 | |  |
Roozena
|
30.04.2012 13:08 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
|

|
Vždy, když někdo z prodejců srovnává Auto LED vs. žárovka, tak atomaticky nastřelí účinnost/efektivnitu/ svítivost/ 8-10x vyšší ve prospěch LED, než je klacická žárovka (což je vcelku pravda) rozměry, "jako origo žárovka" čímž na sebe uplete boudu v podobě dvou parametrů.
1. - i LED je třeba chladit a už v případě udávaného linku Hawardem je oněch 3,5W příkonu relativně dost na to, aby se LED v korpusu za horkých denních teplot přehřály a chcíply během několika týdnů - komu se pak bude chtít sundávat pokaždý nárazník a měnit to?...
2. Ohnisko takovýhle "vosího hnízda" je někde v hajzlu a reflektor konstruovaný na vysloveně bodový zdoj, jímž je vlákno žárovky v případě použití slepence LEDek vyzáří žádaným směrem výrazně méně světla, než je třeba, takže to celý svítí stejně na prdlačlu. - v ohnisku budou maximálně 4 LED a zbytek se poltluče a vyzáří kdovíkam.
z toho plyne, že se musí použít jednochip LED - ideálně 5-10W a pořádně ji chladit a i tak bude výsledek hodně o laborování. Docela bych to zkusil, ale nemám bohužel poničenšj reflektor s denním svícením z nějaký bouračky. |
| |
| |
|
|