| | |
19.03.2011 17:03 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379342
|
|
CC5
|
Město: Praha-Modřany, Auto: Citroën Xantia II Break 2.0 HDi Kat. (80kW) | Počet příspěvků: 372 |
|
|
Petr72 napsal(a): K tématu:
S předstihem koukám po nových gumách, koupím asi Mielíny Primacy HP 215/55 R 16 93 W.
Problém je v tom, e nevím co znamená označení "MO" "FSL" "GRNX" u těchto gum .
Na sránkách Mielínu jsem neuspěl.
Poradíte někdo ?
tady se podívej .link.
tady se podívej http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/technicka-podpora.php?PHPSESSID=5fc9db9698649efd12b342b21ffc2f4c
|
|
20.03.2011 11:03 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379491
|
|
Petr72
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 850 |
|
|
CC5- Tam u jsem koukal a nic..........
CC5- Tam u jsem koukal a nic..........:-((((
|
|
20.03.2011 11:25 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379492
|
|
CC5
|
Město: Praha-Modřany, Auto: Citroën Xantia II Break 2.0 HDi Kat. (80kW) | Počet příspěvků: 372 |
|
|
MO - homologace na Mercedes Benz
GRNX=Dlouhodobá pneumatika, která ujede a o 25% více kilometrů ne jiné pneumatiky, díky rozloenému tlaku na pneumatiku lépe drí na vozovce a tím zaručuje větí bezpečnost. GRNX - Green X, speciální sloení se silikou, které přispívá ke sníení spotřeby paliva a díky kterému má pneumatika mnohem mení valivý odpor a tím etří ivotní prostředí.
MFS: Ochrana ráfku (Dunlop)
myslím e to FSL je něco podobného jako MFS
MO - homologace na Mercedes Benz
GRNX=Dlouhodobá pneumatika, která ujede a o 25% více kilometrů ne jiné pneumatiky, díky rozloenému tlaku na pneumatiku lépe drí na vozovce a tím zaručuje větí bezpečnost. GRNX - Green X, speciální sloení se silikou, které přispívá ke sníení spotřeby paliva a díky kterému má pneumatika mnohem mení valivý odpor a tím etří ivotní prostředí.
MFS: Ochrana ráfku (Dunlop)
myslím e to FSL je něco podobného jako MFS
|
|
20.03.2011 11:53 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379494
|
|
Petr72
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 850 |
|
|
Dík moc za info !
Dík moc za info ! :palec
|
|
20.03.2011 15:06 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379514
|
|
tomix
|
Město: Ceska lipa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 232 |
|
|
Nám HP na AUDI SPORT a prehodil som pneum.z predu do zadu a opačne..
Zvýila sa hlučnos a hádzavos na zadnej náprave. Musím kúpi nové do
zadu.Opotrebenie nízké.Hádzavos spôsobili výstupky dezénu, ktoré spôsobuje zatáčanie prednej nápravy.Odvádzanie vody a prilnavos k vozovke výborná,ale uvedené výskum nedomyslel. S pneumatiky je na okraji mnohohran.
Specialista
225/45 R 17 91 Y
Zadní a přední gumy se vdy jinak sjídí/zajedou - tím nemyslím, e se předek rychleji sjídí, ale pneu se 'zajede' podle nápravy a umístění na voze, proto se nemá přehazovat předek/zadek (ani levá/pravá u asymetrických pneu). Pokud přehodí zajetou gumu, téměř vdy vznikne problém s hlukem. Je to způsobeno rozdílností náprav přední/zadní, výrobci pneu s tím nic nenadělají. Gumy se mají obout a odjezdit na jedné nápravě, přehazovaní předek/zadek je historie.. Jinak hrany na bocích vzorku způsobují tlumiče - tzv. pilový efekt..
Nám HP na AUDI SPORT a prehodil som pneum.z predu do zadu a opačne..
Zvýila sa hlučnos a hádzavos na zadnej náprave. Musím kúpi nové do
zadu.Opotrebenie nízké.Hádzavos spôsobili výstupky dezénu, ktoré spôsobuje zatáčanie prednej nápravy.Odvádzanie vody a prilnavos k vozovke výborná,ale uvedené výskum nedomyslel. S pneumatiky je na okraji mnohohran.
Specialista
225/45 R 17 91 Y
Zadní a přední gumy se vdy jinak sjídí/zajedou - tím nemyslím, e se předek rychleji sjídí, ale pneu se 'zajede' podle nápravy a umístění na voze, proto se nemá přehazovat předek/zadek (ani levá/pravá u asymetrických pneu). Pokud přehodí zajetou gumu, téměř vdy vznikne problém s hlukem. Je to způsobeno rozdílností náprav přední/zadní, výrobci pneu s tím nic nenadělají. Gumy se mají obout a odjezdit na jedné nápravě, přehazovaní předek/zadek je historie.. Jinak hrany na bocích vzorku způsobují tlumiče - tzv. pilový efekt..
|
|
20.03.2011 15:53 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379523
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
a sakra, mě vichni říkali, e mám vdy přehodit předek zadek a naopak, tak teď nevím
a sakra, mě vichni říkali, e mám vdy přehodit předek zadek a naopak, tak teď nevím :nevim
|
|
20.03.2011 17:23 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379536
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Při koupi auta jsem měl vepředu Uniroyal s nějakým ípovým vzorkem, zbývalo jim 25%, vzadu Bridgestone s klasickým vzorkem stav cca 60%.
Auto vdy po ujetí pár km (zahřátí gum) začalo pěkně hučet (u jsem se kvůli tomu i objednával na výměnu předních loisek).
Po prohození předních a zadních gum 90% hluku zmizelo.
Při koupi auta jsem měl vepředu Uniroyal s nějakým ípovým vzorkem, zbývalo jim 25%, vzadu Bridgestone s klasickým vzorkem stav cca 60%.
Auto vdy po ujetí pár km (zahřátí gum) začalo pěkně hučet (u jsem se kvůli tomu i objednával na výměnu předních loisek).
Po prohození předních a zadních gum 90% hluku zmizelo.
|
|
20.03.2011 19:10 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379551
|
|
jumep
|
|
|
ja menim vzdy predne zadne ... takuto vec som nikdy nepostrehol
ja menim vzdy predne zadne ... takuto vec som nikdy nepostrehol
|
|
20.03.2011 20:44 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379566
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
mozna otazka je kdy se prehodi ...jestli se na predku vyjezdi gumy od nova do 25% a pak se prehodi se zadnima tak uz ta pneu muze byt jinak opotrebovana...(moje vlastni teorie)
ja to menim predek/zadek tak jednou za 10 000 km a vse v poho...
mozna otazka je kdy se prehodi ...jestli se na predku vyjezdi gumy od nova do 25% a pak se prehodi se zadnima tak uz ta pneu muze byt jinak opotrebovana...(moje vlastni teorie)
ja to menim predek/zadek tak jednou za 10 000 km a vse v poho...
|
|
20.03.2011 21:17 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379577
|
|
jumep
|
|
|
ja to menim sezonne a tez myslim v pohode
ja to menim sezonne a tez myslim v pohode
|
|
20.03.2011 21:23 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379580
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
ja taky přehazuji gumy asi 160 let a nikdy jsem problém neměl a ani nepostřehnul, e by se něco nestandartně na autech projevovalo
ja taky přehazuji gumy asi 160 let a nikdy jsem problém neměl a ani nepostřehnul, e by se něco nestandartně na autech projevovalo :nevim
|
|
20.03.2011 21:43 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379595
|
|
zico
|
|
|
potvrdzujem - odjakziva prehadzujem kola predokzadok zhruba v 1/2 zivotnosti pneu; a nikdy som nezaznamenal ani zvysenu hlucnost, ani abnormalne opotrebenie. Skor naopak.
Pozn.: ci ten clanok o "zajeti podle napravy" nepisal niekto, kto nechodi na geometriu?
potvrdzujem - odjakziva prehadzujem kola predokzadok zhruba v 1/2 zivotnosti pneu; a nikdy som nezaznamenal ani zvysenu hlucnost, ani abnormalne opotrebenie. Skor naopak.
Pozn.: ci ten clanok o "zajeti podle napravy" nepisal niekto, kto nechodi na geometriu?
|
|
20.03.2011 22:47 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379630
|
|
magvonzlin
|
Město: Otrokovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
Úplně normálně přehazuju pneu přední dozadu na dojetí, zadní dopředu. A větinou stejně sjedi dřív ty přehozené přední a zadky vyhodím s nima...
Nikdy ádný problém - samozřejmostí jsou kvalitní gumy a vyváení, příp. geometrie.
