| | |
04.10.2010 12:28 -
Výměna kulového čepu
|
2357588
|
|
melechov
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Ahoj Vem, nemáte někdo zkuenosti s výměnou kulového čepu na přední nápravě? Jedná se o čep na spodním rameni.
Předem díky za rady
Ahoj Vem, nemáte někdo zkuenosti s výměnou kulového čepu na přední nápravě? Jedná se o čep na spodním rameni.
Předem díky za rady
|
|
04.10.2010 13:39 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2357593
|
|
jumep
|
|
|
bez naradia na to urceneho (kluc na capy atd.) je to na 99% na aute nepovolitelne a treba celu tehlicu dat dole a povolit to vo zveraku
bez naradia na to urceneho (kluc na capy atd.) je to na 99% na aute nepovolitelne a treba celu tehlicu dat dole a povolit to vo zveraku
|
|
04.10.2010 20:44 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2357645
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
na Xantii,tupej majzlik a větí kladivo
na Xantii,tupej majzlik a větí kladivo :palec
|
|
04.10.2010 20:46 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2357646
|
|
jumep
|
|
|
a potom uz nielen cap spodny, ale aj pripadne ine odrazene veci ...
je rozumnejsie dat to dole a vymlatit to vo zveraku ...
a potom uz nielen cap spodny, ale aj pripadne ine odrazene veci ...
je rozumnejsie dat to dole a vymlatit to vo zveraku ...
|
|
04.10.2010 21:01 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2357652
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
ja som uz menil gulaky asi dva krat (prvy krat som kupil prilis lacne). Ja som ich menil na mieste. Najskor som odstrojil brzdy a kotuc, potom povolil gulak na ramene ale nechal som ho zastrceny. Na odsrobovanie gulaku som pouzil klbovy hasak (klbak) asi s metrovym ramenom. Na montaz noveho gulaku som si nechal u chalanov v dielni urobit vercajch (mozem nafotit), v principe je to vytoceny kruh zo zeleza so styrmi do vnutra navarenymi hrotmi a metrovym ramenom. Robota mi trvala cca 2 hodiny. Mam taky pocit ze som cely postup aj nafotil ale neviem ci to najdem
ja som uz menil gulaky asi dva krat (prvy krat som kupil prilis lacne). Ja som ich menil na mieste. Najskor som odstrojil brzdy a kotuc, potom povolil gulak na ramene ale nechal som ho zastrceny. Na odsrobovanie gulaku som pouzil klbovy hasak (klbak) asi s metrovym ramenom. Na montaz noveho gulaku som si nechal u chalanov v dielni urobit vercajch (mozem nafotit), v principe je to vytoceny kruh zo zeleza so styrmi do vnutra navarenymi hrotmi a metrovym ramenom. Robota mi trvala cca 2 hodiny. Mam taky pocit ze som cely postup aj nafotil ale neviem ci to najdem :(
|
|
04.10.2010 21:07 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2357658
|
|
jumep
|
|
|
no original kluc mas v prilohe a v postupe sa hovori o pouziti 1000nm nasobicu
(pouzitie kluca je tak ze sa nasadi na cap, zatiahne povodnou matkou ...)
no original kluc mas v prilohe a v postupe sa hovori o pouziti 1000nm nasobicu
(pouzitie kluca je tak ze sa nasadi na cap, zatiahne povodnou matkou ...)
Přílohy: e5ap1r3c.jpg ( 15380b ) - |
|
04.10.2010 21:44 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2357680
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
nasiel som par fotiek z vymeny gulaka pozri sem .link.
nasiel som par fotiek z vymeny gulaka :)) pozri sem http://www.c5club.cz/profiles/igok?kod=32&ids=igok&gal=912594#pc
|
|
05.10.2010 07:57 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2357718
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Tak jsem teď také měnil kulové čepy. Kamarád mi z ořechu velikost 38 (né klasický estihran, ale starí vícehran) z velké goly udělal přípravek (vybrousil do něj čtyři zářezy, tak aby koukaly jenom čtyři packy pasující do plátě kulového čepu a navařil na něj velkou matku. Ořech do goly je velmi tvrdý a vydrí hodně (pokud tedy nepouijete nějakého číňana).
