| | |
01.03.2016 07:18 -
Re: Pneu na C5 - pouze zkuenosti
|
2924087
|
|
jruze
|
|
|
FALKENY odskoueny na sněhu a tam kde 50% Micheliny u stály tak tyhle neměly problém a to i v místech kde jsem musel auto zvednout do druhé polohy přez odhrabávaný sníh a i zastavení v něm.(pravda jsou nové)
FALKENY odskoueny na sněhu a tam kde 50% Micheliny u stály tak tyhle neměly problém a to i v místech kde jsem musel auto zvednout do druhé polohy přez odhrabávaný sníh a i zastavení v něm.(pravda jsou nové):palec
|
|
01.03.2016 16:17 -
Re: Pneu na C5 - pouze zkuenosti
|
2924283
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Tak to si uije. Jen jednou jsem dojíděl v létě zimní Micheliny s 50% vzorkem, 5 let starý. A u bych to víckrát neudělal. To bylo utrpení celý léto. Pomalu abych běel před autem a koukal, jestli se neřítím pětikilometrovou rychlostí na nějaký flusanec, aby auto neskončilo v hodinách. To klouzalo, i kdy to stálo v garái. Kdy jsem pak na zimu nasadil nový zimáky, tak drely na sněhu asi tak přiblině o 121,3 % líp, ne ty starý v létě na suchu.
A úspora = nula nula prd. A protoe jsem si před kadou jízdou pro jistotu dal 3x Otčená a 5x Zdrávas, tak nejene jsem dojel o to později, ale jetě jsem si otlačil kolena.
Smrt starým zimákům v létě.
Tak to si uije. Jen jednou jsem dojíděl v létě zimní Micheliny s 50% vzorkem, 5 let starý. A u bych to víckrát neudělal. To bylo utrpení celý léto. Pomalu abych běel před autem a koukal, jestli se neřítím pětikilometrovou rychlostí na nějaký flusanec, aby auto neskončilo v hodinách. To klouzalo, i kdy to stálo v garái. Kdy jsem pak na zimu nasadil nový zimáky, tak drely na sněhu asi tak přiblině o 121,3 % líp, ne ty starý v létě na suchu.
A úspora = nula nula prd. A protoe jsem si před kadou jízdou pro jistotu dal 3x Otčená a 5x Zdrávas, tak nejene jsem dojel o to později, ale jetě jsem si otlačil kolena.
Smrt starým zimákům v létě. :-d
|
|
01.03.2016 20:23 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924339
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Větinou má kadý zkuenosti jiné, já mnoho let a pár aut vdy pouívám letní / zimní gumy, a vechny gumy pouívám čtyři sezony. Ty zimní na konci čtvrté sezony nechám na autě přez léto a pak dávám na zimu nové zimáky. Je zajímavé číst si o gumách některé informace. Letní gumy v zimě ztvrdnou a nedrí ani na suché silnici, to stejné, ale obráceně dělají zimní na letních cestách, tedy jak se zvyuje teplo, měknou a mají mnohem vyí přilnavost, trochu vyí spotřebu a hlučnost, ale kadopádně přilnavost zimních v létě je mnohem jiná ne letní. Velmi rychle ubývá vzorek, jak jsou měkké tak se jakoby gumují a ubývají. Pokud někdo jezdí razantněji, můe mít se zimákama v létě problém, v trvanlivosti a spolehlivosti při přřehřátí, ale pro normální jízdu to vůbec ničemu nevadí, pouze snad ivotnímu prostředí a pěněence. Jen snad mohu souhlasit o nevyzpytatelnosti zimních pneu v létě v případě, e jsou starí ne čtyři roky, kde ji čtvrtým rokem je směs gumy zcela mimo svou trvanlivost a nefungují u ani v zimě ani v létě. Ten čtvrtý rok je skutečně maximum pro normální pouití, a to můe být vzorek třeba skoro nový, na tom nezáleí, je to stejné jako letní v zimě, mohou být nové, fungují jen v čerstvém sněhu, ale jak mrzne, jezdí se po plastových víčkách, take letní gumy nejsou jen o sněhu, ale předevím o teplotě a nějak neuznávám lidi, kteří tvrdí na co bych dával zimáky, kdy není sníh. Ono to o sněhu skutečně není. A nejvíce se uetří, kdy má auto dvě sady. A nebo přez zimu nejezdí samozřejmě.
Větinou má kadý zkuenosti jiné, já mnoho let a pár aut vdy pouívám letní / zimní gumy, a vechny gumy pouívám čtyři sezony. Ty zimní na konci čtvrté sezony nechám na autě přez léto a pak dávám na zimu nové zimáky. Je zajímavé číst si o gumách některé informace. Letní gumy v zimě ztvrdnou a nedrí ani na suché silnici, to stejné, ale obráceně dělají zimní na letních cestách, tedy jak se zvyuje teplo, měknou a mají mnohem vyí přilnavost, trochu vyí spotřebu a hlučnost, ale kadopádně přilnavost zimních v létě je mnohem jiná ne letní. Velmi rychle ubývá vzorek, jak jsou měkké tak se jakoby gumují a ubývají. Pokud někdo jezdí razantněji, můe mít se zimákama v létě problém, v trvanlivosti a spolehlivosti při přřehřátí, ale pro normální jízdu to vůbec ničemu nevadí, pouze snad ivotnímu prostředí a pěněence. Jen snad mohu souhlasit o nevyzpytatelnosti zimních pneu v létě v případě, e jsou starí ne čtyři roky, kde ji čtvrtým rokem je směs gumy zcela mimo svou trvanlivost a nefungují u ani v zimě ani v létě. Ten čtvrtý rok je skutečně maximum pro normální pouití, a to můe být vzorek třeba skoro nový, na tom nezáleí, je to stejné jako letní v zimě, mohou být nové, fungují jen v čerstvém sněhu, ale jak mrzne, jezdí se po plastových víčkách, take letní gumy nejsou jen o sněhu, ale předevím o teplotě a nějak neuznávám lidi, kteří tvrdí na co bych dával zimáky, kdy není sníh. Ono to o sněhu skutečně není. A nejvíce se uetří, kdy má auto dvě sady. A nebo přez zimu nejezdí samozřejmě. :-d
|
|
01.03.2016 22:25 -
Re: Pneu na C5 - pouze zkuenosti
|
2924401
|
|
tomasg
|
Město: Podvysoka, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 77 |
|
|
HELLMUT napsal(a): HANKOOK K115 Ventus Prime 2 Taky jsem je měl ale díky předním ramenům jsem o ně během dvou sezon přiel. Jedna dovolená a přední byli kraje bez vzorku.Dal jsem je dozadu a ramena nechal zpravit.Jedna byla úplně iatá tak jsem koupil jednu novou.Druhá sezóna a druhá dovolená, přední gumy a ramena opět Ko.
Jsem rád e je chválí, mě přili super.Byli tiché a spotřeba la dolů. Jene jezdím pomalu a zatáčky opatrně, tak nedokáu posoudit jak drí. Proto jsem si netroufl je zde doporučovat.
Mě maximálně vyhovovali. Jene jsem koupil ty W 97 XL. Teď mám brouka v hlavě ohledně komfortu jit do V 93 od Nexen N blue HD. Mají dojela sluné recenze jsou asi o 500 levnějí a na tu mojí "doktorskou" jizdu by snad měli stačit. Vzhledem k tomu e jsem behem dvou sezón koupil 5 ks pneu a zbyla mi 1. Tak úspora 2000.- mi přijde zajímavá a očekávám mení drncání...
Tak so spotrebou suhlasim, aj mne isla dole a prekvapujuco. A v zakrutach tiez drzia a aj za mokra, nebanujem kupu. Povodne som chcel Continental,ale kedze ich ma otec, tak sme sa zhodli ze nie,su sice tiche, no su priliz makke a po mensom zodrati zacinaju pekelne hucat . A dalsia vec ma presvedcila bol dealer v oblasti PNEU, ktory ma upozornil az nejdem do koncernu continental a mishelin - ano, ale len v pripade ze by boli z Nemeckeho trhu.
Tak so spotrebou suhlasim, aj mne isla dole a prekvapujuco. A v zakrutach tiez drzia a aj za mokra, nebanujem kupu. Povodne som chcel Continental,ale kedze ich ma otec, tak sme sa zhodli ze nie,su sice tiche, no su priliz makke a po mensom zodrati zacinaju pekelne hucat :-d . A dalsia vec ma presvedcila bol dealer v oblasti PNEU, ktory ma upozornil az nejdem do koncernu continental a mishelin - ano, ale len v pripade ze by boli z Nemeckeho trhu.
|
|
01.03.2016 23:09 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924421
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Mikra napsal(a): Tak to si uije. Jen jednou jsem dojíděl v létě zimní Micheliny s 50% vzorkem, 5 let starý. A u bych to víckrát neudělal. To bylo utrpení celý léto. Pomalu abych běel před autem a koukal, jestli se neřítím pětikilometrovou rychlostí na nějaký flusanec, aby auto neskončilo v hodinách. To klouzalo, i kdy to stálo v garái. Kdy jsem pak na zimu nasadil nový zimáky, tak drely na sněhu asi tak přiblině o 121,3 % líp, ne ty starý v létě na suchu.
A úspora = nula nula prd. A protoe jsem si před kadou jízdou pro jistotu dal 3x Otčená a 5x Zdrávas, tak nejene jsem dojel o to později, ale jetě jsem si otlačil kolena.
Smrt starým zimákům v létě.
neco podobneho jsem mel na predchozi C5 s 15" balonama. Tyhlety 18" kupodivu i za tepla drzi rozumne. Neni to jako dobra letni guma, ale ze by to bylo na zabiti mi prave neprislo vubec.
neco podobneho jsem mel na predchozi C5 s 15" balonama. Tyhlety 18" kupodivu i za tepla drzi rozumne. Neni to jako dobra letni guma, ale ze by to bylo na zabiti mi prave neprislo vubec.
|
|
01.03.2016 23:18 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924431
|
|
jumep
|
|
|
kazdy kto hovori ze na dojazd je to ok ... skuste jednu vec
v ten isty den ked je teplo a svieti slnko na asfalt, mat zimne, pojazdit trocha na nich a potom ist na to presne miesto a skusit brzdnu drahu
potom obut letne a ist tam zabrzdit znova a porovnat si dlzku
kazdy kto hovori ze na dojazd je to ok ... skuste jednu vec
v ten isty den ked je teplo a svieti slnko na asfalt, mat zimne, pojazdit trocha na nich a potom ist na to presne miesto a skusit brzdnu drahu
potom obut letne a ist tam zabrzdit znova a porovnat si dlzku
|
|
02.03.2016 04:51 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924465
|
|
jruze
|
|
|
jumep napsal(a): kazdy kto hovori ze na dojazd je to ok ... skuste jednu vec
v ten isty den ked je teplo a svieti slnko na asfalt, mat zimne, pojazdit trocha na nich a potom ist na to presne miesto a skusit brzdnu drahu
potom obut letne a ist tam zabrzdit znova a porovnat si dlzku
Určitě má pravdu(měká směs se taví a dělá ,,molky" mezi gumou a povrchem) a pamatuje na srazu (teď nevím přesně který- tuím Harachov) s tou jízdou zručnosti s tím couvnutím a rozjezdem bez hrábnutí tak tam jsem měl nejrychlejí čas z tratě - ztrátu jen z toho couvnutí a rozjezdu z té cesty - kdo tam byl moná si pamatuje mou jízdu - auto neustřelilo, na dojezdu na brzdy také OK a to jsem byl na zimákách tak 50% Michelíny - nikdy se mi je nepovedlo dostat do smyku v zatáčkách(to bych je dříva svlékl z ráfků a to e se občas bavím rally jízdou(třeba i Chorvatsko po pobřeí) a ty michelíny se nedali utrhnout.Vydreny tři roky celoročně (+- 30000Km) a zadky mají 40%,předky kraje KO - začali se loupat.Ale plně souhlasím e zimáky na léto nejsou i kdy je to o směsi - třeba závodní gumy mají tak měkou směs e se taví jak ... ale přitom lepí tak e z horké gumy nejde utrhnout rukavice ale neodjede na nich ani celej závod.
Určitě má pravdu(měká směs se taví a dělá ,,molky" mezi gumou a povrchem) a pamatuje na srazu (teď nevím přesně který- tuím Harachov) s tou jízdou zručnosti s tím couvnutím a rozjezdem bez hrábnutí tak tam jsem měl nejrychlejí čas z tratě - ztrátu jen z toho couvnutí a rozjezdu z té cesty - kdo tam byl moná si pamatuje mou jízdu - auto neustřelilo, na dojezdu na brzdy také OK a to jsem byl na zimákách tak 50% Michelíny - nikdy se mi je nepovedlo dostat do smyku v zatáčkách(to bych je dříva svlékl z ráfků a to e se občas bavím rally jízdou(třeba i Chorvatsko po pobřeí) a ty michelíny se nedali utrhnout.Vydreny tři roky celoročně (+- 30000Km) a zadky mají 40%,předky kraje KO - začali se loupat.Ale plně souhlasím e zimáky na léto nejsou i kdy je to o směsi - třeba závodní gumy mají tak měkou směs e se taví jak ... ale přitom lepí tak e z horké gumy nejde utrhnout rukavice ale neodjede na nich ani celej závod.
|
|
02.03.2016 11:42 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924505
|
|
risomas
|
Město: BA, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 72 |
|
|
Jazdim kazdy tyzden sturec tam aj spat bo to mam akurat na ceste (+klak) a tam su tie rozdiely celkom poznat.
V zime som na letnakoch nikdy nemal problem pokial je sucho. Nemal som pocit ze by "stvrdly" rovnako ked idem na hrane. Pneu sa zahreje jazdou. Na moto to pri chladnom pocasi smyka s letnymi dost vyrazne ani nemusi byt zima.
Opacne je to na zimakoch staci ked je tak +8+9 a uz pri jazde na hrane citim ako smykaju jak besne (robili to zatial vsetky zimne co som mal). Prve zakruty su este ako tak ale potom sa prehreju a auto uteka do boku.
Jazdim kazdy tyzden sturec tam aj spat bo to mam akurat na ceste (+klak) a tam su tie rozdiely celkom poznat.
V zime som na letnakoch nikdy nemal problem pokial je sucho. Nemal som pocit ze by "stvrdly" rovnako ked idem na hrane. Pneu sa zahreje jazdou. Na moto to pri chladnom pocasi smyka s letnymi dost vyrazne ani nemusi byt zima.
Opacne je to na zimakoch staci ked je tak +8+9 a uz pri jazde na hrane citim ako smykaju jak besne (robili to zatial vsetky zimne co som mal). Prve zakruty su este ako tak ale potom sa prehreju a auto uteka do boku.
|
|
02.03.2016 16:58 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924668
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Letní guma při zhruba +4-+5 je na hraně své spolehlivosti. Pokud to jde s teplotou dolů, guma tvrdne. Při -10 a více je to ji skoro jako plastové kolečko na betonu, prostě nedrí. Pokud se projede a jakoby ohřeje, tak se ohřeje jen guma, ale nikoliv silnice a pak je jednoduché si to vyzkouet jak to chemicky pracuje, teplá guma na zmrzlé hrubé podloce, guma popraskává a poté se velmi rychle sjídí kdy je teplo. Gumy nevydrí tak dlouho. Je koda nechávat letní na zimu, na silnici drí chvíli dobře, ale jakmile se dostanou do stavu nepřilnavosti, větinou to bývá ve chvíli, kterou nikdo nechceme. No a zimní gumy v létě jsou pravý opak, jakmile se ohřeje, tak se skoro k silnici přilepí. Rychle ubývá vzorek, proto se jen dojedou jedno léto, pak u nemají skoro ani vzorek, ale drí jak přibité. Měkkí směs je mnohem přilnavějí. Ono kdy tomu někdo nevěří, není nic jednoduího ne se podívat třeba na mistrovské kousky výrobců pneumatik pro Formuli 1, kde to je asi na vrcholu. Největí přilnavost jsou gumy jak bláto, měkké, velmi přilnavé, stejně jako zimáky na osobáku v létě, ale kdy klesá teplota nebo začne pret, jsou potom zcela nepouitelné ztrácí svou vlastnost vydret v zimě a na zimu jsou zničené, proto se dojídějí v létě.
Asi závěr je takový e letní guma v zimě je hazard a nebezpečí manipulace na vozovce a naopak zimnéí v létě je znásobení přilnavosti a sedí jako přilepené, jen se díky větí adhezy rychlejí opotřebují, trochus e zvýí spotřeba a jsou hlučnějí. Některé typy pneumatik na zimu mají slabí boky a hrozí zborcení bočnic při prudkém smyku kdy je hodně ohřátá, jednodue lze i gumu svléknout ve smyku právě díky tomu, e má velikou přilnavost, změkne a zeslábnou boky teplem. Moje doporučení zůstává nezměněno, kadé gumy do správného počasí. Zimní v létě dojet jen pro úsprou pěněenky pokud jezdíte do práce pár kilometrů. Na dlouhé trasy nebo dovolenou určitě zimáky v létě nepouívat, jsou nevyzpytatelné, ale na jedění kolem komína bohatě dostačují.
Letní guma při zhruba +4-+5 je na hraně své spolehlivosti. Pokud to jde s teplotou dolů, guma tvrdne. Při -10 a více je to ji skoro jako plastové kolečko na betonu, prostě nedrí. Pokud se projede a jakoby ohřeje, tak se ohřeje jen guma, ale nikoliv silnice a pak je jednoduché si to vyzkouet jak to chemicky pracuje, teplá guma na zmrzlé hrubé podloce, guma popraskává a poté se velmi rychle sjídí kdy je teplo. Gumy nevydrí tak dlouho. Je koda nechávat letní na zimu, na silnici drí chvíli dobře, ale jakmile se dostanou do stavu nepřilnavosti, větinou to bývá ve chvíli, kterou nikdo nechceme. No a zimní gumy v létě jsou pravý opak, jakmile se ohřeje, tak se skoro k silnici přilepí. Rychle ubývá vzorek, proto se jen dojedou jedno léto, pak u nemají skoro ani vzorek, ale drí jak přibité. Měkkí směs je mnohem přilnavějí. Ono kdy tomu někdo nevěří, není nic jednoduího ne se podívat třeba na mistrovské kousky výrobců pneumatik pro Formuli 1, kde to je asi na vrcholu. Největí přilnavost jsou gumy jak bláto, měkké, velmi přilnavé, stejně jako zimáky na osobáku v létě, ale kdy klesá teplota nebo začne pret, jsou potom zcela nepouitelné ztrácí svou vlastnost vydret v zimě a na zimu jsou zničené, proto se dojídějí v létě.
Asi závěr je takový e letní guma v zimě je hazard a nebezpečí manipulace na vozovce a naopak zimnéí v létě je znásobení přilnavosti a sedí jako přilepené, jen se díky větí adhezy rychlejí opotřebují, trochus e zvýí spotřeba a jsou hlučnějí. Některé typy pneumatik na zimu mají slabí boky a hrozí zborcení bočnic při prudkém smyku kdy je hodně ohřátá, jednodue lze i gumu svléknout ve smyku právě díky tomu, e má velikou přilnavost, změkne a zeslábnou boky teplem. Moje doporučení zůstává nezměněno, kadé gumy do správného počasí. Zimní v létě dojet jen pro úsprou pěněenky pokud jezdíte do práce pár kilometrů. Na dlouhé trasy nebo dovolenou určitě zimáky v létě nepouívat, jsou nevyzpytatelné, ale na jedění kolem komína bohatě dostačují.
|
|
02.03.2016 18:26 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924707
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Nesouhlasím. Zimní v teple nelepí k silnici. Prostě klouou. Samotná měkkost směsi nestačí k tomu, abych je mohl povaovat za závodní a přirovnávat to k F1. Tak jednoduchý to není. Do hry vstupuje víc faktorů, je to hotová věda. Například na ZX jsem tolik zimní v létě nepovaoval za katastrofu, ale na C5 mám zkuenost jinou. Jak u jsem psal, nikomu to nedoporučuju, ani kdyby to teoreticky vysvětlovalo deset lidí jako výhodnou volbu pro lepí přilnavost.
Jezdím v zimě i v létě na Michelinách a zatím jsem nikdy nelitoval. Letní drí v létě i na vodě dobře. Zimní se jim v létě nemůou rovnat. Moná e někdo pouívá v létě nějaký laciný shit a tak se mu potom zdá, e ty starý zimáky v létě drej dostatečně, ale kdo jezdí i v létě na dobrých gumách, ten musí poznat zimní gumu v létě hned v první zatáčce. Neteoretizuju, tohle mám z vlastní zkuenosti. Odjezdil jsem takhle jedno celý léto, kolem 8.000 km a hodně z toho bylo po dálnicích a nejen courání kolem komína. Ale i při těch pomalejích přesunech mezi obcema na vlhkým asfaltu jsem cítil klouzání v kadý zatáčce. ádný lepení měkký směsi na asfalt se nekonalo. Spí to připomínalo, e mezi autem a asfaltem je měkký lejno. A kdo u po něm někdy uklouzl, tak ví, jak taková měkká směs umí adhezi skoro dokonale eliminovat. Dokonale to lepí pouze na podráky. A kdo tu čest jetě neměl, můe se přijít sklouznout k nám na zahradu. Je tady těch příleitostí denně nejmíň 20 a pokadý na jiným místě. Ty nae čuby mají obrovský rozptyl.
Nesouhlasím. Zimní v teple nelepí k silnici. Prostě klouou. Samotná měkkost směsi nestačí k tomu, abych je mohl povaovat za závodní a přirovnávat to k F1. Tak jednoduchý to není. Do hry vstupuje víc faktorů, je to hotová věda. Například na ZX jsem tolik zimní v létě nepovaoval za katastrofu, ale na C5 mám zkuenost jinou. Jak u jsem psal, nikomu to nedoporučuju, ani kdyby to teoreticky vysvětlovalo deset lidí jako výhodnou volbu pro lepí přilnavost.
Jezdím v zimě i v létě na Michelinách a zatím jsem nikdy nelitoval. Letní drí v létě i na vodě dobře. Zimní se jim v létě nemůou rovnat. Moná e někdo pouívá v létě nějaký laciný shit a tak se mu potom zdá, e ty starý zimáky v létě drej dostatečně, ale kdo jezdí i v létě na dobrých gumách, ten musí poznat zimní gumu v létě hned v první zatáčce. Neteoretizuju, tohle mám z vlastní zkuenosti. Odjezdil jsem takhle jedno celý léto, kolem 8.000 km a hodně z toho bylo po dálnicích a nejen courání kolem komína. Ale i při těch pomalejích přesunech mezi obcema na vlhkým asfaltu jsem cítil klouzání v kadý zatáčce. ádný lepení měkký směsi na asfalt se nekonalo. Spí to připomínalo, e mezi autem a asfaltem je měkký lejno. A kdo u po něm někdy uklouzl, tak ví, jak taková měkká směs umí adhezi skoro dokonale eliminovat. Dokonale to lepí pouze na podráky. A kdo tu čest jetě neměl, můe se přijít sklouznout k nám na zahradu. Je tady těch příleitostí denně nejmíň 20 a pokadý na jiným místě. Ty nae čuby mají obrovský rozptyl. :-))
|
|
02.03.2016 18:40 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924716
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
Moje zkuenost je zase taková, e dojet zimáky lze uplně v pohodě, ale záleí samozřejmě na stylu jízdy.. Měl jsem pouze zimáky (a dost starý) na třech autech několik let - kvůli nízkýmu nájezdu bych fakt na kadý letňáky nekupoval.. Jedno z nich je megane coupe - ikdy jsem se s ním nijak neomezoval a neetřil ho, tak drel dobře v létě i v zimě. Jo, kdybych s nim chtěl závodit jak mamlas, tak v létě je asi po pár kilometrech zahodim a v zimě se rozsekám, ale pro běnou jízdu pro normálního člověka to neni problém.. Jinak souhlas, letní budou vdy patřit na léto a zimní na zimu, ale určitě se dá bezpečně jezdit se zimníma v létě. S letníma v zimě tu asi jednak nikdo neřeí a jednak o tom asi ani nemusíme mluvit..
Moje zkuenost je zase taková, e dojet zimáky lze uplně v pohodě, ale záleí samozřejmě na stylu jízdy.. Měl jsem pouze zimáky (a dost starý) na třech autech několik let - kvůli nízkýmu nájezdu bych fakt na kadý letňáky nekupoval.. Jedno z nich je megane coupe - ikdy jsem se s ním nijak neomezoval a neetřil ho, tak drel dobře v létě i v zimě. Jo, kdybych s nim chtěl závodit jak mamlas, tak v létě je asi po pár kilometrech zahodim a v zimě se rozsekám, ale pro běnou jízdu pro normálního člověka to neni problém.. Jinak souhlas, letní budou vdy patřit na léto a zimní na zimu, ale určitě se dá bezpečně jezdit se zimníma v létě. S letníma v zimě tu asi jednak nikdo neřeí a jednak o tom asi ani nemusíme mluvit.. ;-)
|
|
02.03.2016 19:16 -
Re: Pneu na C5 - pouze zkuenosti
|
2924748
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Já četl e jsou fajn.Jen prý mají slabé boky,e prý je nejaký pán u 2x porazil. Ale za ty prachy...A e nejsou W? Kalu na to.
Jen pořád nevim jestli nakonec nekoupit 3 ks těch HANKOOK kdy mi 1 leí ve sklepě. Jsou W a spotřeba B ty Nexen mají spotřeba C. Já u těch HANKOOK byl překvapený jak la spotřeba oproti starým Continental dolů. Ale jsou zase 97XL a chci zkusit jestli to 93 nebude měkčí.
Jinak mi přili super.Ja bych nejraději gumy bez ráfků, nebo třeba rafek průměr 2"
Máte s tim někdo zkuenosti? Jestli to 93 a 97 XL opravdu rozdil?Já blbec koupil i zimní 97 XL (hlavně e sedim hodiny u netu a čtu recenze,pak stejně koupim blbě) Tak u to nedokáu posoudit, jen vím e na druhém autě co má 15" cítím ty kanály míň
Já četl e jsou fajn.Jen prý mají slabé boky,e prý je nejaký pán u 2x porazil. Ale za ty prachy...A e nejsou W? Kalu na to.
Jen pořád nevim jestli nakonec nekoupit 3 ks těch HANKOOK kdy mi 1 leí ve sklepě. Jsou W a spotřeba B ty Nexen mají spotřeba C. Já u těch HANKOOK byl překvapený jak la spotřeba oproti starým Continental dolů. Ale jsou zase 97XL a chci zkusit jestli to 93 nebude měkčí. :nevim
Jinak mi přili super.Ja bych nejraději gumy bez ráfků, nebo třeba rafek průměr 2" :-))))
Máte s tim někdo zkuenosti? Jestli to 93 a 97 XL opravdu rozdil?Já blbec koupil i zimní 97 XL :-( (hlavně e sedim hodiny u netu a čtu recenze,pak stejně koupim blbě) Tak u to nedokáu posoudit, jen vím e na druhém autě co má 15" cítím ty kanály míň
|
|
02.03.2016 19:28 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924754
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
JJ. O tom bych mohl něco vyprávět, na Xantii jsem měl zimaky 8 let staré poslední roky stále. U neli dojet nebo u byly tak tvrdé e neubívaly Take byly vlastně nesmrtelné
Na jizdu v Prazských kolonách úplně v pohodě. Pravda za detě v kopci to chvíli trvalo ně jsem se rozjel ale lo to
Teď na dodávkové C5 to bude asi stejné.
No a si rozbiju hubu tak budu litovat ale zatim jsou důleitějí investice...
JJ. O tom bych mohl něco vyprávět, na Xantii jsem měl zimaky 8 let staré poslední roky stále. U neli dojet nebo u byly tak tvrdé e neubívaly :-) Take byly vlastně nesmrtelné :-)
Na jizdu v Prazských kolonách úplně v pohodě. Pravda za detě v kopci to chvíli trvalo ně jsem se rozjel ale lo to :-d
Teď na dodávkové C5 to bude asi stejné.
No a si rozbiju hubu tak budu litovat ale zatim jsou důleitějí investice...
|
|
02.03.2016 19:45 -
Re: Pneu na C5 - pouze zkuenosti
|
2924761
|
|
Matijaz
|
Město: Praha 5, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 76 |
|
|
Já bych řek,e ten pán spí bude kopyto. A spotřeba? Tu tolik neřeim. Jednou za 6,2 podruhý za 6,8. Záleí jak to honim.
Já bych řek,e ten pán spí bude kopyto. A spotřeba? Tu tolik neřeim. Jednou za 6,2 podruhý za 6,8. Záleí jak to honim.;-)
|
|
02.03.2016 20:09 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924765
|
|
vik_33
|
Město: Ústí nad Labem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 85 |
|
|
Kdy tu čtu o zimních v létě tak jen asnu Je mi fuk jakékoliv teoretizování, zimní prostě v létě klouou. Bez debat. Nebavíme se o nečím tempu někde po městě, ale o krizových situacích v zatáčkách v poněkud vyích ( ač předpisových ) rychlostech. Dojíděl jsem zimní gumy různých výrobců na několika autech rozličných značek a kategorií. Pokadé se stejnými pocity - kdy je teplo, tak auto na zimákách v zatáčce prostě kloue. Pokud s tím člověk počítá, dá se to. Pokud zapomene, je zle.
Opačný případ je asi zbytečné rozebírat - vyhláka jasně říká, kdy musím mít na autě zimní gumy. A takové situaci se lze vyhnout jedině tak, e v zimě nebudu jezdit
Kdy tu čtu o zimních v létě tak jen asnu :-o Je mi fuk jakékoliv teoretizování, zimní prostě v létě klouou. Bez debat. Nebavíme se o nečím tempu někde po městě, ale o krizových situacích v zatáčkách v poněkud vyích ( ač předpisových ) rychlostech. Dojíděl jsem zimní gumy různých výrobců na několika autech rozličných značek a kategorií. Pokadé se stejnými pocity - kdy je teplo, tak auto na zimákách v zatáčce prostě kloue. Pokud s tím člověk počítá, dá se to. Pokud zapomene, je zle.
Opačný případ je asi zbytečné rozebírat - vyhláka jasně říká, kdy musím mít na autě zimní gumy. A takové situaci se lze vyhnout jedině tak, e v zimě nebudu jezdit ;-)
|
|
02.03.2016 20:52 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924782
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
jen doplním a zopakuji to co jsem napsal, ale nějak se to otáčí jinam.
První věc, na zimu zimní na léto letní.
Druhá věc, staré zimní v létě klouou, jsou nebezpečný, svléknou se, prasknou, nedrí. Asi se čte jen to co se zrovna hodí. Maximálně čtvrtý rok gumy dávám na auto a ten čtvrtý rok u je tak na hraně toho co zimá udrí bezpečně na silnici. Dalí roky je to jen o odvaze řidiče. Kdy si čtu příspěvky, jsou tu 5 let, 8 let, více let, staré gumy, to je právě ono v čem se liíme. Nedávám na auto staré gumy nikdy.
jen doplním a zopakuji to co jsem napsal, ale nějak se to otáčí jinam.
První věc, na zimu zimní na léto letní.
Druhá věc, staré zimní v létě klouou, jsou nebezpečný, svléknou se, prasknou, nedrí. Asi se čte jen to co se zrovna hodí. Maximálně čtvrtý rok gumy dávám na auto a ten čtvrtý rok u je tak na hraně toho co zimá udrí bezpečně na silnici. Dalí roky je to jen o odvaze řidiče. Kdy si čtu příspěvky, jsou tu 5 let, 8 let, více let, staré gumy, to je právě ono v čem se liíme. Nedávám na auto staré gumy nikdy.
|
|
02.03.2016 20:55 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924790
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
vik_33 napsal(a): ..................
Opačný případ je asi zbytečné rozebírat - vyhláka jasně říká, kdy musím mít na autě zimní gumy. A takové situaci se lze vyhnout jedině tak, e v zimě nebudu jezdit
Proč by nemohl jezdit kdokoliv na letních v zimě? Zákon to říká jednoznačně. A v posledních zimách můe na letních jezdti větina vozidel. povinnost je pouze v úseku označeném značkou povinnosti zimní pneu a nebo, cituji : na pozemní komunikaci se nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, e se na pozemní komunikaci během jízdy můe vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. konec citátu.
Pokud je tedy 10 nad nulou můe se celou zimu jezdit na letních.
Proč by nemohl jezdit kdokoliv na letních v zimě? Zákon to říká jednoznačně. A v posledních zimách můe na letních jezdti větina vozidel. povinnost je pouze v úseku označeném značkou povinnosti zimní pneu a nebo, cituji : na pozemní komunikaci se nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, e se na pozemní komunikaci během jízdy můe vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. konec citátu.
Pokud je tedy 10 nad nulou můe se celou zimu jezdit na letních.
|
|
02.03.2016 21:17 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924806
|
|
Matijaz
|
Město: Praha 5, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 76 |
|
|
Já si připadám,e z nás někdo dělá áky ze zvlátní koly.
Já si připadám,e z nás někdo dělá áky ze zvlátní koly.
|
|
02.03.2016 21:19 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2924808
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Tridac napsal(a): Proč by nemohl jezdit kdokoliv na letních v zimě? Zákon to říká jednoznačně. A v posledních zimách můe na letních jezdti větina vozidel. povinnost je pouze v úseku označeném značkou povinnosti zimní pneu a nebo, cituji : na pozemní komunikaci se nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, e se na pozemní komunikaci během jízdy můe vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. konec citátu.
Pokud je tedy 10 nad nulou můe se celou zimu jezdit na letních.
Značek povinná zimní výbava poslední dobou přibívá jak stromů v lese, kolem Děčína skoro pod kadým kopcem, co si myslím, e je v pořádku, jsem zastáncem povinně přezouvat na zimu, na léto je to kadého věc, jestli chce mít problémy při nějaké nehodě jak s vinou, tak samozřejmě i pojiovnou, proč ne, vyhláka neřeí.
No a to vyloení zákona a vyhláky je také dobře promylený tah, mohly klidně napsat jenom předvídat, stačí jedna zamrzlá kalu v zatáčce a viník na letních gumách je jasný, teploty bych vůbec vynechal, kdy jedu ráno do práce, někdy u nás +5, po 40km -5, jetě k tomu po večernim deti hezká klouzačka, po cestě bych rozhodně nepřezouval z letních na zimní, o jízdě na letních v zimě není vůbec o ničem diskutovat.
Značek povinná zimní výbava poslední dobou přibívá jak stromů v lese, kolem Děčína skoro pod kadým kopcem, co si myslím, e je v pořádku, jsem zastáncem povinně přezouvat na zimu, na léto je to kadého věc, jestli chce mít problémy při nějaké nehodě jak s vinou, tak samozřejmě i pojiovnou, proč ne, vyhláka neřeí.
No a to vyloení zákona a vyhláky je také dobře promylený tah, mohly klidně napsat jenom předvídat, stačí jedna zamrzlá kalu v zatáčce a viník na letních gumách je jasný, teploty bych vůbec vynechal, kdy jedu ráno do práce, někdy u nás +5, po 40km -5, jetě k tomu po večernim deti hezká klouzačka, po cestě bych rozhodně nepřezouval z letních na zimní, o jízdě na letních v zimě není vůbec o ničem diskutovat.
|
|
| |
|
|