Tony_Z
|
27.10.2011 18:16 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
|

|
Darja napsal(a): na mokru zálaí na dezénu gumy a schopnosti odvádět vodu do boků. A větí styčná plocha je lepí ve vech případech, krom boření do sněhu. To, e to lidem kloue při rozjezdu je buď blbá guma a nebo to neuměj se spojkou. To by se autobus se svou ířkou gum na mokru nerozjel asi nikdy.
Osobně na mokru je příerná guma Goodyear Eagle F1 (v rozměru 195/50 R15), tak mizernej odvod do boků, e e z toho má člověk za detě sáňky. A s C5 jsem tohle nikdy nepocítila, ač má gumy (Continental Contipremium Contact) irí... čím to?
irí guma za detě: Musí odvézt více vody ( větí plocha ) a zároveň je těí odvézt tu vodu od středu kola na stranu, kdy je irí ( větí vzdálenost ). Proto jsou za mokra velmi dobré dezény s irokými podélnými drákami, kam se ta voda schová, aby se nemusela odvádět do stran, kdy je ale vody více, tak je to houby platné. - na vodu je irí o něco horí.
Proč autobus odjede, protoe je těkej to je ve, protlačí se skrze vodu případně břečku. Čím těí auto, tím rychleji se "propadne" vodou na vozovku respektive ji rychleji vytlačí. tím pádem si můe dovolit irí gumy.
Jestli se chce co nejvíce oddálit aquaplaning tak se vyhnout irím gumám.
( nevztahujte výe napsané na suchou vozovku, děkuji ) |
| |
| |