Auto jsem zvedl nahoru, aby nepruilo, sundal kolo, odrouboval matici a vyrazil čep ze spodního ramene.
roubovákem jsem odjistil a poté sundal tepelný tít kulového čepu a sekáčem jsem jetě odehnul zajitění kulového čepu.
Silným drátem jsem dole přidrátoval "tlumič" ke spodnímu ramenu, abych si při povolování nevyhodil poloosu z převodovky. Nasadil jsem přípravek na čep, na matici jsem nasadil povolovák z velké goly. Ten jsem malou hydraulickou panenkou připonoval proti zemi, aby mi přípravek z čepu nezklouzl. No a asi dvoumetrovou pákou jsem ho povolil. (Vyaduje to opravdu velikou sílu)
Montá je v opačném pořadí. Kulový čep by měl být utaen velkým momentem 250 Nm. Já jsem to neměřil. K dotaení jsem pouil zase tu dvoumetrovou páku a tupým sekáčem jsem čep zajistil proti povolení.
Pouití násobiče k povolení by určitě také pomohlo, bohuel ho nemám. Jinak jak jsem vyzkouel jde to i bez dalího odstrojování brzd a pod. Pouze ten sekáč a kladivo k povolování bych moc nepouíval a u vůbec né k dotahování. Lepí je si vytvořit nějaký přípravek nebo to eventuelně celé vyndat a dělat ve svěráku, to ale má cesta nebyla.
Tak jsem teď také měnil kulové čepy. Kamarád mi z ořechu velikost 38 (né klasický estihran, ale starí vícehran) z velké goly udělal přípravek (vybrousil do něj čtyři zářezy, tak aby koukaly jenom čtyři packy pasující do plátě kulového čepu a navařil na něj velkou matku. Ořech do goly je velmi tvrdý a vydrí hodně (pokud tedy nepouijete nějakého číňana).
Auto jsem zvedl nahoru, aby nepruilo, sundal kolo, odrouboval matici a vyrazil čep ze spodního ramene.
roubovákem jsem odjistil a poté sundal tepelný tít kulového čepu a sekáčem jsem jetě odehnul zajitění kulového čepu.
Silným drátem jsem dole přidrátoval "tlumič" ke spodnímu ramenu, abych si při povolování nevyhodil poloosu z převodovky. Nasadil jsem přípravek na čep, na matici jsem nasadil povolovák z velké goly. Ten jsem malou hydraulickou panenkou připonoval proti zemi, aby mi přípravek z čepu nezklouzl. No a asi dvoumetrovou pákou jsem ho povolil. (Vyaduje to opravdu velikou sílu)
Montá je v opačném pořadí. Kulový čep by měl být utaen velkým momentem 250 Nm. Já jsem to neměřil. K dotaení jsem pouil zase tu dvoumetrovou páku a tupým sekáčem jsem čep zajistil proti povolení.
Pouití násobiče k povolení by určitě také pomohlo, bohuel ho nemám. Jinak jak jsem vyzkouel jde to i bez dalího odstrojování brzd a pod. Pouze ten sekáč a kladivo k povolování bych moc nepouíval a u vůbec né k dotahování. Lepí je si vytvořit nějaký přípravek nebo to eventuelně celé vyndat a dělat ve svěráku, to ale má cesta nebyla.
|
|
05.10.2010 09:46 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2357723
|
|
melechov
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Děkuji moc za rady i fotky. Rozmyslím si jestli pojedu do servisu, nebo se do toho pustím sám. Mějte se a citroenům zdar!!!
