Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Podvozek, kola, uložení / možnost přetížení C5 (nákladem)
|< < 1 2 3 4 > >|
09.04.2013 20:18 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565212
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
Upřímně bych nerada dávala záhul čerpadlu (a je fuk, jestli je elektrické, nebo poháněné z bloku)... furt je to záhul.. Ale dělejte si, co chcete Já jsem zvyklá už nějakej dlouhej pátek hydrouše nakládat nastartované.


Tak nějak tě nechápu. Jakej je rozdíl nastartovaný/nenastartovaný motor pro elektrické čerpadlo, které dorovnává i bez nastartovaného motoru??? Tohle není BX, Xantie, XM ani CX
Je šumák, jestli mᚠnastartováno nebo ne. Čerpadlo dostává záhul úplně stejnej a už mᚠnebo nemᚠnastartováno.

Edit: Jediné, co tak může dostávat záhul navíc, když není nastartovanej motor, je baterka.

09.04.2013 20:21 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565213
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
no 12 voltov a 14,5 je dos rozdiel pre to čerpadlo.

09.04.2013 20:28 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565214
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
no 12 voltov a 14,5 je dos rozdiel pre to čerpadlo.


To je pravda. Čím vyšší napětí, tím vyšší proud při rozběhu a tím vyšší pravděpodobnost, že se ti elektromotor odpálí. Až po rozběhu by měl dostat vyšší napětí.
Né nadarmo se při spouštění silných 3-fázových elektromotorů používá zapojení do hvězdy (např. 230V) a až když se rozeběhne, přepne se na zapojení do trojúhelníku (např. 400V). Jinak by ho to vysoké napětí při rozběhu odsmahlo a takto to je s těmato motůrkama. Nebo snad znáte někdo někoho, kdo odpálil elektromotor nízkým napětím (to snad by šlo jen v případě, že by se vůbec nerozeběhnul a dlouho by se nechladil).

09.04.2013 21:24 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565234
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
To je pravda. Čím vyšší napětí, tím vyšší proud při rozběhu a tím vyšší pravděpodobnost, že se ti elektromotor odpálí. Až po rozběhu by měl dostat vyšší napětí.

takže už dobrý?

09.04.2013 22:05 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565246
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
nevadí že mútiš striedavý a jednosmerný a 12V a 400V čo? Nechce sa mi to tu rozpisova ale určite je tomu čerpadlu lepšie ked je motor naštartovaný ako ked ho ahá len baterka.

09.04.2013 22:51 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565265
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
takže už dobrý?


Darjo, zřejmě jsi to nepochopila (jestli to je takhle dobrý, to co jsi mě ocitovala, tak jsi souhlasila s tím, že vypnutej motor neva, ba naopak to je pro čerpadlo lepší).

Zhrado, asi bys to měl rozepsat. A prosím konkrétně a fakticky! Čím je poškozováno čerpadlo, když není nastartováno. (to, že to je horší pro baterku jsem již zmiňoval) A prosím fakta.

Vzhledem k tomu, že 12V vs. 400V ti je takové divné, tak mi připadá, že netušíš. Motor odchází přetěžováním a věř, že je úplně jedno, jestli jestli tím protéká příliš proudu střídavého nebo stejnosměrného napětí - oboje hřeje. Přetěžování = vysoké proudy ve vinutí. Čím vyšší napětí, tím vyšší proud při zachování stejných otáček motoru.

El. motor je v klidu, 0 ot/min. Když do něj pustíš 12V rozeběhne se. když 14,4V, tak se také rozeběhne, rychleji a v tu chvílli jím proteče o něco vyšší proud a dostal více naprdel než při těch 12V. Jakmile se zvýší otáčky a motor se rozeběhne, tak proud protékající motorem klesne. Jakmile ho zatížíš, tak začne odebírat více proudu, tím více proudu čím vyšší na něj umístíš napětí. A ten proud je to, co dává motor do pohybu, ale zároveň to, co ho časem může odpálit, když ho v něm poteče moc (a už je to dáno přepětím nebo vysokým zatěžováním).

A pokud by tu byl někdo, kdo mi to technicky vyvrátí, tak sem s tím prosím . Ale prosím vyvarujte se mystifikace ve stylu Ochcafky, co jezdí za 3l/100km při konstantní rychlosti 160Km/h, tak hluboko jsme snad neklesli, ne?

A to zní jakkoliv, tak nechci nikoho urazit, naštvat, či jakkoliv provokovat. Píšu svůj názor založený na věcech, o kterých vím a co si matně pamatuji ze školy. Nakonec se třeba ukáže, že se mýlím. Mým cílem je dosáhnout plnohodnotného vysvětlení, a to nedopadá odpovědí JBP - jedna bába povídala (které bytostně nesnáším). Pak bych musel váhat, jestli tu jsou věrohodné informace a dá se na ně spolehnout.

