| | |
04.01.2011 20:44 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368215
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
@Mikra
to je zbytecne vysvetlovani
tady plati za dobrotu na zebrotu...clovek kteremu se to jednou povedlo u jednoho auta a zbytek si precetl tezko pochopi veci ktere lze ziskat zkusenosti a praxi....dik klic toji 90
@Mikra
to je zbytecne vysvetlovani
tady plati za dobrotu na zebrotu...clovek kteremu se to jednou povedlo u jednoho auta a zbytek si precetl tezko pochopi veci ktere lze ziskat zkusenosti a praxi....dik klic toji 90 :palec
|
|
04.01.2011 20:45 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368216
|
|
jumep
|
|
|
autodiag napsal(a): @Mikra
to je zbytecne vysvetlovani
tady plati za dobrotu na zebrotu...clovek kteremu se to jednou povedlo u jednoho auta a zbytek si precetl tezko pochopi veci ktere lze ziskat zkusenosti a praxi....dik klic toji 90
odkial vies ze som spravil 1
popisal som len jeden .. ale to je uplne jedno ...
edit: a ano, tie predtym isli aj majzlom a docela lahko
odkial vies ze som spravil 1
popisal som len jeden .. ale to je uplne jedno ...
edit: a ano, tie predtym isli aj majzlom a docela lahko
|
|
04.01.2011 20:48 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368219
|
|
jumep
|
|
|
potom neviem preco ta geometria sedela ... (tiez nie len raz)
potom neviem preco ta geometria sedela ... (tiez nie len raz)
|
|
04.01.2011 20:52 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368221
|
|
jruze
|
|
|
Na CX je v hliníku a kolikrát s ho vyndal i ze závitem a el jsi shánět celou stranu-tam je to komplet (brzdič je součástí)
Na CX je v hliníku a kolikrát s ho vyndal i ze závitem a el jsi shánět celou stranu-tam je to komplet (brzdič je součástí)
|
|
04.01.2011 22:27 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368237
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
jruze napsal(a): No v prvé řadě je zajitěný-take napřed ne do něj chce tlouct nebo povolovat tak odjistit.Je stejný u od CX a povolit ho je opravdu někdy problém i ve svěráku-klíč jsem si udělal sám a na svím autě jsem ho roztrhl přes metrovou páku.Take do svěráku pořádně obouchat a mněl jsem problém i ve svěráku - takoví na autě ani náhodou.(kolik jsem jich vymněnil?nepočítal jsem to,ale určitě desítky) Mluvím o povolení ze závitu-z kolnusu je to sranda.
Tak to se omlouvám za moje nepochopení, netuil jsem, e je problém s maticí. Ani si ho jako problém nedovedu představit. Můj postup je takový: závlačku neřeím, ta se ustřihne sama, pojistnou podloku dokáe odjistit i můj pes. Pokud nejde matice povolit, tak mám autogen. Nahřeju do červena a povolím. Samozřejmě estihranným oříkem. Kdy není autogen, tak je flexa. Má ji skoro kadý, kdo má ruce k práci. Tou můu matici odříznout z boku a potom majzlíkem otevřu a srazím k zemi, nebo rovnou uříznu celý čep i s maticí - teda u kuláku na spojovačce, tam je přístup dobrý. A třetí monost, nejpracnějí, je majzlík a matici rozseknout. To ve za předpokladu, e hodlám čep vyhodit a dát nový i s maticí. Kupovat kvůli tomu klíč, třeba za dvacku je dle mého názoru nesmysl, protoe kdy matice nejde za studena golou, tak nepůjde ani klíčem super-ultra-mega-speciálním.
Nechci machrovat, práci se raději vyhýbám, ale tady opravdu nevidím problém. Ale je fakt, e na C5 jsem to nikdy nedělal a tak nevím, jaké záludnosti se v tom můou skrývat.
No v prvé řadě je zajitěný-take napřed ne do něj chce tlouct nebo povolovat tak odjistit.Je stejný u od CX a povolit ho je opravdu někdy problém i ve svěráku-klíč jsem si udělal sám a na svím autě jsem ho roztrhl přes metrovou páku.Take do svěráku pořádně obouchat a mněl jsem problém i ve svěráku - takoví na autě ani náhodou.(kolik jsem jich vymněnil?nepočítal jsem to,ale určitě desítky);-)Mluvím o povolení ze závitu-z kolnusu je to sranda.
Tak to se omlouvám za moje nepochopení, netuil jsem, e je problém s maticí. Ani si ho jako problém nedovedu představit. Můj postup je takový: závlačku neřeím, ta se ustřihne sama, pojistnou podloku dokáe odjistit i můj pes. Pokud nejde matice povolit, tak mám autogen. Nahřeju do červena a povolím. Samozřejmě estihranným oříkem. Kdy není autogen, tak je flexa. Má ji skoro kadý, kdo má ruce k práci. Tou můu matici odříznout z boku a potom majzlíkem otevřu a srazím k zemi, nebo rovnou uříznu celý čep i s maticí - teda u kuláku na spojovačce, tam je přístup dobrý. A třetí monost, nejpracnějí, je majzlík a matici rozseknout. To ve za předpokladu, e hodlám čep vyhodit a dát nový i s maticí. Kupovat kvůli tomu klíč, třeba za dvacku je dle mého názoru nesmysl, protoe kdy matice nejde za studena golou, tak nepůjde ani klíčem super-ultra-mega-speciálním.
Nechci machrovat, práci se raději vyhýbám, ale tady opravdu nevidím problém. Ale je fakt, e na C5 jsem to nikdy nedělal a tak nevím, jaké záludnosti se v tom můou skrývat.
|
|
04.01.2011 22:29 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368239
|
|
jumep
|
|
|
tu ide o to ze cap je zasrobovany v tehlici a neni na 6hranny kluc
tu ide o to ze cap je zasrobovany v tehlici a neni na 6hranny kluc
|
|
04.01.2011 22:32 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368240
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Tak pardon, říkal jsem, e jsem to na C5 nedělal. A polezu pod auto, tak si to prohlídnu.
Tak pardon, říkal jsem, e jsem to na C5 nedělal. A polezu pod auto, tak si to prohlídnu.
|
|
05.01.2011 10:14 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368279
|
|
jruze
|
|
|
@Mikra
Jen malá oprava k výkladu jak co povolit-vyměnit.
Ji několik desítek let se nepouívají k zajitění závlačky,ale samojistící matice a mimo jiné se vůbec nejednalo o povolení estihrné matice nebo vyraení kuelového uloení čepu,ale o vlastní povolení čepo z těhlice a to buď speciálním klíčem nebo jiným způsobem-viz obrázek(větí závít-jednak je zajitěn ohnutím hrany a za druhé závitovím lepidlem) To ten tvůj pes umí také?
@Mikra
Jen malá oprava k výkladu jak co povolit-vyměnit.
Ji několik desítek let se nepouívají k zajitění závlačky,ale samojistící matice a mimo jiné se vůbec nejednalo o povolení estihrné matice nebo vyraení kuelového uloení čepu,ale o vlastní povolení čepo z těhlice a to buď speciálním klíčem nebo jiným způsobem-viz obrázek(větí závít-jednak je zajitěn ohnutím hrany a za druhé závitovím lepidlem) To ten tvůj pes umí také?:palec
|
|
05.01.2011 10:22 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368281
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Vdy u jsem se omluvil a podle jumepova obrázku ve pochopil. Tak jen dodám, e na závitové lepidlo platí jen teplo nebo síla. Teplota na povolení je uvedená na lahvičce s lepidlem. V tomto případě má asi speciální klíč smysl.
A mí psi umějí i jiné kousky
Vdy u jsem se omluvil a podle jumepova obrázku ve pochopil. Tak jen dodám, e na závitové lepidlo platí jen teplo nebo síla. Teplota na povolení je uvedená na lahvičce s lepidlem. V tomto případě má asi speciální klíč smysl.
