| | |
09.04.2013 20:18 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565212
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Darja napsal(a): Upřímně bych nerada dávala záhul čerpadlu (a je fuk, jestli je elektrické, nebo poháněné z bloku)... furt je to záhul.. Ale dělejte si, co chcete Já jsem zvyklá u nějakej dlouhej pátek hydroue nakládat nastartované.
Tak nějak tě nechápu. Jakej je rozdíl nastartovaný/nenastartovaný motor pro elektrické čerpadlo, které dorovnává i bez nastartovaného motoru??? Tohle není BX, Xantie, XM ani CX
Je umák, jestli má nastartováno nebo ne. Čerpadlo dostává záhul úplně stejnej a u má nebo nemá nastartováno.
Edit: Jediné, co tak můe dostávat záhul navíc, kdy není nastartovanej motor, je baterka.
Tak nějak tě nechápu. Jakej je rozdíl nastartovaný/nenastartovaný motor pro elektrické čerpadlo, které dorovnává i bez nastartovaného motoru??? Tohle není BX, Xantie, XM ani CX :-)
Je umák, jestli má nastartováno nebo ne. :-) Čerpadlo dostává záhul úplně stejnej a u má nebo nemá nastartováno.
Edit: Jediné, co tak můe dostávat záhul navíc, kdy není nastartovanej motor, je baterka.
|
|
09.04.2013 20:21 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565213
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
no 12 voltov a 14,5 je dos rozdiel pre to čerpadlo.
no 12 voltov a 14,5 je dos rozdiel pre to čerpadlo.
|
|
09.04.2013 20:28 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565214
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
zhrado napsal(a): no 12 voltov a 14,5 je dos rozdiel pre to čerpadlo.
To je pravda. Čím vyí napětí, tím vyí proud při rozběhu a tím vyí pravděpodobnost, e se ti elektromotor odpálí. A po rozběhu by měl dostat vyí napětí.
Né nadarmo se při spoutění silných 3-fázových elektromotorů pouívá zapojení do hvězdy (např. 230V) a a kdy se rozeběhne, přepne se na zapojení do trojúhelníku (např. 400V). Jinak by ho to vysoké napětí při rozběhu odsmahlo a takto to je s těmato motůrkama. Nebo snad znáte někdo někoho, kdo odpálil elektromotor nízkým napětím (to snad by lo jen v případě, e by se vůbec nerozeběhnul a dlouho by se nechladil).
To je pravda. Čím vyí napětí, tím vyí proud při rozběhu a tím vyí pravděpodobnost, e se ti elektromotor odpálí. A po rozběhu by měl dostat vyí napětí.
Né nadarmo se při spoutění silných 3-fázových elektromotorů pouívá zapojení do hvězdy (např. 230V) a a kdy se rozeběhne, přepne se na zapojení do trojúhelníku (např. 400V). Jinak by ho to vysoké napětí při rozběhu odsmahlo a takto to je s těmato motůrkama. :-) Nebo snad znáte někdo někoho, kdo odpálil elektromotor nízkým napětím (to snad by lo jen v případě, e by se vůbec nerozeběhnul a dlouho by se nechladil).
|
|
09.04.2013 22:05 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565246
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
nevadí e múti striedavý a jednosmerný a 12V a 400V čo? Nechce sa mi to tu rozpisova ale určite je tomu čerpadlu lepie ked je motor natartovaný ako ked ho ahá len baterka.
nevadí e múti striedavý a jednosmerný a 12V a 400V čo? Nechce sa mi to tu rozpisova ale určite je tomu čerpadlu lepie ked je motor natartovaný ako ked ho ahá len baterka.
|
|
09.04.2013 22:51 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565265
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Darja napsal(a): take u dobrý?
Darjo, zřejmě jsi to nepochopila (jestli to je takhle dobrý, to co jsi mě ocitovala, tak jsi souhlasila s tím, e vypnutej motor neva, ba naopak to je pro čerpadlo lepí).