09.04.2013 23:17 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565274
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Je to fuk, čerpadlo se nepřetěžuje žádným zatížením vozu.. mᚠrecht

09.04.2013 23:52 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565280
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jediný co mě napadá je dlouhý běh motoru čerpadla, pokud auto zatížím s vypnutým motorem a spadne až dolů a potom to musí celý natlakovat a zvednout. Pokud bude motor běžet, bude dorovnávat po krátkých cyklech. Dlouhý běh čerpadla se nedoporučuje. Zřejmě se moc přehřívá. Nevím, ale myslím že má v tomto smyslu i nějakou ochranu proti dlouhýmu běhu. Ale co je považováno za dlouhou dobu, to nevím.

10.04.2013 03:11 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565281
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No jsme v tématu přetížení C5 nebo zatížení(přetížení) BHI? a jinak v tom motoru je elektronika a jedna otázečka - ty zvedneš ze země stejnou námahou 1Kg jako 100Kg ? - A nějakou ochranu má,ale podle mne jen nějakou proudovou a jak to přesně funguje nevím(ja po ramenech-odtlakovaném autu si raději vyndavám pojistku a zvedám přerušovaně)

10.04.2013 12:24 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565342
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
tak teda rovnica zo základnej školy. P=U.I
Vykon čerpadla je daný. Baterka viac prúdu nedá. Takže ostane už len napätie. Takže tvrdenie že viac napätia = viac prúdu je už len z tejto rovnice blbos. Nie? Už len zvuk štarta ked je slabá baterka je biedny. S týmto je to to isté.

10.04.2013 13:50 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565355
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
tak teda rovnica zo základnej školy. P=U.I
Vykon čerpadla je daný. Baterka viac prúdu nedá. Takže ostane už len napätie. Takže tvrdenie že viac napätia = viac prúdu je už len z tejto rovnice blbos. Nie? Už len zvuk štarta ked je slabá baterka je biedny. S týmto je to to isté.

1. asi nemᚠpáru o tom, jakýproud je schopna dát baterka... zkratuj ji klíčem, pozoruj záblesk a jak se ti ho kus utaví.
2. Výkon čerpadla je dán jen za podmínky, že mu dodávᚠjen to napětí, které je pro něj určené. (takže pokud by na něm bylo psáno 12V, tak ten výkon, co je na něm psaný je právě při těch 12V. Pokud napětí snížíš, jeho výkon poklesne. Pokud napětí zvýšíš, pak se výkon zvýší také, ale po chvilce ho upečeš.

Dále: P = U * I, to je správně a také I = U/R -> P = U^2 / R

a také P = I^2 * R, co zase není nic jiného než P = U * I .... (protože U = I * R)

Př. 1: Odpor motoru bude dejme tomu 20ohm. (zvol si tam jakou hodnotu chceš, pro konečnou ukázku to je nepodstatný)
a) 12V : P = U^2 / R = 12^2 / 20 = 144 / 20 = 7,2VA (příkon)

b) 14,4V : P = U^2 / R = 14.4^2 / 20 = 204,36 / 20 = 10,368VA (příkon)

c) 18V: P = U^2 / R = 18^2 / 20 = 204,36 / 20 = 16,2VA (příkon)

rozdíl mezi a) a b)??? v případě b má motor sice o 44% větší příkon (takže bude mít i o podobnou hodnotu větší výkon - záleží na jeho účinnosti, která bude jistě při různém napětí proměnná), ale také se především o těch 44% více zahřívá.
V případě c) to je již vše o 125% (oproti 12V) a to pak vydrží jen krátkou dobu než klekne (uhřeje se, přepálí se).

Takže s největší pravděpodobností příčinou toho, že ti klekne el. čerpadlo bude to, že ti bude přebijet alternátor a čerpadlo se spustí k dorovnání (to se ti s chcípnutym motorem stát nemůže - to už je ale vedlejší, páč se stejnak pouští za jízdy k dorovnávání tlaku)

Edit: Počítáno s tím, že motor má již konstantní otáčky a konstantní zatížení (žádné grafy změn odporu a proudu v čase ku zatížení a otáčkám tvořit nebudu. )

Zúčtování, čerpadlo odpálíš vysokým napětím, přetěžování (při zatížení klesá odpor motoru a roste proud, tudíž se víc zahřívá - při konstantním napětí), no a pokud to skombinuješ, dᚠvyšší napětí a zatížíš, tak je to vůbec to nejlepší co pro něj může udělat - dělej to pravidelně a můžeš koupit nový.