Děkuji moc za rady i fotky. Rozmyslím si jestli pojedu do servisu, nebo se do toho pustím sám. Mějte se a citroenům zdar!!!
|
|
05.10.2010 10:29 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2357727
|
|
jumep
|
|
|
len upozornim ze castokrat servis na to vybavu nema a pouzivaju kladivo a sekac (CITROEN SERVIS !!) + autogen, takze ak pojdes do nejakeho servisu tak sa spytaj ci na to maju patricne naradie a ako to robia
len upozornim ze castokrat servis na to vybavu nema a pouzivaju kladivo a sekac (CITROEN SERVIS !!) + autogen, takze ak pojdes do nejakeho servisu tak sa spytaj ci na to maju patricne naradie a ako to robia
|
|
04.01.2011 18:32 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368180
|
|
Soudy
|
Město: Koice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Nazdar..Pri vymene spodneho capu mi vyskocila poloos a vytiekol olej..staci to dat na miesto a doliat olej, alebo sa tam nieco po....? Treba tam nieco menit? a kam sa dolieva olej? Jedna sa o c5 2003
Nazdar..Pri vymene spodneho capu mi vyskocila poloos a vytiekol olej..staci to dat na miesto a doliat olej, alebo sa tam nieco po....? Treba tam nieco menit? a kam sa dolieva olej? Jedna sa o c5 2003
|
|
04.01.2011 20:00 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368195
|
|
DanV
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 153 |
|
|
Ahoj, děláte z výměny kuláku moc velkou kovbojku. Čep je stejný jako na XMku a u jsem jich pár měnil nejenom na svém. Stačí kulatý majzlík obrouený do tupa aby seděl v zářezu na čepu a jedna pěkná rána pes něj přímo na autě. Čep se utrhne a pootočí a pak u jde sikama. Auto Vám to nejlépe podrí. A je to stokrát lepí ne to páčit přes řízení při klasickém povolování a často to ani nejde. Ani se nedivím v origo servisech, e přípravek nemají. Je toti na nic.
Ahoj, děláte z výměny kuláku moc velkou kovbojku. Čep je stejný jako na XMku a u jsem jich pár měnil nejenom na svém. Stačí kulatý majzlík obrouený do tupa aby seděl v zářezu na čepu a jedna pěkná rána pes něj přímo na autě. Čep se utrhne a pootočí a pak u jde sikama. Auto Vám to nejlépe podrí. A je to stokrát lepí ne to páčit přes řízení při klasickém povolování a často to ani nejde. Ani se nedivím v origo servisech, e přípravek nemají. Je toti na nic.
|
|
04.01.2011 20:14 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368197
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jumep napsal(a): len upozornim ze castokrat servis na to vybavu nema a pouzivaju kladivo a sekac (CITROEN SERVIS !!) + autogen, takze ak pojdes do nejakeho servisu tak sa spytaj ci na to maju patricne naradie a ako to robia
a kolik kulaku jsi vymenil ze takto pises ??? podle tve reakce moc ne,protoze jinak by jsi vedel ze "zarostly" kulak nekdy bez autogenu a kladiva ven proste nedostanes...a to neplati jen pro spodni kulaky
myslis ze by bylo lepsi nauctovat zakaznikovi techlici proto ze nesel kula ven ??? to by se ti asi nelibilo
klic ktery nato v citroenu je je tak na utazeni noveho ,ale na povoleni rozhodne ne
souhlasim s Danem,delat urcite na aute,navic si usetris geometrii
a kolik kulaku jsi vymenil ze takto pises ??? podle tve reakce moc ne,protoze jinak by jsi vedel ze "zarostly" kulak nekdy bez autogenu a kladiva ven proste nedostanes...a to neplati jen pro spodni kulaky
myslis ze by bylo lepsi nauctovat zakaznikovi techlici proto ze nesel kula ven ??? to by se ti asi nelibilo :)
klic ktery nato v citroenu je je tak na utazeni noveho ,ale na povoleni rozhodne ne
souhlasim s Danem,delat urcite na aute,navic si usetris geometrii
|
|
04.01.2011 20:20 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368204
|
|
jumep
|
|
|
autodiag napsal(a): a kolik kulaku jsi vymenil ze takto pises ???
