| | |
22.01.2016 17:43 -
STK - novinky, zákon, pravidla
|
2910236
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
tady prosím můete v klidu pokračovat
.link.
tady prosím můete v klidu pokračovat ;-)
http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig
|
|
22.01.2016 17:44 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2910237
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
od TomaseT:
K tomu, jaký mají i na STK hokej z nové metodiky kontroly emisí doporučuju tuhle diskuzi .link.
Citace z obsahu např:
"Body nové metodiky.
A) "Nepřetritě sledované" systémy musí být vechny (tři nebo dva) v nule, jinak je výsledek zkouky nevyhovující.
B) Pokud jeden nebo více ze "sporadicky sledovaných" systémů nebude v nule (tzn. nedokončen), nařizuje metodika "náhradní postup", který má chybějící NULU v Readiness Code (dále jen RC) nahradit.
Tzn. bude-li RC vypadat takto 011 0000000 pak nevyhovuje, protoe na místech nepřetritě sledovaných systémů MUSÍ být nuly.
Bude-li vypadat takto: 000 01001110, pak můe být výsledek emisního testu vyhovující, pokud vozidlo uspěje v náhradním postupu:
D) Postup benzín: Provede se zkouka pendlování lambdasondy.
E) Postup diesel: Provedou se vechny 4 akcelerace."
"Na SME i po 1.7.2016 projdete se zaslepeným EGR zcela legálně. Kdy je zaslepen, kontrolka nesvítí, chybu to nepíe, jen nejde Readiness Code. No a kdy není proveden na dalích ne prvních třech místech Readiness Code, stačí namísto jedné akcelerace lápnout jako alternativu na "jedničku" u EGR na plyn 4x a emisní známka je doma. Stačí mít v pořádku JEN kouřivost. Ostatní je zase stínohra, fraka a komedie."
"Pokud se jedná o vozidlo s emisně relevantním protokolem EOBD, potřebujete k tomu dle nové emisní metodiky znát, zda se jedná o "malá vozidla" a o protokol ISO 15031, nebo jiný! Tam jsou toti rozdílná pravidla.
Nová metodika říká (velmi kontroverzní a nekompetentní), e u malých vozidel, pouívajících protokol ISO 15031, je zcela nepřípustný výskyt závad skupiny P0xxx, s výjimkou skupin P07xx a P08xx bez ohledu na to, zda příznak MIL signalizuje její svícení nebo nikoli. Take je jedno, zda nesvítí kontrolka, je li uloena závada P0xxx je to důvod pro negativní výsledek na konci měření emisí.
U vech ostatních vozidel, pokud se najde jakákoliv závada v paměti, avak nebude aktuálně svítit kontrolka MIL, jedná se, podle té nekompetentní a od reality odtrené metodiky, o závadu "odeznělou" a můete jí ignorovat (???!!!).
Je to smutné, ale je to tak. Pokud prý tedy nesvítí kontrolka MIL, je mimo protokol ISO 15031 u malých vozidel přípustný jakýkoliv výskyt závady (i více závad v paměti EOBD)!"
atd...
od TomaseT:
K tomu, jaký mají i na STK hokej z nové metodiky kontroly emisí doporučuju tuhle diskuzi http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686
Citace z obsahu např:
"Body nové metodiky.
A) "Nepřetritě sledované" systémy musí být vechny (tři nebo dva) v nule, jinak je výsledek zkouky nevyhovující.
B) Pokud jeden nebo více ze "sporadicky sledovaných" systémů nebude v nule (tzn. nedokončen), nařizuje metodika "náhradní postup", který má chybějící NULU v Readiness Code (dále jen RC) nahradit.
Tzn. bude-li RC vypadat takto 011 0000000 pak nevyhovuje, protoe na místech nepřetritě sledovaných systémů MUSÍ být nuly.
Bude-li vypadat takto: 000 01001110, pak můe být výsledek emisního testu vyhovující, pokud vozidlo uspěje v náhradním postupu:
D) Postup benzín: Provede se zkouka pendlování lambdasondy.
E) Postup diesel: Provedou se vechny 4 akcelerace."
"Na SME i po 1.7.2016 projdete se zaslepeným EGR zcela legálně. Kdy je zaslepen, kontrolka nesvítí, chybu to nepíe, jen nejde Readiness Code. No a kdy není proveden na dalích ne prvních třech místech Readiness Code, stačí namísto jedné akcelerace lápnout jako alternativu na "jedničku" u EGR na plyn 4x a emisní známka je doma. Stačí mít v pořádku JEN kouřivost. Ostatní je zase stínohra, fraka a komedie."
"Pokud se jedná o vozidlo s emisně relevantním protokolem EOBD, potřebujete k tomu dle nové emisní metodiky znát, zda se jedná o "malá vozidla" a o protokol ISO 15031, nebo jiný! Tam jsou toti rozdílná pravidla.
Nová metodika říká (velmi kontroverzní a nekompetentní), e u malých vozidel, pouívajících protokol ISO 15031, je zcela nepřípustný výskyt závad skupiny P0xxx, s výjimkou skupin P07xx a P08xx bez ohledu na to, zda příznak MIL signalizuje její svícení nebo nikoli. Take je jedno, zda nesvítí kontrolka, je li uloena závada P0xxx je to důvod pro negativní výsledek na konci měření emisí.
U vech ostatních vozidel, pokud se najde jakákoliv závada v paměti, avak nebude aktuálně svítit kontrolka MIL, jedná se, podle té nekompetentní a od reality odtrené metodiky, o závadu "odeznělou" a můete jí ignorovat (???!!!).
Je to smutné, ale je to tak. Pokud prý tedy nesvítí kontrolka MIL, je mimo protokol ISO 15031 u malých vozidel přípustný jakýkoliv výskyt závady (i více závad v paměti EOBD)!"
atd...
|
|
22.01.2016 19:10 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2910253
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
A jetě doplnění, tady je komplet ta nová metodika měření (od str. 20 PDF dokumentu)
.link.
A jetě doplnění, tady je komplet ta nová metodika měření (od str. 20 PDF dokumentu)
http://adtechnik.cz/Documents/Products/1056/Vestnikametodika.pdf
|
|
22.01.2016 22:42 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2910332
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Je to komedie, Dovezl jsem nepojizdne auto na evidencku na vleku, Technik, auto musi dolu z vleku, a projet linkou, rikam sezen 5 lidi at to tam natlacime.Kdybych tam nemel kamarady tak by to tak asi fakt muselo byt. Chtel bych videt jak by udelali evidencku na auto ktere je na totalku a ktere mi nalozili destou. Asi kazda STK bude muset mit Destu a nejake pojizdne vozicky at muzes s autem pres linku kvuli evidencce. Chapu to u pojizdnych aut ale mela byt vyjimka pro nepojizdne auta. Jinak zase se bude delat novela novely a dalsi. Je to paradox. Ty kvuli evidencce musis stat v rade na linku kde cekaji lidi na STK. Kazde auto musi byt na lince 30 minut. Takze kdyz jsou pred tebou 4 auta tak to mas na 2,5 hodiny jen to fikne jen kvuli evidencce. Dalsi vec je ze pokud nenafoti stav tachometru tak taky nezpusobile evidencni kontroly. Takze asi nikdo neuvazoval ze u aut s vadnym motorem a nebo nedej boze utrzenym po havarce nejsi schopny nafotik stav kilometru. A o Economy modu ani nemluvim. Jo vymysleli to opravdu perfektne jen co je pravda !!! At jdou uz do prd*lkovic
Je to komedie, Dovezl jsem nepojizdne auto na evidencku na vleku, Technik, auto musi dolu z vleku, a projet linkou, rikam sezen 5 lidi at to tam natlacime.Kdybych tam nemel kamarady tak by to tak asi fakt muselo byt. Chtel bych videt jak by udelali evidencku na auto ktere je na totalku a ktere mi nalozili destou. Asi kazda STK bude muset mit Destu a nejake pojizdne vozicky at muzes s autem pres linku kvuli evidencce. Chapu to u pojizdnych aut ale mela byt vyjimka pro nepojizdne auta. Jinak zase se bude delat novela novely a dalsi. Je to paradox. Ty kvuli evidencce musis stat v rade na linku kde cekaji lidi na STK. Kazde auto musi byt na lince 30 minut. Takze kdyz jsou pred tebou 4 auta tak to mas na 2,5 hodiny jen to fikne jen kvuli evidencce. Dalsi vec je ze pokud nenafoti stav tachometru tak taky nezpusobile evidencni kontroly. Takze asi nikdo neuvazoval ze u aut s vadnym motorem a nebo nedej boze utrzenym po havarce nejsi schopny nafotik stav kilometru. A o Economy modu ani nemluvim. Jo vymysleli to opravdu perfektne jen co je pravda !!! At jdou uz do prd*lkovic
|
|
23.01.2016 15:49 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2910456
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
jruze napsal(a): STK asi nebude problém pro auta ve sluném stavu a alespoň nebudou na silnicích ty vraky a emise od poloviny roku? - no musíte se na ně připravit mi u jsme připraveni
Napsal jsi to sice krásně, ale blíe nevysvětlil.
To jako e má připravena svoje auta, nebo nabízí pomoc druhým, bude něco montovat do auta, kolik to bude stát?
Po přečtení tvého příspěvku nevím, co jsi tím vlastně myslel, klidně to můe trochu rozvinout, jinak to bylo zbytečné psát.
Napsal jsi to sice krásně, ale blíe nevysvětlil. :-p
To jako e má připravena svoje auta, nebo nabízí pomoc druhým, bude něco montovat do auta, kolik to bude stát? :nevim
Po přečtení tvého příspěvku nevím, co jsi tím vlastně myslel, klidně to můe trochu rozvinout, jinak to bylo zbytečné psát. ;-)
|
|
23.01.2016 18:39 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2910528
|
|
jruze
|
|
|
63zdenda napsal(a): Napsal jsi to sice krásně, ale blíe nevysvětlil.
To jako e má připravena svoje auta, nebo nabízí pomoc druhým, bude něco montovat do auta, kolik to bude stát?
Po přečtení tvého příspěvku nevím, co jsi tím vlastně myslel, klidně to můe trochu rozvinout, jinak to bylo zbytečné psát.
Ví kdo to tady čte? Mělo by stačit ,,provádíme přípravu na STK" ( a do toho spadá samozřejmě i provedení emisí a STK) to znamená zkontrolujeme ,,opravíme" a provedeme.
Ví kdo to tady čte? Mělo by stačit ,,provádíme přípravu na STK" ( a do toho spadá samozřejmě i provedení emisí a STK) to znamená zkontrolujeme ,,opravíme" a provedeme.;-)
|
|
23.01.2016 21:14 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2910603
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
jruze napsal(a): Ví kdo to tady čte? Mělo by stačit ,,provádíme přípravu na STK" ( a do toho spadá samozřejmě i provedení emisí a STK) to znamená zkontrolujeme ,,opravíme" a provedeme.
Ale v tom případě je pro případné zájemce tato informace zcela bezcenná, nevím zda bude něco montovat do auta, kolik to bude stát, prostě nic.
Jinak u nás kadý servis připraví auto na STK a dokonce i zajistí její úspěné absolvování, vlastně to samé, co jsi napsal ty.
Ale v tom případě je pro případné zájemce tato informace zcela bezcenná, nevím zda bude něco montovat do auta, kolik to bude stát, prostě nic. :nevim
Jinak u nás kadý servis připraví auto na STK a dokonce i zajistí její úspěné absolvování, vlastně to samé, co jsi napsal ty. ;-)
|
|
23.01.2016 22:06 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2910620
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
nevíme kdo to tady čte, ale v tom případě o tom radi nepi, nech si to pro sebe, takto to vypadá pouze jako skrytá reklama pro tebe a případnou nepříjemnost pro tvého kámoe, který ti umoňuje dávat interní informace a jestli nejsou interní, tak jsou veřejné a v tom případě wo co gou????
nevíme kdo to tady čte, ale v tom případě o tom radi nepi, nech si to pro sebe, takto to vypadá pouze jako skrytá reklama pro tebe a případnou nepříjemnost pro tvého kámoe, který ti umoňuje dávat interní informace a jestli nejsou interní, tak jsou veřejné a v tom případě wo co gou???? :-))))
|
|
23.01.2016 23:01 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2910639
|
|
Maty114
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 26 |
|
|
Ja jsem zvedavej, jak se popasujou s stk, az prijedu v lbc do stanice Mrstikova s karavanem.
Auto ma 4,8m karavan 6,6m a stanice je do U. Jak se tam budu vytacet s e skoro 12m soupravy.
Prozatim voziky delaji. Do ted mi delali stk venku pred budovou.....
Maty
Ja jsem zvedavej, jak se popasujou s stk, az prijedu v lbc do stanice Mrstikova s karavanem.
Auto ma 4,8m karavan 6,6m a stanice je do U. Jak se tam budu vytacet s e skoro 12m soupravy.
Prozatim voziky delaji. Do ted mi delali stk venku pred budovou.....
Maty
|
|
25.01.2016 07:35 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2911019
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Tak tohle u je fakt síla. Půl mega pokuty za to, e firma neinformuje klienta, e vymontovaný FAP znamená ztrátu provozuschopnosti navíc taení proti čipování.
.link.
Tak tohle u je fakt síla. Půl mega pokuty za to, e firma neinformuje klienta, e vymontovaný FAP znamená ztrátu provozuschopnosti navíc taení proti čipování.
http://domaci.ihned.cz/c1-65122620-stat-chce-ze-silnic-vyhnat-auta-se-zvysenym-vykonem-spadeno-ma-na-chiptuning-i-odstranovani-filtru
|
|
25.01.2016 17:45 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2911186
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
To kolega byl s celkem novějím vozem na STK a samozřejmě neproel, kvůli emisím. r. 2011, najeto 72tkm. Svítila kontrolka motoru...
Mám své auto v červenci rovnou hodit ze skály anebo nasypat x peněz do opravy a modlit se, e v ŘJ nebude ádná závada ?
To kolega byl s celkem novějím vozem na STK a samozřejmě neproel, kvůli emisím. r. 2011, najeto 72tkm. Svítila kontrolka motoru...
Mám své auto v červenci rovnou hodit ze skály anebo nasypat x peněz do opravy a modlit se, e v ŘJ nebude ádná závada ?
|
|
25.01.2016 18:04 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2911199
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Jestli kolegovi svítila kontrolka motoru, měl tam chybu a divim se, e tam vůbec jezdil.
Kdyby jsi měl ty chybu v ŘJ, také by ti svítila nějaká kontrolka, pokud nesvítí, neměl bys mít problém, pro jistotu si můe zajet na diagnostiku, ta ti to potvrdí, jinak ty kódy připravenosti jsou a od nějakého roku, mám dojem 2003, úplně jistý si ale nejsem, kadopádně diagnostika, nebo stačí čtečka OBD II, ta ty kódy připravenosti také umí načíst. Zatím nic ze skály neházej, byla by to věčná koda.
Jestli kolegovi svítila kontrolka motoru, měl tam chybu a divim se, e tam vůbec jezdil. :-o
Kdyby jsi měl ty chybu v ŘJ, také by ti svítila nějaká kontrolka, pokud nesvítí, neměl bys mít problém, pro jistotu si můe zajet na diagnostiku, ta ti to potvrdí, jinak ty kódy připravenosti jsou a od nějakého roku, mám dojem 2003, úplně jistý si ale nejsem, kadopádně diagnostika, nebo stačí čtečka OBD II, ta ty kódy připravenosti také umí načíst. Zatím nic ze skály neházej, byla by to věčná koda. :-d ;-)
|
|
25.01.2016 18:28 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2911206
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
po vymazani mu tam nic nesviti ale ty 000 v jednotce nema ,takze tam ani nejede...
po vymazani mu tam nic nesviti ale ty 000 v jednotce nema ,takze tam ani nejede...
|
|
25.01.2016 18:35 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2911207
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Tak chyba motoru asi říkala, e něco s tím má...vymazat nestačilo. Nejprve musí nechat opravit závadu (předpokládám, e se stejně zase projeví - potom u servis snad bude vědět CO hledat a opravit) a a pak znovu STK (po opravě a nějakých najetých kilometrech...
No a jinak u tebe... má toho poehnaně, cos mi psal. Ale já auto taky nemám bez chyby. Bude CO dělat.
Tak chyba motoru asi říkala, e něco s tím má...vymazat nestačilo. Nejprve musí nechat opravit závadu (předpokládám, e se stejně zase projeví - potom u servis snad bude vědět CO hledat a opravit) a a pak znovu STK (po opravě a nějakých najetých kilometrech...