10.04.2013 14:58 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565380
fanda C5
Město: Most, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi XPočet příspěvků: 77
99 Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
1. asi nemᚠpáru o tom, jakýproud je schopna dát baterka... zkratuj ji klíčem, pozoruj záblesk a jak se ti ho kus utaví.
2. Výkon čerpadla je dán jen za podmínky, že mu dodávᚠjen to napětí, které je pro něj určené. (takže pokud by na něm bylo psáno 12V, tak ten výkon, co je na něm psaný je právě při těch 12V. Pokud napětí snížíš, jeho výkon poklesne. Pokud napětí zvýšíš, pak se výkon zvýší také, ale po chvilce ho upečeš.

Dále: P = U * I, to je správně a také I = U/R -> P = U^2 / R

a také P = I^2 * R, co zase není nic jiného než P = U * I .... (protože U = I * R)

Př. 1: Odpor motoru bude dejme tomu 20ohm. (zvol si tam jakou hodnotu chceš, pro konečnou ukázku to je nepodstatný)
a) 12V : P = U^2 / R = 12^2 / 20 = 144 / 20 = 7,2VA (příkon)

b) 14,4V : P = U^2 / R = 14.4^2 / 20 = 204,36 / 20 = 10,368VA (příkon)

c) 18V: P = U^2 / R = 18^2 / 20 = 204,36 / 20 = 16,2VA (příkon)

rozdíl mezi a) a b)??? v případě b má motor sice o 44% větší příkon (takže bude mít i o podobnou hodnotu větší výkon - záleží na jeho účinnosti, která bude jistě při různém napětí proměnná), ale také se především o těch 44% více zahřívá.
V případě c) to je již vše o 125% (oproti 12V) a to pak vydrží jen krátkou dobu než klekne (uhřeje se, přepálí se).

Takže s největší pravděpodobností příčinou toho, že ti klekne el. čerpadlo bude to, že ti bude přebijet alternátor a čerpadlo se spustí k dorovnání (to se ti s chcípnutym motorem stát nemůže - to už je ale vedlejší, páč se stejnak pouští za jízdy k dorovnávání tlaku)

Edit: Počítáno s tím, že motor má již konstantní otáčky a konstantní zatížení (žádné grafy změn odporu a proudu v čase ku zatížení a otáčkám tvořit nebudu. )

Zúčtování, čerpadlo odpálíš vysokým napětím, přetěžování (při zatížení klesá odpor motoru a roste proud, tudíž se víc zahřívá - při konstantním napětí), no a pokud to skombinuješ, dᚠvyšší napětí a zatížíš, tak je to vůbec to nejlepší co pro něj může udělat - dělej to pravidelně a můžeš koupit nový.

V podstatě a jednoduše je to tak, používejme auto na co je určené a jak máme, pak nemusíme řešit takovéto otázky, pokud ho krátkodobě přetížíme, nic se nestane, pokud to budeme dělat pravidelně, vrátí nám to.

Pokud to poženeme do extrému, přijde na řadu oteplení hlavních pólu motoru a nějaký kutil určitě navrhne jakousi proudovou diferenciální ochranu obvodu, doplněnou tepelnou ochranou vinutí, no a jako vrchol by mohl být ochranný obvod pro špatnou komutaci při přetížení. No a rázem z toho máme kus elektrické lokomotivy co tahá vlaky o hmotnosti 2500 tun, z provenience ŠKODA PLZEŇ
Lidi, neblbněte, jezděte a neřešte co je dané a dávno vyřešené...

10.04.2013 15:58 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565409
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
veď ale bavíme sa o normálnom čerpadle a nie o šróbováku v baterke. Motor si zobere tožko prúdu na kožko je vyrobený. Takže ak ho pripojis rovno na atómovú elektráreň tak si aj tak potiahne len svoje. Stale si myslím, že sa mu pracuje lepšie pri naštartovanom aute ako ked ide iba na baterku. Je na to proste vyrobené....

10.04.2013 16:13 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565416
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
No, žárovka taky líp svítí na napětí, pro které je vyrobená (v autě 12V), než třeba na 10V.
Ale životnost bude mít vyšší na nižší napětí.
To čerpadlo bude mít na vyšší napětí rychlejší rozběh a vyšší otáčky, takže se dřív vypne, ale při rozběhu bude víc namáhané - tak si vyberte co je lepší

10.04.2013 16:24 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565417
fanda C5
Město: Most, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi XPočet příspěvků: 77
99 Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
veď ale bavíme sa o normálnom čerpadle a nie o šróbováku v baterke. Motor si zobere tožko prúdu na kožko je vyrobený. Takže ak ho pripojis rovno na atómovú elektráreň tak si aj tak potiahne len svoje. Stale si myslím, že sa mu pracuje lepšie pri naštartovanom aute ako ked ide iba na baterku. Je na to proste vyrobené....

