| | |
18.03.2011 06:58 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379122
|
|
tief
|
|
|
Jj výrobca auta je debil a nevyzná sa v tom. Keď napíe e tam má být pneumatika w tak je to určitě len podvod v skutočnosti tam moze být klidně aj kolečko s trojkolky a bude to fungovat úplně rovnako. Důleité je uetřit. A to e pri buracke mono zomrie o pár lidi viac? Njn debilny a nebezpečny Citroën ...
Jj výrobca auta je debil a nevyzná sa v tom. Keď napíe e tam má být pneumatika w tak je to určitě len podvod v skutočnosti tam moze být klidně aj kolečko s trojkolky a bude to fungovat úplně rovnako. Důleité je uetřit. A to e pri buracke mono zomrie o pár lidi viac? Njn debilny a nebezpečny Citroën ...
|
|
18.03.2011 07:03 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379123
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
ADAC testy letních pneu: 195/65 R15 V
.link.
ADAC testy letních pneu: 195/65 R15 V
http://www.auto.cz/adac-testy-letnich-pneu-195-65-r15-v-56261
|
|
18.03.2011 09:07 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379127
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
tief napsal(a): Jj výrobca auta je debil a nevyzná sa v tom. Keď napíe e tam má být pneumatika w tak je to určitě len podvod v skutočnosti tam moze být klidně aj kolečko s trojkolky a bude to fungovat úplně rovnako. Důleité je uetřit. A to e pri buracke mono zomrie o pár lidi viac? Njn debilny a nebezpečny Citroën ...
Nojo, ale proč C5II musí mít bez ohledu na motorizaci a maximální rychlost RI W, kdy C5I můe mít třeba H? (při stejném rozměru a LI) - asi jsou debilové výrobci pneumatik, e tomu říkají rychlostní index a určuje to do jaké maximální rychlosti smí být pneumatika pouita, kdy to přitom asi podle Citroenu znamená úplně něco jiného.
Nojo, ale proč C5II musí mít bez ohledu na motorizaci a maximální rychlost RI W, kdy C5I můe mít třeba H? (při stejném rozměru a LI) - asi jsou debilové výrobci pneumatik, e tomu říkají rychlostní index a určuje to do jaké maximální rychlosti smí být pneumatika pouita, kdy to přitom asi podle Citroenu znamená úplně něco jiného.
|
|
18.03.2011 09:12 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379129
|
|
tief
|
|
|
Mozna proto ze C5 II neni C5 I ? Ine ABS, ine ESP, ine ASR. Nene, rozhodne je debil citroen protoze NEVI jak udelat auto ... ale kazdy sveho stesti strujce, a kazdy z nas si tam muze dat co chce ze ano ? Tahle diskuse je bezpredmetna, k nicemu se nedopracujeme ... kazdy ma svuj nazor, svoji penezenku, svoje svedomi a at se tim ridi .
Mozna proto ze C5 II neni C5 I ? Ine ABS, ine ESP, ine ASR. Nene, rozhodne je debil citroen protoze NEVI jak udelat auto ... ale kazdy sveho stesti strujce, a kazdy z nas si tam muze dat co chce ze ano ? Tahle diskuse je bezpredmetna, k nicemu se nedopracujeme ... kazdy ma svuj nazor, svoji penezenku, svoje svedomi a at se tim ridi :).
|
|
18.03.2011 09:31 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379134
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Nenapadlo vás vy experimentátoři, e se jedná o kombinaci vlastností pneumatiky a auta? Kdy auto dokáe jet jen 220, tak to neznamená, e pneumatika s vyím RI je zbytečná, ale e právě v kombinaci auta a hmotnosti a výkonu a rychlosti a konstrukci náprav a tlumičů a pérování a zatíení či přetíení v zatáčkách a a a a a a tak dál. tak při takový kombinaci výrobce auta nařídil takovou gumu a neřeí to se zákazníkem, jestli nemá lepí nápad. Prostě stačí neřeit vyřeené, dret se nařízení výrobce a litery zákona a uetříte si stres a zbytečný kecy.
