| | |
10.05.2013 17:02 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2578011
|
|
jruze
|
|
|
BlueSeven napsal(a): No on je problém spíe ten, e ten roub kousek čouhá z druhé strany ven a protoe v Rakousku solí jak ... to jen jde , tak prostě ten jeden trochu víc přireznul (asi měl načatou povrchovou ochranu více ne ty ostatní), vlastně z toho jednoho kola ly ven vechny patně. A jinak rouby normálně mau bílou vazelínou a utahuju momenákem na 120Nm a nikdy se nestalo, e by se vytočily nebo nely povolit, a letos.
Koupil jsem tohle a jsou v pohodě, na takovou rychlou ochranu proti náhodnému zloději to stačí:
.link.
Na ty McGard by profi zloděj pouil ten bazmek co mají v pneuservisech a kolo je dole hned, take si nevybere Bezpečáky jsou opravdu jen proti náhodným zlodějům bez vybavení, teda kromě těch od Citroenu, co se musí vrtat
Tyhle jsou dobé - to jsou jediné s kterými není problém - ty bych si na auto klidně dal.
Tyhle jsou dobé - to jsou jediné s kterými není problém - ty bych si na auto klidně dal.
|
|
10.05.2013 19:07 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2578040
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Jardo myslis tyhle .link. nebo ty McGard ? Ja mam srouby taky docela zapustene v litacich, takze si nejsem jist co a jak je lepsi, kazdopadne nejake tam chci dat.
Jardo myslis tyhle http://www.auto-krouzky.cz/bezpecnostni-matice-srouby.html nebo ty McGard ? Ja mam srouby taky docela zapustene v litacich, takze si nejsem jist co a jak je lepsi, kazdopadne nejake tam chci dat.
|
|
10.05.2013 20:08 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2578060
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Jasne, myslel jsem tyhle, maji to tam na te strance trochu nize. Stoji dost malo, McGard je asi 3x drazsi Je o cem premyslet Napr. original Citroen stoji u dealera necely tisic. Tyhle .link. vypadaji dobre, hlavne postovne je par korun.
Jasne, myslel jsem tyhle, maji to tam na te strance trochu nize. Stoji dost malo, McGard je asi 3x drazsi :) Je o cem premyslet :) Napr. original Citroen stoji u dealera necely tisic. Tyhle http://www.ebay.com/itm/CITROEN-C5-2003-HEYNER-alloy-wheel-locking-nuts-OEM-M12x1-25-bolts-/110859105416?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Wheels_tyres_Trim_Nuts_ET&hash=item19cfb7b488 vypadaji dobre, hlavne postovne je par korun.
|
|
10.05.2013 22:50 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2578096
|
|
Hanz 397
|
|
|
S bezpečákama je akorát sr...ní pro servis-fungují opravdu jen proti náhodným zlodějíčkům a fetkám,ale kdo ty kola opravdu bude chtít,tak si je vezme...Relativně za pár korun se dá koupit kónická jakoby trubka s drákováním uvnitř,tu naklepne na roub a povolí ho. A existuje to i v obrácený verzi-pro roub s "dírou". Samozřejmě existujou i rouby,který mají proti tomuhle ochranu-denně je sundavám v práci a je to jen pro zlost,kdy nějakej idiot ten bezpečák dotáhne "na poskočení",nebo vzduchovkou a my pak utrhneme redukci,která má cca 2mm materiálu a musíme na roub navařit matku. A vařit jí na kole 325/35 R21,který má na X6 díru na roub hlubokou tak 8-10 cm je fakt rádlo...
Take já si myslím,e bezpečáky jsou investice tak k nasrání...
S bezpečákama je akorát sr...ní pro servis-fungují opravdu jen proti náhodným zlodějíčkům a fetkám,ale kdo ty kola opravdu bude chtít,tak si je vezme...Relativně za pár korun se dá koupit kónická jakoby trubka s drákováním uvnitř,tu naklepne na roub a povolí ho. A existuje to i v obrácený verzi-pro roub s "dírou". Samozřejmě existujou i rouby,který mají proti tomuhle ochranu-denně je sundavám v práci a je to jen pro zlost,kdy nějakej idiot ten bezpečák dotáhne "na poskočení",nebo vzduchovkou a my pak utrhneme redukci,která má cca 2mm materiálu a musíme na roub navařit matku. A vařit jí na kole 325/35 R21,který má na X6 díru na roub hlubokou tak 8-10 cm je fakt rádlo...
Take já si myslím,e bezpečáky jsou investice tak k nasrání...
|
|
12.05.2013 10:43 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2578807
|
|
C5stepan
|
|
|
Hanz 397 napsal(a): Tak nevím.My máme v předpisech přísně zakázáno kolový rouby čímkoliv mazat. Z důvodu samovolného povolení... Myslím,e lepí,ne vymýlet,čím je namazat je utáhnout je na předepsanej moment a pak se nestane,e by neel povolit,nebo e by se naopak sám povolil...
Já jsem mazal a mau u od 110 matice i rouby doteď. Jde o zvyk. Tenkrát se pouívaly celoroční gumy a po 2-3 letech sundat kola - to by byla fuka. Přední levé kolo mi upadlo na novém M 2137 po 800 m jízdy z prodejny. Jinak nikdy a věřím, e ani neupadne. Momenák nemám, utahuji citovkou a - opravdu jen občas - kontroluji. Bezpečák mám na vech kolech jeden, naráet trubku na kolo na ulici je přece jen nápadné.
Já jsem mazal a mau u od 110 matice i rouby doteď. Jde o zvyk. Tenkrát se pouívaly celoroční gumy a po 2-3 letech sundat kola - to by byla fuka:-(. Přední levé kolo mi upadlo na novém M 2137 po 800 m jízdy z prodejny:-((((. Jinak nikdy a věřím, e ani neupadne. Momenák nemám, utahuji citovkou a - opravdu jen občas - kontroluji. Bezpečák mám na vech kolech jeden, naráet trubku na kolo na ulici je přece jen nápadné;-).
|
|
31.03.2014 20:53 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2682547
|
|
flyteSVK
|
|
|
Cez vikend prezuvacka, takto dopadol bezpecak z laveho zadneho kolesa. Pospominal som vsetkych svatych, niektorych aj 2x... Strhol som vnutornu cast, takze orech sa len pretacal. Nakoniec za pomoci hasaku ta mrcha povolila. Skoro som zdvihol cele auto a dostal pruh (kylu)
Cez vikend prezuvacka, takto dopadol bezpecak z laveho zadneho kolesa. Pospominal som vsetkych svatych, niektorych aj 2x... Strhol som vnutornu cast, takze orech sa len pretacal. Nakoniec za pomoci hasaku ta mrcha povolila. Skoro som zdvihol cele auto a dostal pruh (kylu) :-d
Přílohy: bzpecak.jpg ( 71063b ) - |
|
31.03.2014 21:21 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2682565
|
|
jumep
|
|
|
mno, luki ich u mna povoloval kladivom a mosadznou tyckou ... podstatne je ze musia byt normalne pritiahnute (tj. na predpisanych 90-100 nm) a nehrdzave, potom ho ani nestrhnes
ak to niekto zarval tak sa neni comu cudovat
kto nevie co je 100nm, odporucam si pozicat momentak, vela ludi to potom pochopi (ps. je to 10kg na 1m pake)
mno, luki ich u mna povoloval kladivom a mosadznou tyckou ... podstatne je ze musia byt normalne pritiahnute (tj. na predpisanych 90-100 nm) a nehrdzave, potom ho ani nestrhnes
ak to niekto zarval tak sa neni comu cudovat
kto nevie co je 100nm, odporucam si pozicat momentak, vela ludi to potom pochopi (ps. je to 10kg na 1m pake)
|
|
31.03.2014 21:47 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2682581
|
|
flyteSVK
|
|
|
Ano, ano, fyzika pre 8my rocnik ZS Zatial som nahradil tento jeden normalnym srobom, ale mam silne nutkanie zahodit ich vsetky. Pretoze z hlinikacov to fakt bez zvaracky neni sanca dostat von.
Ano, ano, fyzika pre 8my rocnik ZS :-d Zatial som nahradil tento jeden normalnym srobom, ale mam silne nutkanie zahodit ich vsetky. Pretoze z hlinikacov to fakt bez zvaracky neni sanca dostat von.
|
|
31.03.2014 22:32 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2682622
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Ja bezne pouzivam na zatahovanie len rameno dlzky originalneho kluca. Problem je ze na C4 bol uz bezpecak nacaty predchadzajucim majitelom, ked som daval dolu litaky, tak na jednom kolese som nebol schopny povolit srob rucne lebo nastavec mal tendenciu zoskocit. Pozical som si nanho elektricky priklepovy utahovak a s troskou stastia som ho vytocil. Na C5 su sroby zatial dobre ale nemam chut cakat az jedneho dna pojdem povolit koleso a nastavec sa mi presmykne . Navyse tie origo citroen sroby nie su, v porovnani s inymi, zrovna konstrukcnym vrcholom
Ja bezne pouzivam na zatahovanie len rameno dlzky originalneho kluca. Problem je ze na C4 bol uz bezpecak nacaty predchadzajucim majitelom, ked som daval dolu litaky, tak na jednom kolese som nebol schopny povolit srob rucne lebo nastavec mal tendenciu zoskocit. Pozical som si nanho elektricky priklepovy utahovak a s troskou stastia som ho vytocil. Na C5 su sroby zatial dobre ale nemam chut cakat az jedneho dna pojdem povolit koleso a nastavec sa mi presmykne . Navyse tie origo citroen sroby nie su, v porovnani s inymi, zrovna konstrukcnym vrcholom :-d
|
|
31.03.2014 22:49 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2682625
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Ja ty bezpecaky pri prezouvani mazu kapkou oleje aby to nezarezlo. A samozrejme nedotahuju je tak moc jak normalni srouby. Jestli delam dobre nevim, ale sundat jsou v pohode. Ty origo Citroen tu mam taky co byly na aute a taky jsou dost nacate, radsi jsem koupil McGard srouby a ty stare lezi na polici.
Ja ty bezpecaky pri prezouvani mazu kapkou oleje aby to nezarezlo. A samozrejme nedotahuju je tak moc jak normalni srouby. Jestli delam dobre nevim, ale sundat jsou v pohode. Ty origo Citroen tu mam taky co byly na aute a taky jsou dost nacate, radsi jsem koupil McGard srouby a ty stare lezi na polici.
|
|
31.03.2014 23:18 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2682627
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
Vsetky sroby mazem a utahujem na 100nm nemecmym momentakom z kaulandu. Mazal som aj na c4. Mam aj bezpecaky zaklad je ten kluc. Na 3 auta sa to oplatilo a robim to sam a viem co sa deje
V jakom to je stave
Vsetky sroby mazem a utahujem na 100nm nemecmym momentakom z kaulandu. Mazal som aj na c4. Mam aj bezpecaky zaklad je ten kluc. Na 3 auta sa to oplatilo a robim to sam a viem co sa deje
V jakom to je stave
|
|
31.03.2014 23:44 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2682628
|
|
jumep
|
|
|
sroby sa nemaju mazat, zavity maju byt ciste (ak su hrdzave maju sa precistit, ak sroby hrdzave - vymenit)
len pre info ...
sroby sa nemaju mazat, zavity maju byt ciste (ak su hrdzave maju sa precistit, ak sroby hrdzave - vymenit)
len pre info ...
|
|
01.04.2014 07:59 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2682663
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Mne origo bezpečáky stále vyzerajú ako nové - doahujem ručne a nie je problém. Len teraz mi v origo servise dotiahli jedno koleso tak, e som ohol originálny kžúč na kolesá. Ete astie, e to boli plechy a nebol tam bezpečák...
jumep: viem e sa nemajú róby maza, ale tu u nás je to takmer povinnos. To by si tu po dvoch zimách kupoval vdy nové róby. Aj domáci pneuservisáci ich maú a neni sú to iadni amatéri. Zase nesmie z toho róbu kapka vazelína, len sa minimálne mnostvo dá na závit a druhým róbom sa dookola roznesie po drákach závitu. Na prvý pohžad ani nezistí, či tam tá vazelína je alebo nie a róby po zime vyzerajú stále ako nové
Mne origo bezpečáky stále vyzerajú ako nové - doahujem ručne a nie je problém. Len teraz mi v origo servise dotiahli jedno koleso tak, e som ohol originálny kžúč na kolesá. Ete astie, e to boli plechy a nebol tam bezpečák... :-))))
jumep: viem e sa nemajú róby maza, ale tu u nás je to takmer povinnos. To by si tu po dvoch zimách kupoval vdy nové róby. Aj domáci pneuservisáci ich maú a neni sú to iadni amatéri. Zase nesmie z toho róbu kapka vazelína, len sa minimálne mnostvo dá na závit a druhým róbom sa dookola roznesie po drákach závitu. Na prvý pohžad ani nezistí, či tam tá vazelína je alebo nie a róby po zime vyzerajú stále ako nové :palec
|
|
01.04.2014 18:52 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2682779
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Co jezdim ke kamarádovi přes 30 let přezouvat,tak vdy rouby pouze očistí drátěnym kartáčem a nejvej lehce mázne mýdlem co má na natírání pneu při nasazování na dysky,o vazelíně na rouby kol nechce ani slyet,jednou jsem je také lehce máznul měděnkou a při sundavání kola jsem si od nich zamatlal ruce a od nich brzdovej kotouč,dlouho jsem odmaoval.Na bezpečnostní rouby,které nejdou povolit,silou nabouchal mení oříek a zatim vdy se těstím povolil,je ale zajímavé,e se s tímto setkával pouze u oktávek,asi řidiči těchto aut silně zanedbávají údrbu.
Co jezdim ke kamarádovi přes 30 let přezouvat,tak vdy rouby pouze očistí drátěnym kartáčem a nejvej lehce mázne mýdlem co má na natírání pneu při nasazování na dysky,o vazelíně na rouby kol nechce ani slyet,jednou jsem je také lehce máznul měděnkou a při sundavání kola jsem si od nich zamatlal ruce a od nich brzdovej kotouč,dlouho jsem odmaoval.Na bezpečnostní rouby,které nejdou povolit,silou nabouchal mení oříek a zatim vdy se těstím povolil,je ale zajímavé,e se s tímto setkával pouze u oktávek,asi řidiči těchto aut silně zanedbávají údrbu. :-))))
|
|
23.05.2014 15:26 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2698696
|
|
lubco
|
Město: , Auto: CITROEN BERLINGO Shine BlueHDI 130 S&S | Počet příspěvků: 76 |
|
|
Vďaka blbcom so vzduchovou uahovačkou mám teraz v oboch predných kolesách bezpečáky so strhnutými hranami, orech je na odpis - dá sa s ním zaahova ale nie povoli. Nemáte niekto v okolí Trnavy trhač na tie bezpečáky? V citroenáckom sevise mi technik povedal, e to je práca na asi 5hodín a klampiara a zváračku. Ak nie, mam na víkend prácu s vŕtačkou
Vďaka blbcom so vzduchovou uahovačkou mám teraz v oboch predných kolesách bezpečáky so strhnutými hranami, orech je na odpis - dá sa s ním zaahova ale nie povoli. Nemáte niekto v okolí Trnavy trhač na tie bezpečáky? V citroenáckom sevise mi technik povedal, e to je práca na asi 5hodín a klampiara a zváračku. Ak nie, mam na víkend prácu s vŕtačkou :-((((
|
|
22.06.2014 17:31 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2707986
|
|
matonnn
|
Město: Rugby, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) | Počet příspěvků: 40 |
|
|
ahoj, podla mojich skusenosti odporucam nepouzivat poistne sruby.
Mam skusenost ktoru neprajem nikomu. 4krat nahrievana autogenom a dva rozbite nadstavce do gola sady + 40 min praca vyslo ma to vela ak pocitam nervy k tomu + £25, uz nikdy viac !
ahoj, podla mojich skusenosti odporucam nepouzivat poistne sruby.
Mam skusenost ktoru neprajem nikomu. 4krat nahrievana autogenom a dva rozbite nadstavce do gola sady + 40 min praca vyslo ma to vela ak pocitam nervy k tomu + £25, uz nikdy viac !
Přílohy: 20140621_113906.jpg ( 3393400b ) - 20140621_212430.jpg ( 2803521b ) - 20140621_212510.jpg ( 2731473b ) - 20140621_212540.jpg ( 2725465b ) - |
|
22.06.2014 19:33 -
Re: bezpečnostní rouby kol
|
2708242
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
dospel som do stadia ze kola si na 3 autach prehadzujem sam. ak treba vyvazit tak si ich radsej zavezem. v klude si osetrim hrdzu, da sa to robit aj na sidlisku niekde bokom. treba pouzivat momentovy kluc na 100nm alebo 110, mam aj poistne sroby
dospel som do stadia ze kola si na 3 autach prehadzujem sam. ak treba vyvazit tak si ich radsej zavezem. v klude si osetrim hrdzu, da sa to robit aj na sidlisku niekde bokom. treba pouzivat momentovy kluc na 100nm alebo 110, mam aj poistne sroby
|
|
| |
|
|