| | |
03.03.2016 20:27 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925151
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Matijaz, To ví pulitřik rumu a jsem vzpurnej
Matijaz, To ví pulitřik rumu a jsem vzpurnej :-))))
|
|
03.03.2016 20:30 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925152
|
|
jumep
|
|
|
neviem co sa tu riesi furt,
vsetko je v podstate o teplotach, ostatne je vzorka
celorocne maju trocha inak robenu zmes ako letne a zimne a mali by fungovat aj pri nizsej teplote ako letne, zasa pri vyssej teplote sa viac opotrebovavaju, rovnako pri vacsich mrazoch a snehu nefunguju
doporucit sa daju v miestach kde je sneh ojedinele a vacsi mraz tiez tak ma tyzden v roku
neviem co sa tu riesi furt,
vsetko je v podstate o teplotach, ostatne je vzorka
celorocne maju trocha inak robenu zmes ako letne a zimne a mali by fungovat aj pri nizsej teplote ako letne, zasa pri vyssej teplote sa viac opotrebovavaju, rovnako pri vacsich mrazoch a snehu nefunguju
doporucit sa daju v miestach kde je sneh ojedinele a vacsi mraz tiez tak ma tyzden v roku
|
|
03.03.2016 20:51 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925167
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
TomasT napsal(a): Na druhou stranu můe mít sebelepí gumy, jet sebeopatrněji a stejně můe skončit takhle .link.
Take bezpečí se vzdává u tím, e sedne s rodinou do auta a vyjede na silnici.
Ano souhlasím, jen je jedno jestli jede nebo jde. Stačí vyjít před dům a spadne strom, vyjede oralej a je hotovo. Nic není bezpečné a nikde není bezpečno. Jen si myslím, proč to více ohroovat nesmyslně a zbytečně, kdy to není nutné.
Ano souhlasím, jen je jedno jestli jede nebo jde. Stačí vyjít před dům a spadne strom, vyjede oralej a je hotovo. Nic není bezpečné a nikde není bezpečno. Jen si myslím, proč to více ohroovat nesmyslně a zbytečně, kdy to není nutné.
|
|
03.03.2016 21:10 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925203
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Do nedávna ádný nařízení ohledně zimních gum neexistovalo. A jak to vypadalo? "Praáci" v Krkonoích v lednu na letních blokovali a ohroovali provoz.
Tak se nejmoudřejí rozhodli, e se o vechny postarají a nařídili na zimu zimáky. Logický krok. Logický proto, e jak píe jumep, vechno je o teplotách a ne o sněhu. A mi nikdo neříká, e v Praze nikdy není -15°C, nebo e i v -15°C jsou na čistý silnici jeho letní gumy stejně bezpečný, jako zimáky.
Jenome "Praákům" se to nelíbilo (a nejen jim), e by museli pro bezpečnost VECH účastníků provozu investovat do dalí sady gum, tak jim nejmoudřejí ustoupili a udělali vyjímky. A jetě se k tomu přidali výrobci a vychrlili na trh CELOROČNÍ kočkopsy. Tak jako vechno co je univerzální, jsou i tyhle gumy kompromisem mezi letní a zimní gumou. Take jsou trochu dobrý jako zimní a trochu dobrý jako letní. Jene ten kompromis je i kompromisem v bezpečnosti. V zimě se na nich zabije trochu míň ne na letních a v létě zase trochu míň ne na zimákách. A to se vyplatí.
Do nedávna ádný nařízení ohledně zimních gum neexistovalo. A jak to vypadalo? "Praáci" v Krkonoích v lednu na letních blokovali a ohroovali provoz.
Tak se nejmoudřejí rozhodli, e se o vechny postarají a nařídili na zimu zimáky. Logický krok. Logický proto, e jak píe jumep, vechno je o teplotách a ne o sněhu. A mi nikdo neříká, e v Praze nikdy není -15°C, nebo e i v -15°C jsou na čistý silnici jeho letní gumy stejně bezpečný, jako zimáky.
Jenome "Praákům" se to nelíbilo (a nejen jim), e by museli pro bezpečnost VECH účastníků provozu investovat do dalí sady gum, tak jim nejmoudřejí ustoupili a udělali vyjímky. A jetě se k tomu přidali výrobci a vychrlili na trh CELOROČNÍ kočkopsy. Tak jako vechno co je univerzální, jsou i tyhle gumy kompromisem mezi letní a zimní gumou. Take jsou trochu dobrý jako zimní a trochu dobrý jako letní. Jene ten kompromis je i kompromisem v bezpečnosti. V zimě se na nich zabije trochu míň ne na letních a v létě zase trochu míň ne na zimákách. A to se vyplatí. :palec
|
|
03.03.2016 21:13 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925204
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Hlavně nechápu, jak jsou celoroční pro etřílky? Ty letní+zimní přece pouíváte kadé jenom půl roku, take dvě sady zase vydrí 2x tak dlouho. Jediný výdaj navíc je za druhé disky. 5-10tisíc na 15 let ivotnosti auta.
Jinak tady na jiní Moravě mi zimáky připadají zbytečné, letos tady byl sníh 1 den - nekecám. Mrzlo sice víc dní, ale čistě za mrazu (do -5) ten rozdíl mezi zimníma a letníma není velký. Větí mráz tady byl moná 5 dní... Ale jak říkám, vzhledem k tomu e zimní nestojí nic navíc, nemám s přehazováním na zimní/letní problém.
Hlavně nechápu, jak jsou celoroční pro etřílky? Ty letní+zimní přece pouíváte kadé jenom půl roku, take dvě sady zase vydrí 2x tak dlouho. Jediný výdaj navíc je za druhé disky. 5-10tisíc na 15 let ivotnosti auta.
Jinak tady na jiní Moravě mi zimáky připadají zbytečné, letos tady byl sníh 1 den - nekecám. Mrzlo sice víc dní, ale čistě za mrazu (do -5) ten rozdíl mezi zimníma a letníma není velký. Větí mráz tady byl moná 5 dní... Ale jak říkám, vzhledem k tomu e zimní nestojí nic navíc, nemám s přehazováním na zimní/letní problém.
|
|
03.03.2016 21:16 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925206
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Tak někdo najede za ivotnost pneumatik (4-5let) 30k km, řekněme polovinu na zimních a polovinu na letních. Take kadou z těch sad sjede sotva do čtvrtiny a měl by ji vyhodit a koupit nový. Take zase dvě sady, nebo zase jen jednu na celý rok. Taxíkář asi tohle neřeí.
Tak někdo najede za ivotnost pneumatik (4-5let) 30k km, řekněme polovinu na zimních a polovinu na letních. Take kadou z těch sad sjede sotva do čtvrtiny a měl by ji vyhodit a koupit nový. Take zase dvě sady, nebo zase jen jednu na celý rok. Taxíkář asi tohle neřeí.
|
|
03.03.2016 21:23 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925207
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
U letních se ivotnost neřeí, ne? Zimní ztvrdnou, ale tak aspoň budou mít zimní vzorek, pořád budou lepí ne letní/celoroční. Případně se dají ty zimní dojídět na jaře a na podzim, uetří se letní a zimní se rychleji obmění...
Ty celoroční taky nejsou napořád, jak budou mít pod 4mm, u je nejde pouívat jako zimní. Take buď je se 4mm vyhodit, nebo koupit druhou sadu celoročních a ty dávat na zimu. Co u je úplný nesmysl.
U letních se ivotnost neřeí, ne? Zimní ztvrdnou, ale tak aspoň budou mít zimní vzorek, pořád budou lepí ne letní/celoroční. Případně se dají ty zimní dojídět na jaře a na podzim, uetří se letní a zimní se rychleji obmění...
Ty celoroční taky nejsou napořád, jak budou mít pod 4mm, u je nejde pouívat jako zimní. Take buď je se 4mm vyhodit, nebo koupit druhou sadu celoročních a ty dávat na zimu. Co u je úplný nesmysl.
|
|
03.03.2016 21:26 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925208
|
|
jumep
|
|
|
letna ma rovnaku zivotnost ako zimna .... rovnako stvrdne a ostane "plastova"
skus si obut 10r letnu gumu, nebude sa drat, akurat ani drzat na ceste
letna ma rovnaku zivotnost ako zimna .... rovnako stvrdne a ostane "plastova"
skus si obut 10r letnu gumu, nebude sa drat, akurat ani drzat na ceste
|
|
03.03.2016 21:40 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925211
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
No, je kadýho věc, co si na auto obuje. Stejně si kadý z nás povede tu svou a obhájíme si pro sebe to svoje.
Jen mě mrzí, e při stále hustím provozu, stále výkonnějích, rychlejích, větích a těích autech, dopustí zákonodárci oslabení bezpečnosti. Pomalu se nedá koupit auto bez 119 bezpečnostních asistentů, ale gumy si nazuje kadý podle svýho neomylnýho názoru.
U se to tu psalo mnohokrát a já to teda jenom zopakuju. Pneumatika je to jediný, co nás v autech drí na silnici a na ivu.
No, je kadýho věc, co si na auto obuje. Stejně si kadý z nás povede tu svou a obhájíme si pro sebe to svoje.
Jen mě mrzí, e při stále hustím provozu, stále výkonnějích, rychlejích, větích a těích autech, dopustí zákonodárci oslabení bezpečnosti. Pomalu se nedá koupit auto bez 119 bezpečnostních asistentů, ale gumy si nazuje kadý podle svýho neomylnýho názoru.
U se to tu psalo mnohokrát a já to teda jenom zopakuju. Pneumatika je to jediný, co nás v autech drí na silnici a na ivu.
|
|
03.03.2016 21:50 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925213
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
optimální ivotnost letních i zimních pneu je zhruba 4 roky, je doporučeno čtvrtou sezonu ji dávat nové. Bohuel je pravdou, e pro někoho jsou podle vzorku skoro polonové, mají málo najeto, ale s ohledem na chemické změny pneu je to na kadém, jestli je bude pouívat deset let. Nic tomu nebrání, kromě cest do zahraničí. Na motorkách třeba v rakousku více ne rok staré zabavují motocykl do doby výměny pneu. Pokud tam letos budu mít pneumatiky z roku 2014 mám problém a nikdo se s nikým nebaví jestli ano nebo ne, prostě to tak je a oni nevadyjí moto do doby výměny pneu. U nás toto není, ale je na kadém jak letní gumy pouijí. Ono tyto diskuse jsou fajn na teoretické úrovni. Jakmile se budeme bavit prakticky po tom, co se cokoliv stane, poté to bude o něčem jiném i z pohledu skeptika. Ale chci chápat názory kohokoliv na cokoliv, kadý můe mít kus své pravdy, i kdy prostě fyzikální a chemické zákony jsou neúprosné. Také je velmi dobré sledovat řidiče, kteří mají problém u nás se smířit s věcmi z vyhláky, jakmile jedou do zahraničí, je to bez řečí a bez odmítání čehokoliv, třeba hloubka vzorku je jinde zcela jiná ne u nás, ale tady se diskutuje, ale do zahraničí vědí, e se policajt nebaví, zabaví auto a neřeí nějaké domluvy. Take kadý raději přijme zmenu pneu aby neměl problém, tak proč to stejně tak neřeí nai řidiči i zde u nás doma?? V čem to je??
Já osobně jak jsem psal, čtvrtou sezonu na letních i zimních kupuji nové pneu. Nepřemýlím na vzorku, prostě to beru tak, e je guma svou ivotností pryč. Někdy si to občas někdo vezme, někdy je vyhodím. dnes u tolik nenajezdím jako v mnoha letech předtím, take to nelze řeit vzorkem, ale věkem gumy. Dneska se to řeí otázkou cca 4-5 tisíc korun za čtyři roky sada, to je obě sady 8 tisíc kadý pátý rok, co je zhruba 1600-2000 ročně. (150,- za měsíc).
optimální ivotnost letních i zimních pneu je zhruba 4 roky, je doporučeno čtvrtou sezonu ji dávat nové. Bohuel je pravdou, e pro někoho jsou podle vzorku skoro polonové, mají málo najeto, ale s ohledem na chemické změny pneu je to na kadém, jestli je bude pouívat deset let. Nic tomu nebrání, kromě cest do zahraničí. Na motorkách třeba v rakousku více ne rok staré zabavují motocykl do doby výměny pneu. Pokud tam letos budu mít pneumatiky z roku 2014 mám problém a nikdo se s nikým nebaví jestli ano nebo ne, prostě to tak je a oni nevadyjí moto do doby výměny pneu. U nás toto není, ale je na kadém jak letní gumy pouijí. Ono tyto diskuse jsou fajn na teoretické úrovni. Jakmile se budeme bavit prakticky po tom, co se cokoliv stane, poté to bude o něčem jiném i z pohledu skeptika. Ale chci chápat názory kohokoliv na cokoliv, kadý můe mít kus své pravdy, i kdy prostě fyzikální a chemické zákony jsou neúprosné. Také je velmi dobré sledovat řidiče, kteří mají problém u nás se smířit s věcmi z vyhláky, jakmile jedou do zahraničí, je to bez řečí a bez odmítání čehokoliv, třeba hloubka vzorku je jinde zcela jiná ne u nás, ale tady se diskutuje, ale do zahraničí vědí, e se policajt nebaví, zabaví auto a neřeí nějaké domluvy. Take kadý raději přijme zmenu pneu aby neměl problém, tak proč to stejně tak neřeí nai řidiči i zde u nás doma?? V čem to je??
Já osobně jak jsem psal, čtvrtou sezonu na letních i zimních kupuji nové pneu. Nepřemýlím na vzorku, prostě to beru tak, e je guma svou ivotností pryč. Někdy si to občas někdo vezme, někdy je vyhodím. dnes u tolik nenajezdím jako v mnoha letech předtím, take to nelze řeit vzorkem, ale věkem gumy. Dneska se to řeí otázkou cca 4-5 tisíc korun za čtyři roky sada, to je obě sady 8 tisíc kadý pátý rok, co je zhruba 1600-2000 ročně. (150,- za měsíc).
|
|
03.03.2016 21:57 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925218
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Lidi nelitujou vrazit do rádia, repro, světýlek a blikátek, nebo třeba koncovek výfuků nemalý peníze. Ale gumy jsou pro ně drahý.
Je to jen česká povaha, nebo jsou tak chytrý lidi po celým světě?
Lidi nelitujou vrazit do rádia, repro, světýlek a blikátek, nebo třeba koncovek výfuků nemalý peníze. Ale gumy jsou pro ně drahý.
Je to jen česká povaha, nebo jsou tak chytrý lidi po celým světě?
|
|
03.03.2016 22:06 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925219
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Ano, věčný kibic, čech. V tomto závidím západní kultuře v tom, e pravidla jsou pro ně daná a neřeí proč, nač, nemusím, prostě je to výchovou v tomto směru. Prostě je to dané tak o tom nediskutují a dodrují to.
Na druhou malou omluvu naich řidičů, tedy ne omluvu ale jen vysvětlení, pokud by ten zákon byl jednoznačný, asi by se dodroval jinak ne kočkopes, to je také české unikum skoro ve vech zákonech.
Ale plně souhlasím s rozumným odůvodněním toho, e guma je to, co rozhoduje o ivotě a smrti jednoznačně. Stačí přemýlet. Kdy praskne řízení, gumy se snaí to udret, kdy prasknou brzdy, gumy se řídí se snahou přeít, kdy prasknou okna, skoro se nic neděje, ale kdy bouchnou gumy, čím se to má zachránit?? Nic u mezi tím není.
Ano, věčný kibic, čech. V tomto závidím západní kultuře v tom, e pravidla jsou pro ně daná a neřeí proč, nač, nemusím, prostě je to výchovou v tomto směru. Prostě je to dané tak o tom nediskutují a dodrují to.
Na druhou malou omluvu naich řidičů, tedy ne omluvu ale jen vysvětlení, pokud by ten zákon byl jednoznačný, asi by se dodroval jinak ne kočkopes, to je také české unikum skoro ve vech zákonech.
Ale plně souhlasím s rozumným odůvodněním toho, e guma je to, co rozhoduje o ivotě a smrti jednoznačně. Stačí přemýlet. Kdy praskne řízení, gumy se snaí to udret, kdy prasknou brzdy, gumy se řídí se snahou přeít, kdy prasknou okna, skoro se nic neděje, ale kdy bouchnou gumy, čím se to má zachránit?? Nic u mezi tím není.
|
|
03.03.2016 22:18 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925220
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Tak na druhou stranu víc ne na gumě na kole záleí na gumě v mozku... U nás teď padá dé se sněhem, teplota 0-1°, viditelnost tak 50m. Jet 70 mi připadalo a a a stejně se nalo pár exotů, co jeli přes 90. Kolem cesty stromy, zatáčky, místy les, ale neviděli ádné nebezpečí
Tak na druhou stranu víc ne na gumě na kole záleí na gumě v mozku... U nás teď padá dé se sněhem, teplota 0-1°, viditelnost tak 50m. Jet 70 mi připadalo a a a stejně se nalo pár exotů, co jeli přes 90. Kolem cesty stromy, zatáčky, místy les, ale neviděli ádné nebezpečí
|
|
04.03.2016 10:52 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925272
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Mikra napsal(a): Demagogie.
Jestlie nařídím pouívání zimních gum, tak to dělám proto, abych zlepil bezpečnost. A kdy pak povolím jen polozimní gumy, tak vlastně vyaduju jen polobezpečnost. Tipický příklad naich zákonů.
Jestli je projevem ovčáctví to, e nerad dělám věci jen na polovic a autu dávám raději kvalitní díly, náplně a spotřebák, tak jo, jsem ovce. Narozdíl od těch, kteří ovcema nejsou a proto si na auto nazujou čtvero ročních období a vynesou je a do nebes. A na víc je jetě doporučujou ostatním, jako jedinou správnou neovčí volbu. Kdo by si od takový neovce nedal poradit? Obzvlá kdy je to odborník, který má na svý C5II 9 airbagů.
Ví jakej je mezi náma rozdíl? Já sem píu vlastní zkuenost, kdyto ty tady celý léta papoukuje co si tady nebo jinde vyčet, co se neshoduje s tvým názorem je demagogie e? Evidentně si se v tý naráce na odborníka poznal e jo? .link. Kdy bys sis o těch gumách něco tedy přečet tak zjistí e, jsou to v podstatě zimní gumy s označením M+S akorát s tím rozdílem e v létě "netečou" Nikomu je nedoporučuju, a si kadej obuje co sám uzná za vhodný, hlavně podle způsobu pouívání auta, já sem způsob pouívání auta popsal výe a 2 sady gum bych po 4 letech vyhazoval neojetý. I kdy sem píu málo, často to tady čtu a tak vím e debata s tebou by byla na dlouho a neplodná, proto končím s touhle diskuzí
Ví jakej je mezi náma rozdíl? Já sem píu vlastní zkuenost, kdyto ty tady celý léta papoukuje co si tady nebo jinde vyčet, co se neshoduje s tvým názorem je demagogie e? Evidentně si se v tý naráce na odborníka poznal e jo? :-)))) http://www.c5club.cz/diskuze/informacni-zpravy-palubniho-pocitace/387237-depollution-system-faulty/3/#.VtlXi-ZodOY Kdy bys sis o těch gumách něco tedy přečet tak zjistí e, jsou to v podstatě zimní gumy s označením M+S akorát s tím rozdílem e v létě "netečou" Nikomu je nedoporučuju, a si kadej obuje co sám uzná za vhodný, hlavně podle způsobu pouívání auta, já sem způsob pouívání auta popsal výe a 2 sady gum bych po 4 letech vyhazoval neojetý. I kdy sem píu málo, často to tady čtu a tak vím e debata s tebou by byla na dlouho a neplodná, proto končím s touhle diskuzí
|
|
04.03.2016 15:45 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925321
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
To jsem rád.
To jsem rád. :-d
|
|
05.03.2016 16:07 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925548
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
c5vyskov napsal(a): Tak na druhou stranu víc ne na gumě na kole záleí na gumě v mozku... U nás teď padá dé se sněhem, teplota 0-1°, viditelnost tak 50m. Jet 70 mi připadalo a a a stejně se nalo pár exotů, co jeli přes 90. Kolem cesty stromy, zatáčky, místy les, ale neviděli ádné nebezpečí
Protoe oni měli obuté maximálně rok staré pneu s dokonalým vzorkem..
Beru, e 5 let stará zimní pneumatika bude mít horí vlastnosti ne stejná nová pneu. Ale bezpečně se na ní dá jezdit klidně 10 let a pokud nemá výrobní vadu nebo nějaký pokození/zpuchření, tak fakt nebouchne. Osobně znám dva takový, co si mysleli, e auto s kdejakejma eleserepetičkama a nový zimáky je udrí za kadou cenu na silnici - neudrely a teď maj starý krámy se starejma pneu, protoe pořád splácej to první..
Je to straně individuální - např. kdy někdo najede za jednu zimu 3000km po městě, tak prostě neni nutný, aby kupoval kadý 4 roky nový pneu a nebezpečný pro provoz fakt nebude.
Dost mě drtí, kdy chce někdo něco srovnávat se západem.. Dejte Němčourovi plat jakej by měl u nás a uvidíme, jestli bude chtít tak poctivě cvakat vechno to, co má..
Protoe oni měli obuté maximálně rok staré pneu s dokonalým vzorkem.. :palec :-))))
Beru, e 5 let stará zimní pneumatika bude mít horí vlastnosti ne stejná nová pneu. Ale bezpečně se na ní dá jezdit klidně 10 let a pokud nemá výrobní vadu nebo nějaký pokození/zpuchření, tak fakt nebouchne. Osobně znám dva takový, co si mysleli, e auto s kdejakejma eleserepetičkama a nový zimáky je udrí za kadou cenu na silnici - neudrely a teď maj starý krámy se starejma pneu, protoe pořád splácej to první.. ;)
Je to straně individuální - např. kdy někdo najede za jednu zimu 3000km po městě, tak prostě neni nutný, aby kupoval kadý 4 roky nový pneu a nebezpečný pro provoz fakt nebude.
Dost mě drtí, kdy chce někdo něco srovnávat se západem.. Dejte Němčourovi plat jakej by měl u nás a uvidíme, jestli bude chtít tak poctivě cvakat vechno to, co má..
|
|
05.03.2016 16:53 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925552
|
|
jruze
|
|
|
DeFuckTo napsal(a): Protoe oni měli obuté maximálně rok staré pneu s dokonalým vzorkem..
Beru, e 5 let stará zimní pneumatika bude mít horí vlastnosti ne stejná nová pneu. Ale bezpečně se na ní dá jezdit klidně 10 let a pokud nemá výrobní vadu nebo nějaký pokození/zpuchření, tak fakt nebouchne. Osobně znám dva takový, co si mysleli, e auto s kdejakejma eleserepetičkama a nový zimáky je udrí za kadou cenu na silnici - neudrely a teď maj starý krámy se starejma pneu, protoe pořád splácej to první..
Je to straně individuální - např. kdy někdo najede za jednu zimu 3000km po městě, tak prostě neni nutný, aby kupoval kadý 4 roky nový pneu a nebezpečný pro provoz fakt nebude.
Dost mě drtí, kdy chce někdo něco srovnávat se západem.. Dejte Němčourovi plat jakej by měl u nás a uvidíme, jestli bude chtít tak poctivě cvakat vechno to, co má..
Řekl bych e ano - u nich jsou troku dál pokud dojde k havárce tak lezou jak polii tak pojiovna nejen po gumách , ale i jak jsou staré (obzvlá se zraněním) a tam to potom je docela problém.Mám tam příbuzenstvo (docela chudé) a koupí raději levné ale po 4.letech dá nové(jak letní tak zimáky)- Vdy jsem kroutil hlavou e jezdili na ,,rotech" za 1500eček ale gumy na nich nové.
Řekl bych e ano - u nich jsou troku dál pokud dojde k havárce tak lezou jak polii tak pojiovna nejen po gumách , ale i jak jsou staré (obzvlá se zraněním) a tam to potom je docela problém.Mám tam příbuzenstvo (docela chudé) a koupí raději levné ale po 4.letech dá nové(jak letní tak zimáky)- Vdy jsem kroutil hlavou e jezdili na ,,rotech" za 1500eček ale gumy na nich nové.
|
|
05.03.2016 17:46 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2925557
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
DeFuckTo napsal(a): Protoe oni měli obuté maximálně rok staré pneu s dokonalým vzorkem..
Beru, e 5 let stará zimní pneumatika bude mít horí vlastnosti ne stejná nová pneu. Ale bezpečně se na ní dá jezdit klidně 10 let a pokud nemá výrobní vadu nebo nějaký pokození/zpuchření, tak fakt nebouchne. Osobně znám dva takový, co si mysleli, e auto s kdejakejma eleserepetičkama a nový zimáky je udrí za kadou cenu na silnici - neudrely a teď maj starý krámy se starejma pneu, protoe pořád splácej to první..
Je to straně individuální - např. kdy někdo najede za jednu zimu 3000km po městě, tak prostě neni nutný, aby kupoval kadý 4 roky nový pneu a nebezpečný pro provoz fakt nebude.
Dost mě drtí, kdy chce někdo něco srovnávat se západem.. Dejte Němčourovi plat jakej by měl u nás a uvidíme, jestli bude chtít tak poctivě cvakat vechno to, co má..
Připomněl jsi mi asi 15 let starou historku s nebotíkem kolegou. Byli jdme lyovat ve pindlu, celou cestu mluvil o tom jak má fungl nové zimní pneu,e muzeme jet jako v létě. No a samozřejmě, cestou zpět v serpentinach jsme skončili mimo silnici
Dopadlo by to dobře, kdyby on nebyl líný vylézt z auta a uvázat si lano aby nás vytáhli ven.
Poslal mě odbornika a já nenael ten hák. Tak jsem to někam přivázal a kdy nás vytáhli, tak pod autem byl zelený snih. Já debil to přivázal za nosník chladiče...
Ps: kolegovi nakonec bylo osudné horské kolo...
:-)) Připomněl jsi mi asi 15 let starou historku s nebotíkem kolegou. Byli jdme lyovat ve pindlu, celou cestu mluvil o tom jak má fungl nové zimní pneu,e muzeme jet jako v létě. No a samozřejmě, cestou zpět v serpentinach jsme skončili mimo silnici :-d
Dopadlo by to dobře, kdyby on nebyl líný vylézt z auta a uvázat si lano aby nás vytáhli ven.
Poslal mě odbornika a já nenael ten hák. Tak jsem to někam přivázal a kdy nás vytáhli, tak pod autem byl zelený snih. Já debil to přivázal za nosník chladiče... :-(
Ps: kolegovi nakonec bylo osudné horské kolo...:-(
|
|
06.03.2016 22:00 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2926381
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Jedna otazocka.
Mal ste niekto obute RunFlat pneu? Je to podstatne tvrdsie? Neznesitelne?
Ano, z principu ta bocnica musi byt pevnejsia, len nemam ponatia, ako moc sa to prejavi na komforte...
Jedna otazocka.
Mal ste niekto obute RunFlat pneu? Je to podstatne tvrdsie? Neznesitelne?
Ano, z principu ta bocnica musi byt pevnejsia, len nemam ponatia, ako moc sa to prejavi na komforte...
|
|
06.03.2016 23:58 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2926447
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
eisy811 napsal(a): Jedna otazocka.
Mal ste niekto obute RunFlat pneu? Je to podstatne tvrdsie? Neznesitelne?
Ano, z principu ta bocnica musi byt pevnejsia, len nemam ponatia, ako moc sa to prejavi na komforte...
Ono je u těchto pneu trochu více odliností ne u normálních pneu.
Dnes vývoj poskytuje velmi kvalitní pneu v této kategorii, ale stále převládají jiné věci ne je komfort. Jsou tvrdí a těí, ale dá se říci, e v normální běném provozu je ji rozdíl celkem malý.
Ale je zde problém ceny, která je mnohem větí, dále na autě musí mít systém monitorování tlaku pneu abys poznal, e je prasklá a bez tlaku a pak je asi největí problém, e nejde nahradit ničím jiným ne tou stejnou a pak se dostává provoz do kuriozity. Kdy bude mít gumy sjeté na dejme tomu 50% a gumu píchne, musí dát obě gumy nové. Runflat se neopravují, a nesmí být rozdíl ve vzorcích, pak to vychází straně draho kdy přijde defekt.
Kdy jsem prodával nové vozy, dostal jsem i tento dotaz, tyto gumy jsem doporučil pro řidiče, kteří jednak hodně najezdí, ale předevím velké vzdálenosti a mimo centrální města, tedy daleko od ervisů a případně jízdy často v noci. Jde o to, e guma je výborná e s ní prázdnou dojede a tisíc kilometrů, ale cenově se to nevyplatí. Pokud se píchne, mění se guma, ale jinak se sjede přiblině stejně jako normální guma, take je zde pouze a jen výhoda toho dojetí při defektu. To je to jedinné. Take asi hodně zváit zda tyto gumy dávat. U Fordu Smax například sada gum vyla na 27 tisíc včetně měřičů tlaku, ale tam byl ji předinstalovaný systém měření od výrobce v elektronice. Take u normálního auta se musí jetě dodat přijímač pro vysílače v kolech..
Ono je u těchto pneu trochu více odliností ne u normálních pneu.
Dnes vývoj poskytuje velmi kvalitní pneu v této kategorii, ale stále převládají jiné věci ne je komfort. Jsou tvrdí a těí, ale dá se říci, e v normální běném provozu je ji rozdíl celkem malý.
Ale je zde problém ceny, která je mnohem větí, dále na autě musí mít systém monitorování tlaku pneu abys poznal, e je prasklá a bez tlaku a pak je asi největí problém, e nejde nahradit ničím jiným ne tou stejnou a pak se dostává provoz do kuriozity. Kdy bude mít gumy sjeté na dejme tomu 50% a gumu píchne, musí dát obě gumy nové. Runflat se neopravují, a nesmí být rozdíl ve vzorcích, pak to vychází straně draho kdy přijde defekt.
Kdy jsem prodával nové vozy, dostal jsem i tento dotaz, tyto gumy jsem doporučil pro řidiče, kteří jednak hodně najezdí, ale předevím velké vzdálenosti a mimo centrální města, tedy daleko od ervisů a případně jízdy často v noci. Jde o to, e guma je výborná e s ní prázdnou dojede a tisíc kilometrů, ale cenově se to nevyplatí. Pokud se píchne, mění se guma, ale jinak se sjede přiblině stejně jako normální guma, take je zde pouze a jen výhoda toho dojetí při defektu. To je to jedinné. Take asi hodně zváit zda tyto gumy dávat. U Fordu Smax například sada gum vyla na 27 tisíc včetně měřičů tlaku, ale tam byl ji předinstalovaný systém měření od výrobce v elektronice. Take u normálního auta se musí jetě dodat přijímač pro vysílače v kolech..
|
|
| |
|
|