Nenapadlo vás vy experimentátoři, e se jedná o kombinaci vlastností pneumatiky a auta? Kdy auto dokáe jet jen 220, tak to neznamená, e pneumatika s vyím RI je zbytečná, ale e právě v kombinaci auta a hmotnosti a výkonu a rychlosti a konstrukci náprav a tlumičů a pérování a zatíení či přetíení v zatáčkách a a a a a a tak dál. tak při takový kombinaci výrobce auta nařídil takovou gumu a neřeí to se zákazníkem, jestli nemá lepí nápad. Prostě stačí neřeit vyřeené, dret se nařízení výrobce a litery zákona a uetříte si stres a zbytečný kecy.
|
|
18.03.2011 09:42 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379146
|
|
jumep
|
|
|
TomasT napsal(a): Nojo, ale proč C5II musí mít bez ohledu na motorizaci a maximální rychlost RI W, kdy C5I můe mít třeba H? (při stejném rozměru a LI) - asi jsou debilové výrobci pneumatik, e tomu říkají rychlostní index a určuje to do jaké maximální rychlosti smí být pneumatika pouita, kdy to přitom asi podle Citroenu znamená úplně něco jiného.
pri 215x55x16 - je tam W, iba pri 205x65x15 je tam nizsi index - preto to pri tych 215x55x16 davam do suvisu s kvalitou pneu; Wckova guma skrata by nemala tak hadzat a mat problem ako nejaka nizsia ...
ps. zober si ako miene nevyvazena 215stka hadze a taha cele auto
a presne, u cinskych kordov by som sa obaval ze strelia a presne to je to co som pisal, ked ti ju trhne pri 130 na dialnici ..
niekto tu porovnaval elektroniku / display na telefon, k tomu len lahka rada, skus porovnat vrtak kvalitny a cinsky, s tym cinskym ani do dreva nenavrtas aby sa neotupil
pri 215x55x16 - je tam W, iba pri 205x65x15 je tam nizsi index - preto to pri tych 215x55x16 davam do suvisu s kvalitou pneu; Wckova guma skrata by nemala tak hadzat a mat problem ako nejaka nizsia ...
ps. zober si ako miene nevyvazena 215stka hadze a taha cele auto
a presne, u cinskych kordov by som sa obaval ze strelia a presne to je to co som pisal, ked ti ju trhne pri 130 na dialnici ..
niekto tu porovnaval elektroniku / display na telefon, k tomu len lahka rada, skus porovnat vrtak kvalitny a cinsky, s tym cinskym ani do dreva nenavrtas aby sa neotupil
|
|
18.03.2011 10:20 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379152
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
No tak já teda nevim podle čeho se kde říděj ale kdy sem auto koupil tak ho přivezly z Itálie na zimních goodyerech 215x55x16 H Musel jsem před přihláenim na STK na evidenční kontrolu kde se hned vrhnul na gumy porovnal gumy a TP a říká tady bude problém,pak koukal dlouho někam do kompjůtru a řikal e je to v pořádku.Nikoho jsem neuplácel páč sem jetě ani netuil jaký gumy tam vůbec patřej a ádný známý tam taky nemam
No tak já teda nevim podle čeho se kde říděj ale kdy sem auto koupil tak ho přivezly z Itálie na zimních goodyerech 215x55x16 H Musel jsem před přihláenim na STK na evidenční kontrolu kde se hned vrhnul na gumy porovnal gumy a TP a říká tady bude problém,pak koukal dlouho někam do kompjůtru a řikal e je to v pořádku.Nikoho jsem neuplácel páč sem jetě ani netuil jaký gumy tam vůbec patřej a ádný známý tam taky nemam :nevim
|
|
18.03.2011 12:34 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379154
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Mahony napsal(a): No tak já teda nevim podle čeho se kde říděj ale kdy sem auto koupil tak ho přivezly z Itálie na zimních goodyerech 215x55x16 H Musel jsem před přihláenim na STK na evidenční kontrolu kde se hned vrhnul na gumy porovnal gumy a TP a říká tady bude problém,pak koukal dlouho někam do kompjůtru a řikal e je to v pořádku.
