| | |
05.03.2012 17:34 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2456251
|
|
Darja
|
|
|
TomasT napsal(a): No jetě, e nejsem ani exot, ani frajer, jinak bych se bál, e se mi gumy taky rozlítnou na hadry.
Ale poslední, u které se mi to stalo byl zimní protektor na Dacii v osmdesátých letech.
Za poslední dva měsíce jsme měli 3x roztrhanou gumu, 2x nějakej levnej it a jednou to byla Michelinka, ale to vypadalo spí, e se řízla a dotyčnej s ní jetě něco nasmýkal po silnici. Michelinka nebyla úplně na hadry, ale disk to schytal. To, e se to tobě stalo za dob hlubokého temna neznamená, e se to u neděje.
Za poslední dva měsíce jsme měli 3x roztrhanou gumu, 2x nějakej levnej it a jednou to byla Michelinka, ale to vypadalo spí, e se řízla a dotyčnej s ní jetě něco nasmýkal po silnici. Michelinka nebyla úplně na hadry, ale disk to schytal. To, e se to tobě stalo za dob hlubokého temna neznamená, e se to u neděje.
|
|
05.03.2012 18:17 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2456269
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Osobně si myslím, e výrobce auta není úplnej trotl a necpe na auto něco, co mu (jak zjevně někteří míní) ZBYTEČNĚ zvedá cenu. Jestli Citroen zvolil nějaký rozměr a index, tak nejspí proto, e k tomu měl důvod. Třeba ty vechny moný testy NCAP a já nevím jaký jetě. Ceny aut letí dolů. Výrobci se můou potentovat, aby uetřili korunu a mohli prodat auto levněji a pak nacou na auto gumy o 15t draí ne by koupil kdekterý z řidičů. Přitom z tý ceny gumy prosperuje jenom výrobce gumy a ne auta. Proč se ten tupej Citroen drí drahých Michelin a nejde do fantastických laciných noname? No asi proto, e musí splňovat nějaký kriteria, jinak by ty auta nesměl prodávat. A e se výrobci aut sakra sichrujou, aby nemuseli řeit reklamace a nebo nějaký netěstí způsobený vadou auta, teda i gumy.
Netvrdím, e jiná volba ne Michelin není, ale chtít stejnou kvalitu za čtvrtinu ceny, tomu se dá při nejlepí vůli říkat vrchol optimismu. Určitá mez, pod kterou by řidič s minimálním pudem sebezáchovy a zdravýho rozumu neměl jít, by měla být zachovaná. Existuje dost renomovaných výrobců gum, který nejsou tak extrémě drahý a myslím si, e zlatá střední cesta je spí akceptovatelná, ne max. low end. Přecejenom se jedná o dost těký auto s dostatkem síly i brzdnýho účinku, který musí ty gumy přeít, tak proč se spoléhat na to, e moná nebudou patný. A recenze uivatelů? Ruku na srdce. Kdo z nás se veřejně chlubí tím, e koupil mejd a naletěl?
Osobně si myslím, e výrobce auta není úplnej trotl a necpe na auto něco, co mu (jak zjevně někteří míní) ZBYTEČNĚ zvedá cenu. Jestli Citroen zvolil nějaký rozměr a index, tak nejspí proto, e k tomu měl důvod. Třeba ty vechny moný testy NCAP a já nevím jaký jetě. Ceny aut letí dolů. Výrobci se můou potentovat, aby uetřili korunu a mohli prodat auto levněji a pak nacou na auto gumy o 15t draí ne by koupil kdekterý z řidičů. Přitom z tý ceny gumy prosperuje jenom výrobce gumy a ne auta. Proč se ten tupej Citroen drí drahých Michelin a nejde do fantastických laciných noname? No asi proto, e musí splňovat nějaký kriteria, jinak by ty auta nesměl prodávat. A e se výrobci aut sakra sichrujou, aby nemuseli řeit reklamace a nebo nějaký netěstí způsobený vadou auta, teda i gumy.