A mí psi umějí i jiné kousky :-d
|
|
05.01.2011 11:10 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368287
|
|
jumep
|
|
|
tak zalepeny cap som nemal ani raz, vzdy bol "len" prihrdzaveny a to po uplne celom zavite
uz som to sem raz daval, ale dam este raz, je to sice len nakres toho klucu, ale pre predstavu staci
namontuje sa to na cap, pritiahne capovou maticou a potom by sa to malo takymto niecim .link. povolit
edit:
len pre info - cena toho klucu ako som pisal je okolo 90E - neviem ci to bola ponuka pre mna alebo vseobecna cena
dany kluc z linku ma oficialne facom v cenniku za 1000E
tak zalepeny cap som nemal ani raz, vzdy bol "len" prihrdzaveny a to po uplne celom zavite
uz som to sem raz daval, ale dam este raz, je to sice len nakres toho klucu, ale pre predstavu staci
namontuje sa to na cap, pritiahne capovou maticou a potom by sa to malo takymto niecim http://www.tooled-up.com/Product.asp?PID=146010 povolit
edit:
len pre info - cena toho klucu ako som pisal je okolo 90E - neviem ci to bola ponuka pre mna alebo vseobecna cena
dany kluc z linku ma oficialne facom v cenniku za 1000E
Přílohy: e5ap1r3c.jpg ( 15380b ) - |
|
05.01.2011 12:33 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368314
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Teda kdo by to byl řekl e i na tak supermoderním autě jako je C5 bude kulový čep který pouíval Citroen v dobách kdy jsem byl jetě ve vejcích mého otce.........
Teda kdo by to byl řekl e i na tak supermoderním autě jako je C5 bude kulový čep který pouíval Citroen v dobách kdy jsem byl jetě ve vejcích mého otce.........:-d
|
|
05.01.2011 12:38 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368324
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
a co by jsi chtel na jednoduche a funkcni naprave vymyslet vic ?
a co by jsi chtel na jednoduche a funkcni naprave vymyslet vic ?
|
|
05.01.2011 12:51 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368328
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Právě e nic. Proč by rozumně chápající člověk měnil vyzkouené a zavedené. Bohuel to nefunguje vade.
Právě e nic. :palec Proč by rozumně chápající člověk měnil vyzkouené a zavedené. :-) Bohuel to nefunguje vade. :-(
|
|
05.01.2011 13:53 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368342
|
|
jumep
|
|
|
tak na takuto "banalitu" ako je cap nepotrebujem dany navod ...
ale je dobre vedet ako je to myslene oficalnym servisom
a pokial som neprisiel k tomu capu kde som musel sundavat tehlicu, navod som nehladal a nepotreboval, prvy krat som sa nan pozrel ked som chcel vedet ako vypada original kluc, ktory by relativne mohol hodne zjednodusit robotu
tak na takuto "banalitu" ako je cap nepotrebujem dany navod ...
ale je dobre vedet ako je to myslene oficalnym servisom
a pokial som neprisiel k tomu capu kde som musel sundavat tehlicu, navod som nehladal a nepotreboval, prvy krat som sa nan pozrel ked som chcel vedet ako vypada original kluc, ktory by relativne mohol hodne zjednodusit robotu
|
|
05.01.2011 18:40 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368404
|
|
Soudy
|
Město: Koice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Soudy napsal(a): Nazdar..Pri vymene spodneho capu mi vyskocila poloos a vytiekol olej..staci to dat na miesto a doliat olej, alebo sa tam nieco po....? Treba tam nieco menit? a kam sa dolieva olej? Jedna sa o c5 2003
Chlapi a co s tou mojou otazkou? poradi niekto?
Chlapi a co s tou mojou otazkou? poradi niekto?
|
|
05.01.2011 18:49 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368406
|
|
jumep
|
|
|
ak nemas znicene gufero tak to len nasad a nalej novy olej
tj. vypusti zbytok, ocisti uzaver a na vrchu prevodovky je taky plastovy stuplik na odvetrani
cez ten to tam nalej - podla manualu 1.8l total transmision bv75w80
ak mas gufero poskodene, tak ho vymen, alebo ho vymen rovno preventivne
ak nemas znicene gufero tak to len nasad a nalej novy olej
tj. vypusti zbytok, ocisti uzaver a na vrchu prevodovky je taky plastovy stuplik na odvetrani
cez ten to tam nalej - podla manualu 1.8l total transmision bv75w80
ak mas gufero poskodene, tak ho vymen, alebo ho vymen rovno preventivne
|
|
| |
|
|