| | |
02.06.2013 22:29 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586134
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Kdy jsme to zkouely v práci,shodou okolností jeden spolupracovníků měl té nokiany,já měl dusík,on vzduch,bylo to v létě na přímém slunci,opravdu je měl teplejí na pohmat,teplotu jsme neměřily,kdybych to nezail na vlastní kůi,nepolemizuji,rád se nechám poučit,proto sem se zaregistroval do klubu,abych se něco naučil a kdy něco vím,rád poradim,nejsem typ,který se rád hádá,to se raději něco přiučim
Kdy jsme to zkouely v práci,shodou okolností jeden spolupracovníků měl té nokiany,já měl dusík,on vzduch,bylo to v létě na přímém slunci,opravdu je měl teplejí na pohmat,teplotu jsme neměřily,kdybych to nezail na vlastní kůi,nepolemizuji,rád se nechám poučit,proto sem se zaregistroval do klubu,abych se něco naučil a kdy něco vím,rád poradim,nejsem typ,který se rád hádá,to se raději něco přiučim
|
|
02.06.2013 22:37 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586138
|
|
jumep
|
|
|
ine auto, iny jazdny styl
stale nerelevantne
ine auto, iny jazdny styl
stale nerelevantne
|
|
02.06.2013 22:43 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586141
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Zapoměl jsem dodat,e to bylo ve slubě,auta stala kousek od sebe 4dny,snad to bude stačit
Zapoměl jsem dodat,e to bylo ve slubě,auta stala kousek od sebe 4dny,snad to bude stačit
|
|
03.06.2013 15:40 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586392
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
To já zase slyel, e má dusík jinou, asi mení, teplotní roztanost. Take se prej fouká dusíkem proto, aby se zahřátím gum nezvyoval tlak. Jestli je to pravda nevím, ale je mi to fuk. Pořád foukám vzduchem.
To já zase slyel, e má dusík jinou, asi mení, teplotní roztanost. Take se prej fouká dusíkem proto, aby se zahřátím gum nezvyoval tlak. Jestli je to pravda nevím, ale je mi to fuk. Pořád foukám vzduchem.
|
|
03.06.2013 16:35 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586411
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Pneuservis, který poměrně solidně popsal pouívání dusíku: .link.
P.S. Poruení zmiňované silikonové vrstvy uvnitř pneumatiky způsobené vzduným kyslíkem trvá cca 6-8 let je vzhledem k uváděné ivitnosti pneumatiky (4 roky) nezajímavé. !! Jedná se o pneumatiky osobních vozidel pro běné pouití. !!
Pneuservis, který poměrně solidně popsal pouívání dusíku: http://www.mppneu.cz/pneuservis.html
P.S. Poruení zmiňované silikonové vrstvy uvnitř pneumatiky způsobené vzduným kyslíkem trvá cca 6-8 let je vzhledem k uváděné ivitnosti pneumatiky (4 roky) nezajímavé. !! Jedná se o pneumatiky osobních vozidel pro běné pouití. !!
|
|
03.06.2013 16:35 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586412
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1302 |
|
|
.link.
.link.
.link.
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/475069
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/783540
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/444697
;-)
|
|
04.06.2013 09:47 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586523
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
63zdenda napsal(a): Kdy jsme to zkouely v práci,shodou okolností jeden spolupracovníků měl té nokiany,já měl dusík,on vzduch,bylo to v létě na přímém slunci,opravdu je měl teplejí na pohmat,teplotu jsme neměřily,kdybych to nezail na vlastní kůi,nepolemizuji,rád se nechám poučit,proto sem se zaregistroval do klubu,abych se něco naučil a kdy něco vím,rád poradim,nejsem typ,který se rád hádá,to se raději něco přiučim
Nekoukej na jednotlivé části, ale na věc jako celek. Měl teplejí gumu?
Moná vysvětlení:
1. Na jeho gumu svítilo suníčku o chvilku déle ne na tvou.
2. Měl jsi gumu zamazanou (on ji měl černějí) - ta tvá nevstřebávala tolik sluneční energie.
3. Na jednu gumy jsi přitlačil ruku méně, na druhou více.
Čím to rozhodně nebylo:
Pokud tu je dusík vychvalován do nebes s tím, e má nií tepelnou vodivost, tak také hůře odvádí teplo k druhé straně gumy ve stínu a disku (který díky jeho stříbrné barvě pohlcuje na sluníčku mnohem méně energie ne guma) - > potom by díky této nií tepelné vodivosti musela být právě tvoje guma teplejí ne jeho.
Take prosím příli nevěřit marketingu a věřit fyzice, chemii a zdravému rozumu. A vneposlední řadě nehledat souvislost mezi nesouviseícími jevy - neplést jabka s hrukama.
Jinak jetě jedna věc... "Na otázku, zkusil jsi jezdit na dusíku?" se hodí odpověď: "A zkudil jsi jezdit na vzduchu?" Já zkusil jednou 79% dusíku + příměsi (vzduch), podruhé cca 98% dusíku + příměsi (z lahve) a nepoznal jsem ádnej rozdíl. Ale jako placebo efekt, e autu dávám to nejlepí, to bylo dobrý.
Vyuití určitě má, ale zřejmě to nebude v pneu pro nae houpavé jedění.
Nekoukej na jednotlivé části, ale na věc jako celek. Měl teplejí gumu?
Moná vysvětlení:
1. Na jeho gumu svítilo suníčku o chvilku déle ne na tvou. :-)
2. Měl jsi gumu zamazanou (on ji měl černějí) - ta tvá nevstřebávala tolik sluneční energie.
3. Na jednu gumy jsi přitlačil ruku méně, na druhou více. :-)
Čím to rozhodně nebylo:
Pokud tu je dusík vychvalován do nebes s tím, e má nií tepelnou vodivost, tak také hůře odvádí teplo k druhé straně gumy ve stínu a disku (který díky jeho stříbrné barvě pohlcuje na sluníčku mnohem méně energie ne guma) - > potom by díky této nií tepelné vodivosti musela být právě tvoje guma teplejí ne jeho.
Take prosím příli nevěřit marketingu a věřit fyzice, chemii a zdravému rozumu. A vneposlední řadě nehledat souvislost mezi nesouviseícími jevy - neplést jabka s hrukama. :-)
Jinak jetě jedna věc... "Na otázku, zkusil jsi jezdit na dusíku?" se hodí odpověď: "A zkudil jsi jezdit na vzduchu?" Já zkusil jednou 79% dusíku + příměsi (vzduch), podruhé cca 98% dusíku + příměsi (z lahve) a nepoznal jsem ádnej rozdíl. :-) Ale jako placebo efekt, e autu dávám to nejlepí, to bylo dobrý. :-d
Vyuití určitě má, ale zřejmě to nebude v pneu pro nae houpavé jedění. ;-)
|
|
04.06.2013 13:57 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586557
|
|
.45acp
|
|
|
A co zkusit do pneumatik helium. Tím by se to odlehčilo, ale moná by to po odlehčení zas blbě sedělo.
A co zkusit do pneumatik helium. Tím by se to odlehčilo, ale moná by to po odlehčení zas blbě sedělo:-d.
|
|
04.06.2013 14:35 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586563
|
|
Hanz 397
|
|
|
Kadopádně i kdy vechny tyhle argumenty zní logicky a nelze proti nim absolutně nic namítat-sám si myslím,e foukat dusíkem jsou vyhozený peníze-pořád mi nikdo nevysvětlil to,co jsem psal. Toti to,e kdy s ním nafučím kola na kole na zimu(na cca 3,5bar),tak na jaře tam mám jetě cca 1,2bar,kdeto,kdy natlačim vzduch,jsou vdy prázdné...