Netvrdím, e jiná volba ne Michelin není, ale chtít stejnou kvalitu za čtvrtinu ceny, tomu se dá při nejlepí vůli říkat vrchol optimismu. Určitá mez, pod kterou by řidič s minimálním pudem sebezáchovy a zdravýho rozumu neměl jít, by měla být zachovaná. Existuje dost renomovaných výrobců gum, který nejsou tak extrémě drahý a myslím si, e zlatá střední cesta je spí akceptovatelná, ne max. low end. Přecejenom se jedná o dost těký auto s dostatkem síly i brzdnýho účinku, který musí ty gumy přeít, tak proč se spoléhat na to, e moná nebudou patný. A recenze uivatelů? Ruku na srdce. Kdo z nás se veřejně chlubí tím, e koupil mejd a naletěl?
|
|
08.03.2012 08:38 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2456847
|
|
C5stepan
|
|
|
Zatím se nemluví o kontrolách a případných sankcích, ale moná je dobré to vědět ne budeme kupovat pneu na letoní zimu. Připravení nebudou překvapení.
Nové značení pneumatik má vést ke zvýení bezpečnosti na silnicích.
Od listopadu budou pneumatiky osobních i nákladních aut povinně označené informacemi o kvalitě přilnavosti na mokru, valivém odporu a hlučnosti. títky na pneumatikách vyrobených po 1. červenci si vyádá nařízení Evropské unie, které má za cíl zvýit bezpečnost silničního provozu a sníit dopad dopravy na ivotní prostředí.
Kritéria podle společnosti Goodyear Dunlop kupujícímu poskytnou informace o bezpečnostní charakteristice výrobku. "Valivý odpor ovlivňuje spotřebu pohonných hmot u automobilů, a proto má i přímý vliv na ivotní prostředí. Hodnota přilnavosti na mokru je klíčovým ukazatelem z hlediska bezpečnosti na silnici, poskytuje toti informaci o délce brzdné dráhy na mokru. Hlučnost pneumatiky má vliv na kvalitu ivotního prostředí". Kromě těchto základních hodnot je vhodné při výběru pneumatiky brát v úvahu i odolnost vůči takzvanému aquaplaningu i délce brzdné dráhy na suché vozovce. Snadná monost kontroly základních parametrů výrobku přispěje k tomu, e si lidé budou pneumatiky vybírat odpovědněji.
Nepřímo tak podle předpokladů Evropské unie můe toto nařízení přispět ke zvýení energetické efektivnosti vozidel o pětinu a k pětinovému sníení emisí oxidu uhličitého v ovzduí do roku 2020. Povinné označování se netýká například dojezdových rezervních pneumatik, pneumatik protektorovaných, závodních a podobných speciálních pneumatik. Nevztahuje se rovně na pneumatiky určené pro motocykly
Zatím se nemluví o kontrolách a případných sankcích:nevim, ale moná je dobré to vědět ne budeme kupovat pneu na letoní zimu. Připravení nebudou překvapení:-)))).
Nové značení pneumatik má vést ke zvýení bezpečnosti na silnicích.
Od listopadu budou pneumatiky osobních i nákladních aut povinně označené informacemi o kvalitě přilnavosti na mokru, valivém odporu a hlučnosti. títky na pneumatikách vyrobených po 1. červenci si vyádá nařízení Evropské unie, které má za cíl zvýit bezpečnost silničního provozu a sníit dopad dopravy na ivotní prostředí.
Kritéria podle společnosti Goodyear Dunlop kupujícímu poskytnou informace o bezpečnostní charakteristice výrobku. "Valivý odpor ovlivňuje spotřebu pohonných hmot u automobilů, a proto má i přímý vliv na ivotní prostředí. Hodnota přilnavosti na mokru je klíčovým ukazatelem z hlediska bezpečnosti na silnici, poskytuje toti informaci o délce brzdné dráhy na mokru. Hlučnost pneumatiky má vliv na kvalitu ivotního prostředí". Kromě těchto základních hodnot je vhodné při výběru pneumatiky brát v úvahu i odolnost vůči takzvanému aquaplaningu i délce brzdné dráhy na suché vozovce. Snadná monost kontroly základních parametrů výrobku přispěje k tomu, e si lidé budou pneumatiky vybírat odpovědněji.
Nepřímo tak podle předpokladů Evropské unie můe toto nařízení přispět ke zvýení energetické efektivnosti vozidel o pětinu a k pětinovému sníení emisí oxidu uhličitého v ovzduí do roku 2020. Povinné označování se netýká například dojezdových rezervních pneumatik, pneumatik protektorovaných, závodních a podobných speciálních pneumatik. Nevztahuje se rovně na pneumatiky určené pro motocykly
|
|
08.03.2012 09:35 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2456855
|
|
jruze
|
|
|
C5stepan napsal(a): Zatím se nemluví o kontrolách a případných sankcích , ale moná je dobré to vědět ne budeme kupovat pneu na letoní zimu. Připravení nebudou překvapení .