Zhrado, asi bys to měl rozepsat. A prosím konkrétně a fakticky! Čím je pokozováno čerpadlo, kdy není nastartováno. (to, e to je horí pro baterku jsem ji zmiňoval) A prosím fakta.
Vzhledem k tomu, e 12V vs. 400V ti je takové divné, tak mi připadá, e netuí. Motor odchází přetěováním a věř, e je úplně jedno, jestli jestli tím protéká příli proudu střídavého nebo stejnosměrného napětí - oboje hřeje. Přetěování = vysoké proudy ve vinutí. Čím vyí napětí, tím vyí proud při zachování stejných otáček motoru.
El. motor je v klidu, 0 ot/min. Kdy do něj pustí 12V rozeběhne se. kdy 14,4V, tak se také rozeběhne, rychleji a v tu chvílli jím proteče o něco vyí proud a dostal více naprdel ne při těch 12V. Jakmile se zvýí otáčky a motor se rozeběhne, tak proud protékající motorem klesne. Jakmile ho zatíí, tak začne odebírat více proudu, tím více proudu čím vyí na něj umístí napětí. A ten proud je to, co dává motor do pohybu, ale zároveň to, co ho časem můe odpálit, kdy ho v něm poteče moc (a u je to dáno přepětím nebo vysokým zatěováním).
A pokud by tu byl někdo, kdo mi to technicky vyvrátí, tak sem s tím prosím . Ale prosím vyvarujte se mystifikace ve stylu Ochcafky, co jezdí za 3l/100km při konstantní rychlosti 160Km/h, tak hluboko jsme snad neklesli, ne?
A to zní jakkoliv, tak nechci nikoho urazit, natvat, či jakkoliv provokovat. Píu svůj názor zaloený na věcech, o kterých vím a co si matně pamatuji ze koly. Nakonec se třeba ukáe, e se mýlím. Mým cílem je dosáhnout plnohodnotného vysvětlení, a to nedopadá odpovědí JBP - jedna bába povídala (které bytostně nesnáím). Pak bych musel váhat, jestli tu jsou věrohodné informace a dá se na ně spolehnout.
Darjo, zřejmě jsi to nepochopila (jestli to je takhle dobrý, to co jsi mě ocitovala, tak jsi souhlasila s tím, e vypnutej motor neva, ba naopak to je pro čerpadlo lepí).
Zhrado, asi bys to měl rozepsat. :-) A prosím konkrétně a fakticky! Čím je pokozováno čerpadlo, kdy není nastartováno. (to, e to je horí pro baterku jsem ji zmiňoval) A prosím fakta.
Vzhledem k tomu, e 12V vs. 400V ti je takové divné, tak mi připadá, e netuí. Motor odchází přetěováním a věř, e je úplně jedno, jestli jestli tím protéká příli proudu střídavého nebo stejnosměrného napětí - oboje hřeje. Přetěování = vysoké proudy ve vinutí. Čím vyí napětí, tím vyí proud při zachování stejných otáček motoru.
El. motor je v klidu, 0 ot/min. Kdy do něj pustí 12V rozeběhne se. kdy 14,4V, tak se také rozeběhne, rychleji a v tu chvílli jím proteče o něco vyí proud a dostal více naprdel ne při těch 12V. Jakmile se zvýí otáčky a motor se rozeběhne, tak proud protékající motorem klesne. Jakmile ho zatíí, tak začne odebírat více proudu, tím více proudu čím vyí na něj umístí napětí. A ten proud je to, co dává motor do pohybu, ale zároveň to, co ho časem můe odpálit, kdy ho v něm poteče moc (a u je to dáno přepětím nebo vysokým zatěováním).
A pokud by tu byl někdo, kdo mi to technicky vyvrátí, tak sem s tím prosím :-). Ale prosím vyvarujte se mystifikace ve stylu Ochcafky, co jezdí za 3l/100km při konstantní rychlosti 160Km/h, tak hluboko jsme snad neklesli, ne?
A to zní jakkoliv, tak nechci nikoho urazit, natvat, či jakkoliv provokovat. Píu svůj názor zaloený na věcech, o kterých vím a co si matně pamatuji ze koly. :-D Nakonec se třeba ukáe, e se mýlím. Mým cílem je dosáhnout plnohodnotného vysvětlení, a to nedopadá odpovědí JBP - jedna bába povídala (které bytostně nesnáím). Pak bych musel váhat, jestli tu jsou věrohodné informace a dá se na ně spolehnout.
|
|
09.04.2013 23:17 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565274
|
|
Darja
|
|
|
Je to fuk, čerpadlo se nepřetěuje ádným zatíením vozu.. má recht
Je to fuk, čerpadlo se nepřetěuje ádným zatíením vozu.. má recht :-d
|
|
09.04.2013 23:52 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565280
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jediný co mě napadá je dlouhý běh motoru čerpadla, pokud auto zatíím s vypnutým motorem a spadne a dolů a potom to musí celý natlakovat a zvednout. Pokud bude motor běet, bude dorovnávat po krátkých cyklech. Dlouhý běh čerpadla se nedoporučuje. Zřejmě se moc přehřívá. Nevím, ale myslím e má v tomto smyslu i nějakou ochranu proti dlouhýmu běhu. Ale co je povaováno za dlouhou dobu, to nevím.
Jediný co mě napadá je dlouhý běh motoru čerpadla, pokud auto zatíím s vypnutým motorem a spadne a dolů a potom to musí celý natlakovat a zvednout. Pokud bude motor běet, bude dorovnávat po krátkých cyklech. Dlouhý běh čerpadla se nedoporučuje. Zřejmě se moc přehřívá. Nevím, ale myslím e má v tomto smyslu i nějakou ochranu proti dlouhýmu běhu. Ale co je povaováno za dlouhou dobu, to nevím.
|
|
10.04.2013 03:11 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565281
|
|
jruze
|
|
|
No jsme v tématu přetíení C5 nebo zatíení(přetíení) BHI? a jinak v tom motoru je elektronika a jedna otázečka - ty zvedne ze země stejnou námahou 1Kg jako 100Kg ? - A nějakou ochranu má,ale podle mne jen nějakou proudovou a jak to přesně funguje nevím(ja po ramenech-odtlakovaném autu si raději vyndavám pojistku a zvedám přeruovaně)
No jsme v tématu přetíení C5 nebo zatíení(přetíení) BHI? a jinak v tom motoru je elektronika a jedna otázečka - ty zvedne ze země stejnou námahou 1Kg jako 100Kg ? :-o -:palec A nějakou ochranu má,ale podle mne jen nějakou proudovou a jak to přesně funguje nevím(ja po ramenech-odtlakovaném autu si raději vyndavám pojistku a zvedám přeruovaně)
|
|
10.04.2013 12:24 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565342
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
tak teda rovnica zo základnej koly. P=U.I
Vykon čerpadla je daný. Baterka viac prúdu nedá. Take ostane u len napätie. Take tvrdenie e viac napätia = viac prúdu je u len z tejto rovnice blbos. Nie? U len zvuk tarta ked je slabá baterka je biedny. S týmto je to to isté.
tak teda rovnica zo základnej koly. P=U.I
Vykon čerpadla je daný. Baterka viac prúdu nedá. Take ostane u len napätie. Take tvrdenie e viac napätia = viac prúdu je u len z tejto rovnice blbos. Nie? U len zvuk tarta ked je slabá baterka je biedny. S týmto je to to isté.
|
|
10.04.2013 13:50 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565355
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
zhrado napsal(a): tak teda rovnica zo základnej koly. P=U.I
Vykon čerpadla je daný. Baterka viac prúdu nedá. Take ostane u len napätie. Take tvrdenie e viac napätia = viac prúdu je u len z tejto rovnice blbos. Nie? U len zvuk tarta ked je slabá baterka je biedny. S týmto je to to isté.
1. asi nemá páru o tom, jakýproud je schopna dát baterka... zkratuj ji klíčem, pozoruj záblesk a jak se ti ho kus utaví.