Ale slyel jsem, e problémy můou být u aut s 4x4 pohonem - typicky Audi Quatro ... tam to prej nejde kvůli quatru..
Úplně normálně přehazuju pneu přední dozadu na dojetí, zadní dopředu. A větinou stejně sjedi dřív ty přehozené přední a zadky vyhodím s nima..;-).
Nikdy ádný problém - samozřejmostí jsou kvalitní gumy a vyváení, příp. geometrie.
Ale slyel jsem, e problémy můou být u aut s 4x4 pohonem - typicky Audi Quatro ... tam to prej nejde kvůli quatru..
|
|
20.03.2011 22:52 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379631
|
|
jumep
|
|
|
ano, pri 4x4 kde sa to 4x4 vyuziva vo velkej miere ale budu pneu opotrebovane rovnako, prehadzujeme tie pneu len zato ze predne by boli pri c5 zoslahane a zadne ako nove ...
ano, pri 4x4 kde sa to 4x4 vyuziva vo velkej miere ale budu pneu opotrebovane rovnako, prehadzujeme tie pneu len zato ze predne by boli pri c5 zoslahane a zadne ako nove ...
|
|
20.03.2011 23:28 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379634
|
|
magvonzlin
|
Město: Otrokovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
jo jo ... s tím 4x4 jsem mel na mysli aktuální věc, kdy kolega trefil se svoji A6 Quatro díru a rozstrelil pneumatiku ... no anestacilo mu koupit 2 kousky - musel koupit celou novou sadu ...
jak jsem napsal - podle mě - přehození zepředu dozadu je naprosto normální, běná a pochopitelná věc
jo jo ... s tím 4x4 jsem mel na mysli aktuální věc, kdy kolega trefil se svoji A6 Quatro díru a rozstrelil pneumatiku ... no anestacilo mu koupit 2 kousky - musel koupit celou novou sadu ...
jak jsem napsal - podle mě - přehození zepředu dozadu je naprosto normální, běná a pochopitelná věc
|
|
21.03.2011 09:40 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379642
|
|
tief
|
|
|
spis to bude nejaka specialita priamo audi - u 4x4 sa to pouziva este castejsie specialne ked je prepinatelny pohon 2WD -> 4WD ...
spis to bude nejaka specialita priamo audi - u 4x4 sa to pouziva este castejsie specialne ked je prepinatelny pohon 2WD -> 4WD ...
|
|
22.03.2011 18:01 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379822
|
|
Petr72
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 850 |
|
|
Super !!! Díky moc.
V těch zkratkách aby se prase vyznalo...
Super !!! Díky moc. :palec
V těch zkratkách aby se prase vyznalo...:-p
|
|
27.05.2011 16:50 -
Re: Letní pneu na C5
|
2392674
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
TomasT napsal(a): ...No jsem zvědavý jestli a co mi odepíou z MD. Mě toti momentálně zajímá, co je povolené/zakázané (kde jsou zákonné mantinely pro rozhodování co koupit za gumy) a ne jen co je doporučené jako nejlepí....
Tak jsem pořádné vysvětlení nedostal ani na MD (místo odpovědí na dotazy pořád jen papoukují co se naučili na kolení), a u mě tam po výměně několika mailů s dotazy (vlastně stále s jedním opakujícím se dotazem) mají asi na černé listině a odmítají se mnou na tohle téma komunikovat. A přitom jsem byl na ně velice sluný. Tady je diskuze:
Sent: Thursday, March 17, 2011 12:11 PM
To: 'ZelenaLinka@mdcr.cz'
Subject: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na jednu pro mě nejasnou věc k pouitelnosti pneumatik na osobním autě dle vyhláky 341/2002 konkrétně rychlostní index pneumatik.
Vlastním vozidlo Citroen C 5 1.6 HDI, v TP mám zapsanou nejvyí konstrukční rychlost 186km/h a jako jediné pouitelné pneumatiky jsou v TP uvedeny 215/55-R16 93W.
Jasné je, e dle vyhláky (§21 odst.2) můu v zimě pouít zimní pneumatiky s niím rychlostním indexem, ne je nejvyí konstrukční rychlost, pokud budu mít na viditelném místě u řidiče toto uvedeno (nálepka apod).
Jak je to ale, pokud pouiju zimní pneumatiky s vyím rychlostním indexem, ne je nejvyí konstrukční rychlost, ale s niím ne mám uvedeno v TP?
§21 odst.2 toto u neřeí, a já nevím, zda platí pro tuhle situaci §21 odst.1 (můu pouít bez problémů, protoe rychlostní index je vyí ne nejvyí konstrukční rychlost vozidla) nebo §21 odst.3 (smím pouít pouze přesně to, co stanovil výrobce vozidla, včetně rychlostního indexu W 270km/h)?
A jak je to v totoné situaci s letními pneumatikami - s moností pouití letních pneumatik s vyím rychlostním indexem, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, ale s niím ne mám uvedeno v TP?
Děkuji za odpověď,
Tomá T.
Sent: Thursday, April 14, 2011 3:17 PM
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
předpis výrobce je pro provozovatele vozidla závazný. Pokud je v technickém průkazu vozidla kategorie rychlosti stanovena zápisem o předepsaných pneumatikách, musí být na vozidle namontovány pneumatiky se shodnou kategorií rychlosti nebo s vyí hodnotou přípustné rychlosti (kategorií rychlosti) pro danou pneumatiku.
V případě, e kategorie rychlosti není v technickém průkazu uvedena, musí být kategorie rychlosti pneumatiky rovna nebo vyí ne je povolená maximální konstrukční rychlost vozidla.
S pozdravem
Ladislav Procházka, DiS. referent
Sent: Thursday, April 14, 2011 4:07 PM
To: Zelená Linka
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
A platí vae odpověď i pro zimní pneumatiky? (nikde ve vaí odpovědi se sezóna nerozliuje)
Nyní pouívám zimní pneumatiky s rychlostním indexem H (210km/h).
Nejvyí konstrukční rychlost auta je dle TP 186km/h.
Zápis v TP určuje rychlostní index pneumatik W (270km/h) bez specifikace letní/zimní (tento zápis je dle výrobce správný, ádné alternativy do TP nedovoluje zapisovat)
Mohu tedy zimní pneumatiky s indexem H pouívat (podle §21 odst.1), nebo se musím dret pouze předpisu výrobce (§21 odst.3) a hledat index W (který se ale u zimních pneumatik běně vůbec nevyrábí a neprodává) - jak plyne z vaí odpovědi?
§21 odst.2 pro toto aplikovat podle jeho znění (viz níe) nelze, protoe o téhle kombinaci vůbec nemluví - ten mluví pouze o situaci, kdy je RI pneumatik nií ne nejvyí konstrukční rychlost a to v tomhle případě neplatí.
(2) V případě pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit
Nebo se snad nejvyí konstrukční rychlostí vozidla myslí uvedený rychlostní index pneumatik? A mám si tedy do auta dát nálepku Max. rychlost 210 přesto e auto má dle TP max. rychlost 186km/h?
Děkuji za odpověď
Sent: Tuesday, April 26, 2011 12:50 PM
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
na rozliení zimních a letních pneumatik jsme v předchozí odpovědi nereagovali a to z důvodu, e jste ve Vaem minulém dotazu tuto problematiku správně popsal: Jasné je, e dle vyhláky (§21 odst.2) můu v zimě pouít zimní pneumatiky s niím rychlostním indexem, ne je nejvyí konstrukční rychlost, pokud budu mít na viditelném místě u řidiče toto uvedeno (nálepka apod).
Přesné znění § 21 odst. 2 Vyhláky č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v platném znění (dále jen Vyhláka 341/2002 Sb.) zní:
V případě pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyí přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky můe být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).
Dále Vám sdělujeme, e na Vaem vozidle můete pouívat zimní pneumatiky s rychlostním indexem H. U tohoto rychlostního indexu pneumatiky nemusíte pro zimní provoz (dle výe uvedeného § 21 odst. 2 Vyhláky č. 341/2002 Sb.) na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením, nebo nejvyí konstrukční rychlost Vaeho vozidla ( 186 km/hod.) je nií ne je maximální povolená rychlost zimní pneumatiky s rychlostním indexem H (do 210 km/hod.).
Povinnost upozornit na pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla dodatkovým označením formou nálepky je ve Vaem případě nutná pouze u pouití zimních pneumatik s rychlostním indexem do 186 km/hod.
S pozdravem
Ladislav Procházka, DiS.
Sent: Tuesday, April 26, 2011 1:24 PM
To: Zelená Linka
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
Děkuji za odpověď, ale stále v tom mám trochu zmatek.
Chápu vai odpověď, popisuje reálnou praxi - ale nechápu, na základě kterých odstavců v uvedené vyhláce jste k této odpovědi dospěli.
Píete, e mohu na svém vozidle pouít zimní pneumatiky s indexem H a nemusím mít ádnou doplňující nálepku nebo její náhradu. Ale přitom, e letní pneumatiky s totoným indexem pouít nemohu.
Pokud čtu vyhláku:
- V §21 odst.2 je uvedena jen výjimka z platnosti §21 odst.1 povolení a oetření situace, kdy je rychlostní index zimní pneumatiky nií ne max. rychlost auta - ale tím tedy tento odstavec pro mou situaci není relevantní a nijak se mě netýká, mám pneumatiky s vyím rychlostním indexem ne je max. rychlost auta
- Pokud by tedy monost pouití zimních pneumatik s indexem H vyplývala ze zbývajících odstavců k tomuto (§21 odst.1, odst.3), tak by ale toté muselo platit pro zimní i letní pneumatiky totoně (tyto paragrafy zimní a letní pneu nerozliují) a ani v TP toto nemám nijak rozlieno.
Děkuji za odpověď
Sent: Wednesday, April 27, 2011 12:56 PM
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
k naí odpovědi jsme dospěli na základě § 21 odst. 1-3 Vyhláky č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v platném znění.
Konkrétně v § 21 odst. 2 této Vyhláky je udělena výjimka na pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla. Na pneumatiky, které nejsou určeny pro zimní provoz, ádná taková výjimka stanovena není, a proto na svém vozidle musíte pouívat tyto pneumatiky s rychlostním indexem uvedeným v technickém průkazu vozidla.
S pozdravem
Ladislav Procházka, DiS.
Sent: Wednesday, April 27, 2011 9:37 PM
To: Zelená Linka
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Ano, toto co uvádíte je mi jasné od začátku: Konkrétně v § 21 odst. 2 této Vyhláky je udělena výjimka na pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla.
Ale já se stále ptám na pouití zimních pneumatik s vyí kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, ale nií ne je předepsáno v TP o této monosti §21 odst.2 neříká vůbec nic.
Proto mě stále zajímá, na základě kterého odstavce v uvedeném paragrafu je mono je pouít.
Děkuji za odpověď
Sent: Friday, May 27, 2011 3:34 PM
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
z níe uvedených ustanovení vyhláky Ministerstva dopravy ČR č. 341/2002 Sb., a Vaí předchozí komunikace s pracovníky ministerstva lze logicky dovodit, e na Vaem vozidle můete pouívat zimní pneumatiky s rychlostním indexem H. U tohoto rychlostního indexu pneumatiky pak nemusíte pro zimní provoz na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením, nebo nejvyí konstrukční rychlost Vaeho vozidla (186 km/hod.) je nií ne je maximální povolená rychlost zimní pneumatiky s rychlostním indexem H (do 210 km/hod.).
Vzhledem k naim předchozím odpovědím a k výe uvedenému povaujeme Vá dotaz za zodpovězený a na dalí dotazy týkající se tohoto problému ji nebude reagováno.
S pozdravem
Mgr. Petra Zatloukalová referent
Take výsledek je, e co není ve vyhláce si máme LOGICKY DOVODIT.
A kdy si policie nebo STK LOGICKY DOVODÍ něco jiného, tak máme asi smůlu.
Tak jsem pořádné vysvětlení nedostal ani na MD (místo odpovědí na dotazy pořád jen papoukují co se naučili na kolení), a u mě tam po výměně několika mailů s dotazy (vlastně stále s jedním opakujícím se dotazem) mají asi na černé listině a odmítají se mnou na tohle téma komunikovat. A přitom jsem byl na ně velice sluný. Tady je diskuze:
Sent: Thursday, March 17, 2011 12:11 PM
To: 'ZelenaLinka@mdcr.cz'
Subject: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na jednu pro mě nejasnou věc k pouitelnosti pneumatik na osobním autě dle vyhláky 341/2002 konkrétně rychlostní index pneumatik.
Vlastním vozidlo Citroen C 5 1.6 HDI, v TP mám zapsanou nejvyí konstrukční rychlost 186km/h a jako jediné pouitelné pneumatiky jsou v TP uvedeny 215/55-R16 93W.
Jasné je, e dle vyhláky (§21 odst.2) můu v zimě pouít zimní pneumatiky s niím rychlostním indexem, ne je nejvyí konstrukční rychlost, pokud budu mít na viditelném místě u řidiče toto uvedeno (nálepka apod).
Jak je to ale, pokud pouiju zimní pneumatiky s vyím rychlostním indexem, ne je nejvyí konstrukční rychlost, ale s niím ne mám uvedeno v TP?
§21 odst.2 toto u neřeí, a já nevím, zda platí pro tuhle situaci §21 odst.1 (můu pouít bez problémů, protoe rychlostní index je vyí ne nejvyí konstrukční rychlost vozidla) nebo §21 odst.3 (smím pouít pouze přesně to, co stanovil výrobce vozidla, včetně rychlostního indexu W 270km/h)?
A jak je to v totoné situaci s letními pneumatikami - s moností pouití letních pneumatik s vyím rychlostním indexem, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, ale s niím ne mám uvedeno v TP?
Děkuji za odpověď,
Tomá T.
Sent: Thursday, April 14, 2011 3:17 PM
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
předpis výrobce je pro provozovatele vozidla závazný. Pokud je v technickém průkazu vozidla kategorie rychlosti stanovena zápisem o předepsaných pneumatikách, musí být na vozidle namontovány pneumatiky se shodnou kategorií rychlosti nebo s vyí hodnotou přípustné rychlosti (kategorií rychlosti) pro danou pneumatiku.
V případě, e kategorie rychlosti není v technickém průkazu uvedena, musí být kategorie rychlosti pneumatiky rovna nebo vyí ne je povolená maximální konstrukční rychlost vozidla.
S pozdravem
Ladislav Procházka, DiS. referent
Sent: Thursday, April 14, 2011 4:07 PM
To: Zelená Linka
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
A platí vae odpověď i pro zimní pneumatiky? (nikde ve vaí odpovědi se sezóna nerozliuje)
Nyní pouívám zimní pneumatiky s rychlostním indexem H (210km/h).
Nejvyí konstrukční rychlost auta je dle TP 186km/h.
Zápis v TP určuje rychlostní index pneumatik W (270km/h) bez specifikace letní/zimní (tento zápis je dle výrobce správný, ádné alternativy do TP nedovoluje zapisovat)
Mohu tedy zimní pneumatiky s indexem H pouívat (podle §21 odst.1), nebo se musím dret pouze předpisu výrobce (§21 odst.3) a hledat index W (který se ale u zimních pneumatik běně vůbec nevyrábí a neprodává) - jak plyne z vaí odpovědi?
§21 odst.2 pro toto aplikovat podle jeho znění (viz níe) nelze, protoe o téhle kombinaci vůbec nemluví - ten mluví pouze o situaci, kdy je RI pneumatik nií ne nejvyí konstrukční rychlost a to v tomhle případě neplatí.
(2) V případě pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit
Nebo se snad nejvyí konstrukční rychlostí vozidla myslí uvedený rychlostní index pneumatik? A mám si tedy do auta dát nálepku Max. rychlost 210 přesto e auto má dle TP max. rychlost 186km/h?
Děkuji za odpověď
Sent: Tuesday, April 26, 2011 12:50 PM
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
na rozliení zimních a letních pneumatik jsme v předchozí odpovědi nereagovali a to z důvodu, e jste ve Vaem minulém dotazu tuto problematiku správně popsal: Jasné je, e dle vyhláky (§21 odst.2) můu v zimě pouít zimní pneumatiky s niím rychlostním indexem, ne je nejvyí konstrukční rychlost, pokud budu mít na viditelném místě u řidiče toto uvedeno (nálepka apod).
Přesné znění § 21 odst. 2 Vyhláky č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v platném znění (dále jen Vyhláka 341/2002 Sb.) zní:
V případě pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyí přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky můe být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).
Dále Vám sdělujeme, e na Vaem vozidle můete pouívat zimní pneumatiky s rychlostním indexem H. U tohoto rychlostního indexu pneumatiky nemusíte pro zimní provoz (dle výe uvedeného § 21 odst. 2 Vyhláky č. 341/2002 Sb.) na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením, nebo nejvyí konstrukční rychlost Vaeho vozidla ( 186 km/hod.) je nií ne je maximální povolená rychlost zimní pneumatiky s rychlostním indexem H (do 210 km/hod.).
Povinnost upozornit na pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla dodatkovým označením formou nálepky je ve Vaem případě nutná pouze u pouití zimních pneumatik s rychlostním indexem do 186 km/hod.
S pozdravem
Ladislav Procházka, DiS.
Sent: Tuesday, April 26, 2011 1:24 PM
To: Zelená Linka
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
Děkuji za odpověď, ale stále v tom mám trochu zmatek.
Chápu vai odpověď, popisuje reálnou praxi - ale nechápu, na základě kterých odstavců v uvedené vyhláce jste k této odpovědi dospěli.
Píete, e mohu na svém vozidle pouít zimní pneumatiky s indexem H a nemusím mít ádnou doplňující nálepku nebo její náhradu. Ale přitom, e letní pneumatiky s totoným indexem pouít nemohu.
Pokud čtu vyhláku:
- V §21 odst.2 je uvedena jen výjimka z platnosti §21 odst.1 povolení a oetření situace, kdy je rychlostní index zimní pneumatiky nií ne max. rychlost auta - ale tím tedy tento odstavec pro mou situaci není relevantní a nijak se mě netýká, mám pneumatiky s vyím rychlostním indexem ne je max. rychlost auta
- Pokud by tedy monost pouití zimních pneumatik s indexem H vyplývala ze zbývajících odstavců k tomuto (§21 odst.1, odst.3), tak by ale toté muselo platit pro zimní i letní pneumatiky totoně (tyto paragrafy zimní a letní pneu nerozliují) a ani v TP toto nemám nijak rozlieno.
Děkuji za odpověď
Sent: Wednesday, April 27, 2011 12:56 PM
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
k naí odpovědi jsme dospěli na základě § 21 odst. 1-3 Vyhláky č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v platném znění.
Konkrétně v § 21 odst. 2 této Vyhláky je udělena výjimka na pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla. Na pneumatiky, které nejsou určeny pro zimní provoz, ádná taková výjimka stanovena není, a proto na svém vozidle musíte pouívat tyto pneumatiky s rychlostním indexem uvedeným v technickém průkazu vozidla.
S pozdravem
Ladislav Procházka, DiS.
Sent: Wednesday, April 27, 2011 9:37 PM
To: Zelená Linka
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Ano, toto co uvádíte je mi jasné od začátku: Konkrétně v § 21 odst. 2 této Vyhláky je udělena výjimka na pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla.
Ale já se stále ptám na pouití zimních pneumatik s vyí kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, ale nií ne je předepsáno v TP o této monosti §21 odst.2 neříká vůbec nic.
Proto mě stále zajímá, na základě kterého odstavce v uvedeném paragrafu je mono je pouít.
Děkuji za odpověď
Sent: Friday, May 27, 2011 3:34 PM
Subject: RE: Dotaz na pouitelné pneumatiky
Dobrý den,
z níe uvedených ustanovení vyhláky Ministerstva dopravy ČR č. 341/2002 Sb., a Vaí předchozí komunikace s pracovníky ministerstva lze logicky dovodit, e na Vaem vozidle můete pouívat zimní pneumatiky s rychlostním indexem H. U tohoto rychlostního indexu pneumatiky pak nemusíte pro zimní provoz na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením, nebo nejvyí konstrukční rychlost Vaeho vozidla (186 km/hod.) je nií ne je maximální povolená rychlost zimní pneumatiky s rychlostním indexem H (do 210 km/hod.).
Vzhledem k naim předchozím odpovědím a k výe uvedenému povaujeme Vá dotaz za zodpovězený a na dalí dotazy týkající se tohoto problému ji nebude reagováno.
S pozdravem
Mgr. Petra Zatloukalová referent
Take výsledek je, e co není ve vyhláce si máme LOGICKY DOVODIT.
A kdy si policie nebo STK LOGICKY DOVODÍ něco jiného, tak máme asi smůlu.
|
|
27.05.2011 17:41 -
Re: Letní pneu na C5
|
2392692
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Tak to je masakr na to bych neměl nervy No snad si nečekal e českej ouřada přizná e maj blbě napsanej zákon a e se dá vyloit dvojim způsobem jinak dobrá práce
Tak to je masakr :-o na to bych neměl nervy :-d No snad si nečekal e českej ouřada přizná e maj blbě napsanej zákon a e se dá vyloit dvojim způsobem :-)))) jinak dobrá práce :palec
|
|
| |
|
|