Pokud obvod dobíjení je v pořádku a nedává víc, než má, je vše v pořádku, pokud by dával hodně, může dojít k přepětí na motoru a přeskoku. Proto na něm je napsáno že je napájení 12V a ne 20 V či více. U větších zařízení se používá přepěová ochrana z toho důvodu aby se vlivem přepětí nezničilo. Další otázka je, na jakou dobu chodu je motor stavěný, pokud pozoruji u mého auta, běží vždy několik sekund, věřím, že pokud by se jeho chod protahoval na minuty, je zaděláno na jeho odchod. Vlivem tepla by se dřív nebo později zničil.
C5 je konstruovaná na to, když do kufru dáme igelitku s nákupem, aby se po pár sekundách srovnala a ne až po startu, motor se samo rozběhne i během jízdy, tudíž i když je napětí vlivem nabíjení větší než oněch 12V, ale na to je to tak počítané a stavěné.
Tak když se to shrne, pokud je napětí sítě v aute 10,5 V - 13,8 V či 14 V, motor běží jen tu dobu co má, tak si jen chrochtá a je v pohodě. Tomu motoru je úplně jedno co pohání, zda naše vypružení, či sousedovo stěrač, jeho výkon je přiměřený jeho zátěži. Je mu tedy jedno, zda je v autě jeden člověk a nebo tři, pokud to stihne napumpovat ve stanovené době, aby se nepřehřál.
To jak dlouho komu běhá a proč, je otázka, ale to už není o motoru, jeho napětí, ale o stavu čerpadla a celého systému.

10.04.2013 16:33 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565418
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
veď ale bavíme sa o normálnom čerpadle a nie o šróbováku v baterke. Motor si zobere tožko prúdu na kožko je vyrobený. Takže ak ho pripojis rovno na atómovú elektráreň tak si aj tak potiahne len svoje. Stale si myslím, že sa mu pracuje lepšie pri naštartovanom aute ako ked ide iba na baterku. Je na to proste vyrobené....


Aha... Když čtu tvůj příspěvek... ach jo...

.link.

Právě jsem rezignoval a motorek si napoj klidně na 1000V, však on si veme jen to co potřebuje. (na kolik je konstruovaný, výkon je přeci daný (blbost - je jen oštítkován výkonem, při kterym se může provozovat, aby se neupek a ten se odvijí od napětí)) Končim, jdu si hodit mašli

10.04.2013 16:50 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565421
dlavem
Město: Zlatá Olešnice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 111

99 Poslat soukromou zprávu
.link. tak nevím abychom za chvíli také nejezdili takto.Název osobní automobil je troufám si říci odvozen od převozu osob+zavazadel.Pro převoz nákladu je asi

10.04.2013 17:06 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565422
amirinda
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 439
99 Poslat soukromou zprávu
no v techničáku mám 520kg, ale zde v testu: .link. píšou i u základního Loganu 531kg, no to mě ... to by musel citrouš mít minimálně 1000kg

10.04.2013 19:02 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565467
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
Písal som o PRÚDE nie o voltoch.. Treba číta čo je napísané a nie čo sa chce.


Prosím neurážej tím, že je třeba čítat... Buď si ze mě dělᚠprdel nebo už nevím. Na stejném zařízení jde proud ruku v ruce s napětím. Vyšší napětí => vyšší proud. Alespoń vím, že příspěvky opd tebe nemají žádnou váhu a nemám se jimi řídit, páč mluvíš o věcech o kterých nic nevíš, jako o faktech. Víš, že existuje nějaký vzoreček P = U * I, ale teké existuje vozroeček U = R * I (a právě to R, je jediná položka, která se dá považovat za stabilní - kdy se může měnit jsem již psal - zatížení motoru, rozběh (to je skoro stejné jako zatížení )

K tomutu vláknu nedám už ani slovo, a budeš pokračovat jakkoliv, stejnak za chvilku příjde najk a bude řádit. Doufám, že mi promine, že jsem se nechal takhle strhnout... Konec, šmitec šlus. čus

10.04.2013 19:33 - Re: možnost přetížení C5 (nákladem) 2565471
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
no hezky jste to rozjeli, dotaz byl o odvežení dlažby, nebo se pletu??? a vy z toho uděláte diplomovou práci o proudech, voltech a čerpadlu. Dlažbu může dle mně prostě odvézt bez problému a je zcela jedno!!!!!!!! jestli je auto nastartované nebo ne. když je aku v poho. Nedělejte z komára ještě většího komára. Nevím jak u vašich aut, ale mně jde mačkat tlačítkem v kufru pouze u vypnutého motoru a když zavřu vrata tak se to dorovná. Vždy je to jen chvilka.

|< < 1 2 3 4 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator