| | |
01.08.2010 07:34 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351432
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
taaak budes mit Siemens..psal jsem ze nevim presne,se mi ty krabicky pletou
i tak to frantici nemaji vymyslene moc dobre,jine automobilky senzory nemaji ,nepotrebuji je a unik pneu si umi spocitat pomoci ABS s presnosti cca 0,3-5 bar
taaak budes mit Siemens..psal jsem ze nevim presne,se mi ty krabicky pletou :d
i tak to frantici nemaji vymyslene moc dobre,jine automobilky senzory nemaji ,nepotrebuji je a unik pneu si umi spocitat pomoci ABS s presnosti cca 0,3-5 bar
|
|
01.08.2010 16:01 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351447
|
|
zico
|
|
|
presnost nasich senzorov je tiez na urovni ca. 0,5 baru. Vzdy, ked ma PC upozornil na podhustenu pneu, tak uz bola pod urovnou 2 bary (Predpisany tlak je 2,5 baru).
Z toho mi vychadza, ze parchant senzor ma kludne necha jazdit aj par tyzdnov na podhustenych pneumatikach
presnost nasich senzorov je tiez na urovni ca. 0,5 baru. Vzdy, ked ma PC upozornil na podhustenu pneu, tak uz bola pod urovnou 2 bary (Predpisany tlak je 2,5 baru).
Z toho mi vychadza, ze parchant senzor ma kludne necha jazdit aj par tyzdnov na podhustenych pneumatikach :-p
|
|
01.08.2010 16:07 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351449
|
|
tief
|
|
|
U nas sa nastavuje hranicny tlak pod ktorym je vystraha ( servis ) ...
U nas sa nastavuje hranicny tlak pod ktorym je vystraha ( servis ) ...
|
|
01.08.2010 16:14 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351450
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
zico napsal(a): presnost nasich senzorov je tiez na urovni ca. 0,5 baru. Vzdy, ked ma PC upozornil na podhustenu pneu, tak uz bola pod urovnou 2 bary (Predpisany tlak je 2,5 baru).
citlivost snimacu je velmi velika,nekde na urovni setin baru a ta se nastavuje diagnostikou (3 desetina mista),jak pise Tief
citlivost snimacu je velmi velika,nekde na urovni setin baru a ta se nastavuje diagnostikou (3 desetina mista),jak pise Tief
|
|
01.08.2010 19:42 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351456
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Jen abych pochytil nové trendy - jak ABS zjistí únik tlaku o 0,3 baru?
Jen abych pochytil nové trendy - jak ABS zjistí únik tlaku o 0,3 baru?
|
|
01.08.2010 21:16 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351462
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
No to jsem čekal. To je velmi častý zásadní logický omyl. Obvodová rychlost kola (vech) je přece shodná s rychlostí auta!!! Kde by se ten rozdíl v obvodové rychlosti různě nahutěných kol doháněl?? Auto jde řekněme 100 km/h a jedno kolo je podhutěné a má tedy jinou obvodovou rychlost ne ostatní kola - take za stejný čas urazí jinou vzdálenost??
Ono toti i úplně prázdná pneumatika má stále stejný obvod jako plná, jen se prostě divně převaluje. Automobilové plátě díky kordu a jiným výztuhám téměř nemění svůj průměr s hutěním. Kadopádně méně ne je vliv třeba sjetí vzorku (a 16 mm na průměru). Kdyby pneumatika měla přece jenom jiný průměr ne ostatní, tak by měla za jídy jinou úhlovou rychlost (lidově otáčky), nikoli obvodovou. Ani z toho ale nemůe nějaká elektronika vyvodit závěr o podhutění.
No to jsem čekal. To je velmi častý zásadní logický omyl. Obvodová rychlost kola (vech) je přece shodná s rychlostí auta!!! Kde by se ten rozdíl v obvodové rychlosti různě nahutěných kol doháněl?? Auto jde řekněme 100 km/h a jedno kolo je podhutěné a má tedy jinou obvodovou rychlost ne ostatní kola - take za stejný čas urazí jinou vzdálenost??
Ono toti i úplně prázdná pneumatika má stále stejný obvod jako plná, jen se prostě divně převaluje. Automobilové plátě díky kordu a jiným výztuhám téměř nemění svůj průměr s hutěním. Kadopádně méně ne je vliv třeba sjetí vzorku (a 16 mm na průměru). Kdyby pneumatika měla přece jenom jiný průměr ne ostatní, tak by měla za jídy jinou úhlovou rychlost (lidově otáčky), nikoli obvodovou. Ani z toho ale nemůe nějaká elektronika vyvodit závěr o podhutění.
|
|
01.08.2010 21:18 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351463
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
bohuzel nemas pravdu,prazdne kolo ma jinou rychlost nez plne
tento system momentalne plne vyuziva Mercedes,VAG,BMW(ne vsechny!)
Úhlová rychlost (té úhlová frekvence) je fyzikální veličina, která vyjadřuje změnu úhlové dráhy za jednotku času. nemyslim si ze pneu meni uhel
Obvodová rychlost je fyzikální veličina, která vyjadřuje změnu dráhy za jednotku času při pohybu po krunici. priklonil bych se k tehle velicine
bohuzel nemas pravdu,prazdne kolo ma jinou rychlost nez plne
tento system momentalne plne vyuziva Mercedes,VAG,BMW(ne vsechny!)
Úhlová rychlost (té úhlová frekvence) je fyzikální veličina, která vyjadřuje změnu úhlové dráhy za jednotku času. nemyslim si ze pneu meni uhel
Obvodová rychlost je fyzikální veličina, která vyjadřuje změnu dráhy za jednotku času při pohybu po krunici. priklonil bych se k tehle velicine
|
|
01.08.2010 21:53 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351464
|
|
tief
|
|
|
ked vypustam gumu tak auto klesa nie ?a ked klesa znamena to ze sa meni polomer kruznice, tzn sa meni aj velkost obvodu, tzn pri jednej otacke kolo "ubehne" kratsiu vzdialenost, tzn aby dohnalo ostatne kola musi sa tocit rychlejsie, a to si vsimne cidlo ABS a hura uz mame krasnu hlasku SERVICE Samozrejme toto asi neplati u specialnych dojazdovych kol zo spevnenou kostrou, aj ked i tu si myslim ze sa kolo malinko zmensi ...
ked vypustam gumu tak auto klesa nie ?a ked klesa znamena to ze sa meni polomer kruznice, tzn sa meni aj velkost obvodu, tzn pri jednej otacke kolo "ubehne" kratsiu vzdialenost, tzn aby dohnalo ostatne kola musi sa tocit rychlejsie, a to si vsimne cidlo ABS a hura uz mame krasnu hlasku SERVICE :) Samozrejme toto asi neplati u specialnych dojazdovych kol zo spevnenou kostrou, aj ked i tu si myslim ze sa kolo malinko zmensi ...
|
|
01.08.2010 21:58 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351465
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
Systém TPM z anglického Tyre Pressure Monitoring, případně Tire Pressure Monitoring, také se můete setkat se zkratkou TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Existuje více technických provedení. Např. automobilka koda Auto vyuívá k nepřímému měření tlaku v pneumatikách čidla systému ABS. Pokud řídicí jednotka vyhodnotí změnu poloměru otáčení některého z kol, dolo pravděpodobně k poklesu tlaku v tomto kole. Systém TPM automaticky rozsvítí kontrolku na přístrojové desce, varující řidiče na monost poklesu tlaku v pneumatikách. ....zdroj Skoda auto
systemu,resp jejich nazvu,je vice nicmene princip je +- stejny
jeste k te obvodove rychlosti,pokud budes mit vzadu a vpredu jine pneu,myslis ze se budou mit vsechny 4 kola stejnou obvodovou rychlost ? no nebudou na zadni naprave muzou klidne jet o 10km vic nebo min ..zas takovej laik jak si myslis opravdu nejsem...
to Tiefojezdova pneu by mela byt plna,bez vzduchu..pokud je tato pneu ve vybave vozidla ,vozidlo musi byt vybaveno senzory tlaku v pnenu (cislo zakona uz ti nereknu )
Systém TPM z anglického Tyre Pressure Monitoring, případně Tire Pressure Monitoring, také se můete setkat se zkratkou TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Existuje více technických provedení. Např. automobilka koda Auto vyuívá k nepřímému měření tlaku v pneumatikách čidla systému ABS. Pokud řídicí jednotka vyhodnotí změnu poloměru otáčení některého z kol, dolo pravděpodobně k poklesu tlaku v tomto kole. Systém TPM automaticky rozsvítí kontrolku na přístrojové desce, varující řidiče na monost poklesu tlaku v pneumatikách. ....zdroj Skoda auto
systemu,resp jejich nazvu,je vice nicmene princip je +- stejny
jeste k te obvodove rychlosti,pokud budes mit vzadu a vpredu jine pneu,myslis ze se budou mit vsechny 4 kola stejnou obvodovou rychlost ? no nebudou na zadni naprave muzou klidne jet o 10km vic nebo min ;)..zas takovej laik jak si myslis opravdu nejsem...
to Tief:dojezdova pneu by mela byt plna,bez vzduchu..pokud je tato pneu ve vybave vozidla ,vozidlo musi byt vybaveno senzory tlaku v pnenu (cislo zakona uz ti nereknu :d )
|
|
01.08.2010 23:00 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351468
|
|
jardda
|
Město: Trhove sviny, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 109 |
|
|
Akorát nesmí jezdit furt do kola to bys měl hláku pořád
Akorát nesmí jezdit furt do kola to bys měl hláku pořád:-d:-d
|
|
01.08.2010 23:52 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351471
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Ten nepřímý systém má pár předpokladů:
- neměří absolutní tlak, ale odhaduje rozdíl tlaků mezi koly na jedné nápravě na základě zjitění rozdílného obvodu
- předpokládá, e na jedné nápravě jsou obě pneu stejného výrobce, typu i vzorku a jsou cca stejně sjeté
- do vyhodnocení uvauje i úhel natočení volantu
Ten rozdíl v otáčkách různě nahutěných kol není velký (max do 1%) ale tomuhle systému na vyhodnocení stačí (samozřejmě ne po ujetí 5 metrů).
Ale jak vyměníte píchlé kolo za rezervu, jde celý systém do kytek (nejsou splněny vstupní předpoklady)
Ten nepřímý systém má pár předpokladů:
- neměří absolutní tlak, ale odhaduje rozdíl tlaků mezi koly na jedné nápravě na základě zjitění rozdílného obvodu
- předpokládá, e na jedné nápravě jsou obě pneu stejného výrobce, typu i vzorku a jsou cca stejně sjeté
- do vyhodnocení uvauje i úhel natočení volantu
Ten rozdíl v otáčkách různě nahutěných kol není velký (max do 1%) ale tomuhle systému na vyhodnocení stačí (samozřejmě ne po ujetí 5 metrů).
Ale jak vyměníte píchlé kolo za rezervu, jde celý systém do kytek (nejsou splněny vstupní předpoklady)
|
|
02.08.2010 05:58 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351472
|
|
tomc
|
|
|
svuj učel to splní a je to celé jednoduí.obouvat 18 iletku je dost naročné a kdy je tam senzor tak opravdu nic moc
svuj učel to splní a je to celé jednoduí.obouvat 18 iletku je dost naročné a kdy je tam senzor tak opravdu nic moc:-p
|
|
02.08.2010 07:25 -
Re: Senzory tlaku v pneu
|
2351474
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
TomasT napsal(a): Ten nepřímý systém má pár předpokladů:
- neměří absolutní tlak, ale odhaduje rozdíl tlaků mezi koly na jedné nápravě na základě zjitění rozdílného obvodu
- předpokládá, e na jedné nápravě jsou obě pneu stejného výrobce, typu i vzorku a jsou cca stejně sjeté
- do vyhodnocení uvauje i úhel natočení volantu
Ten rozdíl v otáčkách různě nahutěných kol není velký (max do 1%) ale tomuhle systému na vyhodnocení stačí (samozřejmě ne po ujetí 5 metrů).
Ale jak vyměníte píchlé kolo za rezervu, jde celý systém do kytek (nejsou splněny vstupní předpoklady)
plny souhlas ,jen kdyz mas pneu stejnym rozmeru ale jinych vyrobcu na naprave melo by to byt jedno (ja vzdy obouval jen jednu sadu
s tou rezervou by melo platit to same ne ale na dojezdovku
jinak od roku 2010 je system hlidani pneu povinny (nove auta) ,paradoxne ne kvuli komfortu ridice ale kvuli emisim
plny souhlas ,jen kdyz mas pneu stejnym rozmeru ale jinych vyrobcu na naprave melo by to byt jedno (ja vzdy obouval jen jednu sadu :)
s tou rezervou by melo platit to same ne ale na dojezdovku
jinak od roku 2010 je system hlidani pneu povinny (nove auta) ,paradoxne ne kvuli komfortu ridice ale kvuli emisim
|
|
03.09.2010 14:38 -
Senzory tlaku v pneu.
|
2354748
|
|
maxim
|
Město: Praha 9, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 36 |
|
|
Je moný namontovat senzory tlaku v pneu, kdyz ve verzi co mam to neni ? a pripadne aby mi to komunikovalo s pocitacem ... (cena) ??!!
Je moný namontovat senzory tlaku v pneu, kdyz ve verzi co mam to neni ? a pripadne aby mi to komunikovalo s pocitacem ... (cena) ??!! :-))
|
|
03.09.2010 14:42 -
Re: Senzory tlaku v pneu.
|
2354751
|
|
jumep
|
|
|
domontovat to teoreticky ide
ale jedno cidlo je +- 3000 korun
domontovat to teoreticky ide
ale jedno cidlo je +- 3000 korun
|
|
03.09.2010 14:59 -
Re: Senzory tlaku v pneu.
|
2354755
|
|
maxim
|
Město: Praha 9, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 36 |
|
|
Tak za +- 12000,- se mi to asi nevyplati, bez toho se jezdit da.
Tak za +- 12000,- se mi to asi nevyplati, bez toho se jezdit da.:-)
|
|
03.09.2010 15:36 -
Re: Senzory tlaku v pneu.
|
2354763
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
domontovat to nejde protoze tvuj COM2000 nema prijimac
domontovat to nejde protoze tvuj COM2000 nema prijimac
|
|
03.09.2010 15:40 -
Re: Senzory tlaku v pneu.
|
2354764
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
Myslim, ze neni nutne kupovat schradera u citroenu za tu jejich brutalni cenu.
Koukni zde .link. - fcne bude shodne s origosem a zaplatis cca 1500Kc. Nebo mrkni na sadu "retrofit" - na displeji ti to ukazuje tlak i teplotu kazdeho kola. Myslim, ze na ddpneu maji "bateriovou" verzi, takze nemusis ani nijak zasahovat do auta a obcas jen kouknes do kasliku na hodnoty. Za sadu chteji temer 6000Kc, ale pokud by se domluvili dva lide (nebo das jedny na zimaky a druhe na letni) je cena neco malo pres 5tis a u 5 lidi, lze se dostat az na 4644Kc vc DPH. Laka me to vyzkouset na zimakach...
Myslim, ze neni nutne kupovat schradera u citroenu za tu jejich brutalni cenu.
Koukni zde http://www.ddpneu.cz/product-category/cely-sortiment/elektronicke-ventily.html - fcne bude shodne s origosem a zaplatis cca 1500Kc. Nebo mrkni na sadu "retrofit" - na displeji ti to ukazuje tlak i teplotu kazdeho kola. Myslim, ze na ddpneu maji "bateriovou" verzi, takze nemusis ani nijak zasahovat do auta a obcas jen kouknes do kasliku na hodnoty. Za sadu chteji temer 6000Kc, ale pokud by se domluvili dva lide (nebo das jedny na zimaky a druhe na letni) je cena neco malo pres 5tis a u 5 lidi, lze se dostat az na 4644Kc vc DPH. Laka me to vyzkouset na zimakach...
|
|
| |
|
|