hmm .. tak asi si sa potom nestretol s tym ze ani 10kg kladivo mlatenie az kym nebo ten cap rozmlateny a aj tak nesiel
pomohlo len tehlicu von a vo zveraku hodne zlozitym sposobom som ho dostal ....
autodiag napsal(a): klic ktery nato v citroenu je je tak na utazeni noveho ,ale na povoleni rozhodne ne
je to presne o tom ze mozes mat 100 aut kde to pojde v pohode a 1dno nepojde - a asi to jedno nemal, verim ze tym klucom by to slo
ten kluc viem kupit a je pomerne drahy, takze by mal za nieco stat, z nejakeho dovodu bude stat 90E
mal si ho v rukach?
autodiag napsal(a): navic si usetris geometrii
neviem co sa stane s geometriu ked das tehlicu hore a dole, nakolko ta sa dava na to iste miesto a das ju tam s presnostou 0.5mm
neviem co sa stane s geometriu ked das tehlicu hore a dole, nakolko ta sa dava na to iste miesto a das ju tam s presnostou 0.5mm
|
|
04.01.2011 20:29 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368206
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tak vubec nerozumim tvym pismenum,docela z cesty..promin
tak vubec nerozumim tvym pismenum,docela z cesty..promin
|
|
04.01.2011 20:35 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368207
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Je to u přes 25 let, co jsem dělal v autoservisu a stoprocentní úspěch při demontái jakýchkoliv kuláků jsme tehdy měli pouze se dvěma těkými kladivy proti sobě. Nejlíp ve dvou lidech, kdy jeden drí těké kladivo opřené ze strany o oko, ve kterém je kuel čepu a druhý řádnou ranou trefí oko z protějí strany. Materiál zapruí a kuel vyskočí jako po másle. Moná e vdycky není dokonalý přístup k oku z obou stran, ale pokud ano, funguje to na první ránu.
Je to u přes 25 let, co jsem dělal v autoservisu a stoprocentní úspěch při demontái jakýchkoliv kuláků jsme tehdy měli pouze se dvěma těkými kladivy proti sobě. Nejlíp ve dvou lidech, kdy jeden drí těké kladivo opřené ze strany o oko, ve kterém je kuel čepu a druhý řádnou ranou trefí oko z protějí strany. Materiál zapruí a kuel vyskočí jako po másle. Moná e vdycky není dokonalý přístup k oku z obou stran, ale pokud ano, funguje to na první ránu.
|
|
04.01.2011 20:41 -
Re: Výměna kulového čepu
|
2368214
|
|
jruze
|
|
|
No v prvé řadě je zajitěný-take napřed ne do něj chce tlouct nebo povolovat tak odjistit.Je stejný u od CX a povolit ho je opravdu někdy problém i ve svěráku-klíč jsem si udělal sám a na svím autě jsem ho roztrhl přes metrovou páku.Take do svěráku pořádně obouchat a mněl jsem problém i ve svěráku - takoví na autě ani náhodou.(kolik jsem jich vymněnil?nepočítal jsem to,ale určitě desítky)Mluvím o povolení ze závitu-z kolnusu je to sranda.
No v prvé řadě je zajitěný-take napřed ne do něj chce tlouct nebo povolovat tak odjistit.Je stejný u od CX a povolit ho je opravdu někdy problém i ve svěráku-klíč jsem si udělal sám a na svím autě jsem ho roztrhl přes metrovou páku.Take do svěráku pořádně obouchat a mněl jsem problém i ve svěráku - takoví na autě ani náhodou.(kolik jsem jich vymněnil?nepočítal jsem to,ale určitě desítky);-)Mluvím o povolení ze závitu-z kolnusu je to sranda.
|
|
| |
|
|