2. Výkon čerpadla je dán jen za podmínky, e mu dodává jen to napětí, které je pro něj určené. (take pokud by na něm bylo psáno 12V, tak ten výkon, co je na něm psaný je právě při těch 12V. Pokud napětí sníí, jeho výkon poklesne. Pokud napětí zvýí, pak se výkon zvýí také, ale po chvilce ho upeče.
Dále: P = U * I, to je správně a také I = U/R -> P = U^2 / R
a také P = I^2 * R, co zase není nic jiného ne P = U * I .... (protoe U = I * R)
Př. 1: Odpor motoru bude dejme tomu 20ohm. (zvol si tam jakou hodnotu chce, pro konečnou ukázku to je nepodstatný)
a) 12V : P = U^2 / R = 12^2 / 20 = 144 / 20 = 7,2VA (příkon)
b) 14,4V : P = U^2 / R = 14.4^2 / 20 = 204,36 / 20 = 10,368VA (příkon)
c) 18V: P = U^2 / R = 18^2 / 20 = 204,36 / 20 = 16,2VA (příkon)
rozdíl mezi a) a b)??? v případě b má motor sice o 44% větí příkon (take bude mít i o podobnou hodnotu větí výkon - záleí na jeho účinnosti, která bude jistě při různém napětí proměnná), ale také se předevím o těch 44% více zahřívá.
V případě c) to je ji ve o 125% (oproti 12V) a to pak vydrí jen krátkou dobu ne klekne (uhřeje se, přepálí se).
Take s největí pravděpodobností příčinou toho, e ti klekne el. čerpadlo bude to, e ti bude přebijet alternátor a čerpadlo se spustí k dorovnání (to se ti s chcípnutym motorem stát nemůe - to u je ale vedlejí, páč se stejnak poutí za jízdy k dorovnávání tlaku)
Edit: Počítáno s tím, e motor má ji konstantní otáčky a konstantní zatíení (ádné grafy změn odporu a proudu v čase ku zatíení a otáčkám tvořit nebudu. )
Zúčtování, čerpadlo odpálí vysokým napětím, přetěování (při zatíení klesá odpor motoru a roste proud, tudí se víc zahřívá - při konstantním napětí), no a pokud to skombinuje, dá vyí napětí a zatíí, tak je to vůbec to nejlepí co pro něj můe udělat - dělej to pravidelně a můe koupit nový.
1. asi nemá páru o tom, jakýproud je schopna dát baterka... zkratuj ji klíčem, pozoruj záblesk a jak se ti ho kus utaví.
2. Výkon čerpadla je dán jen za podmínky, e mu dodává jen to napětí, které je pro něj určené. (take pokud by na něm bylo psáno 12V, tak ten výkon, co je na něm psaný je právě při těch 12V. Pokud napětí sníí, jeho výkon poklesne. Pokud napětí zvýí, pak se výkon zvýí také, ale po chvilce ho upeče.
Dále: P = U * I, to je správně a také I = U/R -> P = U^2 / R
a také P = I^2 * R, co zase není nic jiného ne P = U * I .... (protoe U = I * R)
Př. 1: Odpor motoru bude dejme tomu 20ohm. (zvol si tam jakou hodnotu chce, pro konečnou ukázku to je nepodstatný)
a) 12V : P = U^2 / R = 12^2 / 20 = 144 / 20 = 7,2VA (příkon)
b) 14,4V : P = U^2 / R = 14.4^2 / 20 = 204,36 / 20 = 10,368VA (příkon)
c) 18V: P = U^2 / R = 18^2 / 20 = 204,36 / 20 = 16,2VA (příkon)
rozdíl mezi a) a b)??? v případě b má motor sice o 44% větí příkon (take bude mít i o podobnou hodnotu větí výkon - záleí na jeho účinnosti, která bude jistě při různém napětí proměnná), ale také se předevím o těch 44% více zahřívá.
V případě c) to je ji ve o 125% (oproti 12V) a to pak vydrí jen krátkou dobu ne klekne (uhřeje se, přepálí se).
Take s největí pravděpodobností příčinou toho, e ti klekne el. čerpadlo bude to, e ti bude přebijet alternátor a čerpadlo se spustí k dorovnání (to se ti s chcípnutym motorem stát nemůe - to u je ale vedlejí, páč se stejnak poutí za jízdy k dorovnávání tlaku)
Edit: Počítáno s tím, e motor má ji konstantní otáčky a konstantní zatíení (ádné grafy změn odporu a proudu v čase ku zatíení a otáčkám tvořit nebudu. :-) )
Zúčtování, čerpadlo odpálí vysokým napětím, přetěování (při zatíení klesá odpor motoru a roste proud, tudí se víc zahřívá - při konstantním napětí), no a pokud to skombinuje, dá vyí napětí a zatíí, tak je to vůbec to nejlepí co pro něj můe udělat - dělej to pravidelně a můe koupit nový.
|
|
10.04.2013 14:58 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565380
|
|
fanda C5
|
Město: Most, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 77 |
|
|
Tony_Z napsal(a): 1. asi nemá páru o tom, jakýproud je schopna dát baterka... zkratuj ji klíčem, pozoruj záblesk a jak se ti ho kus utaví.
2. Výkon čerpadla je dán jen za podmínky, e mu dodává jen to napětí, které je pro něj určené. (take pokud by na něm bylo psáno 12V, tak ten výkon, co je na něm psaný je právě při těch 12V. Pokud napětí sníí, jeho výkon poklesne. Pokud napětí zvýí, pak se výkon zvýí také, ale po chvilce ho upeče.
Dále: P = U * I, to je správně a také I = U/R -> P = U^2 / R
a také P = I^2 * R, co zase není nic jiného ne P = U * I .... (protoe U = I * R)
Př. 1: Odpor motoru bude dejme tomu 20ohm. (zvol si tam jakou hodnotu chce, pro konečnou ukázku to je nepodstatný)
a) 12V : P = U^2 / R = 12^2 / 20 = 144 / 20 = 7,2VA (příkon)
b) 14,4V : P = U^2 / R = 14.4^2 / 20 = 204,36 / 20 = 10,368VA (příkon)
c) 18V: P = U^2 / R = 18^2 / 20 = 204,36 / 20 = 16,2VA (příkon)
rozdíl mezi a) a b)??? v případě b má motor sice o 44% větí příkon (take bude mít i o podobnou hodnotu větí výkon - záleí na jeho účinnosti, která bude jistě při různém napětí proměnná), ale také se předevím o těch 44% více zahřívá.
V případě c) to je ji ve o 125% (oproti 12V) a to pak vydrí jen krátkou dobu ne klekne (uhřeje se, přepálí se).
Take s největí pravděpodobností příčinou toho, e ti klekne el. čerpadlo bude to, e ti bude přebijet alternátor a čerpadlo se spustí k dorovnání (to se ti s chcípnutym motorem stát nemůe - to u je ale vedlejí, páč se stejnak poutí za jízdy k dorovnávání tlaku)
Edit: Počítáno s tím, e motor má ji konstantní otáčky a konstantní zatíení (ádné grafy změn odporu a proudu v čase ku zatíení a otáčkám tvořit nebudu. )
Zúčtování, čerpadlo odpálí vysokým napětím, přetěování (při zatíení klesá odpor motoru a roste proud, tudí se víc zahřívá - při konstantním napětí), no a pokud to skombinuje, dá vyí napětí a zatíí, tak je to vůbec to nejlepí co pro něj můe udělat - dělej to pravidelně a můe koupit nový.
V podstatě a jednodue je to tak, pouívejme auto na co je určené a jak máme, pak nemusíme řeit takovéto otázky, pokud ho krátkodobě přetííme, nic se nestane, pokud to budeme dělat pravidelně, vrátí nám to.
Pokud to poeneme do extrému, přijde na řadu oteplení hlavních pólu motoru a nějaký kutil určitě navrhne jakousi proudovou diferenciální ochranu obvodu, doplněnou tepelnou ochranou vinutí, no a jako vrchol by mohl být ochranný obvod pro patnou komutaci při přetíení. No a rázem z toho máme kus elektrické lokomotivy co tahá vlaky o hmotnosti 2500 tun, z provenience KODA PLZEŇ
Lidi, neblbněte, jezděte a neřete co je dané a dávno vyřeené...
