duff74
|
12.01.2012 10:48 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
|

|
Roozena napsal(a): Z principu - pokud je EGR K.O. a zůstal zablokován v poze "OPEN", pak je rozhodně lepí řeení jej zaslepit, pokud se uivatel nerozhodne pro výměnu, co je vzhledem k ceně a moným problémů do budoucna vcelku pochopitelné. V tomto reimu toti m otor produkuje tolik CO2 a sazí, e si to steí dovede představit i paní Kateřina v horrorvém snu. Navíc právě tento stav vede k zadělání na nemalé problémy v podobě zanesení výfukévé cesty, turba, případně FAPu (je-li) Motor dostává kouř, přehřívá se spalovací prostor a řere vlastní srágory... Pokud je EGR K.O. a zůstal v poze "CLOSE" - a diagnostika to nepozná, tak to nepozná ani uřivatel a klidně s tim můe jezdit leta, ani by něco poznal, páč na emisích se to opravdu, ale opravdu nijak neprojeví, nebo metodika měření z principu měří exhalace za podmínek, kdy je EGR programově "CLOSE". asi tak... Opět podotýkám - můj názor, nikoli dogma...
A opět podotýkám - je to technická diskuze, nikoli filosoficko-politicky osobní... to jen na okraj, aby se to nemuselo zase mazat...
Nevím jak na Citroenu, ale třeba u Zafiry bylo k zaslepení EGR nutné aby byl funkční, tzn. e nesměl být zaseklý v jakékoliv poloze. Vyčistil se, normálně se zavíral, otvíral, jen bylo záslepkou zabráněno aby přes něj chodili spaliny, tudí se nezanáel a vydrel věky. Pokud se zaslepil mrtvý EGR házelo to chybu, protoe ECU poznala, e se pod napětím nehýbe. Take ti kdo měli EGR KO si sehnali nový funkční a záslepku si vyrobili, nebo si ji koupili orig. u Opla. |
| |
| |