| | |
08.01.2012 19:07 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2438011
|
|
jardas
|
|
|
tvl tady se zase slovíčkaří to není moný, no co vude se najde někdo musí bejt nutně za nejchytřejího
a kdo říká, e jsem to dělal na koleně ? řiká ti něco podloka na změnu rozteče ? to je třeba tohle .link.
EDIT: mimochodem přečti si to jetě jednou, ty kola mi doma zůstali z passata a chtěl jsem je pouít, sice vude jezdí plno replik, ale tohle jsou originály z A8
tvl tady se zase slovíčkaří to není moný, no co vude se najde někdo musí bejt nutně za nejchytřejího
a kdo říká, e jsem to dělal na koleně ? řiká ti něco podloka na změnu rozteče ? to je třeba tohle http://www.reviloshop.cz/shops/7022/images-goods/master.jpg
EDIT: mimochodem přečti si to jetě jednou, ty kola mi doma zůstali z passata a chtěl jsem je pouít, sice vude jezdí plno replik, ale tohle jsou originály z A8
|
|
01.02.2012 13:40 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2446164
|
|
karneval
|
|
|
Zdravím vás, mám otázku.
Prečítal som viacero vláken o pneu a nie je mi jasné ako je to presne s legislatívou.
Viem e na 2.2HDi buď 205/65/R15 alebo 215/55/R16. A teraz: dá sa pri prihlasovaní vozidla zapísa rovno aj druhý rozmer pneu do TP? Momentálne je tam 215/55/R16, keby som chcel prida zimné plechy R15 tak potrebujem ten certifikát od firmy ktorá je oprávnená vydáva ho a potom na DI?
Zdravím vás, mám otázku.
Prečítal som viacero vláken o pneu a nie je mi jasné ako je to presne s legislatívou.
Viem e na 2.2HDi buď 205/65/R15 alebo 215/55/R16. A teraz: dá sa pri prihlasovaní vozidla zapísa rovno aj druhý rozmer pneu do TP? Momentálne je tam 215/55/R16, keby som chcel prida zimné plechy R15 tak potrebujem ten certifikát od firmy ktorá je oprávnená vydáva ho a potom na DI?
:nevim
|
|
01.02.2012 18:38 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2446216
|
|
Klokan
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k | Počet příspěvků: 213 |
|
|
moné je leccos na dopsání je třeba ten papír a DI.
Vdy je lepí se starat, co ti zapíou do TP při dovozu ne to pak zpětně obíhat.
moné je leccos :-d na dopsání je třeba ten papír a DI.
Vdy je lepí se starat, co ti zapíou do TP při dovozu ne to pak zpětně obíhat.
|
|
01.02.2012 20:30 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2446291
|
|
Darja
|
|
|
Já kdy vidim, jak jsou ty brzdiče na 2,2 v těch 15" natěsno....
Já kdy vidim, jak jsou ty brzdiče na 2,2 v těch 15" natěsno....
|
|
02.03.2012 08:30 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2455452
|
|
Nesebr
|
|
|
Energeticke stitky pneumatik.
.link.
Energeticke stitky pneumatik.
http://www.youtube.com/watch?v=4VzWH5JjTRM&feature=youtube_gdata_player
|
|
02.03.2012 11:36 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2455485
|
|
flyteSVK
|
|
|
Karneval:
ano, papier potrebujes. Jedine ze by si mal znameho na DI a vtedy sa da vselico
Karneval:
ano, papier potrebujes. Jedine ze by si mal znameho na DI a vtedy sa da vselico :)
|
|
02.03.2012 12:34 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2455494
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
karneval napsal(a): Viem e na 2.2HDi buď 205/65/R15 alebo 215/55/R16. A teraz: dá sa pri prihlasovaní vozidla zapísa rovno aj druhý rozmer pneu do TP? Momentálne je tam 215/55/R16, keby som chcel prida zimné plechy R15 tak potrebujem ten certifikát od firmy ktorá je oprávnená vydáva ho a potom na DI?
Nevím kde jsi vyčetl, e na C5II je moný pouít 205/65/15? Myslím e to není pravda a C5II má povolený výrobcem jen 215/55/16. Vyjímku povoluje výrobce auta. A ten pokud vím, jetě nikomu změnu nepovolil. Tady se jetě nikdo takový neozval.
Jiná věc je, jestli má styky a dopíou ti to do TP bez papíru od výrobce.
Ale u to tady bylo řečený X krát. Je to v podstatě zásah do konstrukce. Můe se tím ovlivnit reakce ABS, ESP a nevím čeho jetě. Moná i správný funkce AP. Já bych to nedělal a dal tam to co výrobce předepisuje. Teda 215/55/16.