V podstatě a jednodue je to tak, pouívejme auto na co je určené a jak máme, pak nemusíme řeit takovéto otázky, pokud ho krátkodobě přetííme, nic se nestane, pokud to budeme dělat pravidelně, vrátí nám to.
Pokud to poeneme do extrému, přijde na řadu oteplení hlavních pólu motoru a nějaký kutil určitě navrhne jakousi proudovou diferenciální ochranu obvodu, doplněnou tepelnou ochranou vinutí, no a jako vrchol by mohl být ochranný obvod pro patnou komutaci při přetíení. No a rázem z toho máme kus elektrické lokomotivy co tahá vlaky o hmotnosti 2500 tun, z provenience KODA PLZEŇ :-)))):-)))):-)))):-)))):-))))
Lidi, neblbněte, jezděte a neřete co je dané a dávno vyřeené...
|
|
10.04.2013 15:58 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565409
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
veď ale bavíme sa o normálnom čerpadle a nie o róbováku v baterke. Motor si zobere tožko prúdu na kožko je vyrobený. Take ak ho pripojis rovno na atómovú elektráreň tak si aj tak potiahne len svoje. Stale si myslím, e sa mu pracuje lepie pri natartovanom aute ako ked ide iba na baterku. Je na to proste vyrobené....
veď ale bavíme sa o normálnom čerpadle a nie o róbováku v baterke. Motor si zobere tožko prúdu na kožko je vyrobený. Take ak ho pripojis rovno na atómovú elektráreň tak si aj tak potiahne len svoje. Stale si myslím, e sa mu pracuje lepie pri natartovanom aute ako ked ide iba na baterku. Je na to proste vyrobené....
|
|
10.04.2013 16:13 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565416
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
No, árovka taky líp svítí na napětí, pro které je vyrobená (v autě 12V), ne třeba na 10V.
Ale ivotnost bude mít vyí na nií napětí.
To čerpadlo bude mít na vyí napětí rychlejí rozběh a vyí otáčky, take se dřív vypne, ale při rozběhu bude víc namáhané - tak si vyberte co je lepí
No, árovka taky líp svítí na napětí, pro které je vyrobená (v autě 12V), ne třeba na 10V.
Ale ivotnost bude mít vyí na nií napětí.
To čerpadlo bude mít na vyí napětí rychlejí rozběh a vyí otáčky, take se dřív vypne, ale při rozběhu bude víc namáhané - tak si vyberte co je lepí :-)
|
|
10.04.2013 16:24 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565417
|
|
fanda C5
|
Město: Most, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 77 |
|
|
zhrado napsal(a): veď ale bavíme sa o normálnom čerpadle a nie o róbováku v baterke. Motor si zobere tožko prúdu na kožko je vyrobený. Take ak ho pripojis rovno na atómovú elektráreň tak si aj tak potiahne len svoje. Stale si myslím, e sa mu pracuje lepie pri natartovanom aute ako ked ide iba na baterku. Je na to proste vyrobené....
Pokud obvod dobíjení je v pořádku a nedává víc, ne má, je ve v pořádku, pokud by dával hodně, můe dojít k přepětí na motoru a přeskoku. Proto na něm je napsáno e je napájení 12V a ne 20 V či více. U větích zařízení se pouívá přepěová ochrana z toho důvodu aby se vlivem přepětí nezničilo. Dalí otázka je, na jakou dobu chodu je motor stavěný, pokud pozoruji u mého auta, běí vdy několik sekund, věřím, e pokud by se jeho chod protahoval na minuty, je zaděláno na jeho odchod. Vlivem tepla by se dřív nebo později zničil.
C5 je konstruovaná na to, kdy do kufru dáme igelitku s nákupem, aby se po pár sekundách srovnala a ne a po startu, motor se samo rozběhne i během jízdy, tudí i kdy je napětí vlivem nabíjení větí ne oněch 12V, ale na to je to tak počítané a stavěné.