Kadopádně i kdy vechny tyhle argumenty zní logicky a nelze proti nim absolutně nic namítat-sám si myslím,e foukat dusíkem jsou vyhozený peníze-pořád mi nikdo nevysvětlil to,co jsem psal. Toti to,e kdy s ním nafučím kola na kole na zimu(na cca 3,5bar),tak na jaře tam mám jetě cca 1,2bar,kdeto,kdy natlačim vzduch,jsou vdy prázdné...:-o
|
|
04.06.2013 17:58 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586588
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
e má starú duu s mirkotrhlinami
e má starú duu s mirkotrhlinami :D
|
|
04.06.2013 23:36 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586674
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
vysvětlení u bycyklu bývá spí ne v dui/gumě ve ventilku, jeho čínské těsnění narozdíl od due samotné nebo plátě zpuchří výrazně rychleji a v případě cyklo-ventilků obvykle nepřeije zimu ani kdy kolo skladuju v teple. take tady dusík opravdu můe pomoct. Na autě to má tu nevýhodu, e jak se průběně mění teplota v roce je třeba tomu taky dofukováním a upoutěním sem tam dopomoci k optimální hodnotě. Stejně tak jako je potřeba regulovat tlak podle naloení. take já si vozim kompresor s kabelem do zapalovače sebou. dusíkáři aby furt jezdili do pneuservisu....
vysvětlení u bycyklu bývá spí ne v dui/gumě ve ventilku, jeho čínské těsnění narozdíl od due samotné nebo plátě zpuchří výrazně rychleji a v případě cyklo-ventilků obvykle nepřeije zimu ani kdy kolo skladuju v teple. take tady dusík opravdu můe pomoct. Na autě to má tu nevýhodu, e jak se průběně mění teplota v roce je třeba tomu taky dofukováním a upoutěním sem tam dopomoci k optimální hodnotě. Stejně tak jako je potřeba regulovat tlak podle naloení. take já si vozim kompresor s kabelem do zapalovače sebou. dusíkáři aby furt jezdili do pneuservisu....
|
|
04.06.2013 23:58 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586689
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Na zimákách jsem dusík neměl,vliv na jízdní vlastnosti jsem nic nepsal,pouze na leákach mi tak rychle neubíval vzorek,na rozdíl od vzduchu a tlak mi zůstaval,za 35letou praxi za volantem jsem jezdil na tom dusíku pouze 10let,zbytek na vzduchu,sem rád,e se tato diskuze chytla,ale u mě unavuje pořád vysvětlovat,proč je nejlepí dusík,to jsem nikdy netvrdil,chtěl jsem pozbírat zkuenosti,názory a né obhajovat něco,co jsem netvrdil,
Na zimákách jsem dusík neměl,vliv na jízdní vlastnosti jsem nic nepsal,pouze na leákach mi tak rychle neubíval vzorek,na rozdíl od vzduchu a tlak mi zůstaval,za 35letou praxi za volantem jsem jezdil na tom dusíku pouze 10let,zbytek na vzduchu,sem rád,e se tato diskuze chytla,ale u mě unavuje pořád vysvětlovat,proč je nejlepí dusík,to jsem nikdy netvrdil,chtěl jsem pozbírat zkuenosti,názory a né obhajovat něco,co jsem netvrdil,
|
|
05.06.2013 10:21 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586703
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Já myslím, e dusík u tady dostal, co si zaslouil a přeel bych třeba na hliník. Kdyby se teda neodstěhoval do Humpolce.
Já myslím, e dusík u tady dostal, co si zaslouil a přeel bych třeba na hliník. Kdyby se teda neodstěhoval do Humpolce. :-d
|
|
11.06.2013 23:37 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2588621
|
|
kosta
|
Město: Mnichov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Moja skusenost je, ze pneumatiky s dusikom su v lete omnoho tichsie. No a naozaj drzia tlak. Takze dusik ma svoje miesto
Moja skusenost je, ze pneumatiky s dusikom su v lete omnoho tichsie. No a naozaj drzia tlak. Takze dusik ma svoje miesto ;)
|
|
12.06.2013 07:19 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2588676
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Ten dusík je fakt zázrak vesmíru. Zvuk íří jakýkoli materál svojí vibrací (plyn, kapalina, pevná látka), jen ten dusík ne. Navíc pozná, kdy je léto. Báječné řeení pro hlučné provozy - kolem strojů dáme vaky s dusíkem a celý průmysl ztichne.
