| | |
09.05.2014 10:07 -
Re: Alternativní pneu C5 II 2005
|
2694334
|
|
Trumpetist
|
Město: Pí, Auto: C6 2,7HDI | Počet příspěvků: 128 |
|
|
Toto samé jsem také řeil na STK i na Dopravním Magistrátě a pán mi řekl e to nejde. Vůbec to nechápu a rychlostní ondex kdy je u nás max rychlost 130 a v TP je W-270 je opravdu padlé na hlavu
Toto samé jsem také řeil na STK i na Dopravním Magistrátě a pán mi řekl e to nejde. Vůbec to nechápu a rychlostní ondex kdy je u nás max rychlost 130 a v TP je W-270 je opravdu padlé na hlavu
|
|
09.05.2014 10:15 -
Re: Alternativní pneu C5 II 2005
|
2694335
|
|
jumep
|
|
|
on ten rychlostny index ma aj nieco s vahou pokial som dobre pochopil
on ten rychlostny index ma aj nieco s vahou pokial som dobre pochopil
|
|
09.05.2014 17:24 -
Re: Alternativní pneu C5 II 2005
|
2694411
|
|
oldtety
|
Město: Velké Bílovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 18 |
|
|
indexy
indexy
Přílohy: INDEX RYCHLOSTI OSOBNÍCH PNEUMATIK.docx ( 17369b ) - indexy |
|
09.05.2014 19:27 -
Re: Alternativní pneu C5 II 2005
|
2694427
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
To je sice hezká a pravdivá tabulka, ale nedává odpověď na to, proč musíme mít na autě W = 270km/h, kdy nám to jezdí třeba jen 200km/h.
Já to chápu jako spojení obou indexů. Rychlostního a váhovýho. Asi takhle. Kdyby se výrobce auta drel teda tý rychlosti a povolil nám třeba H = 210km/h, asi by podle náročnosti auta, (tím myslím váhu, výkon, ířku pneu, ... prostě bezpečnost) mohl vymyslet, e pneumatika s tímhle rychlostním indexem bude stoprocentně bezpečná a pro jistotu jetě trochu bezpečnějí, jen kdy bude mít váhový index ne 93 = 650kg na kolo, ale třeba a 100 = 800kg. A byly by jsme tam, kde jsme teď. Řvali by jsme, proč nám cpou na auto gumy s nosností 800kg na kolo, kdy by nám stačilo jen 650kg. Výrobce auta prostě usoudil, e v rámci bezpečnosti a ze zkueností s výrobcema veho monýho není dobrý mít gumy jen s maximálním moným zatiitelným označením, který napsal výrobce gumy raději větí, aby je mohl prodat drá, (známe luásky) ale raději trochu víc. A u se nezabývá tím, jestli to auto bude jezdit v Čechách max. 130km/h, nebo pojede občas do Němec a bude si to mastit 220km/h.
Kdy pořádný gumy, tak pro vechny.
To je sice hezká a pravdivá tabulka, ale nedává odpověď na to, proč musíme mít na autě W = 270km/h, kdy nám to jezdí třeba jen 200km/h.
Já to chápu jako spojení obou indexů. Rychlostního a váhovýho. Asi takhle. Kdyby se výrobce auta drel teda tý rychlosti a povolil nám třeba H = 210km/h, asi by podle náročnosti auta, (tím myslím váhu, výkon, ířku pneu, ... prostě bezpečnost) mohl vymyslet, e pneumatika s tímhle rychlostním indexem bude stoprocentně bezpečná a pro jistotu jetě trochu bezpečnějí, jen kdy bude mít váhový index ne 93 = 650kg na kolo, ale třeba a 100 = 800kg. A byly by jsme tam, kde jsme teď. Řvali by jsme, proč nám cpou na auto gumy s nosností 800kg na kolo, kdy by nám stačilo jen 650kg. Výrobce auta prostě usoudil, e v rámci bezpečnosti a ze zkueností s výrobcema veho monýho není dobrý mít gumy jen s maximálním moným zatiitelným označením, který napsal výrobce gumy raději větí, aby je mohl prodat drá, (známe luásky) ale raději trochu víc. A u se nezabývá tím, jestli to auto bude jezdit v Čechách max. 130km/h, nebo pojede občas do Němec a bude si to mastit 220km/h.
Kdy pořádný gumy, tak pro vechny. :-d
|
|
09.05.2014 20:15 -
Re: Alternativní pneu C5 II 2005
|
2694430
|
|
MacoLM
|
|
|
cenovy rozdiel madzi W a H pri tomto rozmere je minimalny, ak nie ziadny
cenovy rozdiel madzi W a H pri tomto rozmere je minimalny, ak nie ziadny
|
|
09.05.2014 20:17 -
Re: Alternativní pneu C5 II 2005
|
2694431
|
|
Henry
|
|
|
Proč se to týká je 16" pneumatik. Já mám 205/65x15" 94 H a maximálku 208 km/hod.
To je rezerva v rychlosti je 2km/hod.
Proč se to týká je 16" pneumatik. Já mám 205/65x15" 94 H a maximálku 208 km/hod.:-o
To je rezerva v rychlosti je 2km/hod.
|
|
09.05.2014 21:28 -
Re: Alternativní pneu C5 II 2005
|
2694437
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Já myslím, e rychlostní index není a takovej problém, fakt pitomý je, e nemůeme obouvat ty 205/55R16, to je jiná cenová. No ale holt, co se dá dělat
Já myslím, e rychlostní index není a takovej problém, fakt pitomý je, e nemůeme obouvat ty 205/55R16, to je jiná cenová. No ale holt, co se dá dělat
|
|
22.10.2014 00:27 -
Re: Pneu na C5 - pouze zkuenosti
|
2744092
|
|
9000petr
|
|
|
Tak vidí Jruze 10 rokov som to ahal zo tyrmi gumami...
Tak vidí Jruze 10 rokov som to ahal zo tyrmi gumami...:-))))
|
|
18.11.2014 15:37 -
Re: Pneu na C5 - pouze zkuenosti
|
2753264
|
|
Hyndra
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 1 |
|
|
Já bral letos tyhle : .link. a přítě asi nebudu takovej krt
Já bral letos tyhle : http://www.alulikvidace.cz/i771-condor-winter-4-215-55-r16-94t/ a přítě asi nebudu takovej krt :nevim
|
|
18.11.2014 15:43 -
Re: Pneu na C5 - pouze zkuenosti
|
2753265
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Ty má na C5I takový rozměr?
Ty má na C5I takový rozměr?
|
|
25.11.2014 15:18 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2757495
|
|
qwerty1
|
Město: Nové Zámky, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Prosím má niekto skúsenosti s plechovým hliníkovým diskom Citroen 5401 L1, 6J 15" 4x108 ET18. Nieje hliníkový menej kvalitný ako ocelový? Dakujem.
Prosím má niekto skúsenosti s plechovým hliníkovým diskom Citroen 5401 L1, 6J 15" 4x108 ET18. Nieje hliníkový menej kvalitný ako ocelový? Dakujem.
Přílohy: 12.jpg ( 54466b ) - 123.jpg ( 217871b ) - |
|
25.11.2014 15:30 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2757540
|
|
NMC
|
|
|
qwerty1 napsal(a): Prosím má niekto skúsenosti s plechovým hliníkovým diskom Citroen 5401 L1, 6J 15" 4x108 ET18. Nieje hliníkový menej kvalitný ako ocelový? Dakujem.
Můj laický pohled: Do první výměny pneumatik jsem nevěděl, e mám tyté plecháče z hliníku a měl jsem tendenci je měnit za litá kola. Pak mi to technik v pneuservisu oznámil a já si řekl, e k tomu měli v Citroenu nějaký důvod, třeba jen ten, e jsou lehčí a moná tím méně náchylnějí na vibrace, ne ocelové disky. Také bych předpokládal, e hydraulika bude vyladěna na kola, se kterými bylo auto prodáno. Take zatím neměním.
Můj laický pohled: Do první výměny pneumatik jsem nevěděl, e mám tyté plecháče z hliníku a měl jsem tendenci je měnit za litá kola. Pak mi to technik v pneuservisu oznámil a já si řekl, e k tomu měli v Citroenu nějaký důvod, třeba jen ten, e jsou lehčí a moná tím méně náchylnějí na vibrace, ne ocelové disky. Také bych předpokládal, e hydraulika bude vyladěna na kola, se kterými bylo auto prodáno. Take zatím neměním.
|
|
25.11.2014 15:40 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2757553
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Qwerty1: Co se můe pokazit, to se pokazí. To jsou Murphyho zákony. Ale vidím druhý příspěvek na klubu, tak jednak vítej mezi příznivce houpacích aut a jednak odpověď:
Take pojmy - "plechový hliníkový" je blbost. Plech je pojem pro tenčí vrstvu kovových materiálů a ze eleza z tohoto materiálu = elezného plechu jde udělat disk a jeden je na tebou přiloené fotce.¨
Z hliníku jde taky udělat plech(třeba alobal) ale potřebuje na danou pevnost silnějí strukturu.
Take disky jsou.
1. Ocelové/elezné, jsou z plátu eleza lisovány tlakem. Výhody- levné. Nevýhody - nárazem se dají ohnout, rezaví..., vzhled, větí sklon k házivosti...
2. Hliníkové jsou odlévány do forem a jsou masivnějí, ale díky lehčímu materiálu nejsou těí. Výhody- pokud nejsou pokozené tak neháou, krásný vzhled v nekonečně variantách... Nevýhody - jsou křehčí a po silném pokození na vyhazov, starí provedení neradi sůl...
Závěr - hliníkový se obecně povauje za zásadně lepí ne ocelový lisovaný, proto se do nedávna masivně kradly.
Qwerty1: Co se můe pokazit, to se pokazí. To jsou Murphyho zákony. Ale vidím druhý příspěvek na klubu, tak jednak vítej mezi příznivce houpacích aut a jednak odpověď:
Take pojmy - "plechový hliníkový" je blbost. Plech je pojem pro tenčí vrstvu kovových materiálů a ze eleza z tohoto materiálu = elezného plechu jde udělat disk a jeden je na tebou přiloené fotce.¨
Z hliníku jde taky udělat plech(třeba alobal) ale potřebuje na danou pevnost silnějí strukturu.
Take disky jsou.
1. Ocelové/elezné, jsou z plátu eleza lisovány tlakem. Výhody- levné. Nevýhody - nárazem se dají ohnout, rezaví..., vzhled, větí sklon k házivosti...
2. Hliníkové jsou odlévány do forem a jsou masivnějí, ale díky lehčímu materiálu nejsou těí. Výhody- pokud nejsou pokozené tak neháou, krásný vzhled v nekonečně variantách... Nevýhody - jsou křehčí a po silném pokození na vyhazov, starí provedení neradi sůl...
Závěr - hliníkový se obecně povauje za zásadně lepí ne ocelový lisovaný, proto se do nedávna masivně kradly.
|
|
25.11.2014 15:59 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2757564
|
|
qwerty1
|
Město: Nové Zámky, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Ďakujem za odpoveď. Chcel by som ich poui na zimné pneumatiky. Sú z hliníka, mal som obavu či nebudú náchylné na deformáciu alebo praskanie v okolí otvorov pre skrutky.
Ďakujem za odpoveď. Chcel by som ich poui na zimné pneumatiky. Sú z hliníka, mal som obavu či nebudú náchylné na deformáciu alebo praskanie v okolí otvorov pre skrutky.
|
|
25.11.2014 16:58 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2757582
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Já jsem si v práci otryskal plecáče, nastříkal základem, vrchní barvou a rez se na manelčinym autě neukázala 5 let, podle mého názoru líp odpruí díry na těch naich krásných silnicích ne hliníky, to nemluvím o skrytých dírách a u pod sněhem, ledem nebo při jízdě za tmy. Kdy dojde k pokození, dají se jetě opravit, já větinou jezdím po okreskách, kde je velký výskyt těchto děr, proto jsem zvolil plecháče.
Já jsem si v práci otryskal plecáče, nastříkal základem, vrchní barvou a rez se na manelčinym autě neukázala 5 let, podle mého názoru líp odpruí díry na těch naich krásných silnicích ne hliníky, to nemluvím o skrytých dírách a u pod sněhem, ledem nebo při jízdě za tmy. Kdy dojde k pokození, dají se jetě opravit, já větinou jezdím po okreskách, kde je velký výskyt těchto děr, proto jsem zvolil plecháče.
|
|
25.11.2014 17:29 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2757598
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
vilous napsal(a): Take pojmy - "plechový hliníkový" je blbost. Plech je pojem pro tenčí vrstvu kovových materiálů a ze eleza z tohoto materiálu = elezného plechu jde udělat disk a jeden je na tebou přiloené fotce.¨
Z hliníku jde taky udělat plech(třeba alobal) ale potřebuje na danou pevnost silnějí strukturu.
2. Hliníkové jsou odlévány do forem a jsou masivnějí, ale díky lehčímu materiálu nejsou těí. Výhody- pokud nejsou pokozené tak neháou, krásný vzhled v nekonečně variantách... Nevýhody - jsou křehčí a po silném pokození na vyhazov, starí provedení neradi sůl...
Zde nemá pravdu, ten hliníkový plecháč, co je na obrázku je vylisovaný z plechu a svařený, úplně stejná techlologie jako u ocelových plecháčů, jenom se lií materiálem. Odlévaný/kovaný je takzvaný elektron. Tolik jen pro upřesnění.
Zde nemá pravdu, ten hliníkový plecháč, co je na obrázku je vylisovaný z plechu a svařený, úplně stejná techlologie jako u ocelových plecháčů, jenom se lií materiálem. Odlévaný/kovaný je takzvaný elektron. Tolik jen pro upřesnění. ;-)
|
|
25.11.2014 18:01 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2757611
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Pravdu nemáte ani jeden z vás, protoe ji mám já.
Citroen má plechový disky a ty jsou ze slitin aluminia.
Take podobný materiál, jako je na litých kolech. Jsou lehký a nerezaví, ale jsou dost náchylný na rány na naich silnicích. Na rezervu dobrý, ale jezdit na nich pořád, to by nejspí dlouho nevydrely. Kdy plecháče, tak ocelový. A kdy nový kola, tak raději litý, protoe se cenou od aluminiových plecháčů moc nelií.
Pravdu nemáte ani jeden z vás, protoe ji mám já. :-d
Citroen má plechový disky a ty jsou ze slitin aluminia. :-d
Take podobný materiál, jako je na litých kolech. Jsou lehký a nerezaví, ale jsou dost náchylný na rány na naich silnicích. Na rezervu dobrý, ale jezdit na nich pořád, to by nejspí dlouho nevydrely. Kdy plecháče, tak ocelový. A kdy nový kola, tak raději litý, protoe se cenou od aluminiových plecháčů moc nelií.
|
|
| |
|
|