| | |
20.04.2018 14:48 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3151746
|
|
Maxxx
|
Město: Praha 12, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Tak mám dalí poznatek. Teď jsem to pořádně projel po dálnici a zjistil jsem e to chvění není intenzivnějí při záběru, to se mi zdálo protoe se to rozjelo do větí rychlosti tudí více vibrovalo. Opět se přikláním k patně vyváeným kolům. I kdy to vibruje, volant je úplně klidný, vibruje to jakoby pod mým zadkem. Moná e to jde od zadu. Chytřejí budu a to nechám vyváit, ale bohuel teď je blbá doba, vichni jetě přezouvají, tak si budu muset pár dní počkat.
Tak mám dalí poznatek. Teď jsem to pořádně projel po dálnici a zjistil jsem e to chvění není intenzivnějí při záběru, to se mi zdálo protoe se to rozjelo do větí rychlosti tudí více vibrovalo. Opět se přikláním k patně vyváeným kolům. I kdy to vibruje, volant je úplně klidný, vibruje to jakoby pod mým zadkem. Moná e to jde od zadu. Chytřejí budu a to nechám vyváit, ale bohuel teď je blbá doba, vichni jetě přezouvají, tak si budu muset pár dní počkat.
|
|
20.04.2018 15:05 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3151753
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
Sundat a pořádně prohlídnout pneumatiky. Mohl by někde být prasklej kord, větinou je pozorovatelná vlnka na gumě, bok gumy nebo běhoun, kdy je v běhounu, tak to nemusí být moc vidět. Tak jak popisuje mi to dělal prasklej kord na zadní gumě.
Sundat a pořádně prohlídnout pneumatiky. Mohl by někde být prasklej kord, větinou je pozorovatelná vlnka na gumě, bok gumy nebo běhoun, kdy je v běhounu, tak to nemusí být moc vidět. Tak jak popisuje mi to dělal prasklej kord na zadní gumě.
|
|
20.04.2018 16:49 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3151783
|
|
Maxxx
|
Město: Praha 12, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 22 |
|
|
PATaMAT napsal(a): Sundat a pořádně prohlídnout pneumatiky. Mohl by někde být prasklej kord, větinou je pozorovatelná vlnka na gumě, bok gumy nebo běhoun, kdy je v běhounu, tak to nemusí být moc vidět. Tak jak popisuje mi to dělal prasklej kord na zadní gumě.
Ty gumy jsou úplně nový. Před tím to vibrovalo trochu víc, nechal jsem dát nový gumy a vyváit to. Teď to vibruje o troku míň
Ty gumy jsou úplně nový. Před tím to vibrovalo trochu víc, nechal jsem dát nový gumy a vyváit to. Teď to vibruje o troku míň
|
|
20.04.2018 17:23 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3151790
|
|
jumep
|
|
|
ako si pisal, nechali ti tam stare zavazia, to bude taky bordel ze az
daj to prevazit / upravit niekde inde az potom ries ostatne
ako si pisal, nechali ti tam stare zavazia, to bude taky bordel ze az
daj to prevazit / upravit niekde inde az potom ries ostatne
|
|
20.04.2018 21:42 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3151832
|
|
Maxxx
|
Město: Praha 12, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 22 |
|
|
jumep napsal(a): ako si pisal, nechali ti tam stare zavazia, to bude taky bordel ze az
daj to prevazit / upravit niekde inde az potom ries ostatne
Jo jo, to má pravdu, akorát musím počkat, vude mají obsazeno, teď je blbá doba. Jsem objednaný
Jo jo, to má pravdu, akorát musím počkat, vude mají obsazeno, teď je blbá doba. Jsem objednaný
|
|
13.11.2018 10:22 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3190471
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Z ničoho nič mi začalo vibrova auto: najviac je to v okolí 50-70 km/h. Myslel som si e som stratil závaie, ale teraz som prezul na čerstvo vyváené zimné pneu a vibruje stále.
- je to rovnaké na neutrál/zaradenú rýchlos, nemá na to vplyv zatáčanie, pridávanie, brzdenie.
- brzdami to asi nie je - brzdia krásne hladko bez vibrácií, kotúče čisté hladké
- vibrácie najviac cíti na spojkovom pedáli (keď sa jemne naliapne), vo volante skoro nič (asi preto, e je tam tožko silentov e sa tam nič nedostane )
Napadajú ma poloosy, loisko, alebo dvojhmota (ale počas rozbiehania/vožnobehu nič neklepe...)
Máte nejaké nápady čo spravi aby som to identifikoval? Napadá ma pridvihnú jedno predné koleso do vzduchu a pri zabrzdenom aute ho roztoči motorom - neviem ale či to je dobrý nápad...
Z ničoho nič mi začalo vibrova auto: najviac je to v okolí 50-70 km/h. Myslel som si e som stratil závaie, ale teraz som prezul na čerstvo vyváené zimné pneu a vibruje stále.
- je to rovnaké na neutrál/zaradenú rýchlos, nemá na to vplyv zatáčanie, pridávanie, brzdenie.
- brzdami to asi nie je - brzdia krásne hladko bez vibrácií, kotúče čisté hladké
- vibrácie najviac cíti na spojkovom pedáli (keď sa jemne naliapne), vo volante skoro nič (asi preto, e je tam tožko silentov e sa tam nič nedostane ;-) )
Napadajú ma poloosy, loisko, alebo dvojhmota (ale počas rozbiehania/vožnobehu nič neklepe...)
Máte nejaké nápady čo spravi aby som to identifikoval? Napadá ma pridvihnú jedno predné koleso do vzduchu a pri zabrzdenom aute ho roztoči motorom - neviem ale či to je dobrý nápad... :nevim
|
|
13.11.2018 13:20 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3190478
|
|
jumep
|
|
|
cize nemeni sa to otackami motora ale len otackami kolies
v tom pripade to moze byt len poloos, kotuc, koleso
cize nemeni sa to otackami motora ale len otackami kolies
v tom pripade to moze byt len poloos, kotuc, koleso
|
|
15.11.2018 22:10 -
Re: Vibrace auta při akceleraci
|
3190848
|
|
Masaros
|
Město: Ústí nad Labem , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 27 |
|
|
Zdravím, při procteni této diskuse, tak mám problém tento, při plynulem rozjezdu se nic neděje a ve běí jak má, jen mi někdy cukne, ale nedělá to pořád a diagnostika nic nehlásí. A kdy se rozjedou prudce, tak jak jsem tu četl, tak předek se zvedne a rozvybruje se auto, povolim a pomalu přestane a zmizí vibrace, můe to být ta prava poloosa s tím vnitřním kloubem? Kam se prosím můu odkázat na to cuknuti při plynulem rozjezdu? Děkuji.
Zdravím, při procteni této diskuse, tak mám problém tento, při plynulem rozjezdu se nic neděje a ve běí jak má, jen mi někdy cukne, ale nedělá to pořád a diagnostika nic nehlásí. A kdy se rozjedou prudce, tak jak jsem tu četl, tak předek se zvedne a rozvybruje se auto, povolim a pomalu přestane a zmizí vibrace, můe to být ta prava poloosa s tím vnitřním kloubem? Kam se prosím můu odkázat na to cuknuti při plynulem rozjezdu? Děkuji.
|
|
15.11.2018 22:19 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3190849
|
|
bew
|
Město: Ďura u Ostravy, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 65 |
|
|
Zkus ten "plynulý" rozjezd ze zastavení za situace kdy zvedne auto do první polohy. Je ta vibrace citelnějí?
Masaros napsal(a): Zdravím, při procteni této diskuse, tak mám problém tento, při plynulem rozjezdu se nic neděje a ve běí jak má, jen mi někdy cukne, ale nedělá to pořád a diagnostika nic nehlásí. A kdy se rozjedou prudce, tak jak jsem tu četl, tak předek se zvedne a rozvybruje se auto, povolim a pomalu přestane a zmizí vibrace, můe to být ta prava poloosa s tím vnitřním kloubem? Kam se prosím můu odkázat na to cuknuti při plynulem rozjezdu? Děkuji.
Zkus ten "plynulý" rozjezd ze zastavení za situace kdy zvedne auto do první polohy. Je ta vibrace citelnějí?
|
|
15.11.2018 23:33 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3190859
|
|
Masaros
|
Město: Ústí nad Labem , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 27 |
|
|
Zapomněl jsem dodat, e nemám hydraul. podvozek mám tlumiče 😐 ale při plynulem rozjezdu se to klepe, je to cejtit na pedálu spojku, ale kdy dám motor do více otáček cca 2000 a spojku do záběru, tak vibrace nejsou...pri plynule jízdě to pak nic nedělá, kdy prudce přidám, tak se rozvibruje...
Zapomněl jsem dodat, e nemám hydraul. podvozek mám tlumiče 😐 ale při plynulem rozjezdu se to klepe, je to cejtit na pedálu spojku, ale kdy dám motor do více otáček cca 2000 a spojku do záběru, tak vibrace nejsou...pri plynule jízdě to pak nic nedělá, kdy prudce přidám, tak se rozvibruje...
|
|
22.11.2018 07:28 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3192516
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
sgt napsal(a): Z ničoho nič mi začalo vibrova auto: najviac je to v okolí 50-70 km/h. Myslel som si e som stratil závaie, ale teraz som prezul na čerstvo vyváené zimné pneu a vibruje stále.
- je to rovnaké na neutrál/zaradenú rýchlos, nemá na to vplyv zatáčanie, pridávanie, brzdenie.
- brzdami to asi nie je - brzdia krásne hladko bez vibrácií, kotúče čisté hladké
- vibrácie najviac cíti na spojkovom pedáli (keď sa jemne naliapne), vo volante skoro nič (asi preto, e je tam tožko silentov e sa tam nič nedostane )
Napadajú ma poloosy, loisko, alebo dvojhmota (ale počas rozbiehania/vožnobehu nič neklepe...)
Máte nejaké nápady čo spravi aby som to identifikoval? Napadá ma pridvihnú jedno predné koleso do vzduchu a pri zabrzdenom aute ho roztoči motorom - neviem ale či to je dobrý nápad...
Tak kolesá som dal prevái a stále to vibruje, kolesá vyzerajú OK.
Ako sa dá skontrolova poloos? Keď s ňou zahýbem, tak necíti iadnu vôžu - len keď otáčam kolesom vo vzduchu dožava/doprava, tak poču klopanie v diferáku na oboch stranách - to je ale asi OK.
BTW raz mi utrhlo pásku na źP manete pri kolese a celý náboj bol ohádzaný vazelínou. V servise len nahodili novú pásku bez namazania - či to nemôe by ono.
Tak kolesá som dal prevái a stále to vibruje, kolesá vyzerajú OK.
Ako sa dá skontrolova poloos? Keď s ňou zahýbem, tak necíti iadnu vôžu - len keď otáčam kolesom vo vzduchu dožava/doprava, tak poču klopanie v diferáku na oboch stranách - to je ale asi OK.
BTW raz mi utrhlo pásku na źP manete pri kolese a celý náboj bol ohádzaný vazelínou. V servise len nahodili novú pásku bez namazania - či to nemôe by ono.
|
|
22.11.2018 07:47 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3192519
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Můe. To by bylo na výměnu poloosy.
Můe. To by bylo na výměnu poloosy.
|
|
22.11.2018 19:13 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3192681
|
|
gtv8
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 73 |
|
|
Auto dej na zvedak sundej kola a rozjed to do tech otaček, pak jsem i zail vadnou vyvaovačku. Dej kola vyváit jinam.
Auto dej na zvedak sundej kola a rozjed to do tech otaček, pak jsem i zail vadnou vyvaovačku. Dej kola vyváit jinam.
|
|
22.11.2018 20:50 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3192693
|
|
jumep
|
|
|
ak nechali ten klb nasucho a nevycistili tak sa uz moze pridierat
ale vacsinou sa prejavuje aj zvukovo (ale nemusi)
mohlo by ho byt pocut ked to zdvihnes a vytocis naplno do strany a skusis tocit, pripadne citit
ak sa inak zmeni to hadzanie pri zmene vysky tak by to najskor mala byt ta poloos
ak nechali ten klb nasucho a nevycistili tak sa uz moze pridierat
ale vacsinou sa prejavuje aj zvukovo (ale nemusi)
mohlo by ho byt pocut ked to zdvihnes a vytocis naplno do strany a skusis tocit, pripadne citit
ak sa inak zmeni to hadzanie pri zmene vysky tak by to najskor mala byt ta poloos
|
|
21.04.2019 20:15 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3217539
|
|
Stanjard
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) | Počet příspěvků: 87 |
|
|
Darja napsal(a): Vaek: jak píe Tomá, tohle nebudou kola... ta klepou bez závislosti na akceleraci... klepou v přímé úměře se zvyováním rychlosti. Geoka ti nepomůe.
Jak ti to startuje? Kdy nastartuje, nemá pocit, e ti motor chce trochu vyskočit z kastle? Kdy přudce přidá a rychle pustí plyn, cítí ráz?
Tohle se děje mě. Kdy jedu z kopce a přidám plyn, tak to trochu cukne. Čím to můe být? A kdy nastartuju, tak takový pocit mám (vytočí víc otáček ne má).
Co to tedy je?
Tohle se děje mě. Kdy jedu z kopce a přidám plyn, tak to trochu cukne. Čím to můe být? A kdy nastartuju, tak takový pocit mám (vytočí víc otáček ne má).
Co to tedy je?
|
|
21.05.2019 08:58 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3223232
|
|
fox
|
|
|
Přátelé, kamarádi, u celkem nevím co a jak ohledně vibrování při rychlostech nad 105 km/h....
Začal bych příběh tím, e jsem koupil současnou c5 - kde pravá poloosa vibrovala při záběru. Po koupi jsem začal se servisem, který zahrnoval oleje, rozvody, vechny 3 uloení motoru a pravou poloosu (LOBRO)... Po této výměně se ve zlepilo, bylo vak cítit jemné vibrace které vyřeilo vyváení kol a asi 1000km byl klid... Po této době se začaly ozývat zvuky "kovového oupání" (velmi slyitelné na 2st. při cca 2000-2500ot) a auto začalo vibrovat, první cca při 90km/h a nepravidelně, během cca 4000km se to zhorovalo a auto vibrovalo a plavalo jak prase u při cca 60-70km/h. Vyměnil jsem i levou poloosu - bez efektu. Potom jsem náhodně zjistil, e pravá poloosa nepruí u vnitřního kloubu a tedy vrátil jsem původní poloosu která třepala při záběru, kovové oupání zmizelo, vrátily se vibrace při záběru ale jinak auto bylo klidné.... Reklamaci LOBRO mi uznali - byla prasklá pruina. Původní poloosa během pár km začala házet vazelínu z obou kloubů a tedy následovala dalí výměna poloosy, tentokrát za čínské GSP, které třepalo u od koupi - od cca 30 do 60 km/h, poté se uklidnila a dalí vibrace začínaly a kolem 110km/h... Tuto GSP jsem také reklamoval, také reklamaci uznali a jeliko bez poloosy se jezdit nedá, koupil jsem opět repas od SPIDAN. Tato byla asi nejlepí a cca 4 měsíce jsem jezdil s minimálními vibracemi, bohuel zase se začal ozývat kovový oupací zvuk jako u poloosy LOBRO ... Jeliko jsem tento zvuk u znal a začaly se projevovat citelné vibrace, opět padla mylenka na patnou poloosu ... Tentokrát u jsem riskoval a koupil jsem originální poloosu z vrakovitě, v sobotu proběhla montá - pocitově opět v poloose SPIDAN prasklá pruina - poloosa chodí velmi lehce a ke konci, kde by měla pruit jde natvrdo. Vrakáčová poloosa je OK - rozjezd při zvedlém autě OK, netřepe... Ale auto se v rozmezí 110-150 třepe jako by byla oválná pneu + třepe se volant. Převáeny obě sady kol - letní i zimní, třepe na obou stejně... Zaráí mě, e během cca 10000km mi odely 2 poloosy, e se nelze zbavit vibrací... Na autě se vyměnilo snad ve, kromě loisek předních kol a brzdových kotoučů - dělal majitel předemnou a nemají najeto víc ne 30 tisíc - já měřil boční házivost kotoučů a vlezl jsem se na obou stranách do 0,04mm.. Ale předpokládám e v tom to nebude... Ráno při nízkých teplotách je ve OK, jsou citelné velmi malinké vibrace - neklepe do volantu ale je cítit v podlaze - více u spolujezdce, naproti tomu kdy je 15°C a více, vibrace jsou mnohem větí.. Vibrace jsou závislé na rychlosti - nezáleí jestli mám 4-5-6 nebo N, pokadé v rozmezí dálničních rychlostí 110-150, někdy auto a plave a nejde jej udret rovně... Silenty v ramenách, čepy, čepy řízení měněny.. Připadá mi to jako by se někde něco křiilo nebo mělo vůli, a mělo by to mít souvislost s pravou poloosou / pravou stranou...
Jetě něco, co s tím moná nesouvisí - kdy jsem auto koupil, byl volant mírně doleva. Potom co se udělala přední náprava a loiska uloení zadních ramen jsem se vydal na geo, kde mi volant srovnali a nastavili. Teď je cca rok od této geo a volant je zpátky doleva .....
Ocením jakýkoliv tip, na co se podívat... U mě to auto stálo dost peněz a prostě to chci dotáhnout do konce ....
Přátelé, kamarádi, u celkem nevím co a jak ohledně vibrování při rychlostech nad 105 km/h....
Začal bych příběh tím, e jsem koupil současnou c5 - kde pravá poloosa vibrovala při záběru. Po koupi jsem začal se servisem, který zahrnoval oleje, rozvody, vechny 3 uloení motoru a pravou poloosu (LOBRO)... Po této výměně se ve zlepilo, bylo vak cítit jemné vibrace které vyřeilo vyváení kol a asi 1000km byl klid... Po této době se začaly ozývat zvuky "kovového oupání" (velmi slyitelné na 2st. při cca 2000-2500ot) a auto začalo vibrovat, první cca při 90km/h a nepravidelně, během cca 4000km se to zhorovalo a auto vibrovalo a plavalo jak prase u při cca 60-70km/h. Vyměnil jsem i levou poloosu - bez efektu. Potom jsem náhodně zjistil, e pravá poloosa nepruí u vnitřního kloubu a tedy vrátil jsem původní poloosu která třepala při záběru, kovové oupání zmizelo, vrátily se vibrace při záběru ale jinak auto bylo klidné.... Reklamaci LOBRO mi uznali - byla prasklá pruina. Původní poloosa během pár km začala házet vazelínu z obou kloubů a tedy následovala dalí výměna poloosy, tentokrát za čínské GSP, které třepalo u od koupi - od cca 30 do 60 km/h, poté se uklidnila a dalí vibrace začínaly a kolem 110km/h... Tuto GSP jsem také reklamoval, také reklamaci uznali a jeliko bez poloosy se jezdit nedá, koupil jsem opět repas od SPIDAN. Tato byla asi nejlepí a cca 4 měsíce jsem jezdil s minimálními vibracemi, bohuel zase se začal ozývat kovový oupací zvuk jako u poloosy LOBRO ... Jeliko jsem tento zvuk u znal a začaly se projevovat citelné vibrace, opět padla mylenka na patnou poloosu ... Tentokrát u jsem riskoval a koupil jsem originální poloosu z vrakovitě, v sobotu proběhla montá - pocitově opět v poloose SPIDAN prasklá pruina - poloosa chodí velmi lehce a ke konci, kde by měla pruit jde natvrdo. Vrakáčová poloosa je OK - rozjezd při zvedlém autě OK, netřepe... Ale auto se v rozmezí 110-150 třepe jako by byla oválná pneu + třepe se volant. Převáeny obě sady kol - letní i zimní, třepe na obou stejně... Zaráí mě, e během cca 10000km mi odely 2 poloosy, e se nelze zbavit vibrací... Na autě se vyměnilo snad ve, kromě loisek předních kol a brzdových kotoučů - dělal majitel předemnou a nemají najeto víc ne 30 tisíc - já měřil boční házivost kotoučů a vlezl jsem se na obou stranách do 0,04mm.. Ale předpokládám e v tom to nebude... Ráno při nízkých teplotách je ve OK, jsou citelné velmi malinké vibrace - neklepe do volantu ale je cítit v podlaze - více u spolujezdce, naproti tomu kdy je 15°C a více, vibrace jsou mnohem větí.. Vibrace jsou závislé na rychlosti - nezáleí jestli mám 4-5-6 nebo N, pokadé v rozmezí dálničních rychlostí 110-150, někdy auto a plave a nejde jej udret rovně... Silenty v ramenách, čepy, čepy řízení měněny.. Připadá mi to jako by se někde něco křiilo nebo mělo vůli, a mělo by to mít souvislost s pravou poloosou / pravou stranou...
Jetě něco, co s tím moná nesouvisí - kdy jsem auto koupil, byl volant mírně doleva. Potom co se udělala přední náprava a loiska uloení zadních ramen jsem se vydal na geo, kde mi volant srovnali a nastavili. Teď je cca rok od této geo a volant je zpátky doleva .....
Ocením jakýkoliv tip, na co se podívat... U mě to auto stálo dost peněz a prostě to chci dotáhnout do konce ....
|
|
21.05.2019 10:22 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
3223234
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
FOX: Kdy se povedlo zlikvidovat tolik poloos různých výrobců, tak to v nich asi nebude... Říká, e se poloosa vy*r*la vdy ve stejném místě? Tedy u vnitřního kloubu? Proč?
Netlačí se na ni? Není vyběhlá moc ven z auta? Má ji pořádně zasazenou do dráku loiska poloosy? Není něco blbě v diferáku? Moná to zkus jednou nechat sloit někoho jiného, třeba je chyba v montái?
Zaměř se na to, e prostě není normální takhle likvidovat poloosy, něco ti ji vdy zničí - dalí dopadne stejně, dokud problém neodstraní.
FOX: Kdy se povedlo zlikvidovat tolik poloos různých výrobců, tak to v nich asi nebude... Říká, e se poloosa vy*r*la vdy ve stejném místě? Tedy u vnitřního kloubu? Proč?
Netlačí se na ni? Není vyběhlá moc ven z auta? Má ji pořádně zasazenou do dráku loiska poloosy? Není něco blbě v diferáku? Moná to zkus jednou nechat sloit někoho jiného, třeba je chyba v montái?
Zaměř se na to, e prostě není normální takhle likvidovat poloosy, něco ti ji vdy zničí - dalí dopadne stejně, dokud problém neodstraní. :)
|
|
| |
|
|