| | |
12.08.2023 12:44 -
Re: poloosa
|
3366185
|
|
tomcatt
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 12 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): V tom loisku by vůle být neměla.
Jen pro zajímavost tohle (příloha) u mělo vůli hodně velkou...
take si myslim, ze to lozisko/cast by nemela cestovat, jeste me napadlo, jestli se nehybe cele lozisko ve futrale, ale vypada to, ze ne. Nemelo by jak, pokud by se nejakym zahadnym zpusobem nezmensily/neuhnily ty extentricky hlavy zajistovacich sroubu. Vi nekdo jestli se to lozisko pri vymene poolosy pouze vsune do tohoto futralu nebo je potreba to tam tlacit silou? V ramci zuzeni problemu a snizujicimu se huceni pri zataceni doleva jsem podle "lidove pranostiky" vymenil leve predni lozisko, ktere by melo byt pri zataceni vlevo odlehcene. No a dle predpokladu ZADNA zmena ...takze me jeste ceka pro jistotu prave a pak uz zbyva poloosa...pak nevim co uz...zvlastni je, ze to huceni nemelo zadny vyvoj...najednou se objevilo a pozvolna zvysuje intenzitu.....
take si myslim, ze to lozisko/cast by nemela cestovat, jeste me napadlo, jestli se nehybe cele lozisko ve futrale, ale vypada to, ze ne. Nemelo by jak, pokud by se nejakym zahadnym zpusobem nezmensily/neuhnily ty extentricky hlavy zajistovacich sroubu. Vi nekdo jestli se to lozisko pri vymene poolosy pouze vsune do tohoto futralu nebo je potreba to tam tlacit silou? V ramci zuzeni problemu a snizujicimu se huceni pri zataceni doleva jsem podle "lidove pranostiky" vymenil leve predni lozisko, ktere by melo byt pri zataceni vlevo odlehcene. No a dle predpokladu ZADNA zmena :-d...takze me jeste ceka pro jistotu prave a pak uz zbyva poloosa...pak nevim co uz...zvlastni je, ze to huceni nemelo zadny vyvoj...najednou se objevilo a pozvolna zvysuje intenzitu.....
|
|
12.08.2023 16:34 -
Re: poloosa
|
3366190
|
|
jruze
|
|
|
To loisko je jen zasunuté a ty zajiovací rouby drí jen venkovní krouek loiska - je to jen vodící loisko - maá axiání vůle by neměla vadit ( pokud nehučí loisko) - zkontroluj uloení převodovky ( silenentblok) - u 4HP 20 běně praskal roub uchycení a propadlo se to na nosník a potom je to hlučnějí ( je to na osmičce roubu ) a pokud jezdí poloosa doklepni ten krouek je jen naklepnutý
To loisko je jen zasunuté a ty zajiovací rouby drí jen venkovní krouek loiska - je to jen vodící loisko - maá axiání vůle by neměla vadit ( pokud nehučí loisko) - zkontroluj uloení převodovky ( silenentblok) - u 4HP 20 běně praskal roub uchycení a propadlo se to na nosník a potom je to hlučnějí ( je to na osmičce roubu ) a pokud jezdí poloosa doklepni ten krouek je jen naklepnutý
|
|
12.08.2023 18:39 -
Re: poloosa
|
3366207
|
|
tomcatt
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 12 |
|
|
jruze napsal(a): To loisko je jen zasunuté a ty zajiovací rouby drí jen venkovní krouek loiska - je to jen vodící loisko - maá axiání vůle by neměla vadit ( pokud nehučí loisko) - zkontroluj uloení převodovky ( silenentblok) - u 4HP 20 běně praskal roub uchycení a propadlo se to na nosník a potom je to hlučnějí ( je to na osmičce roubu ) a pokud jezdí poloosa doklepni ten krouek je jen naklepnutý
diky za tip, vule je fakt mala, je to spise o pocitu, ze kdyz chytnu za poloosu za prevodovkou a zatlacim k naboji tak kdyz ji pustim tak citim a slysim neparne klapnuti v diferencialu/dire jak ji pruzina v kloubu vrati zpet..jinak bych si toho nevsimnul.
Sundaval jsem kvuli rozvodum prave zaveseni, pri te prilezitosti jsem take menil prave "tahlo zachytu reakce" , guma uvnitr byla utrzena. Ulozeni prevodovky, tzn. odstrojit krabici s elektronikou? .....jen pro jistotu, myslis sroub oznaceny v priloze ? Sroub praska sam o sobe nebo se vytrhne z toho silentu ? Je pravda, ze vsechny tyhle veci jsou jeste puvodni z fabriky. Stale me mate, ze to huceni ovlivnuje smer zataceni..laicky dotaz...je mozne, ze se pri zataceni v pripade toho praskleho sroubu i hybe mirne motor/prevodovka a ze se to mirne nazvedne z toho nosniku a huceni se zmirni...? Taky je pravda, ze to huceni nejvice vnimam na leve strane, coz by potvrzovalo Tvuj odhad... jestli to sedi na nosniku vlevo, tak je to nejkratsi cesta k ridici...
diky za tip, vule je fakt mala, je to spise o pocitu, ze kdyz chytnu za poloosu za prevodovkou a zatlacim k naboji tak kdyz ji pustim tak citim a slysim neparne klapnuti v diferencialu/dire jak ji pruzina v kloubu vrati zpet..jinak bych si toho nevsimnul.
Sundaval jsem kvuli rozvodum prave zaveseni, pri te prilezitosti jsem take menil prave "tahlo zachytu reakce" , guma uvnitr byla utrzena. Ulozeni prevodovky, tzn. odstrojit krabici s elektronikou? .....jen pro jistotu, myslis sroub oznaceny v priloze ? Sroub praska sam o sobe nebo se vytrhne z toho silentu ? Je pravda, ze vsechny tyhle veci jsou jeste puvodni z fabriky. Stale me mate, ze to huceni ovlivnuje smer zataceni..laicky dotaz...je mozne, ze se pri zataceni v pripade toho praskleho sroubu i hybe mirne motor/prevodovka a ze se to mirne nazvedne z toho nosniku a huceni se zmirni...? Taky je pravda, ze to huceni nejvice vnimam na leve strane, coz by potvrzovalo Tvuj odhad... jestli to sedi na nosniku vlevo, tak je to nejkratsi cesta k ridici...
Přílohy: silent .jpg ( 130445b ) - |
|
15.08.2023 17:10 -
Re: poloosa
|
3366370
|
|
jruze
|
|
|
tomcatt napsal(a): diky za tip, vule je fakt mala, je to spise o pocitu, ze kdyz chytnu za poloosu za prevodovkou a zatlacim k naboji tak kdyz ji pustim tak citim a slysim neparne klapnuti v diferencialu/dire jak ji pruzina v kloubu vrati zpet..jinak bych si toho nevsimnul.
Sundaval jsem kvuli rozvodum prave zaveseni, pri te prilezitosti jsem take menil prave "tahlo zachytu reakce" , guma uvnitr byla utrzena. Ulozeni prevodovky, tzn. odstrojit krabici s elektronikou? .....jen pro jistotu, myslis sroub oznaceny v priloze ? Sroub praska sam o sobe nebo se vytrhne z toho silentu ? Je pravda, ze vsechny tyhle veci jsou jeste puvodni z fabriky. Stale me mate, ze to huceni ovlivnuje smer zataceni..laicky dotaz...je mozne, ze se pri zataceni v pripade toho praskleho sroubu i hybe mirne motor/prevodovka a ze se to mirne nazvedne z toho nosniku a huceni se zmirni...? Taky je pravda, ze to huceni nejvice vnimam na leve strane, coz by potvrzovalo Tvuj odhad... jestli to sedi na nosniku vlevo, tak je to nejkratsi cesta k ridici...
Ano tento roub praská a na nosník dali gumu( aby to nesedlo na kov ale hluk to přenese stejně) opravit to asi nepůjde a koupit u asi také ne 🤔
Ano tento roub praská a na nosník dali gumu( aby to nesedlo na kov ale hluk to přenese stejně) opravit to asi nepůjde a koupit u asi také ne 🤔
|
|
16.08.2023 17:14 -
Re: poloosa
|
3366496
|
|
tomcatt
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 12 |
|
|
jruze napsal(a): Ano tento roub praská a na nosník dali gumu( aby to nesedlo na kov ale hluk to přenese stejně) opravit to asi nepůjde a koupit u asi také ne 🤔
Dik za reakci. Tak jsem zkontroloval silentblok u prevodovky. Nejdrive endoskopem, jestli pri zatizeni nesedi na tom ramu..viz prvni dve fotky, levy a pravy bok drzaku. Vypada to, ze je tesne nad tou gumou. Potom, pro jistotu jsem ho i vymontoval. Sroub praskly neni,to by asi sel jednoduse vytahnout z toho silentu a pri pokusu s drzakem v ruce trochu pacit, tak klade velky odpor a chybe se temer neznatelne. Nicmene polovina toho vlisovaneho oceloveho krouzku v drzaku ma na sobe otisk gumy a v gume na ramu je stejny otisk, neni vubec hluboky. Vubec netusim jestli se ten drzak normalne vubec nesmi dotykat te gumy a pripadne jake ma byt mezi nimi spravna mezera. Anebo je ten otisk od toho, ze obcas se motor otrese a drzak vychyli a na chvili se to otre o tu gumu. Nebo je to znamka toho, ze ten silent je v haji a ten sroub s drzakem postupne "spousti" dolu k ramu. Nikde jsem o tom nenasel zadne info ani popis ci nejakou zkusenost s timhle silentem.
Navic jsem zjistil, ze kdyz to huci a trochu pribrzdim tak se huceni znatelne zmensi, stejne jako pri zataceni doleva. Rovnez se v rychlosti nad 70-80km pri pribrzdeni se volant natoci trosicku doprava..asi necely 1cm , jako by leva strana brzidla mene? Pritom pri brzdeni zadne vibrace, brzdi to hladce. Kotouce jsou pred nedavnem meneny a nebyl s nimi zadny problem 15kkm, trmeny chodi hladce....jsem z toho skutecne jelen jeste me napadlo..co pravy silent ?? Mohl by delat to huceni...nosnik motoru se na nem nema kam propadnout, je pod min stale mezera, ale kdyz tam sahnu prstem, tak je tam nejaky tekuty sajrajt, asi je vytekly....
Dik za reakci. Tak jsem zkontroloval silentblok u prevodovky. Nejdrive endoskopem, jestli pri zatizeni nesedi na tom ramu..viz prvni dve fotky, levy a pravy bok drzaku. Vypada to, ze je tesne nad tou gumou. Potom, pro jistotu jsem ho i vymontoval. Sroub praskly neni,to by asi sel jednoduse vytahnout z toho silentu a pri pokusu s drzakem v ruce trochu pacit, tak klade velky odpor a chybe se temer neznatelne. Nicmene polovina toho vlisovaneho oceloveho krouzku v drzaku ma na sobe otisk gumy a v gume na ramu je stejny otisk, neni vubec hluboky. Vubec netusim jestli se ten drzak normalne vubec nesmi dotykat te gumy a pripadne jake ma byt mezi nimi spravna mezera. Anebo je ten otisk od toho, ze obcas se motor otrese a drzak vychyli a na chvili se to otre o tu gumu. Nebo je to znamka toho, ze ten silent je v haji a ten sroub s drzakem postupne "spousti" dolu k ramu. Nikde jsem o tom nenasel zadne info ani popis ci nejakou zkusenost s timhle silentem.
Navic jsem zjistil, ze kdyz to huci a trochu pribrzdim tak se huceni znatelne zmensi, stejne jako pri zataceni doleva. Rovnez se v rychlosti nad 70-80km pri pribrzdeni se volant natoci trosicku doprava..asi necely 1cm , jako by leva strana brzidla mene? Pritom pri brzdeni zadne vibrace, brzdi to hladce. Kotouce jsou pred nedavnem meneny a nebyl s nimi zadny problem 15kkm, trmeny chodi hladce....jsem z toho skutecne jelen :-d jeste me napadlo..co pravy silent ?? Mohl by delat to huceni...nosnik motoru se na nem nema kam propadnout, je pod min stale mezera, ale kdyz tam sahnu prstem, tak je tam nejaky tekuty sajrajt, asi je vytekly....
Přílohy: pic4.jpg ( 126482b ) - pic3.jpg ( 139289b ) - pic1.jpg ( 2047614b ) - pic2.jpg ( 2485400b ) - |
|
17.08.2023 18:57 -
Re: poloosa
|
3366559
|
|
Hanz 397
|
|
|
tomcatt napsal(a): Dik za reakci. Tak jsem zkontroloval silentblok u prevodovky. Nejdrive endoskopem, jestli pri zatizeni nesedi na tom ramu..viz prvni dve fotky, levy a pravy bok drzaku. Vypada to, ze je tesne nad tou gumou. Potom, pro jistotu jsem ho i vymontoval. Sroub praskly neni,to by asi sel jednoduse vytahnout z toho silentu a pri pokusu s drzakem v ruce trochu pacit, tak klade velky odpor a chybe se temer neznatelne. Nicmene polovina toho vlisovaneho oceloveho krouzku v drzaku ma na sobe otisk gumy a v gume na ramu je stejny otisk, neni vubec hluboky. Vubec netusim jestli se ten drzak normalne vubec nesmi dotykat te gumy a pripadne jake ma byt mezi nimi spravna mezera. Anebo je ten otisk od toho, ze obcas se motor otrese a drzak vychyli a na chvili se to otre o tu gumu. Nebo je to znamka toho, ze ten silent je v haji a ten sroub s drzakem postupne "spousti" dolu k ramu. Nikde jsem o tom nenasel zadne info ani popis ci nejakou zkusenost s timhle silentem.
Navic jsem zjistil, ze kdyz to huci a trochu pribrzdim tak se huceni znatelne zmensi, stejne jako pri zataceni doleva. Rovnez se v rychlosti nad 70-80km pri pribrzdeni se volant natoci trosicku doprava..asi necely 1cm , jako by leva strana brzidla mene? Pritom pri brzdeni zadne vibrace, brzdi to hladce. Kotouce jsou pred nedavnem meneny a nebyl s nimi zadny problem 15kkm, trmeny chodi hladce....jsem z toho skutecne jelen jeste me napadlo..co pravy silent ?? Mohl by delat to huceni...nosnik motoru se na nem nema kam propadnout, je pod min stale mezera, ale kdyz tam sahnu prstem, tak je tam nejaky tekuty sajrajt, asi je vytekly....
Hele a nezkouel jsi tam třeba dát jinou gumu (kolo)? Třeba zimák.
Hele a nezkouel jsi tam třeba dát jinou gumu (kolo)? Třeba zimák.
|
|
24.08.2023 19:57 -
Re: poloosa
|
3366845
|
|
tomcatt
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 12 |
|
|
takze vse je jinak a bylo to nakonec prave lozisko navzdory lidove pranostice, ze lozisko prestane hucet po odlehceni. Tohle prestavalo hucet po zatizeni. Nebylo slysel pri behu na "spalku" ..naboj nemel zadnou vuli a lozisko nebylo pri protaceni hlucne a v kabine byl slyset hluk hlavne vlevo Pri rozebrani melo vybehanou vnitrni drahu, ktera nebyla navic kruznice,ale elipsa. Takze jedine co plati, je pranostika, ze nejcasteji odchazi prave lozisko a to i presto, ze vetsinu kilometru auto najezdilo vlevo ...kazdopadne urceni vadneho loziska zustava stale ducharina...zjevne pripady vyjimaje.
takze vse je jinak a bylo to nakonec prave lozisko navzdory lidove pranostice, ze lozisko prestane hucet po odlehceni. Tohle prestavalo hucet po zatizeni. Nebylo slysel pri behu na "spalku" ..naboj nemel zadnou vuli a lozisko nebylo pri protaceni hlucne a v kabine byl slyset hluk hlavne vlevo :-)Pri rozebrani melo vybehanou vnitrni drahu, ktera nebyla navic kruznice,ale elipsa:-d. Takze jedine co plati, je pranostika, ze nejcasteji odchazi prave lozisko a to i presto, ze vetsinu kilometru auto najezdilo vlevo ...kazdopadne urceni vadneho loziska zustava stale ducharina...zjevne pripady vyjimaje.
|
|
06.10.2024 19:51 -
Re: poloosa
|
3385372
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
Zdravím, je rozdíl mezi pravou poloosou u hydropneumatiky a metalického odpruení? Mám originál poloosu GKN je tato poloosa demontovatelná od kola? od převodovky mi nejde sundat mám tam prasklou manetu ale nejde mě to sundat není tam nějaké zajitění od převodovky? Děkuji
Zdravím, je rozdíl mezi pravou poloosou u hydropneumatiky a metalického odpruení? Mám originál poloosu GKN je tato poloosa demontovatelná od kola? od převodovky mi nejde sundat mám tam prasklou manetu ale nejde mě to sundat není tam nějaké zajitění od převodovky? Děkuji
|
|
| |
|
|