A jsme zase na začátku - někdo říká e se to nesmí, druhý zase e je to v pořádku - a jistě neví nikdo nic, vichni tu jen teoretizují, jak to asi nějaký Francouz (nebo moná jen česká pobočka?) myslel.
No jsem zvědavý jestli a co mi odepíou z MD. Mě toti momentálně zajímá, co je povolené/zakázané (kde jsou zákonné mantinely pro rozhodování co koupit za gumy) a ne jen co je doporučené jako nejlepí.
Pokud pro 1.6HDI je toti skutečně potřeba 93W (jak tu mnozí tvrdí - třeba je to pravda), pak logicky taková guma musí být pro 2.2HDI nebo 3.0V6 nedostačující (váhově i rychlostně) a tyto by měly pouívat alespoň 97Y.
A jsme zase na začátku - někdo říká e se to nesmí, druhý zase e je to v pořádku - a jistě neví nikdo nic, vichni tu jen teoretizují, jak to asi nějaký Francouz (nebo moná jen česká pobočka?) myslel.
No jsem zvědavý jestli a co mi odepíou z MD. Mě toti momentálně zajímá, co je povolené/zakázané (kde jsou zákonné mantinely pro rozhodování co koupit za gumy) a ne jen co je doporučené jako nejlepí.
Pokud pro 1.6HDI je toti skutečně potřeba 93W (jak tu mnozí tvrdí - třeba je to pravda), pak logicky taková guma musí být pro 2.2HDI nebo 3.0V6 nedostačující (váhově i rychlostně) a tyto by měly pouívat alespoň 97Y.
|
|
18.03.2011 13:35 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379163
|
|
Nezmar
|
Město: Okříky, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 107 |
|
|
Mikra napsal(a): Boe, to je jako u blbejch. Zjistí si něco, co je zjitěný. Jeden úředník řekne, e to je OK, jinej tě za to osolí, protoe vyhrabe nějakej paragraf, jednou STK projde, druhou ne, jednomu pojiovákovi to unikne, druhej ti nepřizná plnění.... Pořád do kola. Kdy splní co má, a to jsou jen dvě věci - TP a zákon - tak je po starostech. A neriskuje potíe. Ani autu tím neublíí. Jenom holt to bude momentálně draí. Bohuel.
Má pravdu předsedo proto jsem si obědnal 93W
Má pravdu předsedo :-d proto jsem si obědnal 93W
|
|
18.03.2011 14:18 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379164
|
|
Darja
|
|
|
Tady ty diskuze silně degradují.
Proč pořád se snaíte vykoumat něco, co je pevně dané? Pro Vá vůz jsou dané gumy výrobcem. Ten tam napíe gumy, co na voze mají být bez ohledu na vyhláku dané země.
Jediné, co je v ná prospěch je nií SI u zimních gum (co mě jako majitele vozu s předepsanýma 215/55/16 93W těí).
Mikro: Naprostej souhlas s tebou.
Tady ty diskuze silně degradují.
Proč pořád se snaíte vykoumat něco, co je pevně dané? Pro Vá vůz jsou dané gumy výrobcem. Ten tam napíe gumy, co na voze mají být bez ohledu na vyhláku dané země.
Jediné, co je v ná prospěch je nií SI u zimních gum (co mě jako majitele vozu s předepsanýma 215/55/16 93W těí).
Mikro: Naprostej souhlas s tebou.
|
|
18.03.2011 16:24 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379170
|
|
Darja
|
|
|
edivák napsal(a): Darja napsal(a): Tady ty diskuze silně degradují. Proč pořád se snaíte vykoumat něco, co je pevně dané? Pro Vá vůz jsou dané gumy výrobcem. Ten tam napíe gumy, co na voze mají být bez ohledu na vyhláku dané země. Jediné, co je v ná prospěch je nií SI u zimních gum (co mě jako majitele vozu s předepsanýma 215/55/16 93W těí). Mikro: Naprostej souhlas s tebou.
Promiň, ale tady si trochu odporuje!
Jo a kde? To mi koukej teď pěkně napsat.
Jediné, co mě těí, je fakt, e zimní gumy můu mít s niím indexem, protoe 93W v mém rozměru je nesehnatelné. Řeila jsem to i s Citroenem a ti mi doporučili gumy za 8000Kč kus, e mi jej dodají do měsíce. To je trochu ílený...
a pěknej vejkend...
Jo a kde? To mi koukej teď pěkně napsat.
Jediné, co mě těí, je fakt, e zimní gumy můu mít s niím indexem, protoe 93W v mém rozměru je nesehnatelné. Řeila jsem to i s Citroenem a ti mi doporučili gumy za 8000Kč kus, e mi jej dodají do měsíce. To je trochu ílený...
a pěknej vejkend...
|
|
18.03.2011 16:53 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379171
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Darja napsal(a): Jo a kde? To mi koukej teď pěkně napsat.
...
Teď si zrovna odporuje
Na jedné straně obhajuje, e 93W musí prostě být i kdyby to auto jezdilo jen po městě, protoe to Citroen přikázal (a Citroen v tomhle ádné letní a zimní nerozliuje).
A na druhé straně, kdy u zimních najde ve vyhláce legální monost tam dát nií RI, tak najednou na Citroen kale, přestoe ti nabízeli podle nich správné řeení.
A já mám auto oproti tobě o 80kg lehčí (hlavně vepředu díky jinému motoru) a s maximálkou o 40km/h nií (co je vcelku jedno, protoe stejně více ne 130 nejezdím, moc to pak ere) - take mě prostě zajímá, co tam doopravdy můu pouít za gumy (a to nejen u zimních, kde je to díky vyhláce natěstí jasné).
Teď si zrovna odporuje :-d
Na jedné straně obhajuje, e 93W musí prostě být i kdyby to auto jezdilo jen po městě, protoe to Citroen přikázal (a Citroen v tomhle ádné letní a zimní nerozliuje).
A na druhé straně, kdy u zimních najde ve vyhláce legální monost tam dát nií RI, tak najednou na Citroen kale, přestoe ti nabízeli podle nich správné řeení.
A já mám auto oproti tobě o 80kg lehčí (hlavně vepředu díky jinému motoru) a s maximálkou o 40km/h nií (co je vcelku jedno, protoe stejně více ne 130 nejezdím, moc to pak ere) - take mě prostě zajímá, co tam doopravdy můu pouít za gumy (a to nejen u zimních, kde je to díky vyhláce natěstí jasné).
|
|
18.03.2011 18:34 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379175
|
|
Darja
|
|
|
TomasT: neodporuju si. Pochop, e pokud NEJSI schopný svoje auto obout do gum, které má jako ZIMNÍ (tento údaj, je velmi důleitý, nebo letní ádnou vyjímku nemají) přikázané, pak takovou vyjímku UVÍTÁ. Samozřejmě, pokud by ta vyjímka nebyla moná, obuju gumy takové, jaké mám. Holt bych za gumy utratila dost, ale já na autě neetřím.
Dělám v autobrani dlouho, spadly mi do klína i pojistné události a VÁM dvěma přeju, a Vám ta auta někdo zboří a potkáte pojiováka vola (a e jich je!) a nedostanete ani korunu. Pak budete fňukat a plakat, jakej je ten svět nespravedlivý. Béééé béééé oklivá pojiovna... Úplně to vidím HAHAHAHA
Jenom matete jiné členy klubu. Já vědět o autech kulový, tak z Vaich názorů mám hlavu jako balón. Směrodatné jsou prostě údaje v TP, hlavně pro pojitovny. A protoe je sice C5 u starej pelech, furt je lepí mít ve tak, aby v případných potíích jsem vyvázla bez viny a alespoň s nějakou korunou, ne uetřit na gumách 500Kč a mít vrak v hodnotě nula nula hovno.
Začíná mi chybět autodiag, ten by to tasdy roztípnul... a peprně. Já jsem k této témě řekla ji ve, co je důleité. Je to podpořeno dlouhou praxí s likvidací pojistních událostí u nás v servise a dokonce i dnení konzulatcí s likvidátorem, který se po přečtění této diskuze pár názorům vysmál.
TomasT: neodporuju si. Pochop, e pokud NEJSI schopný svoje auto obout do gum, které má jako ZIMNÍ (tento údaj, je velmi důleitý, nebo letní ádnou vyjímku nemají) přikázané, pak takovou vyjímku UVÍTÁ. Samozřejmě, pokud by ta vyjímka nebyla moná, obuju gumy takové, jaké mám. Holt bych za gumy utratila dost, ale já na autě neetřím.
Dělám v autobrani dlouho, spadly mi do klína i pojistné události a VÁM dvěma přeju, a Vám ta auta někdo zboří a potkáte pojiováka vola (a e jich je!) a nedostanete ani korunu. Pak budete fňukat a plakat, jakej je ten svět nespravedlivý. Béééé béééé oklivá pojiovna... Úplně to vidím :-D HAHAHAHA
Jenom matete jiné členy klubu. Já vědět o autech kulový, tak z Vaich názorů mám hlavu jako balón. Směrodatné jsou prostě údaje v TP, hlavně pro pojitovny. A protoe je sice C5 u starej pelech, furt je lepí mít ve tak, aby v případných potíích jsem vyvázla bez viny a alespoň s nějakou korunou, ne uetřit na gumách 500Kč a mít vrak v hodnotě nula nula hovno.
Začíná mi chybět autodiag, ten by to tasdy roztípnul... a peprně. Já jsem k této témě řekla ji ve, co je důleité. Je to podpořeno dlouhou praxí s likvidací pojistních událostí u nás v servise a dokonce i dnení konzulatcí s likvidátorem, který se po přečtění této diskuze pár názorům vysmál.
|
|
18.03.2011 19:15 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379179
|
|
C5stepan
|
|
|
Tak to jsem nevěděl a věřím, e to pomůe i mnohým z nás. Byla tam i fotka, neumím ji poslat. Ale i bez ní lze pochopit, na co si dát při koupi pozor.
Autor ???:
Na francouzském programu 20/20 proběhla diskuze ohledně pneumatik ...
Pro mne bylo novinkou, e pneumatiky mají časovou ivotnost, po informaci, e několik lidí údajně zemřelo kvůli příli starým pneumatikám, které vak byly NEPOUITÉ!
Jen příli staré ji při nákupu!
Ta ironie! Čtete správně. Příli staré v době nákupu.
Vysvětlení: Měli byste vědět, e guma ztvrdne a zhoruje časem své vlastnosti.
Je CHYBA se domnívat, e v obchodě koupíte kvalitní výrobek!
Zpráva ukazuje, e někteří prodejci (i obchodní domy), které prodávají pneumatiky jsou nezodpovědní, protoe ukládají neprodané sezónní zboí na dlouho do skladu. Ale jak si zajistit dobrou a bezpečnou jízdu na gumách? Zdá se, e je to snadné ... Čtěte dál!
Vskutku, existuje způsob, jak určit stáří pneumatiky.
Podívejte se na pneumatiky, tam je jméno výrobce, velikost a dalí detaily, s kterými jste ji byli obeznámeni dříve. Ale na konci těchto informací, objevíte dalí písmena nebo čísla, která mají strategický význam pro prevenci.
237 znamená - vyrobeno 23. týden roku 1997
463 znamená - vyrobeno 46. týden roku 1993,
1402 znamená - vyrobeno 14. týden roku 2002
5107 znamená - vyrobeno 51. týden roku 2007, atd..
Take můete věřit, e jste si koupili nově vyrobené a bezpečné pneumatiky, ale je moné, e pneumatiky na vaem voze jsou skutečně nebezpečné. Pokud jsou pokročilého věku, tak představují potenciálně závané riziko. Při jízdě můe pneumatika zhorit, adhezi ...
... a v krizové situaci jste nebezpeční sobě i ostatním.
Pamatujte, e pneumatiky by nikdy neměly být starí ne 6 let, (dle programu 20/20).
Překvapilo vás to? Bojíte se o své bezpečí? Tak pouijte nai informaci prakticky, prosím!
A buďte opatrní, ne si koupíte Ťnovéť pneumatiky .....
Tak to jsem nevěděl a věřím, e to pomůe i mnohým z nás;-). Byla tam i fotka, neumím ji poslat. Ale i bez ní lze pochopit, na co si dát při koupi pozor.
Autor ???:
Na francouzském programu 20/20 proběhla diskuze ohledně pneumatik ...
Pro mne bylo novinkou, e pneumatiky mají časovou ivotnost, po informaci, e několik lidí údajně zemřelo kvůli příli starým pneumatikám, které vak byly NEPOUITÉ!
Jen příli staré ji při nákupu!
Ta ironie! Čtete správně. Příli staré v době nákupu.
Vysvětlení: Měli byste vědět, e guma ztvrdne a zhoruje časem své vlastnosti.
Je CHYBA se domnívat, e v obchodě koupíte kvalitní výrobek!
Zpráva ukazuje, e někteří prodejci (i obchodní domy), které prodávají pneumatiky jsou nezodpovědní, protoe ukládají neprodané sezónní zboí na dlouho do skladu. Ale jak si zajistit dobrou a bezpečnou jízdu na gumách? Zdá se, e je to snadné ... Čtěte dál!
Vskutku, existuje způsob, jak určit stáří pneumatiky.
Podívejte se na pneumatiky, tam je jméno výrobce, velikost a dalí detaily, s kterými jste ji byli obeznámeni dříve. Ale na konci těchto informací, objevíte dalí písmena nebo čísla, která mají strategický význam pro prevenci.
237 znamená - vyrobeno 23. týden roku 1997
463 znamená - vyrobeno 46. týden roku 1993,
1402 znamená - vyrobeno 14. týden roku 2002
5107 znamená - vyrobeno 51. týden roku 2007, atd..
Take můete věřit, e jste si koupili nově vyrobené a bezpečné pneumatiky, ale je moné, e pneumatiky na vaem voze jsou skutečně nebezpečné. Pokud jsou pokročilého věku, tak představují potenciálně závané riziko. Při jízdě můe pneumatika zhorit, adhezi ...
... a v krizové situaci jste nebezpeční sobě i ostatním.
Pamatujte, e pneumatiky by nikdy neměly být starí ne 6 let, (dle programu 20/20).
Překvapilo vás to? Bojíte se o své bezpečí? Tak pouijte nai informaci prakticky, prosím!
A buďte opatrní, ne si koupíte Ťnovéť pneumatiky .....
|
|
18.03.2011 19:27 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379180
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Musím říct e mě to docela začíná bavit, tohle u je z oblasti práva a logiky a ne z oblasti autobrane
Take znovu a pomaleji:
Pokud by pro pojiovny byl směrodatný pouze údaj v TP jak píe, pak bych musel mít i zimní 93W, protoe v TP nic jiného prostě nemám.
Ale tak to samozřejmě není, i pro pojiovny platí zákony a jejich prováděcí vyhláky.
Dotyčná vyhláka k tomuto má jeden paragraf (§21) a u něj tři související odstavce:
(1) Pneumatiky musí být pro kadý typ vozidla pouity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a hutění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největí povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatíením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyí konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyí, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla).
Take podle tohoto odstavce záleí na maximální rychlosti uvedené v TP a na zatíení náprav uvedené v TP (zde to nezáleí na určení výrobce) - a zároveň dovoluje pouít index shodný, nebo jakýkoliv vyí.
(2) V případě pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyí přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.
Zde se dovoluje pouití zimních gum s niím rychlostním indexem ne je maximální rychlost vozidla, pokud na to bude řidič upozorněn nálepkou (v nově platné verzi to můe být i jinak ne nálepkou). Nezakazuje přitom pouití tohoto pravidla ani přes léto (teoreticky bych mohl v červenci přijet na technickou s pneumatikami s rych. indexem M = do 130, nebo se v létě na takových pneumatikách nechat nabourat - mít v autě nálepku "max do 130" a STK nebo pojiovna by nemohly říct ani popel - ale to jsou u hodně hraniční příklady).
(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být pouívány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nií ne povolené zatíení připadající na kolo (nápravu) vozidla...(zbytek není u důleitý)
Tento odstavec, pokud se uplatní přesně, vylučuje monost pouití odstavců (1) nebo (2). Jak píe, Citroen určil jen jediný typ pneumatiky (pokud RI a LI budeme povaovat za součást určení typu) a o tom, e by výrobce pneumatik sám o sobě určil nějaký jiný typ, jsem neslyel.
No a teď si musí vybrat:
- platí celý odstavec (3), a pak nelze uplatnit nic co je v odstavci (1) a (2) s tímto v rozporu - např. tedy ani vyí RI a LI pro letní gumy, nebo nií RI pro zimní gumy, protoe Citroen nic takového nepovolil - v TP je jen jediný přesně určený typ.
- nebo platí celý odstavec (1) a (2), ale pak nelze uplatňovat tu část odstavce (3) která je s tím v rozporu - tedy, e pouitelný typ pneu určuje jen výrobce vozidla.
- třetí monost je, e v odstavci (3) se určenou pneumatikou myslí jen rozměr a konstrukce (ne RI a LI, protoe to řeí předchozí dva odstavce) - pak jsou vechny tři odstavce v souladu a neodporují si.
Protoe zimní gumy má s niím RI, asi dává přednost druhé nebo třetí variantě výkladu. Ale pak tu nemůe zároveň obhajovat tu první variantu.
Proto jsem se také ptal na MD, aby to bylo jasné.
Musím říct e mě to docela začíná bavit, tohle u je z oblasti práva a logiky a ne z oblasti autobrane :-d
Take znovu a pomaleji:
Pokud by pro pojiovny byl směrodatný pouze údaj v TP jak píe, pak bych musel mít i zimní 93W, protoe v TP nic jiného prostě nemám.
Ale tak to samozřejmě není, i pro pojiovny platí zákony a jejich prováděcí vyhláky.
Dotyčná vyhláka k tomuto má jeden paragraf (§21) a u něj tři související odstavce:
(1) Pneumatiky musí být pro kadý typ vozidla pouity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a hutění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největí povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatíením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyí konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyí, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla).
Take podle tohoto odstavce záleí na maximální rychlosti uvedené v TP a na zatíení náprav uvedené v TP (zde to nezáleí na určení výrobce) - a zároveň dovoluje pouít index shodný, nebo jakýkoliv vyí.
(2) V případě pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyí přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.
Zde se dovoluje pouití zimních gum s niím rychlostním indexem ne je maximální rychlost vozidla, pokud na to bude řidič upozorněn nálepkou (v nově platné verzi to můe být i jinak ne nálepkou). Nezakazuje přitom pouití tohoto pravidla ani přes léto (teoreticky bych mohl v červenci přijet na technickou s pneumatikami s rych. indexem M = do 130, nebo se v létě na takových pneumatikách nechat nabourat - mít v autě nálepku "max do 130" a STK nebo pojiovna by nemohly říct ani popel - ale to jsou u hodně hraniční příklady).
(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být pouívány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nií ne povolené zatíení připadající na kolo (nápravu) vozidla...(zbytek není u důleitý)
Tento odstavec, pokud se uplatní přesně, vylučuje monost pouití odstavců (1) nebo (2). Jak píe, Citroen určil jen jediný typ pneumatiky (pokud RI a LI budeme povaovat za součást určení typu) a o tom, e by výrobce pneumatik sám o sobě určil nějaký jiný typ, jsem neslyel.
No a teď si musí vybrat:
- platí celý odstavec (3), a pak nelze uplatnit nic co je v odstavci (1) a (2) s tímto v rozporu - např. tedy ani vyí RI a LI pro letní gumy, nebo nií RI pro zimní gumy, protoe Citroen nic takového nepovolil - v TP je jen jediný přesně určený typ.
- nebo platí celý odstavec (1) a (2), ale pak nelze uplatňovat tu část odstavce (3) která je s tím v rozporu - tedy, e pouitelný typ pneu určuje jen výrobce vozidla.
- třetí monost je, e v odstavci (3) se určenou pneumatikou myslí jen rozměr a konstrukce (ne RI a LI, protoe to řeí předchozí dva odstavce) - pak jsou vechny tři odstavce v souladu a neodporují si.
Protoe zimní gumy má s niím RI, asi dává přednost druhé nebo třetí variantě výkladu. Ale pak tu nemůe zároveň obhajovat tu první variantu.
Proto jsem se také ptal na MD, aby to bylo jasné.
|
|
18.03.2011 19:47 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379184
|
|
flyteSVK
|
|
|
C5stepan: toto je stara znama vec. Dolezite je to najma pri zimych, ked guma casom degraduje a nakoniec je tvrde ako puk. V podstate pri zimnych by malo platit pravidlo 4x4x4 = zimne na 4 kolesach, dezen min. 4 mm a vek maximalne 4 roky.
Pri letnych je mozne to pravidlo o 4 rokoch predlzit, tie su uz zo svojej podstaty tvrdsie a tolko nedegraduju.
C5stepan: toto je stara znama vec. Dolezite je to najma pri zimych, ked guma casom degraduje a nakoniec je tvrde ako puk. V podstate pri zimnych by malo platit pravidlo 4x4x4 = zimne na 4 kolesach, dezen min. 4 mm a vek maximalne 4 roky.
Pri letnych je mozne to pravidlo o 4 rokoch predlzit, tie su uz zo svojej podstaty tvrdsie a tolko nedegraduju.
|
|
18.03.2011 19:59 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379188
|
|
tief
|
|
|
Myslim ze tuto diskusiu uzavrieme ... kazdy ma svoj nazor a v praxi by to asi ukazalo jedine vysetrovanie policie a pojistovne - idealne keby v pripade figurovali mrtvy ... co sa dufam nikomu nestane. Myslim ze kazdy kdo si to precita dostane dostatocne mnozstvo materialu na premyslanie. Takze vas poprosim ( aj ked predpokladam ze ako vzdy nikdo neposluchne ) o ukoncenie tejto temy. Dakujem.
Myslim ze tuto diskusiu uzavrieme ... kazdy ma svoj nazor a v praxi by to asi ukazalo jedine vysetrovanie policie a pojistovne - idealne keby v pripade figurovali mrtvy ... co sa dufam nikomu nestane. Myslim ze kazdy kdo si to precita dostane dostatocne mnozstvo materialu na premyslanie. Takze vas poprosim ( aj ked predpokladam ze ako vzdy nikdo neposluchne ) o ukoncenie tejto temy. Dakujem.
|
|
19.03.2011 13:54 -
Re: Letní pneu na C5
|
2379309
|
|
Petr72
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 850 |
|
|
K tématu:
S předstihem koukám po nových gumách, koupím asi Mielíny Primacy HP 215/55 R 16 93 W.
Problém je v tom, e nevím co znamená označení "MO" "FSL" "GRNX" u těchto gum .
Na sránkách Mielínu jsem neuspěl.
Poradíte někdo ?
K tématu:
S předstihem koukám po nových gumách, koupím asi Mielíny Primacy HP 215/55 R 16 93 W.
Problém je v tom, e nevím co znamená označení "MO" "FSL" "GRNX" u těchto gum .
Na sránkách Mielínu jsem neuspěl.
Poradíte někdo ?:palec
|
|
| |
|
|