Tak kdy se to shrne, pokud je napětí sítě v aute 10,5 V - 13,8 V či 14 V, motor běí jen tu dobu co má, tak si jen chrochtá a je v pohodě. Tomu motoru je úplně jedno co pohání, zda nae vypruení, či sousedovo stěrač, jeho výkon je přiměřený jeho zátěi. Je mu tedy jedno, zda je v autě jeden člověk a nebo tři, pokud to stihne napumpovat ve stanovené době, aby se nepřehřál.
To jak dlouho komu běhá a proč, je otázka, ale to u není o motoru, jeho napětí, ale o stavu čerpadla a celého systému.
Pokud obvod dobíjení je v pořádku a nedává víc, ne má, je ve v pořádku, pokud by dával hodně, můe dojít k přepětí na motoru a přeskoku. Proto na něm je napsáno e je napájení 12V a ne 20 V či více. U větích zařízení se pouívá přepěová ochrana z toho důvodu aby se vlivem přepětí nezničilo. Dalí otázka je, na jakou dobu chodu je motor stavěný, pokud pozoruji u mého auta, běí vdy několik sekund, věřím, e pokud by se jeho chod protahoval na minuty, je zaděláno na jeho odchod. Vlivem tepla by se dřív nebo později zničil.
C5 je konstruovaná na to, kdy do kufru dáme igelitku s nákupem, aby se po pár sekundách srovnala a ne a po startu, motor se samo rozběhne i během jízdy, tudí i kdy je napětí vlivem nabíjení větí ne oněch 12V, ale na to je to tak počítané a stavěné.
Tak kdy se to shrne, pokud je napětí sítě v aute 10,5 V - 13,8 V či 14 V, motor běí jen tu dobu co má, tak si jen chrochtá a je v pohodě. Tomu motoru je úplně jedno co pohání, zda nae vypruení, či sousedovo stěrač, jeho výkon je přiměřený jeho zátěi. Je mu tedy jedno, zda je v autě jeden člověk a nebo tři, pokud to stihne napumpovat ve stanovené době, aby se nepřehřál.
To jak dlouho komu běhá a proč, je otázka, ale to u není o motoru, jeho napětí, ale o stavu čerpadla a celého systému.
|
|
10.04.2013 16:33 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565418
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
zhrado napsal(a): veď ale bavíme sa o normálnom čerpadle a nie o róbováku v baterke. Motor si zobere tožko prúdu na kožko je vyrobený. Take ak ho pripojis rovno na atómovú elektráreň tak si aj tak potiahne len svoje. Stale si myslím, e sa mu pracuje lepie pri natartovanom aute ako ked ide iba na baterku. Je na to proste vyrobené....
Aha... Kdy čtu tvůj příspěvek... ach jo...
.link.
Právě jsem rezignoval a motorek si napoj klidně na 1000V, vak on si veme jen to co potřebuje. (na kolik je konstruovaný, výkon je přeci daný (blbost - je jen otítkován výkonem, při kterym se můe provozovat, aby se neupek a ten se odvijí od napětí)) Končim, jdu si hodit mali
Aha... Kdy čtu tvůj příspěvek... ach jo...