Take jetě jednou - dusíku je kolem 79% a ten zbytek (tedy převáně kyslík) dělá asi jednu pětinu veho okolo nás. Tak kdyby ucházel jen ten zlý kyslík, tak by se tlak pneu sníil o 20% (co je u naich aut 0,5 atm) a pak by to drelo jako víra. Take by stačilo nahustit lehce přes 3, počkat a ten blbý kyslík uteče a pak mi to fest bude dret 2,5
Hluk u pneu je z drtivé větiny dán jejich materiálem a vzorkem i kdyby byly plněné pilinami. Větina lidí to zná - stačí změna vzorku a rozdíl můe být dramatický. I kdyby za ve mohl ten straný kyslík, tak by jeho zmizením klesl hluk o 20%, co nikdo nepozná, lidský sluch je logaritmický - je potřeba 10x změna intenzity zvuku, aby ji člověk vnímal jako dvojnásobnou. Co fakt pomůe je silné podhutění - pneu lépe kopíruje nerovnosti a bočnice tolik nepřenáejí rázy - nějak se to neujalo.
Mimochodem kdy u píi, zrak také. Z toho nyní vychází ta finta s nepolohovanými xenony u Schade Rapid - pokles svítivosti o desítky procent řidič skutečn pozná málo, ale světla se dostanou pod intenzitu poadující polohování.
Ten dusík je fakt zázrak vesmíru. Zvuk íří jakýkoli materál svojí vibrací (plyn, kapalina, pevná látka), jen ten dusík ne. Navíc pozná, kdy je léto. Báječné řeení pro hlučné provozy - kolem strojů dáme vaky s dusíkem a celý průmysl ztichne.
Take jetě jednou - dusíku je kolem 79% a ten zbytek (tedy převáně kyslík) dělá asi jednu pětinu veho okolo nás. Tak kdyby ucházel jen ten zlý kyslík, tak by se tlak pneu sníil o 20% (co je u naich aut 0,5 atm) a pak by to drelo jako víra. Take by stačilo nahustit lehce přes 3, počkat a ten blbý kyslík uteče a pak mi to fest bude dret 2,5 :-)
Hluk u pneu je z drtivé větiny dán jejich materiálem a vzorkem i kdyby byly plněné pilinami. Větina lidí to zná - stačí změna vzorku a rozdíl můe být dramatický. I kdyby za ve mohl ten straný kyslík, tak by jeho zmizením klesl hluk o 20%, co nikdo nepozná, lidský sluch je logaritmický - je potřeba 10x změna intenzity zvuku, aby ji člověk vnímal jako dvojnásobnou. Co fakt pomůe je silné podhutění - pneu lépe kopíruje nerovnosti a bočnice tolik nepřenáejí rázy - nějak se to neujalo.
Mimochodem kdy u píi, zrak také. Z toho nyní vychází ta finta s nepolohovanými xenony u Schade Rapid - pokles svítivosti o desítky procent řidič skutečn pozná málo, ale světla se dostanou pod intenzitu poadující polohování.
|
|
12.06.2013 09:07 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2588690
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
To vilous,má na dusík svůj názor,ja ho respektuji,ty bys mohl respektovat nae zkuenosti a názory,kady má právo sem psát názory na dané téma a né je pořád dokola schazovat,dík za pochopení
To vilous,má na dusík svůj názor,ja ho respektuji,ty bys mohl respektovat nae zkuenosti a názory,kady má právo sem psát názory na dané téma a né je pořád dokola schazovat,dík za pochopení :-))
|
|
| |
|
|