| | |
19.07.2015 22:11 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2842651
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Kdy dá auto na hever a zacloumá s tím kolem tak se neprojeví ádná vůle?
Kdy dá auto na hever a zacloumá s tím kolem tak se neprojeví ádná vůle?
|
|
19.07.2015 22:17 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2842657
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
I kdyby byly kola volný, tak se auto nemá co tak klepat, aby to bylo vidět na nějakým díle. To musí být kostitřas.
I kdyby byly kola volný, tak se auto nemá co tak klepat, aby to bylo vidět na nějakým díle. To musí být kostitřas. :nevim
|
|
19.07.2015 22:18 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2842658
|
|
Valdauf63
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) | Počet příspěvků: 34 |
|
|
Podle servisáka ádné vůle.
Podle servisáka ádné vůle.
|
|
20.07.2015 07:44 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2842787
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
Dej sem nějaké video, a si to dokáeme představit
Dej sem nějaké video, a si to dokáeme představit :-o
|
|
20.08.2015 09:59 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2852975
|
|
Devilian
|
|
|
Zdravim
Mam otazku, len ci neviete co by to mohlo byt. Ked podradim a zacnem brzdit motorom, tak ak su otacky nad 3000, zacne nieco buchat na predku okolo motora, mozno na naprave. Ked ale otacky klesnu pod tych 3000, je zrazu klud (teda asi to zrazu stichne, lebo to nepocut). Znie to ako vymlateny vnutorny klb na poloosi, ale zacalo to robit po vymene motora. Je mozne ze je tam nieco zle utiahnute? Neviete co by to mohlo byt? Pretoze predtym boli poloosi bez problemov.
Zdravim
Mam otazku, len ci neviete co by to mohlo byt. Ked podradim a zacnem brzdit motorom, tak ak su otacky nad 3000, zacne nieco buchat na predku okolo motora, mozno na naprave. Ked ale otacky klesnu pod tych 3000, je zrazu klud (teda asi to zrazu stichne, lebo to nepocut). Znie to ako vymlateny vnutorny klb na poloosi, ale zacalo to robit po vymene motora. Je mozne ze je tam nieco zle utiahnute? Neviete co by to mohlo byt? Pretoze predtym boli poloosi bez problemov.
|
|
20.08.2015 20:50 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2853132
|
|
kleki
|
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 72 |
|
|
Skôr si myslím ,e niektorý silentblok motora.
Skôr si myslím ,e niektorý silentblok motora.
|
|
02.04.2016 12:02 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935595
|
|
Basenn250
|
Město: Laany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Zdravím, vlastním C5 r.v.2012 a mám nyní najeto 98000km a objevila se mi při 150km/h vibrace,něco jako nevyváené kolo,ale to jsem vyloučil,jeliko jsem vyzkouel dvě sady pneu a vibrace je stále.Jen při zimních pneu se mi vibrace zdá mení.Nemáte někdo tip co by to mohlo být???? Děkuji za odpověď,...
Zdravím, vlastním C5 r.v.2012 a mám nyní najeto 98000km a objevila se mi při 150km/h vibrace,něco jako nevyváené kolo,ale to jsem vyloučil,jeliko jsem vyzkouel dvě sady pneu a vibrace je stále.Jen při zimních pneu se mi vibrace zdá mení.Nemáte někdo tip co by to mohlo být???? Děkuji za odpověď,...:-((((:-(
|
|
02.04.2016 12:46 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935596
|
|
Robert
|
Město: Horní Holetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 52 |
|
|
těko se bude na tuhle otázku odpovídat a těko se takováto závada legálně zkouet, kdy je rychlostní limit v ČR 130 km/h. Není vyloučeno, e má nevyváené obě sady kol. Pokud je vibrace nejvyí ve 150 a pak s rostoucí rychlostí mizí ...nevyváené kolo nebo moná taky brzdový kotouč. Pokud vibrace s rychlostí nemizí, nejsou kola kulatá, co je u dneních pneumatik dost častý jev.
těko se bude na tuhle otázku odpovídat a těko se takováto závada legálně zkouet, kdy je rychlostní limit v ČR 130 km/h. Není vyloučeno, e má nevyváené obě sady kol. Pokud je vibrace nejvyí ve 150 a pak s rostoucí rychlostí mizí ...nevyváené kolo nebo moná taky brzdový kotouč. Pokud vibrace s rychlostí nemizí, nejsou kola kulatá, co je u dneních pneumatik dost častý jev.
|
|
02.04.2016 13:10 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935597
|
|
luta
|
|
|
moná blbost ale nemá tam plastové poklice ? mě vybrovaly při 130 i fungl nové vyváené zimáky na plechách kdy na ně nasadím plastové citroen poklice. jak poklice sundám tak je to ok. a myslel jsem, e mě blbě vyváili
moná blbost ale nemá tam plastové poklice ? mě vybrovaly při 130 i fungl nové vyváené zimáky na plechách kdy na ně nasadím plastové citroen poklice. jak poklice sundám tak je to ok. a myslel jsem, e mě blbě vyváili:-)
|
|
02.04.2016 13:52 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935599
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
pokud jsou nevyváená kola a vibrují v této rychlosti, dá se celkem dobře určit, zda vibruje přední či zadní kolo. zkus přehodit přední kola dozadu zda se změní pocit vibrace. Pokud se to přestane třást a začne vibrovat volantem, jsou to gumy nebo disky. Pokud to bude stále stejné, je monost rozhození kotouče či loska v kole, větinou vzadu.
Jde o to, kdy je to guma či disk, mění se to podle toho kde je guma umístěna. Stále stejná vibrace bude neustále stejná pokud je to součást pevně na autě, loisko, kotouč, můe to dělat poloosa vepředu, stačí kámen aby vychýlil vyváení nebo vepředu stačí únik vazeliny z prasklé manety a u se to chová jinak hlavně v takovýchto extrémech.
pokud jsou nevyváená kola a vibrují v této rychlosti, dá se celkem dobře určit, zda vibruje přední či zadní kolo. zkus přehodit přední kola dozadu zda se změní pocit vibrace. Pokud se to přestane třást a začne vibrovat volantem, jsou to gumy nebo disky. Pokud to bude stále stejné, je monost rozhození kotouče či loska v kole, větinou vzadu.
Jde o to, kdy je to guma či disk, mění se to podle toho kde je guma umístěna. Stále stejná vibrace bude neustále stejná pokud je to součást pevně na autě, loisko, kotouč, můe to dělat poloosa vepředu, stačí kámen aby vychýlil vyváení nebo vepředu stačí únik vazeliny z prasklé manety a u se to chová jinak hlavně v takovýchto extrémech.
|
|
02.04.2016 14:31 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935636
|
|
jruze
|
|
|
Já mám tu zkuenost e ve 140Km/h u se ve uklidní(pokud tam něco bylo) a nová zkuenost - byl jsem teď na STK a ne jsem tam jel tak jsem auto zvednul do origo(předek jsem měl záměrně asi o 5cm níe - po srovnání se při prudkém rozjezdu (přidání plynu) objeví lehké vybrace(dalo by se říct od 0 do 70-80Km/h - pneu vylučuji měl jsem při cestě do D na druhém autě a OK) ve vyí rychlosti u ne a auto je daleko víc nestabilní ne na co jsem zvyklej(je to nastaveno tak jak má být a je to stejně jako u obou dalích co mám) před úpravou ani náznak vybrací (půjde zpět ,,k zemi" - jednak je ovladatelnějí a za druhé nevybruje) Ale někde je tam na L. předku nějaká vůle ale je neodhalitelná u druhou STK a i jsem se snail najít - projeví se to jen kdy najedu kolem k obrubníku , přejezdu na chodník(ikmej obrubník-nájezd) a pouze v malé rychlosti (jízdě krokem) (cvaknutí se nezvětuje co to auto mám +- 20000Km)
Já mám tu zkuenost e ve 140Km/h u se ve uklidní(pokud tam něco bylo) a nová zkuenost - byl jsem teď na STK a ne jsem tam jel tak jsem auto zvednul do origo(předek jsem měl záměrně asi o 5cm níe - po srovnání se při prudkém rozjezdu (přidání plynu) objeví lehké vybrace(dalo by se říct od 0 do 70-80Km/h - pneu vylučuji měl jsem při cestě do D na druhém autě a OK) ve vyí rychlosti u ne a auto je daleko víc nestabilní ne na co jsem zvyklej(je to nastaveno tak jak má být a je to stejně jako u obou dalích co mám) před úpravou ani náznak vybrací :-o (půjde zpět ,,k zemi" - jednak je ovladatelnějí a za druhé nevybruje;-)) Ale někde je tam na L. předku nějaká vůle ale je neodhalitelná u druhou STK a i jsem se snail najít - projeví se to jen kdy najedu kolem k obrubníku , přejezdu na chodník(ikmej obrubník-nájezd) a pouze v malé rychlosti (jízdě krokem):nevim (cvaknutí se nezvětuje co to auto mám +- 20000Km)