http://www.youtube.com/watch?v=XDJEPjvbbs4
Právě jsem rezignoval a motorek si napoj klidně na 1000V, vak on si veme jen to co potřebuje. (na kolik je konstruovaný, výkon je přeci daný (blbost - je jen otítkován výkonem, při kterym se můe provozovat, aby se neupek a ten se odvijí od napětí)) :-(((( Končim, jdu si hodit mali :-(
|
|
10.04.2013 16:50 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565421
|
|
dlavem
|
|
|
.link. tak nevím abychom za chvíli také nejezdili takto.Název osobní automobil je troufám si říci odvozen od převozu osob+zavazadel.Pro převoz nákladu je asi
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/asie-a-pacifik/fotogalerie/2013/04/10/foto-doprava-silnice-pretizeni-predpisy-asie/#utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_campaign=B&utm_term=position-0 tak nevím abychom za chvíli také nejezdili takto.Název osobní automobil je troufám si říci odvozen od převozu osob+zavazadel.Pro převoz nákladu je asi:nevim:nevim:nevim
|
|
10.04.2013 17:06 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565422
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
no v techničáku mám 520kg, ale zde v testu: .link. píou i u základního Loganu 531kg, no to mě ... to by musel citrou mít minimálně 1000kg
no v techničáku mám 520kg, ale zde v testu: http://www.novinky.cz/auto/testy/298634-dacia-logan-1-2-16v-za-160-tisic-test-ukazal-co-umi-levny-praktik.html píou i u základního Loganu 531kg, no to mě ... to by musel citrou mít minimálně 1000kg :-)
|
|
10.04.2013 19:02 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565467
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
zhrado napsal(a): Písal som o PRÚDE nie o voltoch.. Treba číta čo je napísané a nie čo sa chce.
Prosím neuráej tím, e je třeba čítat... Buď si ze mě dělá prdel nebo u nevím. Na stejném zařízení jde proud ruku v ruce s napětím. Vyí napětí => vyí proud. Alespoń vím, e příspěvky opd tebe nemají ádnou váhu a nemám se jimi řídit, páč mluví o věcech o kterých nic neví, jako o faktech. Ví, e existuje nějaký vzoreček P = U * I, ale teké existuje vozroeček U = R * I (a právě to R, je jediná poloka, která se dá povaovat za stabilní - kdy se můe měnit jsem ji psal - zatíení motoru, rozběh (to je skoro stejné jako zatíení )
K tomutu vláknu nedám u ani slovo, a bude pokračovat jakkoliv, stejnak za chvilku příjde najk a bude řádit. Doufám, e mi promine, e jsem se nechal takhle strhnout... Konec, mitec lus. čus
Prosím neuráej tím, e je třeba čítat... Buď si ze mě dělá prdel nebo u nevím. Na stejném zařízení jde proud ruku v ruce s napětím. Vyí napětí => vyí proud. Alespoń vím, e příspěvky opd tebe nemají ádnou váhu a nemám se jimi řídit, páč mluví o věcech o kterých nic neví, jako o faktech. Ví, e existuje nějaký vzoreček P = U * I, ale teké existuje vozroeček U = R * I (a právě to R, je jediná poloka, která se dá povaovat za stabilní - kdy se můe měnit jsem ji psal - zatíení motoru, rozběh (to je skoro stejné jako zatíení )
K tomutu vláknu nedám u ani slovo, a bude pokračovat jakkoliv, stejnak za chvilku příjde najk a bude řádit. Doufám, e mi promine, e jsem se nechal takhle strhnout... Konec, mitec lus. čus
|
|
10.04.2013 19:33 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
2565471
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
no hezky jste to rozjeli, dotaz byl o odveení dlaby, nebo se pletu??? a vy z toho uděláte diplomovou práci o proudech, voltech a čerpadlu. Dlabu můe dle mně prostě odvézt bez problému a je zcela jedno!!!!!!!! jestli je auto nastartované nebo ne. kdy je aku v poho. Nedělejte z komára jetě větího komára. Nevím jak u vaich aut, ale mně jde mačkat tlačítkem v kufru pouze u vypnutého motoru a kdy zavřu vrata tak se to dorovná. Vdy je to jen chvilka.
no hezky jste to rozjeli, dotaz byl o odveení dlaby, nebo se pletu??? a vy z toho uděláte diplomovou práci o proudech, voltech a čerpadlu. Dlabu můe dle mně prostě odvézt bez problému a je zcela jedno!!!!!!!! jestli je auto nastartované nebo ne. kdy je aku v poho. Nedělejte z komára jetě větího komára. Nevím jak u vaich aut, ale mně jde mačkat tlačítkem v kufru pouze u vypnutého motoru a kdy zavřu vrata tak se to dorovná. Vdy je to jen chvilka. ;-)
|
|
| |
|
|