| | |
22.10.2011 20:48 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2420659
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
JaMat: no a taký velký off to není, obecně znamené ve kolem, nic přísně technického. Tomuto nerozumím: "některý kluci sjely Barumky za měsíc, někomu vydrely od jara do podzimu a sjetý jetě nebyly. Roční nájezd jsem tenkrát měl přes sto tisíc." Troku by to chtělo ubrat plynu - za měsíc??? sjet gumy, které bez problémů vydrí min. 25-30000 km????? no a tdy si popsal dvě věty a stejně si neřekl kolik KM vydrely :
"K výdri pneumatik:
Kdy na mě doma zbyla XM, tak první investice byly Energy Savery Michelinky. To měla najeto 210 tisíc. Teď půjde do rotu, na tachometru má 330 a ty Michelinky jsem vyhazoval před minulou zimou. Zimní sady jsem ale, pravda, spotřeboval skoro dvě." Klasika míchačka zima/léto. Napi kolik KM ty letní Mielinky vydrely. Kolik případně km zimní, alespon cca. Nemám prachy zbytečně na vyhazování, ale některé gumy platí opravdu jen za značku.
JaMat: no a taký velký off to není, obecně znamené ve kolem, nic přísně technického. Tomuto nerozumím: "některý kluci sjely Barumky za měsíc, někomu vydrely od jara do podzimu a sjetý jetě nebyly. Roční nájezd jsem tenkrát měl přes sto tisíc." Troku by to chtělo ubrat plynu - za měsíc??? sjet gumy, které bez problémů vydrí min. 25-30000 km????? no a tdy si popsal dvě věty a stejně si neřekl kolik KM vydrely :
"K výdri pneumatik:
Kdy na mě doma zbyla XM, tak první investice byly Energy Savery Michelinky. To měla najeto 210 tisíc. Teď půjde do rotu, na tachometru má 330 a ty Michelinky jsem vyhazoval před minulou zimou. Zimní sady jsem ale, pravda, spotřeboval skoro dvě." Klasika míchačka zima/léto. Napi kolik KM ty letní Mielinky vydrely. Kolik případně km zimní, alespon cca. Nemám prachy zbytečně na vyhazování, ale některé gumy platí opravdu jen za značku. ;-)
|
|
22.10.2011 21:44 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2420680
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
S těmi Barumkami - Brillantisy (185/65-R15) mi na Xantii vydrely přes 60.000km - mít Micheliny, vydrely by určitě jetě déle.
S těmi Barumkami - Brillantisy (185/65-R15) mi na Xantii vydrely přes 60.000km - mít Micheliny, vydrely by určitě jetě déle.
|
|
22.10.2011 21:52 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2420682
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
TomasT napsal(a): S těmi Barumkami - Brillantisy (185/65-R15) mi na Xantii vydrely přes 60.000km - mít Micheliny, vydrely by určitě jetě déle.
kurna kde jezdíte?? ja ted budu shazovat letní - Matador nějaké aqua ewo nebo co 215/55/16, 93 W, nevím přesně , ale 3 letní sezony a jsou v háji, vzorek od 1 do 2 mm, najely cca 30-35000, byl jsem spokpojen, ale ta výdr
kurna kde jezdíte?? ja ted budu shazovat letní - Matador nějaké aqua ewo nebo co 215/55/16, 93 W, nevím přesně , ale 3 letní sezony a jsou v háji, vzorek od 1 do 2 mm, najely cca 30-35000, byl jsem spokpojen, ale ta výdr :-(
|
|
22.10.2011 22:06 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2420687
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
najk napsal(a): kurna kde jezdíte?? ja ted budu shazovat letní - Matador nějaké aqua ewo nebo co 215/55/16, 93 W, nevím přesně , ale 3 letní sezony a jsou v háji, vzorek od 1 do 2 mm, najely cca 30-35000, byl jsem spokpojen, ale ta výdr
Větinou po silnici, hodně po Praze (50-60%) sám s prázdným kufrem, zbytek víkendovky s rodinou, skoro nikdy přes 130
Mě ale vůbec gumy nějak pomalu odcházejí - kdy jsem loni v dubnu kupoval C5 v bazaru, zhodnotil jsem přední gumy (Uniroyal): "Ty dýl ne do podzimu nevydrí - 3-3,5mm". Pak jsem je hodil dozadu, protoe moc hučely a mám je tam doteď (2 letní sezóny, cca 21.000km) - ale na jaro u dám nové, u jsou na krajích sjeté na těch cca 1,5mm - a navíc si děti vzadu stěují, e je tam hlučno.
Druhý pár (Bridgestone, teď na předku) byl novějí, ten tam jetě pár sezón vydrí.
Větinou po silnici, hodně po Praze (50-60%) sám s prázdným kufrem, zbytek víkendovky s rodinou, skoro nikdy přes 130 :-d
Mě ale vůbec gumy nějak pomalu odcházejí - kdy jsem loni v dubnu kupoval C5 v bazaru, zhodnotil jsem přední gumy (Uniroyal): "Ty dýl ne do podzimu nevydrí - 3-3,5mm". Pak jsem je hodil dozadu, protoe moc hučely a mám je tam doteď (2 letní sezóny, cca 21.000km) - ale na jaro u dám nové, u jsou na krajích sjeté na těch cca 1,5mm - a navíc si děti vzadu stěují, e je tam hlučno.
Druhý pár (Bridgestone, teď na předku) byl novějí, ten tam jetě pár sezón vydrí.
|
|
22.10.2011 22:11 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2420691
|
|
Darja
|
|
|
Nepřijde mi, e moc jezdím.. tak 25 ročně? a gumy mám přesně na dvě sezóny. A to jezdím 99% času sama a tak 60% Prahu.
Jinak Barumky Bravurisky II 215/55 16 93W daly těch 45tis. Uvidíme, jak se budou dret Continentalky
Nepřijde mi, e moc jezdím.. tak 25 ročně? a gumy mám přesně na dvě sezóny. A to jezdím 99% času sama a tak 60% Prahu.
Jinak Barumky Bravurisky II 215/55 16 93W daly těch 45tis. Uvidíme, jak se budou dret Continentalky :)
|
|
27.10.2011 13:44 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421621
|
|
zdendullah
|
|
|
Pro někoho, kdo se rozhoduje umístit pneu s alternativním rozměrem na svého miláčka a kromě jiných hledisek ho zajímá, jak je to se spotřebou, zrychlením a brzdnou dráhou při takový změně, je velmi pěkně zpracovaný tento test .link. Závěr si z toho udělejte kadý sám.
Pro někoho, kdo se rozhoduje umístit pneu s alternativním rozměrem na svého miláčka a kromě jiných hledisek ho zajímá, jak je to se spotřebou, zrychlením a brzdnou dráhou při takový změně, je velmi pěkně zpracovaný tento test http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested Závěr si z toho udělejte kadý sám.
|
|
27.10.2011 17:04 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421673
|
|
Darja
|
|
|
ten link nefunguje, ale dá se kt omu článku doklikat.
Jinak co se alternativního rozměru týká.. čím irí guma, tím lepí styčná plocha s vozovkou = lepí adheze, ale také větí valivý odpor + více rotující hmoty = nií akcelerace (proto sprinteři a lidi co jsou za výkonem mají lehká kola a snaí se odhlečit věkeré rotující části motoru od setrvačníku, kliku po vačková kola).
Co mi přijde v tom testu divný, je to, e pokud zachovám obvod kola (co dnení vozy vyadují) sníí se mi spotřeba. Přitom rozdíl mezi 15" a 19" kolem je víc jak 6 kilo, co mám na auto 24 kilo a k tomu rotujících 24 kilo. To je zajímavý Vyhodím 16" a koupím 18"
Dík za počteníčko
ten link nefunguje, ale dá se kt omu článku doklikat.
Jinak co se alternativního rozměru týká.. čím irí guma, tím lepí styčná plocha s vozovkou = lepí adheze, ale také větí valivý odpor + více rotující hmoty = nií akcelerace (proto sprinteři a lidi co jsou za výkonem mají lehká kola a snaí se odhlečit věkeré rotující části motoru od setrvačníku, kliku po vačková kola).
Co mi přijde v tom testu divný, je to, e pokud zachovám obvod kola (co dnení vozy vyadují) sníí se mi spotřeba. Přitom rozdíl mezi 15" a 19" kolem je víc jak 6 kilo, co mám na auto 24 kilo a k tomu rotujících 24 kilo. To je zajímavý :D Vyhodím 16" a koupím 18" :-))
Dík za počteníčko :)
|
|
27.10.2011 17:07 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421678
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
nemyslim si, e zrovna na mokru --> irí guma = větí adheze, tam to naopak bude klouzat víc, ne na uím (řekněme doporučeným) rozměru. To pak člověk vidí hodnocení gum stylem: "na mokru klouou, při rozjezdu to furt hrabe , a vubec nebrzdí, horí gumy jsem neměl. jezdim VW lupo 225/45 R16"
nemyslim si, e zrovna na mokru --> irí guma = větí adheze, tam to naopak bude klouzat víc, ne na uím (řekněme doporučeným) rozměru. To pak člověk vidí hodnocení gum stylem: "na mokru klouou, při rozjezdu to furt hrabe , a vubec nebrzdí, horí gumy jsem neměl. jezdim VW lupo 225/45 R16" :-))))
|
|
27.10.2011 17:53 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421712
|
|
Darja
|
|
|
na mokru zálaí na dezénu gumy a schopnosti odvádět vodu do boků. A větí styčná plocha je lepí ve vech případech, krom boření do sněhu. To, e to lidem kloue při rozjezdu je buď blbá guma a nebo to neuměj se spojkou. To by se autobus se svou ířkou gum na mokru nerozjel asi nikdy.
Osobně na mokru je příerná guma Goodyear Eagle F1 (v rozměru 195/50 R15), tak mizernej odvod do boků, e e z toho má člověk za detě sáňky. A s C5 jsem tohle nikdy nepocítila, ač má gumy (Continental Contipremium Contact) irí... čím to?
na mokru zálaí na dezénu gumy a schopnosti odvádět vodu do boků. A větí styčná plocha je lepí ve vech případech, krom boření do sněhu. To, e to lidem kloue při rozjezdu je buď blbá guma a nebo to neuměj se spojkou. To by se autobus se svou ířkou gum na mokru nerozjel asi nikdy.
Osobně na mokru je příerná guma Goodyear Eagle F1 (v rozměru 195/50 R15), tak mizernej odvod do boků, e e z toho má člověk za detě sáňky. A s C5 jsem tohle nikdy nepocítila, ač má gumy (Continental Contipremium Contact) irí... čím to?
|
|
27.10.2011 17:58 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421713
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Jasně, s dezénem souhlasím. Na chování na mokru má přece vliv i váha, která tlačí pneumatiku k vozovce. Jinak se bude chovat za silnýho detě guma XY iroká 215 na C5 a jinak (hůř) na zmíneném VW Lupo, kde bude rozhodně větí ance aquaplaningu nebo mám o tom mylnou představu?
Jasně, s dezénem souhlasím. Na chování na mokru má přece vliv i váha, která tlačí pneumatiku k vozovce. Jinak se bude chovat za silnýho detě guma XY iroká 215 na C5 a jinak (hůř) na zmíneném VW Lupo, kde bude rozhodně větí ance aquaplaningu nebo mám o tom mylnou představu?
|
|
27.10.2011 18:10 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421725
|
|
Darja
|
|
|
Tak samořejmě, e trochu záleí na tlaku / hmostnosti. Proto větinou těká auta mají iří gumy. Vak 1,5 tuny těká C5 má doporučené irí gumy, ne lupo, záměna za irí je u na odpovědnosti majitele.
Taky záleí moc na hloubce dezénu citace: "hloubka 1,6 mm dokáe odvést pouhých 13,8% vody a hloubka 3 mm pouhých 30% vody ve srovnání s novou pneumatikou".
Take vyvstává dalí otázka, jestli ti, co jim to kloue, nemají z gum u skoro slicky
viz obrázek:
Tak samořejmě, e trochu záleí na tlaku / hmostnosti. Proto větinou těká auta mají iří gumy. Vak 1,5 tuny těká C5 má doporučené irí gumy, ne lupo, záměna za irí je u na odpovědnosti majitele.
Taky záleí moc na hloubce dezénu citace: "hloubka 1,6 mm dokáe odvést pouhých 13,8% vody a hloubka 3 mm pouhých 30% vody ve srovnání s novou pneumatikou".
Take vyvstává dalí otázka, jestli ti, co jim to kloue, nemají z gum u skoro slicky :)
viz obrázek:
|
|
27.10.2011 18:16 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421727
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Darja napsal(a): na mokru zálaí na dezénu gumy a schopnosti odvádět vodu do boků. A větí styčná plocha je lepí ve vech případech, krom boření do sněhu. To, e to lidem kloue při rozjezdu je buď blbá guma a nebo to neuměj se spojkou. To by se autobus se svou ířkou gum na mokru nerozjel asi nikdy.
Osobně na mokru je příerná guma Goodyear Eagle F1 (v rozměru 195/50 R15), tak mizernej odvod do boků, e e z toho má člověk za detě sáňky. A s C5 jsem tohle nikdy nepocítila, ač má gumy (Continental Contipremium Contact) irí... čím to?
irí guma za detě: Musí odvézt více vody ( větí plocha ) a zároveň je těí odvézt tu vodu od středu kola na stranu, kdy je irí ( větí vzdálenost ). Proto jsou za mokra velmi dobré dezény s irokými podélnými drákami, kam se ta voda schová, aby se nemusela odvádět do stran, kdy je ale vody více, tak je to houby platné. - na vodu je irí o něco horí.
Proč autobus odjede, protoe je těkej to je ve, protlačí se skrze vodu případně břečku. Čím těí auto, tím rychleji se "propadne" vodou na vozovku respektive ji rychleji vytlačí. tím pádem si můe dovolit irí gumy.
Jestli se chce co nejvíce oddálit aquaplaning tak se vyhnout irím gumám.
( nevztahujte výe napsané na suchou vozovku, děkuji )
irí guma za detě: Musí odvézt více vody ( větí plocha ) a zároveň je těí odvézt tu vodu od středu kola na stranu, kdy je irí ( větí vzdálenost ). Proto jsou za mokra velmi dobré dezény s irokými podélnými drákami, kam se ta voda schová, aby se nemusela odvádět do stran, kdy je ale vody více, tak je to houby platné. - na vodu je irí o něco horí.
Proč autobus odjede, protoe je těkej :-D to je ve, protlačí se skrze vodu případně břečku. Čím těí auto, tím rychleji se "propadne" vodou na vozovku respektive ji rychleji vytlačí. tím pádem si můe dovolit irí gumy.
Jestli se chce co nejvíce oddálit aquaplaning tak se vyhnout irím gumám.
( nevztahujte výe napsané na suchou vozovku, děkuji )
|
|
27.10.2011 18:29 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421733
|
|
Darja
|
|
|
No, napsal si, e čím těí, tím víc vytláčí vodu, tím je logický, e pokud mám těký auto, můu mít irí gumy ne lehké auto a účinnost odvodu by měla být podobná jako lehké auto na uích galuskách (při stejném dezénu).
I kdy já si myslím, e jde hodně o hloubku dezénu, pokud dezén je hluboký, voda má kudy odcházet... viz ten obrázek... ten jsem sem nepostal jen tak pro okrasu...
No, napsal si, e čím těí, tím víc vytláčí vodu, tím je logický, e pokud mám těký auto, můu mít irí gumy ne lehké auto a účinnost odvodu by měla být podobná jako lehké auto na uích galuskách (při stejném dezénu).
I kdy já si myslím, e jde hodně o hloubku dezénu, pokud dezén je hluboký, voda má kudy odcházet... viz ten obrázek... ten jsem sem nepostal jen tak pro okrasu...
|
|
27.10.2011 19:29 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421756
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Darja: Na hloubce samozřejme záleí. Ten obrázek jsi sem dala během toho, co jsem psal. přečetl jsem si to a po odeslání
Mikra: Ale jak je odvádí? V čase t se vecpe ( napsal jsem schová ) do dráek a v čase t+1 je pneu vyklopí za sebe.
Darja: Na hloubce samozřejme záleí. Ten obrázek jsi sem dala během toho, co jsem psal. :-) přečetl jsem si to a po odeslání
Mikra: Ale jak je odvádí? V čase t se vecpe ( napsal jsem schová ) do dráek a v čase t+1 je pneu vyklopí za sebe. ;-)
|
|
27.10.2011 20:04 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421773
|
|
Darja
|
|
|
Tady je vidět, jak je voda tlačena pryč. A zas.. hloubka dezénu hraje roli...
.link.
.link.
Tady je vidět, jak je voda tlačena pryč. A zas.. hloubka dezénu hraje roli...
http://www.youtube.com/watch?v=ATwNTQozbzo
http://www.youtube.com/watch?v=Ef-HsQUxLdI&feature=related
|
|
27.10.2011 20:33 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
2421790
|
|
Darja
|
|
|
To o tom "zakusování" do sněhu jsem fakt netuila Asi to bude věda udělat dezén
To o tom "zakusování" do sněhu jsem fakt netuila :) Asi to bude věda udělat dezén :)
|
|
| |
|
|