Jinak tomuhle obchodnímu tahu a chipování výrobcem se říká technický vývoj.... Jen takový příklad zase ode mě z práce: BMW 135i má v serii asi 315koní. Fabrika na to dělá tzv. power kit,kterej ti přidá dalích cca 20 koní a asi 40Nm. Jene kvůli tomu u tam musí dát silnějí saharu,k ní jinou elektroniku a jako bonus optimalizovaný vedení vzduchu k chladičům(!) vody a dokonce jetě jeden vodní chladič přidat! Jsou tam tak ve výsledku tři. Proč? Kvůli 20ti koním navíc? Asi jo. A k chip tuningu ti někdo adekvátně upraví chlazení? Nebo něco jiného,co motor potřebuje k tomu,aby podával plný výkon dýl,ne pár set km? Asi ne...
Kdybych měl 315 koní v základu tak mě power kit váně nenatchneV mém případě těch 20 koní bohatě uhlídá termostat.A smysl vývoje ve stylu zvyování sloitosti/frekvence poruch po najetých kilometrech a spotřeby téměř přímo úměrné zvýení výkonu díky new technology mi po pravdě trochu uniká.