| | |
02.06.2013 13:40 -
dusík v pneumatikách
|
2585972
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
dusík v kolech je dobrá věc,odbourává vlhkost,která se do kol dostává při hutění vzduchem,prodluuje ivotnost,výrobci uvádějí a o 30procent,stačí si vlétě sáhnout na pneumatiky e jsou chladnějí ne nahutěné vzduchem,tím se méně opotřebovávají a prodluují ji zmíněnou ivotnost a na závěr mají i hasební účinky,kdy třeba chytnou od brzd,nebo z jiného důvodu,tak prasknou a jsou schopny uhasit mení oheň,dle výrobců a prodejců dusíku
dusík v kolech je dobrá věc,odbourává vlhkost,která se do kol dostává při hutění vzduchem,prodluuje ivotnost,výrobci uvádějí a o 30procent,stačí si vlétě sáhnout na pneumatiky e jsou chladnějí ne nahutěné vzduchem,tím se méně opotřebovávají a prodluují ji zmíněnou ivotnost a na závěr mají i hasební účinky,kdy třeba chytnou od brzd,nebo z jiného důvodu,tak prasknou a jsou schopny uhasit mení oheň,dle výrobců a prodejců dusíku ;-)
|
|
02.06.2013 13:53 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2585975
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
výhody to má ale nie a také, e by som si to iel tam da oproti vzduchu.. Predsa len nelietam s raketoplánom
výhody to má ale nie a také, e by som si to iel tam da oproti vzduchu.. Predsa len nelietam s raketoplánom :D
|
|
02.06.2013 14:04 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2585977
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Kdy to byla novinka,jezdil jsem na něm 10let,vzorek oproti vzduchu ubíval o dost méně,v létě byly opravdu chladnějí,dříve stálo jedno kolo 20kč,tudí auto 100kč,kdy bylo potřeba dofouknout,jedině dusíkem,jinak by se naředil vzduchem a neměl by ty správné vlastnosti,
Kdy to byla novinka,jezdil jsem na něm 10let,vzorek oproti vzduchu ubíval o dost méně,v létě byly opravdu chladnějí,dříve stálo jedno kolo 20kč,tudí auto 100kč,kdy bylo potřeba dofouknout,jedině dusíkem,jinak by se naředil vzduchem a neměl by ty správné vlastnosti,
|
|
02.06.2013 14:32 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2585980
|
|
Hanz 397
|
|
|
Jako jedinou výhodu dusíku,výhodu,která je fakt oproti jiným uitečná je,e má větí molekuly,take tak rychle neutíká... Já s ním foukám kola na kole před zimou a na jaře můu zajet dofoukat k benzínce,protoe jsem línej a nechce se mi to foukat růčo...
Jako jedinou výhodu dusíku,výhodu,která je fakt oproti jiným uitečná je,e má větí molekuly,take tak rychle neutíká... Já s ním foukám kola na kole před zimou a na jaře můu zajet dofoukat k benzínce,protoe jsem línej a nechce se mi to foukat růčo...;-)
|
|
02.06.2013 14:40 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2585982
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
No je fakt,e za celou dobu,co sem na nich jezdil,se nepamatuju,e bych je dofukoval,jestli seenu ten návod,tak ho sem dám,píou tam hromadu věci o tom dusíku,zvlastní zkuenosti ho můu jenom doporučit,můj názor
No je fakt,e za celou dobu,co sem na nich jezdil,se nepamatuju,e bych je dofukoval,jestli seenu ten návod,tak ho sem dám,píou tam hromadu věci o tom dusíku,zvlastní zkuenosti ho můu jenom doporučit,můj názor ;-)
|
|
02.06.2013 17:59 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586038
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
Dusík v pneu? V atmosféře je dusík zastoupen 78%, 20% kyslik a zbytek nějaké stopové prvky. Pokud si někde nechám naplnit pneu dusíkem, průmyslový dusík nikdy nebude 100% čistý, tak se mi dostane cca 90- 95% do pneu, tedy cca o 15% více ne v případě běného vzduchu. Nevěřím, e je to někdo schopen poznat na jízdních vlastotech vozu.
Dusík v pneu? V atmosféře je dusík zastoupen 78%, 20% kyslik a zbytek nějaké stopové prvky. Pokud si někde nechám naplnit pneu dusíkem, průmyslový dusík nikdy nebude 100% čistý, tak se mi dostane cca 90- 95% do pneu, tedy cca o 15% více ne v případě běného vzduchu. Nevěřím, e je to někdo schopen poznat na jízdních vlastotech vozu.
|
|
02.06.2013 18:34 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586047
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
To Hanz 397 - to je právě ten největí podfuk pneulobby. Stačí kouknout do tabulky prvků - dusík má atomové číslo 7 a kyslík 8. Take molekula kyslíku má o jeden proton a jeden neutron a jeden elektron více. Take z hlediska ucházení je to normální bouda na zákazníky, aby utráceli penízky za naprostou kravinu, která stav jetě zhorí.
Potlačení mnoství kyslíku uvnitř pneu opravdu můe nepatrně zvýit její ivotnost, protoe směs působením kyslíku velmi pozvolna degraduje. Ale při normálním ročním nájezdu se pneu stejně mění za několik let, tak to nemá význam. Navíc pneu má jeden ventýlek, take i při hutění čistým dusíkem nejde ten kyslík, který v ní u je, výrazně vytlačit. No a e dusík absorbuje vlhkost uvnitř pneu - to je nesmysl, to bychom byli suchá planeta, protoe je ho 79% vude kolem. A e po prasknutí pneu se vyřítí ven a uhasí poár okolo - to u není ani k smíchu. Dusík nehoří, ale nic nehasí. To bychom při jeho 79% vude kolem nezapálili ohýnek.
Take jediný opravdový smysl to má u leteckých pneu a výjimečně u extrémně namáhaných nákladních, kde potlačení kyslíku potlačuje monost vnitřního zahoření způsobeného extrémní námahou. Take má naprostou pravdu zhrado - nelétáme s raketoplánem, ale jezdíme osobním autem, kde je to jen bouda na lidi.
To Hanz 397 - to je právě ten největí podfuk pneulobby. Stačí kouknout do tabulky prvků - dusík má atomové číslo 7 a kyslík 8. Take molekula kyslíku má o jeden proton a jeden neutron a jeden elektron více. Take z hlediska ucházení je to normální bouda na zákazníky, aby utráceli penízky za naprostou kravinu, která stav jetě zhorí.
Potlačení mnoství kyslíku uvnitř pneu opravdu můe nepatrně zvýit její ivotnost, protoe směs působením kyslíku velmi pozvolna degraduje. Ale při normálním ročním nájezdu se pneu stejně mění za několik let, tak to nemá význam. Navíc pneu má jeden ventýlek, take i při hutění čistým dusíkem nejde ten kyslík, který v ní u je, výrazně vytlačit. No a e dusík absorbuje vlhkost uvnitř pneu - to je nesmysl, to bychom byli suchá planeta, protoe je ho 79% vude kolem. A e po prasknutí pneu se vyřítí ven a uhasí poár okolo - to u není ani k smíchu. Dusík nehoří, ale nic nehasí. To bychom při jeho 79% vude kolem nezapálili ohýnek.
Take jediný opravdový smysl to má u leteckých pneu a výjimečně u extrémně namáhaných nákladních, kde potlačení kyslíku potlačuje monost vnitřního zahoření způsobeného extrémní námahou. Take má naprostou pravdu zhrado - nelétáme s raketoplánem, ale jezdíme osobním autem, kde je to jen bouda na lidi.
|
|
02.06.2013 18:58 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586048
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
A,panové jsou odborníci,kdo z vás s tím dusikem jezdil a kolik kilometrů jste najezdily,máte s tím dusíkem nějake zkuenosti,nebo pouze laborujete,já jsem na tom dusíku jezdil 10 let můu porovnávat,chtěl jsem se pouze podělit o své zkuenosti mnou ověřené,nikomu nic nevnucuji,určitě se nesnaim někomu radit,kdy o tom nevím nic,jak jsem ji uvedl,je to můj názor a moje zkuenosti,snail jsem se o ně podělit,hovg
A,panové jsou odborníci,kdo z vás s tím dusikem jezdil a kolik kilometrů jste najezdily,máte s tím dusíkem nějake zkuenosti,nebo pouze laborujete,já jsem na tom dusíku jezdil 10 let můu porovnávat,chtěl jsem se pouze podělit o své zkuenosti mnou ověřené,nikomu nic nevnucuji,určitě se nesnaim někomu radit,kdy o tom nevím nic,jak jsem ji uvedl,je to můj názor a moje zkuenosti,snail jsem se o ně podělit,hovg
|
|
02.06.2013 19:35 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586049
|
|
jruze
|
|
|
Nějaké zkuenosti s tím to mám také (ze závodění) - Pro normální provoz je rozdíl a účel minimální.Něco jiného je to právě rychlých aut a třeba závodních - hlavní důvod je právě v té teplotě ona sice musí být teplá,ale né se přehřívat pouívá se materiál,který se doslova taví a dusík dovede oproti vzduchu lépe stabilizovat teplo to je hlavní důvod.(a jestli to oxiduje,nebo utíká je téměř bezpředmětné - spí u dusíku stabilnějí tlak a teplota)
Nějaké zkuenosti s tím to mám také (ze závodění) - Pro normální provoz je rozdíl a účel minimální.Něco jiného je to právě rychlých aut a třeba závodních - hlavní důvod je právě v té teplotě ona sice musí být teplá,ale né se přehřívat pouívá se materiál,který se doslova taví a dusík dovede oproti vzduchu lépe stabilizovat teplo to je hlavní důvod.(a jestli to oxiduje,nebo utíká je téměř bezpředmětné - spí u dusíku stabilnějí tlak a teplota);-)
|
|
02.06.2013 19:45 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586052
|
|
Hanz 397
|
|
|
vilous napsal(a): To Hanz 397 - to je právě ten největí podfuk pneulobby. Stačí kouknout do tabulky prvků - dusík má atomové číslo 7 a kyslík 8. Take molekula kyslíku má o jeden proton a jeden neutron a jeden elektron více. Take z hlediska ucházení je to normální bouda na zákazníky, aby utráceli penízky za naprostou kravinu, která stav jetě zhorí.
Potlačení mnoství kyslíku uvnitř pneu opravdu můe nepatrně zvýit její ivotnost, protoe směs působením kyslíku velmi pozvolna degraduje. Ale při normálním ročním nájezdu se pneu stejně mění za několik let, tak to nemá význam. Navíc pneu má jeden ventýlek, take i při hutění čistým dusíkem nejde ten kyslík, který v ní u je, výrazně vytlačit. No a e dusík absorbuje vlhkost uvnitř pneu - to je nesmysl, to bychom byli suchá planeta, protoe je ho 79% vude kolem. A e po prasknutí pneu se vyřítí ven a uhasí poár okolo - to u není ani k smíchu. Dusík nehoří, ale nic nehasí. To bychom při jeho 79% vude kolem nezapálili ohýnek.
Take jediný opravdový smysl to má u leteckých pneu a výjimečně u extrémně namáhaných nákladních, kde potlačení kyslíku potlačuje monost vnitřního zahoření způsobeného extrémní námahou. Take má naprostou pravdu zhrado - nelétáme s raketoplánem, ale jezdíme osobním autem, kde je to jen bouda na lidi.
Chemik nejsem,ale psal jsem o molekulách,ne o atomech. Nevím,jak velké jsou které atomy,ale dusík se shlukuje do větích molekul,ne kyslík a jak psal STRUCTOR v atmosféře(normálním vzduch z kompresoru) je taky větina dusíku. A to,e normální vzduch mi z kola uteče za 3 měsíce komplet a s dusíkem vydrí pojízdné(měkké,ale pojízdné) i půl roku je vyzkouenej fakt,kterej neokecá ...
Chemik nejsem,ale psal jsem o molekulách,ne o atomech. Nevím,jak velké jsou které atomy,ale dusík se shlukuje do větích molekul,ne kyslík a jak psal STRUCTOR v atmosféře(normálním vzduch z kompresoru) je taky větina dusíku. A to,e normální vzduch mi z kola uteče za 3 měsíce komplet a s dusíkem vydrí pojízdné(měkké,ale pojízdné) i půl roku je vyzkouenej fakt,kterej neokecá ;-)...
|
|
02.06.2013 20:37 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586071
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
No tak je nejlepí posudek chemika. A není zdaleka jediný, ale stránek pneuservisů je výrazně více- pročpak asi?:
.link.
Vechny atmosférické plyny tvoří molekuly ze dvou atomů, take N2, O2, H2... Take molekula kyslíku musí být větí ne molekula dusíku.
Není to zas a taková věda, berou to nyní moje děti na gymplu. Velkou záhadnou vědu z toho dělají pneuservisy, aby to vypadalo učeně a zdánlivě nesrozumitelné.
Z posudku chemiků tedy plyne, e jediná výhoda dusíku je jeho mení teplená vodivost. Take trvá déle, ne se od rozhicovaného běhounu dostane teplo k bokům nebo diskům. Take se více hicuje běhoun proti ostatním částem kola, coe je prima pro přilnavost při závodech, ale bída pro ivotnost běhounu. To teplo se samozřejmě neztratí, jen mu to trvá déle, co je výhoda při krátkých závodech jak píe jruze. Kdy pojedete celý den k moři, tak studenějí kola mít nebudete, energie se prostě nemůe ztratit.
No a proč kola vydrí déle nahutěná - to je v tom linku taky popsáno. Člověk to větinou dělá při nových pneu aby jim něco dopřál. No a nová nemají odrbaný ráfek, často nový ventýlek nebo aspoň nová a pořádně utaená čepička... No a pokud i potom něco uchází, tak se tím tady nikdo nechlubí, e udělal blbost- a tím vzniká uasný placebo efekt.
No tak je nejlepí posudek chemika. A není zdaleka jediný, ale stránek pneuservisů je výrazně více- pročpak asi?:
http://m.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/475069
Vechny atmosférické plyny tvoří molekuly ze dvou atomů, take N2, O2, H2... Take molekula kyslíku musí být větí ne molekula dusíku.
Není to zas a taková věda, berou to nyní moje děti na gymplu. Velkou záhadnou vědu z toho dělají pneuservisy, aby to vypadalo učeně a zdánlivě nesrozumitelné.
Z posudku chemiků tedy plyne, e jediná výhoda dusíku je jeho mení teplená vodivost. Take trvá déle, ne se od rozhicovaného běhounu dostane teplo k bokům nebo diskům. Take se více hicuje běhoun proti ostatním částem kola, coe je prima pro přilnavost při závodech, ale bída pro ivotnost běhounu. To teplo se samozřejmě neztratí, jen mu to trvá déle, co je výhoda při krátkých závodech jak píe jruze. Kdy pojedete celý den k moři, tak studenějí kola mít nebudete, energie se prostě nemůe ztratit.
No a proč kola vydrí déle nahutěná - to je v tom linku taky popsáno. Člověk to větinou dělá při nových pneu aby jim něco dopřál. No a nová nemají odrbaný ráfek, často nový ventýlek nebo aspoň nová a pořádně utaená čepička... No a pokud i potom něco uchází, tak se tím tady nikdo nechlubí, e udělal blbost- a tím vzniká uasný placebo efekt.
|
|
02.06.2013 21:00 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586079
|
|
Klokan
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k | Počet příspěvků: 213 |
|
|
Jedna z věcí je, e normálním nafukováním si do pneu člověk napresuje bordel z kompresoru nebo pumpy. Zejména oleje a jiné svinstvo, co pneu moc neprospívají.
Teplotní stabilita je s dusíkem lepí, ale kdo dostane pneu k těmto hodnotám ?
U závodních aut, kde se honí kadá setina vteřiny asi ano, u nákladních aut, kde je cena pneu taky někde jinde asi taky ano, u běného osobního auta u je to třeba zváit přínos/náklady.
PS: čistota průmyslových plynů je řádově úplně někde jinde. 90-95% je naprostá hovadina.
PS2: ten "chemik" v linku mi připomíná jednoho chemika co to tady ve státě vede .... taky to stojí za pendrek. Tvrdit, e při kadém výmolu se pneu odchlípne a dovnitř se mi dostane kyslík ... hmm take průběné dohuování pneu ... to je na nobelovku. Take netřeba dofukovat gumy, stačí se projet po Praze ..
Jedna z věcí je, e normálním nafukováním si do pneu člověk napresuje bordel z kompresoru nebo pumpy. Zejména oleje a jiné svinstvo, co pneu moc neprospívají.
Teplotní stabilita je s dusíkem lepí, ale kdo dostane pneu k těmto hodnotám ?
U závodních aut, kde se honí kadá setina vteřiny asi ano, u nákladních aut, kde je cena pneu taky někde jinde asi taky ano, u běného osobního auta u je to třeba zváit přínos/náklady.
PS: čistota průmyslových plynů je řádově úplně někde jinde. 90-95% je naprostá hovadina.
PS2: ten "chemik" v linku mi připomíná jednoho chemika co to tady ve státě vede .... taky to stojí za pendrek. Tvrdit, e při kadém výmolu se pneu odchlípne a dovnitř se mi dostane kyslík ... hmm take průběné dohuování pneu ... to je na nobelovku. Take netřeba dofukovat gumy, stačí se projet po Praze .. :-))))
|
|
02.06.2013 21:18 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586081
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Jo naprostý souhlas s Klokanem. Chemik rozumí chemii a fyzika mu uniká. I kdyby při extrémní díře dolo k odchlípení pneu od ráfku, tak plyn (jakýkoli) utíká z té pneu ven prostě proto, e je v ní výrazně větí tlak.
Ale touto problematikou jsem se bavil ji v klubu u minulého auta, ty odborné posudky jsou jednotné.
To je na stejné úrovni, jako by autoelektrikáři vyrukovali s tím, e zlato vede elektřinu výrazně lépe ne měď (co tedy opravdu vede), ale e bych si kvůli tomu nechal udělat kabelá ze zlata -no váhám...
Jo naprostý souhlas s Klokanem. Chemik rozumí chemii a fyzika mu uniká. I kdyby při extrémní díře dolo k odchlípení pneu od ráfku, tak plyn (jakýkoli) utíká z té pneu ven prostě proto, e je v ní výrazně větí tlak.
Ale touto problematikou jsem se bavil ji v klubu u minulého auta, ty odborné posudky jsou jednotné.
To je na stejné úrovni, jako by autoelektrikáři vyrukovali s tím, e zlato vede elektřinu výrazně lépe ne měď (co tedy opravdu vede), ale e bych si kvůli tomu nechal udělat kabelá ze zlata -no váhám...
|
|
02.06.2013 21:34 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586090
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Jednotné moc nejsou,mam kamaráda,vyuceného gumařem,35letá praxe,kdy se ten dusík do pneumatik dostal do naich pneuservisů,prodělal řadu kolení na toto téma,nikdy nmluvil o jízdních vlastnostech,mluvil o vlhkosti,ivotnosti a rozdílu v teplotě,mě gumy vydreli 4roky a kupoval jsem nové,vdy ňákou novinku,rozdíl jsem ostatně poznal sám,zatím jsi neuvedl,jaké s ním má zkuenosti ty,já svoje napsal,terie je jedna věc,praxe věc druhá,přestaňme se hádat a pime rady k tématu,nebo nás najk vykostí
Jednotné moc nejsou,mam kamaráda,vyuceného gumařem,35letá praxe,kdy se ten dusík do pneumatik dostal do naich pneuservisů,prodělal řadu kolení na toto téma,nikdy nmluvil o jízdních vlastnostech,mluvil o vlhkosti,ivotnosti a rozdílu v teplotě,mě gumy vydreli 4roky a kupoval jsem nové,vdy ňákou novinku,rozdíl jsem ostatně poznal sám,zatím jsi neuvedl,jaké s ním má zkuenosti ty,já svoje napsal,terie je jedna věc,praxe věc druhá,přestaňme se hádat a pime rady k tématu,nebo nás najk vykostí ;-)
|
|
02.06.2013 21:47 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586098
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
ale nevykostí, není to v sekci technické.... vichni máte pravdu a vae starosti by jsem chtěl mít. Ja mám tento odborný názor: vzduch je zadara a plní svůj účel pro nae potřeby...
ale nevykostí, není to v sekci technické.... vichni máte pravdu a vae starosti by jsem chtěl mít. Ja mám tento odborný názor: vzduch je zadara a plní svůj účel pro nae potřeby... ;-)
|
|
02.06.2013 21:48 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586099
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
No s tím adminem mne to taky napadlo .
Jedním z největích přínosů tohoto webu jsou úspory nákladů. Rady několika zkuených nám ostatním uetřily mnoho financí, nervy... Nikdy bych se s jruze, jumep...neodváil polemizovat o větině problémů kolem naeho auta.
Ale tady tomu opravdu rozumím, jsem technicky vzdělán a i selským rozumem je to vyhazování peněz doslova za nic, tak upozorňuji ostatní, aby nevyhazovali peníze. To není hádání se. Ten tvůj "odborník" je pracovník přímo interesovaný v gumárenství, take jeho motivace je zřejmá. Motivace chemiků a fyziků není ádná, proto není tolik vidět.
Souhlas s Najkem - z hlediska jiných nákladů na auto je to podruné. Ale mne prostě prudí, e jistá profesní skupina oblbuje a tedy okrádá masově své klienty naprosto livými informacemi -viz ta velikost molekul...a lidi jim to erou.
No s tím adminem mne to taky napadlo :-).
Jedním z největích přínosů tohoto webu jsou úspory nákladů. Rady několika zkuených nám ostatním uetřily mnoho financí, nervy... Nikdy bych se s jruze, jumep...neodváil polemizovat o větině problémů kolem naeho auta.
Ale tady tomu opravdu rozumím, jsem technicky vzdělán a i selským rozumem je to vyhazování peněz doslova za nic, tak upozorňuji ostatní, aby nevyhazovali peníze. To není hádání se. Ten tvůj "odborník" je pracovník přímo interesovaný v gumárenství, take jeho motivace je zřejmá. Motivace chemiků a fyziků není ádná, proto není tolik vidět.
Souhlas s Najkem - z hlediska jiných nákladů na auto je to podruné. Ale mne prostě prudí, e jistá profesní skupina oblbuje a tedy okrádá masově své klienty naprosto livými informacemi -viz ta velikost molekul...a lidi jim to erou.
|
|
02.06.2013 21:56 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586103
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Také se o tomto nechci hádat,pouze jsem napsal svoje zkuenosti po 10letech jedění s dusíkem,je pravda e ho mám zdarma,ale pořád nemohu najit tvé zkuenosti,kolik si stím najezdil ty
Také se o tomto nechci hádat,pouze jsem napsal svoje zkuenosti po 10letech jedění s dusíkem,je pravda e ho mám zdarma,ale pořád nemohu najit tvé zkuenosti,kolik si stím najezdil ty :-)
|
|
02.06.2013 22:05 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586105
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
hej,sorry,nechal jsem se unést tématem mezi teorii a praxi
hej,sorry,nechal jsem se unést tématem mezi teorii a praxi :-))))
|
|
02.06.2013 22:19 -
Re: dusík v pneumatikách
|
2586124
|
|
jumep
|
|
|
jediny relevantny vysledok by som ti uznal keby si jednu stranu mal fukanu dusikom a druhu vzduchom
lebo ina guma, iny efekt ....
cize lava tak, prava tak ... co je blbost uz len kvoli tej teplote, bude to tahat
jediny relevantny vysledok by som ti uznal keby si jednu stranu mal fukanu dusikom a druhu vzduchom
lebo ina guma, iny efekt ....
cize lava tak, prava tak ... co je blbost uz len kvoli tej teplote, bude to tahat
|
|
| |
|
|