|
|
02.04.2016 15:03 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935641
|
|
Basenn250
|
Město: Laany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Pánové,děkuji vám za přízpěvky. C5 neboli ,,POSTÝLKU,, mám od novýho a tu vibraci mi to začalo dělat po výměně originálních pneu Mischelin(letních) za nové,ale UNIROYAL REIN SPORT3, jak jsem ji zmínil,půjčil jsem si i jinou sadu z C5(letní) a vibrace pořád ,jen na zimních se mi zdá minimální. V jednom nejmenovaném Citroen servisu mi tvrdí,e je patný svislý čep, ale tomu pořád nechci VĚŘIT,e by C5 měla v cca 94-98000km vadný svislý čep...A mimo jiné,jetě k tomu,moc po čekých silnicích nejezdím,v česku najeto cca 25-30000km !!!!
Jakou máte zkuenost s intervalem výměny čepu??
Pánové,děkuji vám za přízpěvky.;-) C5 neboli ,,POSTÝLKU,,:-d mám od novýho a tu vibraci mi to začalo dělat po výměně originálních pneu Mischelin(letních) za nové,ale UNIROYAL REIN SPORT3, jak jsem ji zmínil,půjčil jsem si i jinou sadu z C5(letní) a vibrace pořád ,jen na zimních se mi zdá minimální. V jednom nejmenovaném Citroen servisu mi tvrdí,e je patný svislý čep, ale tomu pořád nechci VĚŘIT,e by C5 měla v cca 94-98000km vadný svislý čep...A mimo jiné,jetě k tomu,moc po čekých silnicích nejezdím,v česku najeto cca 25-30000km !!!!
Jakou máte zkuenost s intervalem výměny čepu??
|
|
02.04.2016 16:12 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935654
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
Dnes je vse spotrebka, a mit skoro 100tkm najeto tak to i ten cep muze být...
Dnes je vse spotrebka, a mit skoro 100tkm najeto tak to i ten cep muze být...:nevim
|
|
02.04.2016 18:51 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935666
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
Mě teď čeká vyřeit něco podobnýho. Akorát vibrace mám v cca 110-130kmh, po dneku u 100% vím, e to není kolama. Kdy vytočim na neutrál cca 3000 otáček, tak (a hlavně při poutění plynu) vibruje volant i auto. Tipoval bych to moná na silent motoru, ale vzhledem k tomu, e motor se nějak moc nehýbe, tak bych to viděl na ten tlumič zpětnejch rázů nebo jak se to jmenuje. Zítra snad bude čas to prozkoumat, ale téměř jistě bude muset k doktorovi.. Tak zkus vytočit na neutrál a uvidí..
Mě teď čeká vyřeit něco podobnýho. Akorát vibrace mám v cca 110-130kmh, po dneku u 100% vím, e to není kolama. Kdy vytočim na neutrál cca 3000 otáček, tak (a hlavně při poutění plynu) vibruje volant i auto. Tipoval bych to moná na silent motoru, ale vzhledem k tomu, e motor se nějak moc nehýbe, tak bych to viděl na ten tlumič zpětnejch rázů nebo jak se to jmenuje. Zítra snad bude čas to prozkoumat, ale téměř jistě bude muset k doktorovi.. Tak zkus vytočit na neutrál a uvidí.. ;)
|
|
02.04.2016 20:47 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935673
|
|
jumep
|
|
|
ono to moze robit aj poloos
skus dvihnut auto a rozbehnut sa ci nebude vibrovat
skor ako cap by som povedal ze bude nacaty spodny silent na ramene, ale to sa moc bez videnia neda (nedere gumu z vnutornej strany?)
ono to moze robit aj poloos
skus dvihnut auto a rozbehnut sa ci nebude vibrovat
skor ako cap by som povedal ze bude nacaty spodny silent na ramene, ale to sa moc bez videnia neda (nedere gumu z vnutornej strany?)
|
|
02.04.2016 21:06 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935681
|
|
Basenn250
|
Město: Laany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Jak myslí,e bych poznal ten načate spodní silent?Guma tam nedře...
