| | |
13.03.2014 19:01 -
Geometrie
|
2676723
|
|
vlkr
|
Město: Dub nad Moravou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 204 |
|
|
Dobrý večer,
mám na zkušenější dotaz. Dnes, když jsem byl na revizi LPG mi jen tak za 1 Kč změřili geometrii (Viz příloha).
Je to ještě v pořádku nebo už to nechat seřídit?
Díky za odpověď
vlkr
Dobrý večer,
mám na zkušenější dotaz. Dnes, když jsem byl na revizi LPG mi jen tak za 1 Kč změřili geometrii (Viz příloha).
Je to ještě v pořádku nebo už to nechat seřídit?
Díky za odpověď
vlkr
Přílohy: Geometrie.pdf ( 370110b ) - C5 geometrie |
|
13.03.2014 19:57 -
Re: Geometrie
|
2676739
|
|
Renegade01
|
Město: Nitra, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 135 |
|
|
Ak to necháš nastaviť nič nepokazíš.A tvrdenie že máš na leto pneu ktoré to ešte tento rok odjazdia a potom pôjdú do šrotu nechaj na iného majstra ...
Ak to necháš nastaviť nič nepokazíš.A tvrdenie že máš na leto pneu ktoré to ešte tento rok odjazdia a potom pôjdú do šrotu nechaj na iného majstra ...
|
|
14.03.2014 10:32 -
Re: Geometrie
|
2676860
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1302 |
|
|
Podle toho tam náš už téměř "sbíhavost" a C5 má "rozbíhavost" 0 až -3 mm . Pokud máš při jízdě volant rovně, můžeš si to bez problému udělat sám. Závit na štelování na rejdovém čepu - spojovací tyči, má stoupání 1,5mm . Tak že jedna celá otočka je 1,5 mm ... vzadu do + ale vpředu do - , tak že se ti to změní z 0mm na 3mm celkem. Tak si spočítej kolik , jakou část otočky na každé straně to stáhnout, aby se ti předek roztáhl. Doporučoval bych pro tebe tak cca 1/4 otočky na každé straně. Povolíš kontramatku, označíš si a otočíš tyčí ... utáhneš. Ty potřebuješ kola stáhnout na zadní straně k sobě, aby předek šel od sebe.
Podle toho tam náš už téměř "sbíhavost" a C5 má "rozbíhavost" 0 až -3 mm . Pokud máš při jízdě volant rovně, můžeš si to bez problému udělat sám. Závit na štelování na rejdovém čepu - spojovací tyči, má stoupání 1,5mm . Tak že jedna celá otočka je 1,5 mm ... vzadu do + ale vpředu do - , tak že se ti to změní z 0mm na 3mm celkem. Tak si spočítej kolik , jakou část otočky na každé straně to stáhnout, aby se ti předek roztáhl. Doporučoval bych pro tebe tak cca 1/4 otočky na každé straně. Povolíš kontramatku, označíš si a otočíš tyčí ... utáhneš. Ty potřebuješ kola stáhnout na zadní straně k sobě, aby předek šel od sebe.
|
|
14.03.2014 10:40 -
Re: Geometrie
|
2676862
|
|
vlkr
|
Město: Dub nad Moravou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 204 |
|
|
Díky za odpovědi,
volant rovně je, auto nikam netáhne, ale sám tak dobrý nejsem abych to udělal svépomocí. Nové gumy na léto nemám ale příležitostně to nechám seřídit.
vlkr
Díky za odpovědi,
volant rovně je, auto nikam netáhne, ale sám tak dobrý nejsem abych to udělal svépomocí. Nové gumy na léto nemám ale příležitostně to nechám seřídit.
vlkr
|
|
17.06.2014 17:31 -
Geometrie - poloha podvozku hydractive 3+
|
2706234
|
|
chef
|
Město: Trim, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 15 |
|
|
Pred trema tydny jsem menil vsechny 4 gumy, PL byla z vnejsi strany uplne sjeta, auto tahlo doleva. Nechal jsem si rovnou udelat geometrii. Po geometrii vse lepsi, auto uz netahlo nikam, ale volant byl pootoceny o par st. doleva. Za tyden jsem zjistil ze se mi sjizdi prava predni guma na vnejsi strane. Jel jsem teda dnes zpet do pneuservisu kde mi geom. delali at to napravi a srovnaji volant. Pred tim jsem si zde na foru precetl ze pri geometrii na h3 ma byt auto v normalni jizdni poloze a nastartovane. Po prvnim pokusu podle pocitace vse ok ale volant stoceny pri prime jizde asi o 30st. doleva, druhy a treti pokus to same, ctvrty pokus 30st. doprava. Zkousel to udelat celkem 4x. stravil u toho 2,5 hodiny a nepodarilo se mu to nastavit dobre. Geometrie je v poradku- podle pocitace. Nedokazal mi vysvetlit co je spatne, uz byl dost nervozni a ja taky tak jsem jel domu s volantem nakrivo. Dam mu par dni a pojedu zpet. Muze mi nekdo s hydractivem 3+ potvrdit v jake poloze ma byt auto pri nastavovani?? Popr. kde jinde by mohl byt problem?
Pred trema tydny jsem menil vsechny 4 gumy, PL byla z vnejsi strany uplne sjeta, auto tahlo doleva. Nechal jsem si rovnou udelat geometrii. Po geometrii vse lepsi, auto uz netahlo nikam, ale volant byl pootoceny o par st. doleva. Za tyden jsem zjistil ze se mi sjizdi prava predni guma na vnejsi strane. Jel jsem teda dnes zpet do pneuservisu kde mi geom. delali at to napravi a srovnaji volant. Pred tim jsem si zde na foru precetl ze pri geometrii na h3 ma byt auto v normalni jizdni poloze a nastartovane. Po prvnim pokusu podle pocitace vse ok ale volant stoceny pri prime jizde asi o 30st. doleva, druhy a treti pokus to same, ctvrty pokus 30st. doprava. Zkousel to udelat celkem 4x. stravil u toho 2,5 hodiny a nepodarilo se mu to nastavit dobre. Geometrie je v poradku- podle pocitace. Nedokazal mi vysvetlit co je spatne, uz byl dost nervozni a ja taky tak jsem jel domu s volantem nakrivo. Dam mu par dni a pojedu zpet. Muze mi nekdo s hydractivem 3+ potvrdit v jake poloze ma byt auto pri nastavovani?? Popr. kde jinde by mohl byt problem?
|
|
18.06.2014 19:17 -
Re: Geometrie - poloha podvozku hydractive 3+
|
2706650
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
chef napsal(a): Pred trema tydny jsem menil vsechny 4 gumy, PL byla z vnejsi strany uplne sjeta, auto tahlo doleva. Nechal jsem si rovnou udelat geometrii. Po geometrii vse lepsi, auto uz netahlo nikam, ale volant byl pootoceny o par st. doleva. Za tyden jsem zjistil ze se mi sjizdi prava predni guma na vnejsi strane. Jel jsem teda dnes zpet do pneuservisu kde mi geom. delali at to napravi a srovnaji volant. Pred tim jsem si zde na foru precetl ze pri geometrii na h3 ma byt auto v normalni jizdni poloze a nastartovane. Po prvnim pokusu podle pocitace vse ok ale volant stoceny pri prime jizde asi o 30st. doleva, druhy a treti pokus to same, ctvrty pokus 30st. doprava. Zkousel to udelat celkem 4x. stravil u toho 2,5 hodiny a nepodarilo se mu to nastavit dobre. Geometrie je v poradku- podle pocitace. Nedokazal mi vysvetlit co je spatne, uz byl dost nervozni a ja taky tak jsem jel domu s volantem nakrivo. Dam mu par dni a pojedu zpet. Muze mi nekdo s hydractivem 3+ potvrdit v jake poloze ma byt auto pri nastavovani?? Popr. kde jinde by mohl byt problem?
asi by som toto dal urobit do autorizaku po takejto skusenosti, asi si natrafil na niekoho kto to nema v poriadku? 30 stupnov volant, to si snad robil srandu?pripomina mi to vyvazovanie kolies, ak neni dobra masina obsluha zazrak nespravi
asi by som toto dal urobit do autorizaku po takejto skusenosti, asi si natrafil na niekoho kto to nema v poriadku? 30 stupnov volant, to si snad robil srandu?pripomina mi to vyvazovanie kolies, ak neni dobra masina obsluha zazrak nespravi
|
|
02.11.2014 11:47 -
Re: Geometrie
|
2747591
|
|
Dan 1
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 152 |
|
|
Při výměně zimních pneu jsem zjistil, že obě zadní pneu jsou hodně sjeté na venkovní straně. Zajdu na geometrii, ale nevíte co je špatně ? Uložení ramen ?
Při výměně zimních pneu jsem zjistil, že obě zadní pneu jsou hodně sjeté na venkovní straně. Zajdu na geometrii, ale nevíte co je špatně ? Uložení ramen ?
|
|
02.11.2014 12:34 -
Re: Geometrie
|
2747606
|
|
ink
|
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 163 |
|
|
Nedavno som v zakrute trochu zobral lavy obrubnik, auto ide rovno, netaha do strany, ale volant je cirka o 5-10 stupnov vytoceny do lava.
Staci ak to vezmem na geometriu ci to vyriesia, alebo je a priori nutny servis?
Nedavno som v zakrute trochu zobral lavy obrubnik, auto ide rovno, netaha do strany, ale volant je cirka o 5-10 stupnov vytoceny do lava.
Staci ak to vezmem na geometriu ci to vyriesia, alebo je a priori nutny servis?
|
|
02.11.2014 13:26 -
Re: Geometrie
|
2747611
|
|
jruze
|
|
|
To zavání KO ložiskama
To zavání KO ložiskama:nevim
|
|
02.11.2014 18:40 -
Re: Geometrie
|
2747668
|
|
Dan 1
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 152 |
|
|
Myslel jsem si to, ale nevím proč se sjíždí venkovní strany pneumatik
Myslel jsem si to, ale nevím proč se sjíždí venkovní strany pneumatik
|
|
02.11.2014 18:43 -
Re: Geometrie
|
2747671
|
|
jumep
|
|
|
to je divne ze vonkajsok, vacsinou trpi vnutro, na geo ti to mozu zmerat a podla toho by si videl ze co bude vysledok, ramena pozret mozes dat
to je divne ze vonkajsok, vacsinou trpi vnutro, na geo ti to mozu zmerat a podla toho by si videl ze co bude vysledok, ramena pozret mozes dat
|
|
02.11.2014 19:03 -
Re: Geometrie
|
2747674
|
|
Dan 1
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 152 |
|
|
jumep napsal(a): to je divne ze vonkajsok, vacsinou trpi vnutro, na geo ti to mozu zmerat a podla toho by si videl ze co bude vysledok, ramena pozret mozes dat
Zkusím někoho v Brně sehnat, kdo to udělá. Nebo to provedu příští víkend, máš na profilu krásně popsaný návod
Zkusím někoho v Brně sehnat, kdo to udělá. Nebo to provedu příští víkend, máš na profilu krásně popsaný návod
|
|
02.11.2014 19:58 -
Re: Geometrie
|
2747702
|
|
jruze
|
|
|
Záleží které ložisko odejde Já při koupi jednoho předchozího auta jsem měl pravé zadní kolo zalezlé 5.cm dovnitř - z toho plyne že byla zbíhavost také velká - na gumách nevím stejně sem přezouval páč byla každá jiná.
Záleží které ložisko odejde;-) Já při koupi jednoho předchozího auta jsem měl pravé zadní kolo zalezlé 5.cm dovnitř - z toho plyne že byla zbíhavost také velká - na gumách nevím stejně sem přezouval páč byla každá jiná.
|
|
02.11.2014 20:32 -
Re: Geometrie
|
2747715
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
robo napsal(a): asi by som toto dal urobit do autorizaku po takejto skusenosti, asi si natrafil na niekoho kto to nema v poriadku? 30 stupnov volant, to si snad robil srandu?pripomina mi to vyvazovanie kolies, ak neni dobra masina obsluha zazrak nespravi
toto beriem spat, autorizak mi to pekne ako to povedat slusne.....
je to o masine, clovek sa nemoze uz na nic spoliehat
toto beriem spat, autorizak mi to pekne ako to povedat slusne.....
je to o masine, clovek sa nemoze uz na nic spoliehat
|
|
02.11.2014 20:48 -
Re: Geometrie
|
2747717
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
po vymeteni jamy zostelovana geometria [tam kde to vedia] , prednych kolies do nuly, celkova zviehavost 0st02min
volant nekladie takmer odpor, co by malo byt super na zivotnost pneu, ale trocha ma znepokojuje ta lahkost soferovania. je to X7, podla tej masiny ma byt zbiehavost od 0 do 0st10min na kolo.
hlavne po prezuti na zimaky, co nemaju tie vodiace drazky to chodi este lahsie.
neda sa povedat ze auto plave, vole ziadne, ale teraz je to take zvlastne, ziadne vyrazne tuhnutie okolo nulovej polohy volantu ani na dialnici. na jednej strane super ale z fabriky to viac do nuly asi nebolo aj podla toho ze vzorka viac ubudala vpredu. to je ten kompromis - bud dobre vlastnosti za cenu pneu, alebo dlha vydrz pneu za cenu mensieho komfortu a drzania stopy?
po vymeteni jamy zostelovana geometria [tam kde to vedia] , prednych kolies do nuly, celkova zviehavost 0st02min
volant nekladie takmer odpor, co by malo byt super na zivotnost pneu, ale trocha ma znepokojuje ta lahkost soferovania. je to X7, podla tej masiny ma byt zbiehavost od 0 do 0st10min na kolo.
hlavne po prezuti na zimaky, co nemaju tie vodiace drazky to chodi este lahsie.
neda sa povedat ze auto plave, vole ziadne, ale teraz je to take zvlastne, ziadne vyrazne tuhnutie okolo nulovej polohy volantu ani na dialnici. na jednej strane super ale z fabriky to viac do nuly asi nebolo aj podla toho ze vzorka viac ubudala vpredu. to je ten kompromis - bud dobre vlastnosti za cenu pneu, alebo dlha vydrz pneu za cenu mensieho komfortu a drzania stopy?
|
|
02.11.2014 22:13 -
Re: Geometrie
|
2747726
|
|
jumep
|
|
|
tak som bol slepy
v prilohe su hodnoty
tak som bol slepy
v prilohe su hodnoty
Přílohy: C5 (X7) - B3BB010CP0 - Kontrolní a seřizovací hodnoty _ Geometrie náprav (Hydraulické pérování).pdf ( 129807b ) - |
|
| |
|
|