No a jinak u tebe... má toho poehnaně, cos mi psal. :-p Ale já auto taky nemám bez chyby. Bude CO dělat.
|
|
25.01.2016 18:37 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2911209
|
|
jumep
|
|
|
mas stary benzin, ak ti ide KAT tak prejdes v pohode, tieto auta sa nedavaju na OBD, az od 2005 myslim
mas stary benzin, ak ti ide KAT tak prejdes v pohode, tieto auta sa nedavaju na OBD, az od 2005 myslim
|
|
25.01.2016 22:16 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2911296
|
|
jruze
|
|
|
Pokud někdo bude chtít info tak SZ - zítra jedu s r.v.2003 tak sem hodím protokol (to je praxe - jestli nějaký pisálek napsal něco jiného??) pokud nenačte vechny kódy provádí se měření 4x pokud načte vechny kody(vdy úspěně a bez chyb ) tak měření 2x.
Pokud někdo bude chtít info tak SZ - zítra jedu s r.v.2003 tak sem hodím protokol;-) (to je praxe - jestli nějaký pisálek napsal něco jiného??) pokud nenačte vechny kódy provádí se měření 4x pokud načte vechny kody(vdy úspěně a bez chyb ) tak měření 2x.
|
|
25.01.2016 23:07 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2911298
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Z tím, e první tři pozice by měly být v pořádku vdy, jinak by to projít nemělo vůbec - viz citace z metodiky s příkladem nahoře.
Ale kdoví, jak se k tomu teď do června v přechodném období postaví.
Z tím, e první tři pozice by měly být v pořádku vdy, jinak by to projít nemělo vůbec - viz citace z metodiky s příkladem nahoře.
Ale kdoví, jak se k tomu teď do června v přechodném období postaví.
|
|
26.01.2016 08:23 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2911318
|
|
jruze
|
|
|
Tak nějak - pokud by to měli praktikovat jen u ,,mladích" aut tak by to postrádalo smyslu - nejvíce ,,upravených" aut je právě těch starích u kterých je udrení a zprovoznění ,,ekologických komponentů " nerentabilní a mnohdy převyující cenu vozu Jen malá otázečka u kolika euro 5. a 6. víte o těchto úpravách? (euro 6. se u některých značek dovede zastavit,u eoro 5. je to sloité, u euro 3. a 4. nejrozířenějí)
Tak nějak - pokud by to měli praktikovat jen u ,,mladích" aut tak by to postrádalo smyslu - nejvíce ,,upravených" aut je právě těch starích u kterých je udrení a zprovoznění ,,ekologických komponentů " nerentabilní a mnohdy převyující cenu vozu;-) Jen malá otázečka u kolika euro 5. a 6. víte o těchto úpravách? (euro 6. se u některých značek dovede zastavit,u eoro 5. je to sloité, u euro 3. a 4. nejrozířenějí)
|
|
26.01.2016 13:08 -
Re: STK - novinky, zákon, pravidla
|
2911337
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Můj názor je, e ty správné nuly se tam naučí buď vepsat ručně (stejně jako doteď byly emise Online záznamem.... a nakonec tam vyplnil vechno ručně) a nebo si na emisích pořídí chytré krabičky, které převedou jedničky na nuly. Hrozit jim za to nic nebude, nikdo jim nedokáe, e v tu chvíli to auto nebylo bez závad.
A i kdyby to neudělali přímo na emisích, tak s těma krabičkama co nevidět někdo přijde na bazoi. Jediná funkce bude, e budou přeposílat komunikaci z OBD a jakmile zachytí výpis závady nebo patný readiness, tak to nepustí dál.
Můj názor je, e ty správné nuly se tam naučí buď vepsat ručně (stejně jako doteď byly emise Online záznamem.... a nakonec tam vyplnil vechno ručně) a nebo si na emisích pořídí chytré krabičky, které převedou jedničky na nuly. Hrozit jim za to nic nebude, nikdo jim nedokáe, e v tu chvíli to auto nebylo bez závad.
A i kdyby to neudělali přímo na emisích, tak s těma krabičkama co nevidět někdo přijde na bazoi. Jediná funkce bude, e budou přeposílat komunikaci z OBD a jakmile zachytí výpis závady nebo patný readiness, tak to nepustí dál.
|
|
| |
|
|