Jak myslí,e bych poznal ten načate spodní silent?Guma tam nedře...:-(
|
|
02.04.2016 22:10 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935744
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Ten čep ti můe odejít za 20 tisíc nebo za 200 tisíc, je to jen věc materiálu, ale při 70-80 tisíc ji má nárok, ale osobně si nemyslím, e by to dělalo, kadopádně čep pozná kdy si to zvedne a chytí kolo nahoře a dole a pomalinku s ním pohybuje proti sobě, i sebemní vůke je cítit taková aby vibrovala.
Jinak Basenn nemyslel e dře někde guma zevnitř, ale e se sjídí guma zevnitř. Kdy se změní odklon kola, tak se sjídí, jakoby sdírá vnitří část gumy. Jako kdy se změní sbíhavost sjídí se okraje gum uvnitř nebo zvenčí, tak kdy je patný čep, sjídí se vnitřní část gumy.
jinak Uniroyal ti mohu skoro garantovat e tak jedna a dvě z deseti jsou klidné. Ostatní si vezmou hodně závaí a nakonec hází do osové polohy, tedy nejdou vyváit a právě při vyích rychlostech vibrují, jakoby začnou skákat po kostkách, není to klasická vibrace, ale jako nahoru dolů a je to nepříjemné do volantu.
jetě bych doplnil takové to logické selské mylení.
Kdy to bude čep nebo cokoliv pevného, loisko, větinou to dělá stále a jen to zesiluje nebo zeslabuje. Kdy to dlá něco co začně v určité rychlosti je nutno v tu chvíli přemýlet co se točí tak rychle aby to najednou začalo dělat něco jiného. Pokud to bude dělat čep, bude to dělat i v malých rychlostech, v zatáčce, pruidí zatočení loupne do volantu, čep se neprojeví jen v rychlosti, ale stále, stejně jako kotouče.
Pouívám v autokole pro představu takovou pomůcku a tou je dímačka na prádlo. Zkusi si představit, e má na vyvaovačce gumu jakoby naleato stejně jako prádlo ve dímačce. Pokud dá prádlo na jednu stranu, začne se to točit a po nějaké době dupat, pak se to zklidní a v určité rychlosti to začne vibrovat. Stejně jako patně vyváená guma a nebo patně vyrobená, která nejde vyváit protoe má podélný nerovnoměrný sloení směsi a hází podélně nikoliv do stran. Kdy bude patné loisko dímačky, bude to dělat celou dobu co se točí, kdy to bude patný buben, jako je třeba disk nebo kotouč, bude to dělat pořád stejně, take já bych skoro s jistotou řekl, e je to gumou nebo diskem a poslední monost, patný roub u kola, který drí disk. Stačí jeden kratí a u se hledá problém vibrace docela srandovně, proto je dobré s kolama dozadu vyměnit i rouby.
Ten čep ti můe odejít za 20 tisíc nebo za 200 tisíc, je to jen věc materiálu, ale při 70-80 tisíc ji má nárok, ale osobně si nemyslím, e by to dělalo, kadopádně čep pozná kdy si to zvedne a chytí kolo nahoře a dole a pomalinku s ním pohybuje proti sobě, i sebemní vůke je cítit taková aby vibrovala.
Jinak Basenn nemyslel e dře někde guma zevnitř, ale e se sjídí guma zevnitř. Kdy se změní odklon kola, tak se sjídí, jakoby sdírá vnitří část gumy. Jako kdy se změní sbíhavost sjídí se okraje gum uvnitř nebo zvenčí, tak kdy je patný čep, sjídí se vnitřní část gumy.
jinak Uniroyal ti mohu skoro garantovat e tak jedna a dvě z deseti jsou klidné. Ostatní si vezmou hodně závaí a nakonec hází do osové polohy, tedy nejdou vyváit a právě při vyích rychlostech vibrují, jakoby začnou skákat po kostkách, není to klasická vibrace, ale jako nahoru dolů a je to nepříjemné do volantu.
jetě bych doplnil takové to logické selské mylení.
Kdy to bude čep nebo cokoliv pevného, loisko, větinou to dělá stále a jen to zesiluje nebo zeslabuje. Kdy to dlá něco co začně v určité rychlosti je nutno v tu chvíli přemýlet co se točí tak rychle aby to najednou začalo dělat něco jiného. Pokud to bude dělat čep, bude to dělat i v malých rychlostech, v zatáčce, pruidí zatočení loupne do volantu, čep se neprojeví jen v rychlosti, ale stále, stejně jako kotouče.
Pouívám v autokole pro představu takovou pomůcku a tou je dímačka na prádlo. Zkusi si představit, e má na vyvaovačce gumu jakoby naleato stejně jako prádlo ve dímačce. Pokud dá prádlo na jednu stranu, začne se to točit a po nějaké době dupat, pak se to zklidní a v určité rychlosti to začne vibrovat. Stejně jako patně vyváená guma a nebo patně vyrobená, která nejde vyváit protoe má podélný nerovnoměrný sloení směsi a hází podélně nikoliv do stran. Kdy bude patné loisko dímačky, bude to dělat celou dobu co se točí, kdy to bude patný buben, jako je třeba disk nebo kotouč, bude to dělat pořád stejně, take já bych skoro s jistotou řekl, e je to gumou nebo diskem a poslední monost, patný roub u kola, který drí disk. Stačí jeden kratí a u se hledá problém vibrace docela srandovně, proto je dobré s kolama dozadu vyměnit i rouby.
|
|
02.04.2016 23:24 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2935863
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Basenn250 napsal(a): ... pořád nechci VĚŘIT,e by C5 měla v cca 94-98000km vadný svislý čep...A mimo jiné,jetě k tomu,moc po čekých silnicích nejezdím,v česku najeto cca 25-30000km !!!!
Jakou máte zkuenost s intervalem výměny čepu?? Klidně tomu tak můe být, zjistil jsem to na podzim při přehazování kol v cca 98 tis km, čepy na jedné straně jsem měnil před 14 dny, vibrace jsem ale nepozoroval.
Klidně tomu tak můe být, zjistil jsem to na podzim při přehazování kol v cca 98 tis km, čepy na jedné straně jsem měnil před 14 dny, vibrace jsem ale nepozoroval.
|
|
03.04.2016 19:28 -
Re: Vibrace auta při jízdě
|
2936148
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
ja by som este skusil s tym viac testov - lebo sa to moze chovat ze ak su nevyvazene dobre predne kola, a ako sa nevyvazky pohybuju voci sebe tak sa meni vychylka kmitov volantu - teda najst dialnicu s rovinkou a zatackami vlavo vpravo. Ak su kmity konstantne, tak by som mozno prehodil zadne za pradne a ak to vibruju rovnako podozrieval by som brzdove kotuce ze su pokrutene. sak to sa da tiez merat ci hadzu.
a co geometria, pri 100tisic by som to dal zmerat.
preco by mal kmitat cap? silenty ? tie sami o sebe nekmitaju, ak su zle tak nechytaju -nepohlcuju kmity, ale co kmitanie vyvolava? no a hentaku znacku gum ?
ja by som este skusil s tym viac testov - lebo sa to moze chovat ze ak su nevyvazene dobre predne kola, a ako sa nevyvazky pohybuju voci sebe tak sa meni vychylka kmitov volantu - teda najst dialnicu s rovinkou a zatackami vlavo vpravo. Ak su kmity konstantne, tak by som mozno prehodil zadne za pradne a ak to vibruju rovnako podozrieval by som brzdove kotuce ze su pokrutene. sak to sa da tiez merat ci hadzu.
a co geometria, pri 100tisic by som to dal zmerat.
preco by mal kmitat cap? silenty ? tie sami o sebe nekmitaju, ak su zle tak nechytaju -nepohlcuju kmity, ale co kmitanie vyvolava? no a hentaku znacku gum ?
|
|
| |
|
|