Nevím kde jsi vyčetl, e na C5II je moný pouít 205/65/15? Myslím e to není pravda a C5II má povolený výrobcem jen 215/55/16. Vyjímku povoluje výrobce auta. A ten pokud vím, jetě nikomu změnu nepovolil. Tady se jetě nikdo takový neozval.
Jiná věc je, jestli má styky a dopíou ti to do TP bez papíru od výrobce.
Ale u to tady bylo řečený X krát. Je to v podstatě zásah do konstrukce. Můe se tím ovlivnit reakce ABS, ESP a nevím čeho jetě. Moná i správný funkce AP. Já bych to nedělal a dal tam to co výrobce předepisuje. Teda 215/55/16.
|
|
02.03.2012 12:51 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2455502
|
|
jardas
|
|
|
Vyjímku nemusí mít jenom od výrobce
Dneska jsem se vrátil z úřadu, nově zapsáno 225/45/17 ... Typovej list od výrobce kol, schválení KBA, ověření a potvrzení správný montáe na STK a na úřadě bez problému zapsáno, páč je tohle jedna z variant zápisu... viz .link.
Vyjímku nemusí mít jenom od výrobce ;-)
Dneska jsem se vrátil z úřadu, nově zapsáno 225/45/17 ... Typovej list od výrobce kol, schválení KBA, ověření a potvrzení správný montáe na STK a na úřadě bez problému zapsáno, páč je tohle jedna z variant zápisu... viz http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Dovoz_registrace_a_schvalovani_vozidel/Schvalovani_vozidel/Zapis_rafku_a_pneumatik/Postup_zapisu_rafku_a_pneumatik_do_technickeho_prukazu_vozidla.htm
|
|
02.03.2012 13:54 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2455512
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Kdy někomu vadí, e C5 na rozbité silnici, kanálech, kolejích apod. málo bouchá a třese se, tak je to správné řeení
Ale zase se s těmi 225/45-R17 dá jet zatáčka o 4km/h rychleji.
Kdy někomu vadí, e C5 na rozbité silnici, kanálech, kolejích apod. málo bouchá a třese se, tak je to správné řeení :-d
Ale zase se s těmi 225/45-R17 dá jet zatáčka o 4km/h rychleji.
|
|
02.03.2012 14:32 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2455514
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
A o litr na 100km drá .
Ale jinak dík za link. Nevěděl jsem to.
A o litr na 100km drá :-D.
Ale jinak dík za link. Nevěděl jsem to.
|
|
02.03.2012 21:04 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2455568
|
|
karneval
|
|
|
Mikra napsal(a): Nevím kde jsi vyčetl, e na C5II je moný pouít 205/65/15? Myslím e to není pravda a C5II má povolený výrobcem jen 215/55/16.
Ten príspevok bol napísaný predtým ne sme kúpili auto a vtedy som mal v hžadáčiku C5 I, ale z toho textu to nie je jasné, to beriem. Písal to myslím jumep niekde vyie vo vlákne, a e dokonca sa dajú aj 195/65/R15 ale iba pri slabých výbavách a žahích motoroch. U faceliftu viem e je povolený jediný rozmer ktorý tam mám aj ja a to je 215/55/R16. Nie som tuzer a nepotrebujem tam dáva niečo čo tam nepatrí, zvlá ak mi to dvihne spotrebu, náklady na pneu a zníi jazdný komfort.
Ten príspevok bol napísaný predtým ne sme kúpili auto a vtedy som mal v hžadáčiku C5 I, ale z toho textu to nie je jasné, to beriem. Písal to myslím jumep niekde vyie vo vlákne, a e dokonca sa dajú aj 195/65/R15 ale iba pri slabých výbavách a žahích motoroch. U faceliftu viem e je povolený jediný rozmer ktorý tam mám aj ja a to je 215/55/R16. Nie som tuzer a nepotrebujem tam dáva niečo čo tam nepatrí, zvlá ak mi to dvihne spotrebu, náklady na pneu a zníi jazdný komfort.
|
|
02.03.2012 21:22 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2455569
|
|
Klokan
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k | Počet příspěvků: 213 |
|
|
K novějím autům dostanete takovej růovej papír - "uberreinstimmungsbescheinigung" prohláení o shodě tuím. Tam máte vechny údaje o vaem konkrétním autě včetně povolených pneu a disků.
Je třeba brát v úvahu, e zejména pro nejvyí motorizace nejsou přípustné mení kola. Např. X7čka v 3,0 V6 benál má nejmení kolo 7x17 225/55. Stejně tak pro ní nejsou plechové disky schválené (u plechů v certifikátu najdete, pro jakou max. motorizaci jsou schválené a 3,0 V6 benál tam není. Ten najdete a u C6tky )
Proto pokud 2,0 HDI má schválené R16tky, neznamená to automaticky, e je moné je pouít i na 3,0 V6.
Lze samozřejmě vyuít prohláení o shodě výrobce hliníkových disků a zápis provést s ním, ale tam to bude stejné jako u plechů - omezeno motorizací. A pokud náhodou není, tak bych to stejně neriskoval.
A jen k zápisu při dovozu - tam je samozřejmě nejlepí trvat na zapsání vech alternativ - uetříte si zbytečnou cestu s ádostí o zápis dodatečný. Stejně Vám ale nezapíou nic, co není v jejich databázi - nebo v prohláení o shodě (pokud nebudou mít dočasný výpadek systému a zatmění ..... no vak víte ).
To je ale na vae riziko, jak psala Darja, občas pro to mají v Citronu dobrý důvod, proč tam ty mení kola nezapisujou - třeba jiné brzdy u max. motorizací.
K novějím autům dostanete takovej růovej papír - "uberreinstimmungsbescheinigung" prohláení o shodě tuím. Tam máte vechny údaje o vaem konkrétním autě včetně povolených pneu a disků.
Je třeba brát v úvahu, e zejména pro nejvyí motorizace nejsou přípustné mení kola. Např. X7čka v 3,0 V6 benál má nejmení kolo 7x17 225/55. Stejně tak pro ní nejsou plechové disky schválené (u plechů v certifikátu najdete, pro jakou max. motorizaci jsou schválené a 3,0 V6 benál tam není. Ten najdete a u C6tky :-D )
Proto pokud 2,0 HDI má schválené R16tky, neznamená to automaticky, e je moné je pouít i na 3,0 V6.
Lze samozřejmě vyuít prohláení o shodě výrobce hliníkových disků a zápis provést s ním, ale tam to bude stejné jako u plechů - omezeno motorizací. A pokud náhodou není, tak bych to stejně neriskoval.
A jen k zápisu při dovozu - tam je samozřejmě nejlepí trvat na zapsání vech alternativ - uetříte si zbytečnou cestu s ádostí o zápis dodatečný. Stejně Vám ale nezapíou nic, co není v jejich databázi - nebo v prohláení o shodě (pokud nebudou mít dočasný výpadek systému a zatmění ..... no vak víte :-)) ).
To je ale na vae riziko, jak psala Darja, občas pro to mají v Citronu dobrý důvod, proč tam ty mení kola nezapisujou - třeba jiné brzdy u max. motorizací.
|
|
04.03.2012 21:33 -
Re: Letní pneu na C5
|
2456119
|
|
karneval
|
|
|
Klokan napsal(a): Gumy jsou to jediný, co tě drí na silnici, tak neetřit.
Ja budem teraz OT, ale toto sa dá poveda o vetkom... na gumách neetri, lebo a dria na ceste, na brzdách lebo brzdná dráha, na stieračoch kvoli viditežnosti, na iarovkách lebo ivotnos/viditežnos, na oleji lebo motor, na sviečkách lebo kvalitná iskra, na klíme lebo baktérie, atd atd. Toti ak by sme chceli by fakt dôslední tak prevádzka auta stojí žudí viac ako dvaja členovia rodiny navye
Jasné, sú niektoré kžúčové veci kde je fakt riziko podceňova to, ale ja sa nečudujem žuďom e etria a uprednostňujú low-cost noname. Keď sa pravidelne zvyuje cena PHM tak etria inde, mzdy nerastú priamo úmerne benzínu (bodaj by Samozrejme sú jedinci (poznám pár takých aj osobne), ktorí majú v aute hudbu za stovky eur ale gumy majú hladké. Ale oni sú osobitná kapitola.
Svoje OT sa pokúsim zmierni fotkou ktorú som urobil včera pri Dunaji... niekto to vyrobil z pouitých pneu .
Ja budem teraz OT, ale toto sa dá poveda o vetkom... na gumách neetri, lebo a dria na ceste, na brzdách lebo brzdná dráha, na stieračoch kvoli viditežnosti, na iarovkách lebo ivotnos/viditežnos, na oleji lebo motor, na sviečkách lebo kvalitná iskra, na klíme lebo baktérie, atd atd. Toti ak by sme chceli by fakt dôslední tak prevádzka auta stojí žudí viac ako dvaja členovia rodiny navye :)
Jasné, sú niektoré kžúčové veci kde je fakt riziko podceňova to, ale ja sa nečudujem žuďom e etria a uprednostňujú low-cost noname. Keď sa pravidelne zvyuje cena PHM tak etria inde, mzdy nerastú priamo úmerne benzínu (bodaj by :)) Samozrejme sú jedinci (poznám pár takých aj osobne), ktorí majú v aute hudbu za stovky eur ale gumy majú hladké. Ale oni sú osobitná kapitola.
Svoje OT sa pokúsim zmierni fotkou ktorú som urobil včera pri Dunaji... niekto to vyrobil z pouitých pneu :).
Přílohy: DSC_3012.JPG ( 1715644b ) - |
|
04.03.2012 22:11 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2456152
|
|
Darja
|
|
|
karneval napsal(a): Ja budem teraz OT, ale toto sa dá poveda o vetkom... na gumách neetri, lebo a dria na ceste, na brzdách lebo brzdná dráha, na stieračoch kvoli viditežnosti, na iarovkách lebo ivotnos/viditežnos, na oleji lebo motor, na sviečkách lebo kvalitná iskra, na klíme lebo baktérie, atd atd. Toti ak by sme chceli by fakt dôslední tak prevádzka auta stojí žudí viac ako dvaja členovia rodiny navye
Hehehe, ale chlape, auto je LUXUS, to není standart, standart je smradlavej zableenej autobus. Auto něco stojí.
Prostě kdy nemá na banány, nekupuj si vopici. Miluju exoty, co si u nás koupí nový auto za půl mega a pak chtěj na auto Sava Eskimo, e nový lepí gumy jsou drahý. Pak přijel frajer za měsíc, Sava Eskimo se rozlítla na hadry a byl rád, e si nerozbil drku ve fungl novým autě.
Kdy chce člověk levnej provoz auta, tak si má koupit něco na 14" kolech, co má 3 a půl součástky a tu anorektickou vychrtlou vopici udrí při ivotě půlkou shnilého banánu
Hehehe, ale chlape, auto je LUXUS, to není standart, standart je smradlavej zableenej autobus. Auto něco stojí.
Prostě kdy nemá na banány, nekupuj si vopici. Miluju exoty, co si u nás koupí nový auto za půl mega a pak chtěj na auto Sava Eskimo, e nový lepí gumy jsou drahý. Pak přijel frajer za měsíc, Sava Eskimo se rozlítla na hadry a byl rád, e si nerozbil drku ve fungl novým autě.
Kdy chce člověk levnej provoz auta, tak si má koupit něco na 14" kolech, co má 3 a půl součástky a tu anorektickou vychrtlou vopici udrí při ivotě půlkou shnilého banánu :D
|
|
04.03.2012 22:42 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2456166
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
No jetě, e nejsem ani exot, ani frajer, jinak bych se bál, e se mi gumy taky rozlítnou na hadry.
Ale poslední, u které se mi to stalo byl zimní protektor na Dacii v osmdesátých letech.
Moná je to naivní, ale pokud v komentářích ke zboí napíe 10 a víc lidí e s ním jsou spokojení, nemám důvod jim nevěřit.
A kdy mě ti parchanti z Citroenu nutí kupovat gumy s rychlostním indexem W, přestoe nejezdím rychleji ne 130, tak proč bych za ně měl dávat víc peněz ne opravdu musím?
No jetě, e nejsem ani exot, ani frajer, jinak bych se bál, e se mi gumy taky rozlítnou na hadry.
Ale poslední, u které se mi to stalo byl zimní protektor na Dacii v osmdesátých letech.
Moná je to naivní, ale pokud v komentářích ke zboí napíe 10 a víc lidí e s ním jsou spokojení, nemám důvod jim nevěřit.
A kdy mě ti parchanti z Citroenu nutí kupovat gumy s rychlostním indexem W, přestoe nejezdím rychleji ne 130, tak proč bych za ně měl dávat víc peněz ne opravdu musím?
|
|
04.03.2012 22:54 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2456168
|
|
karneval
|
|
|
@Darja: Ja len vravím, e rozumiem žudí čo sa snaia etri. Tie chcem za svoje peniaze čo najviac muziky a v niektorých prípadoch je to tá najlacnejia noname alternatíva, niekedy zlatý priemer. Samotná C5 je toho dobrým príkladom... u nás výber auta bol zaloený na tom e chceme strednú triedu, kadému bolo jedno akú značku, model. C5 z toho vyla víazne lebo za tie prachy ponúkala asi najviac úitku a komfortu. Mohl sme kúpi Octaviu 1.9 TDi čo jazdí za 3.9 ale drahia a holobyt. Ide o efektívne vyuívanie peňazí, nie kadý má love na samý high-end.
@TomasT: Nie je to dané náhodou maximálkou auta? Im je jedno e ty chodí 130, auto vie ís 200 tak musí ma také gumy.
@Darja: Ja len vravím, e rozumiem žudí čo sa snaia etri. Tie chcem za svoje peniaze čo najviac muziky a v niektorých prípadoch je to tá najlacnejia noname alternatíva, niekedy zlatý priemer. Samotná C5 je toho dobrým príkladom... u nás výber auta bol zaloený na tom e chceme strednú triedu, kadému bolo jedno akú značku, model. C5 z toho vyla víazne lebo za tie prachy ponúkala asi najviac úitku a komfortu. Mohl sme kúpi Octaviu 1.9 TDi čo jazdí za 3.9 :) ale drahia a holobyt. Ide o efektívne vyuívanie peňazí, nie kadý má love na samý high-end.
@TomasT: Nie je to dané náhodou maximálkou auta? Im je jedno e ty chodí 130, auto vie ís 200 tak musí ma také gumy.
|
|
04.03.2012 23:00 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2456171
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
karneval napsal(a): @TomasT: Nie je to dané náhodou maximálkou auta? Im je jedno e ty chodí 130, auto vie ís 200 tak musí ma také gumy.
V TP mám maximálku 185, ale technický předpis výrobce je "rychlostní index W" = do 270 km/h - a ten má u letních gum dle zákona přednost. U zimních to jde, ale u letních prý ne (logiku v tom nehledám).
Take ho jsem nucen splnit, ale stačí mi takové gumy, které budou bezpečné do těch 130km/h - e by se třeba při 270km/h roztrhly, to mě opravdu nezajímá.
V TP mám maximálku 185, ale technický předpis výrobce je "rychlostní index W" = do 270 km/h - a ten má u letních gum dle zákona přednost. U zimních to jde, ale u letních prý ne (logiku v tom nehledám).
Take ho jsem nucen splnit, ale stačí mi takové gumy, které budou bezpečné do těch 130km/h - e by se třeba při 270km/h roztrhly, to mě opravdu nezajímá.
|
|
05.03.2012 17:30 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2456250
|
|
Darja
|
|
|
Letní ve W se dají sehnat naprosto v pohodě a v zimě mám index nií. A nepekuluju.
V automobilovém průmyslu dělám nějaký ten pátek a mám to těstí, e mě čas od času pozvou třeba do nějaké fabriky, kde se i gumy dělají a máme k tomu krásný odborný výklad a před očima nám tam gumy vyrábějí.
A upřímně, směju se, co tady z lidí někdy leze za rozumy.
Kdy si můete popodívat s člověkem, co výrobou gum se zabývá déle, ne tady dotyční mají řidičáky, tak vám ukáe, co se s gumou můe stát, jak poznat patnou a dobrou gumu a co guma MUSÍ umět, bez ohledu na to, jestli já se dostanu za její horní limity.
Koncový spotřebitel čučí po ceně a nechápe, e v té ceně je taky vývoj a kvalita. Jezděte si na stlačený tmě, ale a vám prdel v krizovce bude típat drát osmičku, tak si na ty moje vejplechty vzpomenete. Nikdy nevíte, co se můe stát..
Jak řekl Nick Carter "vdy připraven"
Letní ve W se dají sehnat naprosto v pohodě a v zimě mám index nií. A nepekuluju.
V automobilovém průmyslu dělám nějaký ten pátek a mám to těstí, e mě čas od času pozvou třeba do nějaké fabriky, kde se i gumy dělají a máme k tomu krásný odborný výklad a před očima nám tam gumy vyrábějí.
A upřímně, směju se, co tady z lidí někdy leze za rozumy.
Kdy si můete popodívat s člověkem, co výrobou gum se zabývá déle, ne tady dotyční mají řidičáky, tak vám ukáe, co se s gumou můe stát, jak poznat patnou a dobrou gumu a co guma MUSÍ umět, bez ohledu na to, jestli já se dostanu za její horní limity.
Koncový spotřebitel čučí po ceně a nechápe, e v té ceně je taky vývoj a kvalita. Jezděte si na stlačený tmě, ale a vám prdel v krizovce bude típat drát osmičku, tak si na ty moje vejplechty vzpomenete. Nikdy nevíte, co se můe stát..
Jak řekl Nick Carter "vdy připraven" :palec
|
|
| |
|
|