 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK |  |
TomasT
|
25.02.2011 09:02 -
Re: dojmy z STK
|
|

|
Opsáno z BX fóra:
U dieselu se měří kouřivost. Ta se pohybuje mezi 0,6 u nových motorů po 2,5 u starých motorů. Údaj bývá uveden v TP, na títku v motorovém prostoru nebo v emisních tabulkách, a říká se mu "korigovaný součinitel absorpce."
Měření pprobíhá následovně: Poprvé se prolápne plný plyn aby dolo k vyfoukání bordelů z výfuku apod. Poté se se spustí opacimetr (přístroj na měření emisí) a motor se ČTYŘIKRÁT po sobě vytočí nadoraz DO OMEZOVAČE. Přístroj sám ukazuje, kdy selápnout plyn, jak dlouho ho dret a kdy ho pustit. Poté přístroj vypočítá průměrnou hodnotu ze čtyř měření, která musí být nií, ne údaj uvedený pro daný motor. Zároveň je důleité, aby rozdíl mezi těmi čtyřmi měřeními nebyl větí ne 0,25%, pokud je větí, vozidlo nevyhovuje, i kdyby průměrný údaj vyhovoval.
Kontrolují se také dalí věci. Musí sedět volnoběné otáčky (rozpětí je uvedeno např. v kartičce měření emisí nebo v tabulkách v emisní stanici), a pak musí sedět také tzv. přeběhové otáčky, co jsou ty maximální otáčky kdy je motor v omezovači (tolerance bývá 200 otáček). Pokud je něco z toho mimo toleranci, vozidlo nevyhovuje. Dále se kontroluje také těsnost a stav výfuku, stav palivového potrubí, úniky oleje z motoru a pokud je motor s řídící jednotkou, tak také pamě závad (musí být prázdná).
Stává se také (natěstí zřídka, ale stává) e se při akceleračním testu (co je to vytáčení do omezovače) u neudrovaných motorů roztrhne vlivem prudkého záběru rozvoďák a je po motoru. (Vina je na majiteli, pokud je rozvoďák vyměňovaný dle servisních intervalů, nestane se to). |
| |
| |