nebo maximálně ve dvou, takže málo místa vzadu mě netrápí. Navíc mi to tak špatné nepřijde – nevím co ti novináři furt řeší.
- čudltown. Mraky a mraky tlačítek – to mám moc rád. Trošku mi jen schází iDrive, nebo nějaký podobný ovládací klon.
- pevný střed volantu se spoustou tlačítek – to mě bere!
- auto není tak přeplastované jako Insignie, Superby, Peugeoty,…
- dvě pěkné koncovky výfuku



Co mi na C5 schází, nebo vadí
- ambientní osvětlení. V autech co teď mám, mi svítí od kliček dveří, schránek ve dveřích, dřevěného dekoru na palubní desce/dveřích až po prostor pro nohy. Je to fakt příjemný, hodně cestuju v noci a cítím se v autě prostě skvěle.
- dobré audio - a teď nemyslím Bose, Infinity, Philips a podobné hrůzy. Hudbu dnes poslouchám téměř výhradně v autě a chci si jí užít. Naštěstí tento nedostatek jsem s dealerem vyřešil, že mi do auta přes externí firmu postaví zvuk na mé ucho, bez ztráty záruky.
- náhon jen na přední nápravu
- relativně malá obrazovka NaviDrive 3D – jen 7“
- absence klimatizovaných sedaček
- absence adaptivního tempomatu - i když je pravda, že poslední dobou se ho snažím moc nepoužívat a jezdím na nohu. Nemám pak problémy s koncentrací při delších cestách a neusínám
- nemožnost volby dekoru – rád bych dřevo.
- vyšší hluk od kol. Na autě se kterým jsem jel byly R18 Micheliny a přišlo mi, že dělaly dost hluk. Ale je možné, že jsem teď jen moc zhejčkanej.
- úzký středový tunel. To mi ale zase vynahrazují ty sedačky – někam se vejít musí J
- kovový dekor na volantu a tenkost věnce
- absence zadní elektrické roletky na okno. Manuální pro boční okna mi nevadí, ale ten prazvláštní tvar mě fakt štve – to je raději nebudu vytahovat.
- klíček od vozu – ten je teda fakt mega děsivej – vyřešeno, na zakázku mi udělají jinou tu gumoplastovou část.
- držáčky nápojů – na to se ale asi dá zvyknout…
- autohold – jen hill assist a jen na pár vteřin L
- auto na 18“ nevypadá zas tak dobře. Aby bylo opravdu parádní, tak to chce ty 19“ Adriatique. Ale já chci šetřit! Takže 18“ Caspienne
- s paketem Criollo jsou nějaké plastové doplňky domodra – náhodně vybrané. Žádnou logiku jsem v tom nenašel.
- absence plynové vzpěry pro kapotu – minimálně s každým tankováním dolévám vodu do ostřikovačů.


Dotazy :
Má C5 atermické čelní sklo?
Má lepené čelní sklo?
Ta krabička na video-IN u NaviDrive 3D je v přihrádce před spolujezdcem sériově?
Je možné používat spárovaný telefon s bluetooth jako Wifi onboard hotspot?
Jde odblokovat dívání se na TV/DVD za jízdy?
Na nějakých fotkách mi přijde, jako by C5 měla zadní světla lehce začerněná?
Co je zezadu na středovém panelu? Výdechy klimatizace jsou ve sloupkách.




Jinak mile mě překvapil automat jak řadí. Nebylo to zlé a ta 2,2HDI na běžnou dálniční 150-160 bohatě dostačovala. Spotřeba pod 7litrů je fajn. Motor se moc nevytáčel a v kabině byl celkem klid.
Auto bych chtěl tak na 2-3roky. Teď ale hlavní otázka, jestli s ním budu schopen najezdit 200t km každodenního ježdění, nebo si ho nechat jen na 150t ? Nechci nic řešit. Jen jezdit na pravidelné servisní prohlídky a toď vše. K autům se umím chovat – musím, když chci, aby na ně byl spoleh a někde mě nenechala. Ale nechci někde v Belgii řešit to, že mi nefunguje podvozek, nebo něco dálšího. Na moje.auto a na dalších uživatelských rezencích jim pořád něco odchází, zlobí….

Díky moc všem za rady, návrhy, podněty.

Lishao

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator