Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Podvozek, kola, uložení / Letní pneu na C5
|< < 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 32 > >|
18.03.2011 06:58 - Re: Letní pneu na C5 2379122
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Jj výrobca auta je debil a nevyzná sa v tom. Keď napíše že tam má být pneumatika w tak je to určitě len podvod v skutočnosti tam moze být klidně aj kolečko s trojkolky a bude to fungovat úplně rovnako. Důležité je ušetřit. A to že pri buracke možno zomrie o pár lidi viac? Njn debilny a nebezpečny Citroën ...

18.03.2011 07:03 - Re: Letní pneu na C5 2379123
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

99 Poslat soukromou zprávu
ADAC testy letních pneu: 195/65 R15 V

.link.

18.03.2011 09:07 - Re: Letní pneu na C5 2379127
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
tief napsal(a):
Jj výrobca auta je debil a nevyzná sa v tom. Keď napíše že tam má být pneumatika w tak je to určitě len podvod v skutočnosti tam moze být klidně aj kolečko s trojkolky a bude to fungovat úplně rovnako. Důležité je ušetřit. A to že pri buracke možno zomrie o pár lidi viac? Njn debilny a nebezpečny Citroën ...

Nojo, ale proč C5II musí mít bez ohledu na motorizaci a maximální rychlost RI W, když C5I může mít třeba H? (při stejném rozměru a LI) - asi jsou debilové výrobci pneumatik, že tomu říkají rychlostní index a určuje to do jaké maximální rychlosti smí být pneumatika použita, když to přitom asi podle Citroenu znamená úplně něco jiného.

18.03.2011 09:12 - Re: Letní pneu na C5 2379129
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Mozna proto ze C5 II neni C5 I ? Ine ABS, ine ESP, ine ASR. Nene, rozhodne je debil citroen protoze NEVI jak udelat auto ... ale kazdy sveho stesti strujce, a kazdy z nas si tam muze dat co chce ze ano ? Tahle diskuse je bezpredmetna, k nicemu se nedopracujeme ... kazdy ma svuj nazor, svoji penezenku, svoje svedomi a at se tim ridi .

18.03.2011 09:31 - Re: Letní pneu na C5 2379134
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nenapadlo vás vy experimentátoři, že se jedná o kombinaci vlastností pneumatiky a auta? Když auto dokáže jet jen 220, tak to neznamená, že pneumatika s vyšším RI je zbytečná, ale že právě v kombinaci auta a hmotnosti a výkonu a rychlosti a konstrukci náprav a tlumičů a pérování a zatížení či přetížení v zatáčkách a a a a a a tak dál. tak při takový kombinaci výrobce auta nařídil takovou gumu a neřeší to se zákazníkem, jestli nemá lepší nápad. Prostě stačí neřešit vyřešené, držet se nařízení výrobce a litery zákona a ušetříte si stres a zbytečný kecy.

18.03.2011 09:42 - Re: Letní pneu na C5 2379146
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
Nojo, ale proč C5II musí mít bez ohledu na motorizaci a maximální rychlost RI W, když C5I může mít třeba H? (při stejném rozměru a LI) - asi jsou debilové výrobci pneumatik, že tomu říkají rychlostní index a určuje to do jaké maximální rychlosti smí být pneumatika použita, když to přitom asi podle Citroenu znamená úplně něco jiného.


pri 215x55x16 - je tam W, iba pri 205x65x15 je tam nizsi index - preto to pri tych 215x55x16 davam do suvisu s kvalitou pneu; Wckova guma skrata by nemala tak hadzat a mat problem ako nejaka nizsia ...

ps. zober si ako miene nevyvazena 215stka hadze a taha cele auto

a presne, u cinskych kordov by som sa obaval ze strelia a presne to je to co som pisal, ked ti ju trhne pri 130 na dialnici ..
niekto tu porovnaval elektroniku / display na telefon, k tomu len lahka rada, skus porovnat vrtak kvalitny a cinsky, s tym cinskym ani do dreva nenavrtas aby sa neotupil

18.03.2011 10:20 - Re: Letní pneu na C5 2379152
Mahony
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 373

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
No tak já teda nevim podle čeho se kde říděj ale když sem auto koupil tak ho přivezly z Itálie na zimních goodyerech 215x55x16 H Musel jsem před přihlášenim na STK na evidenční kontrolu kde se hned vrhnul na gumy porovnal gumy a TP a říká tady bude problém,pak koukal dlouho někam do kompjůtru a řikal že je to v pořádku.Nikoho jsem neuplácel páč sem ještě ani netušil jaký gumy tam vůbec patřej a žádný známý tam taky nemam

18.03.2011 12:34 - Re: Letní pneu na C5 2379154
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Mahony napsal(a):
No tak já teda nevim podle čeho se kde říděj ale když sem auto koupil tak ho přivezly z Itálie na zimních goodyerech 215x55x16 H Musel jsem před přihlášenim na STK na evidenční kontrolu kde se hned vrhnul na gumy porovnal gumy a TP a říká tady bude problém,pak koukal dlouho někam do kompjůtru a řikal že je to v pořádku.

A jsme zase na začátku - někdo říká že se to nesmí, druhý zase že je to v pořádku - a jistě neví nikdo nic, všichni tu jen teoretizují, jak to asi nějaký Francouz (nebo možná jen česká pobočka?) myslel.
No jsem zvědavý jestli a co mi odepíšou z MD. Mě totiž momentálně zajímá, co je povolené/zakázané (kde jsou zákonné mantinely pro rozhodování co koupit za gumy) a ne jen co je doporučené jako nejlepší.
Pokud pro 1.6HDI je totiž skutečně potřeba 93W (jak tu mnozí tvrdí - třeba je to pravda), pak logicky taková guma musí být pro 2.2HDI nebo 3.0V6 nedostačující (váhově i rychlostně) a tyto by měly používat alespoň 97Y.

18.03.2011 13:35 - Re: Letní pneu na C5 2379163
Nezmar
Město: Okříšky, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 107

99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Bože, to je jako u blbejch. Zjistíš si něco, co je zjištěný. Jeden úředník řekne, že to je OK, jinej tě za to osolí, protože vyhrabe nějakej paragraf, jednou STK projdeš, druhou ne, jednomu pojišovákovi to unikne, druhej ti nepřizná plnění.... Pořád do kola. Když splníš co máš, a to jsou jen dvě věci - TP a zákon - tak je po starostech. A neriskuješ potíže. Ani autu tím neublížíš. Jenom holt to bude momentálně dražší. Bohužel.


Mᚠpravdu předsedo proto jsem si obědnal 93W

18.03.2011 14:18 - Re: Letní pneu na C5 2379164
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Tady ty diskuze silně degradují.

Proč pořád se snažíte vykoumat něco, co je pevně dané? Pro Vᚠvůz jsou dané gumy výrobcem. Ten tam napíše gumy, co na voze mají být bez ohledu na vyhlášku dané země.
Jediné, co je v nᚠprospěch je nižší SI u zimních gum (což mě jako majitele vozu s předepsanýma 215/55/16 93W těší).

Mikro: Naprostej souhlas s tebou.

18.03.2011 14:50 - Re: Letní pneu na C5 2379168
šedivák
Město: Nebílovský Borek, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 39
99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
Tady ty diskuze silně degradují. Proč pořád se snažíte vykoumat něco, co je pevně dané? Pro Vᚠvůz jsou dané gumy výrobcem. Ten tam napíše gumy, co na voze mají být bez ohledu na vyhlášku dané země. Jediné, co je v nᚠprospěch je nižší SI u zimních gum (což mě jako majitele vozu s předepsanýma 215/55/16 93W těší). Mikro: Naprostej souhlas s tebou.


Promiň, ale tady si trochu odporuješ!

18.03.2011 16:24 - Re: Letní pneu na C5 2379170
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
šedivák napsal(a):
Darja napsal(a):
Tady ty diskuze silně degradují. Proč pořád se snažíte vykoumat něco, co je pevně dané? Pro Vᚠvůz jsou dané gumy výrobcem. Ten tam napíše gumy, co na voze mají být bez ohledu na vyhlášku dané země. Jediné, co je v nᚠprospěch je nižší SI u zimních gum (což mě jako majitele vozu s předepsanýma 215/55/16 93W těší). Mikro: Naprostej souhlas s tebou.


Promiň, ale tady si trochu odporuješ!


Jo a kde? To mi koukej teď pěkně napsat.
Jediné, co mě těší, je fakt,ž e zimní gumy můžu mít s nižším indexem, protože 93W v mém rozměru je nesehnatelné. Řešila jsem to i s Citroenem a ti mi doporučili gumy za 8000Kč kus, že mi jej dodají do měsíce. To je trochu šílený...

a pěknej vejkend...

18.03.2011 16:53 - Re: Letní pneu na C5 2379171
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
Jo a kde? To mi koukej teď pěkně napsat.
...

Teď si zrovna odporuješ
Na jedné straně obhajuješ, že 93W musí prostě být i kdyby to auto jezdilo jen po městě, protože to Citroen přikázal (a Citroen v tomhle žádné letní a zimní nerozlišuje).
A na druhé straně, když u zimních najdeš ve vyhlášce legální možnost tam dát nižší RI, tak najednou na Citroen kašleš, přestože ti nabízeli podle nich správné řešení.

A já mám auto oproti tobě o 80kg lehčí (hlavně vepředu díky jinému motoru) a s maximálkou o 40km/h nižší (což je vcelku jedno, protože stejně více než 130 nejezdím, moc to pak žere) - takže mě prostě zajímá, co tam doopravdy můžu použít za gumy (a to nejen u zimních, kde je to díky vyhlášce naštěstí jasné).

18.03.2011 18:34 - Re: Letní pneu na C5 2379175
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
TomasT: neodporuju si. Pochop, že pokud NEJSI schopný svoje auto obout do gum, které mᚠjako ZIMNÍ (tento údaj, je velmi důležitý, nebo letní žádnou vyjímku nemají) přikázané, pak takovou vyjímku UVÍTÁŠ. Samozřejmě, pokud by ta vyjímka nebyla možná, obuju gumy takové, jaké mám. Holt bych za gumy utratila dost, ale já na autě nešetřím.


Dělám v autobranži dlouho, spadly mi do klína i pojistné události a VÁM dvěma přeju, a Vám ta auta někdo zboří a potkáte pojišováka vola (a že jich je!) a nedostanete ani korunu. Pak budete fňukat a plakat, jakej je ten svět nespravedlivý. Béééé béééé ošklivá pojišovna... Úplně to vidím HAHAHAHA

Jenom matete jiné členy klubu. Já vědět o autech kulový, tak z Vašich názorů mám hlavu jako balón. Směrodatné jsou prostě údaje v TP, hlavně pro pojištovny. A protože je sice C5 už starej pelech, furt je lepší mít vše tak, aby v případných potížích jsem vyvázla bez viny a alespoň s nějakou korunou, než ušetřit na gumách 500Kč a mít vrak v hodnotě nula nula hovno.

Začíná mi chybět autodiag, ten by to tasdy rozštípnul... a peprně. Já jsem k této témě řekla již vše, co je důležité. Je to podpořeno dlouhou praxí s likvidací pojistních událostí u nás v servise a dokonce i dnešní konzulatcí s likvidátorem, který se po přečtění této diskuze pár názorům vysmál.

18.03.2011 18:41 - Re: Letní pneu na C5 2379176
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
A já mám auto oproti tobě o 80kg lehčí (hlavně vepředu díky jinému motoru)

Moje auto má hmotnost 1560Kg, tvoje počítám, že víc jak 1450 mít nebude... A 100Kg na čumáku je SAKRA rozdíl.

18.03.2011 19:15 - Re: Letní pneu na C5 2379179
C5stepan
Město: Otrokovice, Auto: Hyundai Getz 1,4iPočet příspěvků: 828
99 Poslat soukromou zprávu
Tak to jsem nevěděl a věřím, že to pomůže i mnohým z nás. Byla tam i fotka, neumím ji poslat. Ale i bez ní lze pochopit, na co si dát při koupi pozor.
Autor ???:
Na francouzském programu 20/20 proběhla diskuze ohledně pneumatik ...
Pro mne bylo novinkou, že pneumatiky mají časovou životnost, po informaci, že několik lidí údajně zemřelo kvůli příliš starým pneumatikám, které však byly NEPOUŽITÉ!
Jen příliš staré již při nákupu!
Ta ironie! Čtete správně. Příliš staré v době nákupu.
Vysvětlení: Měli byste vědět, že guma ztvrdne a zhoršuje časem své vlastnosti.
Je CHYBA se domnívat, že v obchodě koupíte kvalitní výrobek!
Zpráva ukazuje, že někteří prodejci (i obchodní domy), které prodávají pneumatiky jsou nezodpovědní, protože ukládají neprodané sezónní zboží na dlouho do skladu. Ale jak si zajistit dobrou a bezpečnou jízdu na gumách? Zdá se, že je to snadné ... Čtěte dál!
Vskutku, existuje způsob, jak určit stáří pneumatiky.
Podívejte se na pneumatiky, tam je jméno výrobce, velikost a další detaily, s kterými jste již byli obeznámeni dříve. Ale na konci těchto informací, objevíte další písmena nebo čísla, která mají strategický význam pro prevenci.
237 znamená - vyrobeno 23. týden roku 1997
463 znamená - vyrobeno 46. týden roku 1993,
1402 znamená - vyrobeno 14. týden roku 2002
5107 znamená - vyrobeno 51. týden roku 2007, atd..

Takže můžete věřit, že jste si koupili nově vyrobené a bezpečné pneumatiky, ale je možné, že pneumatiky na vašem voze jsou skutečně nebezpečné. Pokud jsou pokročilého věku, tak představují potenciálně závažné riziko. Při jízdě může pneumatika zhoršit, adhezi ...
... a v krizové situaci jste nebezpeční sobě i ostatním.
Pamatujte, že pneumatiky by nikdy neměly být starší než 6 let, (dle programu 20/20).
Překvapilo vás to? Bojíte se o své bezpečí? Tak použijte naši informaci prakticky, prosím!
A buďte opatrní, než si koupíte Ťnovéť pneumatiky .....

18.03.2011 19:27 - Re: Letní pneu na C5 2379180
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Musím říct že mě to docela začíná bavit, tohle už je z oblasti práva a logiky a ne z oblasti autobranže
Takže znovu a pomaleji:
Pokud by pro pojišovny byl směrodatný pouze údaj v TP jak píšeš, pak bych musel mít i zimní 93W, protože v TP nic jiného prostě nemám.
Ale tak to samozřejmě není, i pro pojišovny platí zákony a jejich prováděcí vyhlášky.

Dotyčná vyhláška k tomuto má jeden paragraf (§21) a u něj tři související odstavce:
(1) Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
Takže podle tohoto odstavce záleží na maximální rychlosti uvedené v TP a na zatížení náprav uvedené v TP (zde to nezáleží na určení výrobce) - a zároveň dovoluje použít index shodný, nebo jakýkoliv vyšší.
(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.
Zde se dovoluje použití zimních gum s nižším rychlostním indexem než je maximální rychlost vozidla, pokud na to bude řidič upozorněn nálepkou (v nově platné verzi to může být i jinak než nálepkou). Nezakazuje přitom použití tohoto pravidla ani přes léto (teoreticky bych mohl v červenci přijet na technickou s pneumatikami s rych. indexem M = do 130, nebo se v létě na takových pneumatikách nechat nabourat - mít v autě nálepku "max do 130" a STK nebo pojišovna by nemohly říct ani popel - ale to jsou už hodně hraniční příklady).
(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo (nápravu) vozidla...(zbytek není už důležitý)
Tento odstavec, pokud se uplatní přesně, vylučuje možnost použití odstavců (1) nebo (2). Jak píšeš, Citroen určil jen jediný typ pneumatiky (pokud RI a LI budeme považovat za součást určení typu) a o tom, že by výrobce pneumatik sám o sobě určil nějaký jiný typ, jsem neslyšel.

No a teď si musíš vybrat:
- platí celý odstavec (3), a pak nelze uplatnit nic co je v odstavci (1) a (2) s tímto v rozporu - např. tedy ani vyšší RI a LI pro letní gumy, nebo nižší RI pro zimní gumy, protože Citroen nic takového nepovolil - v TP je jen jediný přesně určený typ.
- nebo platí celý odstavec (1) a (2), ale pak nelze uplatňovat tu část odstavce (3) která je s tím v rozporu - tedy, že použitelný typ pneu určuje jen výrobce vozidla.
- třetí možnost je, že v odstavci (3) se určenou pneumatikou myslí jen rozměr a konstrukce (ne RI a LI, protože to řeší předchozí dva odstavce) - pak jsou všechny tři odstavce v souladu a neodporují si.

Protože zimní gumy mᚠs nižším RI, asi dávᚠpřednost druhé nebo třetí variantě výkladu. Ale pak tu nemůžeš zároveň obhajovat tu první variantu.
Proto jsem se také ptal na MD, aby to bylo jasné.

18.03.2011 19:47 - Re: Letní pneu na C5 2379184
flyteSVK
Město: Vacsinou BA, inak TN, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 562

99 Poslat soukromou zprávu
C5stepan: toto je stara znama vec. Dolezite je to najma pri zimych, ked guma casom degraduje a nakoniec je tvrde ako puk. V podstate pri zimnych by malo platit pravidlo 4x4x4 = zimne na 4 kolesach, dezen min. 4 mm a vek maximalne 4 roky.
Pri letnych je mozne to pravidlo o 4 rokoch predlzit, tie su uz zo svojej podstaty tvrdsie a tolko nedegraduju.

18.03.2011 19:59 - Re: Letní pneu na C5 2379188
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Myslim ze tuto diskusiu uzavrieme ... kazdy ma svoj nazor a v praxi by to asi ukazalo jedine vysetrovanie policie a pojistovne - idealne keby v pripade figurovali mrtvy ... co sa dufam nikomu nestane. Myslim ze kazdy kdo si to precita dostane dostatocne mnozstvo materialu na premyslanie. Takze vas poprosim ( aj ked predpokladam ze ako vzdy nikdo neposluchne ) o ukoncenie tejto temy. Dakujem.

19.03.2011 13:54 - Re: Letní pneu na C5 2379309
Petr72
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 850

U??vate? Poslat soukromou zprávu
K tématu:
S předstihem koukám po nových gumách, koupím asi Mišelíny Primacy HP 215/55 R 16 93 W.
Problém je v tom, že nevím co znamená označení "MO" "FSL" "GRNX" u těchto gum .
Na sránkách Mišelínu jsem neuspěl.
Poradíte někdo ?

|< < 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 32 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator