Růa
|
18.11.2010 10:15 -
Re: Porucha automatu ?
|
|

|
Tak jsem se nakonec sám pustil do výměny oleje v převodovce 4HP20 u mé V6 (r.v. 2002, najeto cca 160 000 km).
Koupil jsem na internetu 7 litrů oleje (na dvě výměny) MOBIL ATF LT 71141 (dříve ESSO) za 218,- Kč/l.
Před výměnou bychom se správně měli přesvědčit pomocí diagnostiky o absenci chybových hláení. Já jsem se o tom nemohl přesvědčit, páč jsem ji neměl k dispozici. Ovem já jsem dělal výměnu jako více méně preventivní, tzn. e před výměnou řadila převodovka celkem v pohodě a nevykazovala známky poruchy.
Výpustním roubem jsem vypustil 3,4 litru oleje, který byl černý jako bota, ale čuchově nejevil známky přepálení (voněl nebo spí smrděl jako nový).
Narouboval jsem výpuák zpět a naopak vyrouboval kontrolní roub. Demontoval jsem sestavu vzduchového filtru a roubovákem jsem vypáčil plastovou modrou krytku otvoru pro spojení s atmosférou na vrchu převodovky. Do dírky jsem strčil hadičku vhodné velikosti s trychtýřem na konci.
Nalil jsem tam asi 2,5 litru, ne začal olej vytékat kontrolní dírou. Pak jsem nastartoval motor a páku voliče jsem přesunul do vech poloh a nakonec ji nechal v poloze "P". Poté by se měl za chodu olej nalévat do doby ne začne zase vytékat. Já jsem tam nalil dalí 1 litr a i kdy jetě nevytékal víc jsem nelil, protoe by mi nezbylo na druhou výměnu.
Kontrolní otvor jsem potom ucpal ucpanou hadičkou a čekal a se olej v převodovce ohřeje na nějakých 55 stupňů. Teplotu jsem kontroloval tak, e jsem vdy chvilku vyndal hadičku a do kontrolního otvoru strčil teploměr. A teplota oleje dosáhla oněch 55 stupňů, hadičku jsem tam ji nevracel a jenom měřil teplotu (přitom vytéká přebytečný olej) a při teplotě asi 60 stupňů jsem zarouboval kontrolní roub (to jsem se jetě pěkně spálil o rozpálený výfuk, který je u V6 proklatě blízko kontrolního roubu).
Celé to trvalo asi jednu hodinu a po výměně se řazení subjektivně zlehčilo. |
| |
| |