| | |
31.10.2009 20:19 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108641
|
|
tief
|
|
|
V pripade nehody s toho moze byt VELKY problem ... Ak je auto vybavene v zime pneumatikami s parametrami nizsimi ako predpisuje vyrobca musi byt tato skutocnost vyznacena napriklad nalepkou viditelne umiestnenou v zornom poli sofera.
V pripade nehody s toho moze byt VELKY problem ... Ak je auto vybavene v zime pneumatikami s parametrami nizsimi ako predpisuje vyrobca musi byt tato skutocnost vyznacena napriklad nalepkou viditelne umiestnenou v zornom poli sofera.
|
|
31.10.2009 21:30 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108647
|
|
Aja
|
|
|
A kde tu nálepku dostanem?
A kde tu nálepku dostanem?:-(
|
|
31.10.2009 22:51 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108662
|
|
Aja
|
|
|
já se jen ptám,poněvad jsem toto slyel poprvé.Já to neřeím a myslím e spousta lidí taky ne.Já jsem zvyklý z práce,jak někdo říká e na kamiónech mají v zimě letní a takové podobné kecy.To teda napíu na lístek a dám za okno.
:-) já se jen ptám,poněvad jsem toto slyel poprvé.Já to neřeím a myslím e spousta lidí taky ne.Já jsem zvyklý z práce,jak někdo říká e na kamiónech mají v zimě letní a takové podobné kecy.To teda napíu na lístek a dám za okno.:-))))
|
|
31.10.2009 23:00 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108663
|
|
Darja
|
|
|
Jo, říká se, e neznalost zákona neomlouvá, ale jsou chvíle, kdy se znalost zákona doopravdy vyplácí.
A e to spousta lidí neřeí, co více k tomu říct, ne e je to jejich vlastní hloupost. U mě dělá rozdíl mezi zimní sadou s indexem W a V slunou sumičku.
Najděte si sbírku 341/2002 a § 21
V případě pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyí přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.
A v roce 2009 prola vyhláka novelizací a chytré hlavy zákonodárné dodaly dovětek : V § 21 se na konci odstavce 2 doplňuje věta Upozornění formou nálepky můe být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem)..
Tudí není co řeit
Jo, říká se, e neznalost zákona neomlouvá, ale jsou chvíle, kdy se znalost zákona doopravdy vyplácí.
A e to spousta lidí neřeí, co více k tomu říct, ne e je to jejich vlastní hloupost. U mě dělá rozdíl mezi zimní sadou s indexem W a V slunou sumičku.
Najděte si sbírku 341/2002 a § 21
V případě pouití zimních pneumatik (M+S) s nií kategorií rychlosti, ne je nejvyí konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyí přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.
A v roce 2009 prola vyhláka novelizací a chytré hlavy zákonodárné dodaly dovětek : V § 21 se na konci odstavce 2 doplňuje věta Upozornění formou nálepky můe být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem)..
Tudí není co řeit :palec
|
|
31.10.2009 23:32 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108673
|
|
Aja
|
|
|
Ano Darjo souhlasím.Ja mam 195/65/15 91H.To znamená rychlost bych splňoval také s označením T(do 190km/h).Konstrukční rychlost mám 187km/h.Také splňuji hmotnostní index,ale nesmím tahat vlek,to u ne.Tudí chci říct,e v TP to vypadá na nějaké tolerance.
Ano Darjo souhlasím.Ja mam 195/65/15 91H.To znamená rychlost bych splňoval také s označením T(do 190km/h).Konstrukční rychlost mám 187km/h.Také splňuji hmotnostní index,ale nesmím tahat vlek,to u ne.Tudí chci říct,e v TP to vypadá na nějaké tolerance.
|
|
01.11.2009 07:25 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108678
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Darjo, chápu teda dobře, e jeliko mám palubní počítač, neměl by být problém kdy tam dám ty s indexem o třídu niím? U mě ten rozdíl dělá cca 1200 Kč za celou sadu-sice nicmoc, ale ne to vrazit do zbytečného indexu to radi udělám autímu dobře něčím uitečnějím...
Darjo, chápu teda dobře, e jeliko mám palubní počítač, neměl by být problém kdy tam dám ty s indexem o třídu niím? U mě ten rozdíl dělá cca 1200 Kč za celou sadu-sice nicmoc, ale ne to vrazit do zbytečného indexu to radi udělám autímu dobře něčím uitečnějím...
|
|
01.11.2009 09:40 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108682
|
|
tief
|
|
|
froggt: uz jenom prinutit pocitac aby ti po nastartovani rekl/napsal ze mas jine pneu s nizsi konstrukcni rychlosti
froggt: uz jenom prinutit pocitac aby ti po nastartovani rekl/napsal ze mas jine pneu s nizsi konstrukcni rychlosti :)
|
|
01.11.2009 12:39 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108687
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Já myslím... e Darja myslela mít v počítači nastavenou rychlost, kdy se ti ozve gong a oznámí, e tu danou rychlost překračuje... tuím e větina ji má asi nastavenou na 130 km/h. Já do toho zatím "nehrabal" tak tuhle funkci aktivovanou nemám...
Já myslím... e Darja myslela mít v počítači nastavenou rychlost, kdy se ti ozve gong a oznámí, e tu danou rychlost překračuje... tuím e větina ji má asi nastavenou na 130 km/h. :-) Já do toho zatím "nehrabal" tak tuhle funkci aktivovanou nemám...:-))
|
|
01.11.2009 15:51 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108697
|
|
Darja
|
|
|
Tak tohle, pánové, Darja nemyslela.
Musíte mít v zorném poli umístěnou maximální povolenou rychlost gum. ádný ding dong z počítače nestačí. Kdybyste četli přesně znění zákona, jedná se o vizuální upozornění.
Stačí nálepka ze zavařovačky, vejkačkou přilepená na palubovku s číslem, kolik maximálně povolují gumy. To vsjo
Tak tohle, pánové, Darja nemyslela.
Musíte mít v zorném poli umístěnou maximální povolenou rychlost gum. ádný ding dong z počítače nestačí. Kdybyste četli přesně znění zákona, jedná se o vizuální upozornění.
Stačí nálepka ze zavařovačky, vejkačkou přilepená na palubovku s číslem, kolik maximálně povolují gumy. To vsjo
|
|
01.11.2009 17:55 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108700
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Tak to je potom jetě víc pohoda ne jsem si myslel
Darjo, tak jsi mi uetřila něco přes litřík, take kdy se někdy potkáme, má u mě panáka
Tady je ten zákon-je to hned pod bodem 2. : .link.
Tak to je potom jetě víc pohoda ne jsem si myslel:-))
Darjo, tak jsi mi uetřila něco přes litřík, take kdy se někdy potkáme, má u mě panáka :-)
Tady je ten zákon-je to hned pod bodem 2. : http://www.sonsbeek.cz/print.php?ID=19&WP320011a74223512c88df5b0345eda1034aa0b1f5=4e6673d7a86235056b255e7a1fa0dcb0
|
|
01.11.2009 22:21 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108747
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
A jak je to z hlediska zákona a DIY nálepek s ířkou gum? Vzhledem k tomu, e íře 205 je o čtvrtinu a třetinu levnějí ne 215, kterou mám v techničáku, a běí fámy o tom, e na zimu jsou stejně lepí tenčí gumy, tak zvauju koupit zimní 205. Troku jsem zmekal, musim s sebou hodit... sakra
A jak je to z hlediska zákona a DIY nálepek s ířkou gum? Vzhledem k tomu, e íře 205 je o čtvrtinu a třetinu levnějí ne 215, kterou mám v techničáku, a běí fámy o tom, e na zimu jsou stejně lepí tenčí gumy, tak zvauju koupit zimní 205. Troku jsem zmekal, musim s sebou hodit... sakra
|
|
01.11.2009 22:22 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108748
|
|
jumep
|
|
|
jednoznacne sa pojednava len o rychlostnom indexe
jednoznacne sa pojednava len o rychlostnom indexe
|
|
01.11.2009 22:37 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108752
|
|
zimo
|
Město: Nova Bana, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
ja som pri prihlasovani pred 2tyzdnami musel na STK poziadat o tech. opis vozidla, pretoze na obvodnom urade nemali moje auto v databaze a bolo zo svajciarska a technik na STK sa ma opytal ci chcem dopisat aj ine pneu a hovorim ze nejake 17ky by som tam v lete dal, tak mi len tak dopisal 225/55/17. A uz to mam v technickom uplne v pohode. Mozno stastna nahoda. Ale zaujimalo by ma ci to niekto ma na aute, a ci to tam mozem dat.
ja som pri prihlasovani pred 2tyzdnami musel na STK poziadat o tech. opis vozidla, pretoze na obvodnom urade nemali moje auto v databaze a bolo zo svajciarska a technik na STK sa ma opytal ci chcem dopisat aj ine pneu a hovorim ze nejake 17ky by som tam v lete dal, tak mi len tak dopisal 225/55/17. A uz to mam v technickom uplne v pohode. Mozno stastna nahoda. Ale zaujimalo by ma ci to niekto ma na aute, a ci to tam mozem dat.
|
|
01.11.2009 22:38 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108753
|
|
Darja
|
|
|
myneur napsal(a): A jak je to z hlediska zákona a DIY nálepek s ířkou gum? Vzhledem k tomu, e íře 205 je o čtvrtinu a třetinu levnějí ne 215, kterou mám v techničáku, a běí fámy o tom, e na zimu jsou stejně lepí tenčí gumy, tak zvauju koupit zimní 205. Troku jsem zmekal, musim s sebou hodit... sakra
bavíme se o rychlostním indexu. Ne o ířce gum. Pokud změní ířku gum, zadělává si na průser v případě nehody. Ale to je u jen na tobě, to riskovat.
Nevimla jsem si, e bych měla s 215tkama na sněhu nějaký problém, protoe jsou iroké.
bavíme se o rychlostním indexu. Ne o ířce gum. Pokud změní ířku gum, zadělává si na průser v případě nehody. Ale to je u jen na tobě, to riskovat.
Nevimla jsem si, e bych měla s 215tkama na sněhu nějaký problém, protoe jsou iroké.
|
|
01.11.2009 23:29 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108759
|
|
Martin
|
Město: Vlaim, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 297 |
|
|
Čistě teoreticky můe jezdit na čem chce, pokud na tom umí jezdit. Jenome proč dávat policii a pojiovně důvod se v případě nehody po tobě vozit? A si kadý odpoví sám, jestli mu jiné pneu stojí za případné problémy.
Dodatek: mám před sebou zápis z prohlídky Xantie po nehodě a rozměry pneu jsou na něm přesně uvedeny včetně výky dezénu, jestli jsou zimní nebo letní, protektory apod.
Čistě teoreticky můe jezdit na čem chce, pokud na tom umí jezdit. Jenome proč dávat policii a pojiovně důvod se v případě nehody po tobě vozit? :nevim A si kadý odpoví sám, jestli mu jiné pneu stojí za případné problémy.
Dodatek: mám před sebou zápis z prohlídky Xantie po nehodě a rozměry pneu jsou na něm přesně uvedeny včetně výky dezénu, jestli jsou zimní nebo letní, protektory apod.
|
|
01.11.2009 23:44 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108761
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
Darja napsal(a): Nevimla jsem si, e bych měla s 215tkama na sněhu nějaký problém, protoe jsou iroké.
Proto taky říkám, e to říkaj fámy. Osobně to vnímám spí jako kecy laiků sebeprezentujících se jako odborník, a měl jsem o tom dost dlouhej rozhovor. Jedinej důvod, proč by tenčí gumy mohly bejt v zimě lepí si dokáu představit, e se dřív probořej na pevnějí povrch. Jinak fakt nevim. A skutečně se mi nechce pouít toho infantilního smajla, kterej krčí rameny...
Proto taky říkám, e to říkaj fámy. Osobně to vnímám spí jako kecy laiků sebeprezentujících se jako odborník, a měl jsem o tom dost dlouhej rozhovor. Jedinej důvod, proč by tenčí gumy mohly bejt v zimě lepí si dokáu představit, e se dřív probořej na pevnějí povrch. Jinak fakt nevim. A skutečně se mi nechce pouít toho infantilního smajla, kterej krčí rameny...
|
|
02.11.2009 08:08 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
1108764
|
|
Darja
|
|
|
Odcitujeme věty z chytrých stránek:
Koupit uí zimní pneumatiky se vyplatí pouze řidiči, který větinu zimních kilometrů najede v oblastech se souvislou sněhovou pokrývkou.
V běných podmínkách (mokré zimní silnice), a to i vzhledem k rychlosti jízdy na dálnicích, je pro běného řidiče zcela jistě rozumnějí pouití irích pneumatik, které mají větí styčnou plochu s vozovkou a tím dosahují vyí směrové stability při jízdě v přímém směru i při zatáčení, o kratí brzdné dráze nemluvě.
Odcitujeme věty z chytrých stránek:
Koupit uí zimní pneumatiky se vyplatí pouze řidiči, který větinu zimních kilometrů najede v oblastech se souvislou sněhovou pokrývkou.
V běných podmínkách (mokré zimní silnice), a to i vzhledem k rychlosti jízdy na dálnicích, je pro běného řidiče zcela jistě rozumnějí pouití irích pneumatik, které mají větí styčnou plochu s vozovkou a tím dosahují vyí směrové stability při jízdě v přímém směru i při zatáčení, o kratí brzdné dráze nemluvě.
|
|
| |
|
|