Nové značení pneumatik má vést ke zvýení bezpečnosti na silnicích.
Od listopadu budou pneumatiky osobních i nákladních aut povinně označené informacemi o kvalitě přilnavosti na mokru, valivém odporu a hlučnosti. títky na pneumatikách vyrobených po 1. červenci si vyádá nařízení Evropské unie, které má za cíl zvýit bezpečnost silničního provozu a sníit dopad dopravy na ivotní prostředí.
Kritéria podle společnosti Goodyear Dunlop kupujícímu poskytnou informace o bezpečnostní charakteristice výrobku. "Valivý odpor ovlivňuje spotřebu pohonných hmot u automobilů, a proto má i přímý vliv na ivotní prostředí. Hodnota přilnavosti na mokru je klíčovým ukazatelem z hlediska bezpečnosti na silnici, poskytuje toti informaci o délce brzdné dráhy na mokru. Hlučnost pneumatiky má vliv na kvalitu ivotního prostředí". Kromě těchto základních hodnot je vhodné při výběru pneumatiky brát v úvahu i odolnost vůči takzvanému aquaplaningu i délce brzdné dráhy na suché vozovce. Snadná monost kontroly základních parametrů výrobku přispěje k tomu, e si lidé budou pneumatiky vybírat odpovědněji.
Nepřímo tak podle předpokladů Evropské unie můe toto nařízení přispět ke zvýení energetické efektivnosti vozidel o pětinu a k pětinovému sníení emisí oxidu uhličitého v ovzduí do roku 2020. Povinné označování se netýká například dojezdových rezervních pneumatik, pneumatik protektorovaných, závodních a podobných speciálních pneumatik. Nevztahuje se rovně na pneumatiky určené pro motocykly
U závodních (speciálních) pneu je a bylo toto nebo rezpektině obdobné značení vdy - podle toho se vybírají pneu dle počasí na kadý závod(ve slengu označované jako tvrdost , mokré - suché atd..) ale bavím se o speciálech kde jsou tyto údaje označeny barvou,číslem,materiálem ze kterého jsou atd.. Ale to je opravdu o něčem jiném .A asi by jsi s těmito pneu měl na silnici v běném provozu obovské problémi se stráci zákona - u vidím jak jim vysětluji e pneu bez vzorku jsou na suchu ,,neutrhnutelné" od vozovky a e ty díry v ,,dezénu" jsou značky pouitelnosti a odtavená guma na krajích je normální
Holt někoho napadlo e by bylo dobré se přiblíit k označování pneu jako pro závodní vozy - to asi proto e spousta aut dnes je schopna dosahovat skoro stejných rychlostí.
U závodních (speciálních) pneu je a bylo toto nebo rezpektině obdobné značení vdy - podle toho se vybírají pneu dle počasí na kadý závod(ve slengu označované jako tvrdost , mokré - suché atd..) ale bavím se o speciálech kde jsou tyto údaje označeny barvou,číslem,materiálem ze kterého jsou atd.. Ale to je opravdu o něčem jiném .A asi by jsi s těmito pneu měl na silnici v běném provozu obovské problémi se stráci zákona - u vidím jak jim vysětluji e pneu bez vzorku jsou na suchu ,,neutrhnutelné" od vozovky a e ty díry v ,,dezénu" jsou značky pouitelnosti a odtavená guma na krajích je normální :-))))
Holt někoho napadlo e by bylo dobré se přiblíit k označování pneu jako pro závodní vozy - to asi proto e spousta aut dnes je schopna dosahovat skoro stejných rychlostí.
|
|
08.03.2012 10:36 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2456860
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
O sankcích je v tomhle případě zbytečný mluvit, protoe tohle nový značení bude na gumách jen v obchodě. Tak jako kupujeme třeba ledničku podle toho títku, který u ní značí schopnost chlazení a energetickou náročnost, tak u gum to má zákazníkům napovědět, jak bude jeho guma etřit palivo, dělat kravál a jak bude dret na mokru. O povinnosti mít něco z toho na autě nepadla ani zmínka. Pořád bude na kadým řidiči, co si na auto nazuje. Kdo bude etřit, bude pořád kupovat laciný gumy, přesto e budou míň úsporný a bezpečný, ne ty drahý. A nikdo ho za to peskovat nebude. Teda kromě nás v tomhle vlákně .
O sankcích je v tomhle případě zbytečný mluvit, protoe tohle nový značení bude na gumách jen v obchodě. Tak jako kupujeme třeba ledničku podle toho títku, který u ní značí schopnost chlazení a energetickou náročnost, tak u gum to má zákazníkům napovědět, jak bude jeho guma etřit palivo, dělat kravál a jak bude dret na mokru. O povinnosti mít něco z toho na autě nepadla ani zmínka. Pořád bude na kadým řidiči, co si na auto nazuje. Kdo bude etřit, bude pořád kupovat laciný gumy, přesto e budou míň úsporný a bezpečný, ne ty drahý. A nikdo ho za to peskovat nebude. Teda kromě nás v tomhle vlákně :-D.
|
|
08.03.2012 21:07 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2457171
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
Mikra napsal(a): O sankcích je v tomhle případě zbytečný mluvit, protoe tohle nový značení bude na gumách jen v obchodě. Tak jako kupujeme třeba ledničku podle toho títku, který u ní značí schopnost chlazení a energetickou náročnost, tak u gum to má zákazníkům napovědět, jak bude jeho guma etřit palivo, dělat kravál a jak bude dret na mokru. O povinnosti mít něco z toho na autě nepadla ani zmínka. Pořád bude na kadým řidiči, co si na auto nazuje. Kdo bude etřit, bude pořád kupovat laciný gumy, přesto e budou míň úsporný a bezpečný, ne ty drahý. A nikdo ho za to peskovat nebude. Teda kromě nás v tomhle vlákně .
přesně tak!!! my budeme POVINNI i nadále kupovat dle TP
přesně tak!!! my budeme POVINNI i nadále kupovat dle TP ;-)
|
|
24.03.2012 14:41 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2461743
|
|
řepák
|
Město: Praha 6, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 105 |
|
|
OK , rozměr je jasnej .
Rozteč je 108 ?
OK , rozměr je jasnej .
Rozteč je 108 ?
|
|
24.03.2012 18:19 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2461765
|
|
jardda
|
Město: Trhove sviny, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 109 |
|
|
Ano rozteč je 108
Ano rozteč je 108
|
|
01.04.2012 10:22 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2464129
|
|
Max7
|
|
|
Dobry den
Prave resim dilema s koupenymy ALu,ktere proste nejdou nasadit na zadek auta ! Vadej tomu zadni brzdice,ale tak brutal zpusobem ze to tam proste nelze dostat.Proto bych se chtel zde poradit zda a jake ALU mate na 100% testnute ze je bez problemu nasadim? Jinak neco o rozmerech : jezdim na 195/65/R15 ET18 ,alu sem si koupil viz priloha (4x108 s mensim ET a to 15).Na gumu nekoukejte obrazek je jen ilustracni,ale ALU jsou presne ty co jsem koupil.Jen prosim nechci rady tipu vymezovaci podlozky a td,chtel bych proste ALU nasadit a jezdit,presne podle technicaku.
Dekuji vsem za nazory a pripadnou radu
Dobry den
Prave resim dilema s koupenymy ALu,ktere proste nejdou nasadit na zadek auta ! Vadej tomu zadni brzdice,ale tak brutal zpusobem ze to tam proste nelze dostat.Proto bych se chtel zde poradit zda a jake ALU mate na 100% testnute ze je bez problemu nasadim? Jinak neco o rozmerech : jezdim na 195/65/R15 ET18 ,alu sem si koupil viz priloha (4x108 s mensim ET a to 15).Na gumu nekoukejte obrazek je jen ilustracni,ale ALU jsou presne ty co jsem koupil.Jen prosim nechci rady tipu vymezovaci podlozky a td,chtel bych proste ALU nasadit a jezdit,presne podle technicaku.
Dekuji vsem za nazory a pripadnou radu :-)
Přílohy: 2181583932_2.jpg ( 49359b ) - alu Alluet |
|
01.04.2012 10:40 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2464140
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Má 2 monosti. Rozměr 15" slitinovýho ráfku pro tvoje auto má být - 6,00 J15 CH4 ET18 nebo 6,50 J15 CH4 ET25.
Má 2 monosti. Rozměr 15" slitinovýho ráfku pro tvoje auto má být - 6,00 J15 CH4 ET18 nebo 6,50 J15 CH4 ET25.
|
|
01.04.2012 10:41 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2464141
|
|
Petr72
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 850 |
|
|
No nebude to spíe vyhnutými brzdiči ? Mrkni zde :.link.
No nebude to spíe vyhnutými brzdiči ? Mrkni zde :http://www.c5club.cz/diskuze/podvozek-kola-ulozeni/2343703-diksky-drhnou-o-trmeny/
:palec
|
|
01.04.2012 17:41 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2464354
|
|
Max7
|
|
|
O tech vyhnutych brzdicich jsem to tu na foru taky procetl a jeste dalsi a dalsi prispevky,ale nezda semi zeby byly vyhle az o tolik a na obou stranach ?Zitra jedu tam kde sem koupil ty Alu,rekli me po tel: ze stim neco provedem,tak jsem zvedavej co.Ve velkym tech. mam presne toto : 6.00 x15 195/65/R15 ET18 91H ,tak ted nevim co znamena to CH4 asi pocet der ze ? Kazdopadne dekuji za vase odpovedi a rady.
O tech vyhnutych brzdicich jsem to tu na foru taky procetl a jeste dalsi a dalsi prispevky,ale nezda semi zeby byly vyhle az o tolik a na obou stranach ?Zitra jedu tam kde sem koupil ty Alu,rekli me po tel: ze stim neco provedem,tak jsem zvedavej co.Ve velkym tech. mam presne toto : 6.00 x15 195/65/R15 ET18 91H ,tak ted nevim co znamena to CH4 asi pocet der ze :-) ? Kazdopadne dekuji za vase odpovedi a rady.
|
|
01.04.2012 19:22 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2464387
|
|
jumep
|
|
|
ono hlinikovy disk bude o nieco mensi vnutri disku a tie brzdice sa dokazu ohnut tolko ze sa suchaju o plechove disky, takze stale plati ze najskor to bude v tom ... ak by to bolo ETckom tak ho nedokazes nasadit akurat dost hlboko, ale na stred sa trafis
a brzdice ries uz v spravnom vlakne
ono hlinikovy disk bude o nieco mensi vnutri disku a tie brzdice sa dokazu ohnut tolko ze sa suchaju o plechove disky, takze stale plati ze najskor to bude v tom ... ak by to bolo ETckom tak ho nedokazes nasadit akurat dost hlboko, ale na stred sa trafis
a brzdice ries uz v spravnom vlakne
|
|
01.04.2012 20:16 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2464400
|
|
Max7
|
|
|
Mrkni naco jsem se ptal ne na brzdice,ale na tip (znacku) AlU disku.Toto byl muj prispevek a myslim ze ve spravnem vlakne ze.
Mrkni naco jsem se ptal :-) ne na brzdice,ale na tip (znacku) AlU disku.Toto byl muj prispevek a myslim ze ve spravnem vlakne ze.
|
|
01.04.2012 20:21 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2464406
|
|
Petr72
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 850 |
|
|
Skouknul si ty brzdiče ? Jsou v pořádku ?
Věř e "jumep" ví o čem mluví !!
Skouknul si ty brzdiče ? Jsou v pořádku ?
Věř e "jumep" ví o čem mluví !!
|
|
01.04.2012 20:38 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2464438
|
|
Max7
|
|
|
J prave ze vypadaj pekne, ani ty diry pod plechem nejsou sezrany,zatim pockam cose zitra ztoho vyvine u prodejce tech alu,je dost napohodu a myslim zeto nejak poresime.Urcite setu zitra zminim co sme vymyslely.
J prave ze vypadaj pekne, ani ty diry pod plechem nejsou sezrany,zatim pockam cose zitra ztoho vyvine u prodejce tech alu,je dost napohodu a myslim zeto nejak poresime.Urcite setu zitra zminim co sme vymyslely.
|
|
01.04.2012 20:53 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2464453
|
|
jumep
|
|
|
preto som pisal prejst do vlakna spravneho kde by som ti povedal co mas realne pozret
preto som pisal prejst do vlakna spravneho kde by som ti povedal co mas realne pozret
|
|
01.04.2012 21:13 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2464463
|
|
Max7
|
|
|
Dobre moc diky fakt,urcite se jeste ozvu
Dobre moc diky fakt,urcite se jeste ozvu :-)
|
|
| |
|
|