| | |
20.10.2009 20:36 -
Zatáčení na plný rejd
|
1107769
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
Kdy zatáčím na plnej rejd, tak jako by občas prokluzovaly kola, jakoby nebyly ve stopě soustřednejch krunic a při zatáčení auto občas poposkočilo, aby to vyrovnalo.
Takhle se to chová od první chvíle, co ho mám, akorát za mokra je to výraznějí, na suchu to skoro neni poznat. Geometrii mám seřízenou, gumy se sjíděj OK, při jízdě se to chová taky OK, a nikdy to nedostalo afku na čumák ani do kol.
Setkal se někdo s něčim podobnym?
Kdy zatáčím na plnej rejd, tak jako by občas prokluzovaly kola, jakoby nebyly ve stopě soustřednejch krunic a při zatáčení auto občas poposkočilo, aby to vyrovnalo.
Takhle se to chová od první chvíle, co ho mám, akorát za mokra je to výraznějí, na suchu to skoro neni poznat. Geometrii mám seřízenou, gumy se sjíděj OK, při jízdě se to chová taky OK, a nikdy to nedostalo afku na čumák ani do kol.
Setkal se někdo s něčim podobnym?
|
|
20.10.2009 20:42 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1107771
|
|
jumep
|
|
|
mne to robi tiez, obuj zimne gumy, pocit sa zlepsi
asopn ja to najma pocitujem ked je chladno na letnych gumach (ako napr v tychto dnoch) alebo je festovne smyklavo ...
mne to robi tiez, obuj zimne gumy, pocit sa zlepsi :)
asopn ja to najma pocitujem ked je chladno na letnych gumach (ako napr v tychto dnoch) alebo je festovne smyklavo ...
|
|
21.10.2009 08:56 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1107795
|
|
fidzi
|
Město: Lichkov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Čauvec mě to taky dělá.Nechal jsem udělat geometrii ,gumy nové a stejně to cítím.Tak koukam ,e to není ojedinělé tak to přestanu řeit.Plný rejd se stejně dává v nízké rychlosti.
Čauvec mě to taky dělá.Nechal jsem udělat geometrii ,gumy nové a stejně to cítím.Tak koukam ,e to není ojedinělé tak to přestanu řeit.Plný rejd se stejně dává v nízké rychlosti.:palec
|
|
21.10.2009 12:12 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1107817
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
Jeslti je to "normální", tak to aspoň nemusim řeit Jen se divim, e by to bylo takto "podivně" navreno, u jinýho auta jsem se s tim nesetkal. C5 má navíc docela malej rejd.
Jeslti je to "normální", tak to aspoň nemusim řeit:) Jen se divim, e by to bylo takto "podivně" navreno, u jinýho auta jsem se s tim nesetkal. C5 má navíc docela malej rejd.
|
|
21.10.2009 20:40 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1107833
|
|
jumep
|
|
|
jo, bohuzial je to tak ... na raid uz som si zvykol, obcas si nadchadzam jak sa navesom
jo, bohuzial je to tak ... na raid uz som si zvykol, obcas si nadchadzam jak sa navesom :D
|
|
22.10.2009 14:26 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1107877
|
|
Martin
|
Město: Vlaim, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 297 |
|
|
Já toho u sebe neviml a to pouívám plný rejd na obě denně v P+R na Chodově.
Já toho u sebe neviml a to pouívám plný rejd na obě denně v P+R na Chodově.
|
|
22.10.2009 14:53 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1107880
|
|
jumep
|
|
|
ako som uz pisal, zalezi od obutia a citit to len na zlych cestnych podmienkach
ako som uz pisal, zalezi od obutia a citit to len na zlych cestnych podmienkach
|
|
22.10.2009 20:35 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1107888
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
mam to tiez. Zatial som na letnych a teraz jak sa ochladilo tak na betonovej dlazbe, pri plnom vytoceni, strpa cele auto. Neriesim to, robi to odkedy to auto mam.
mam to tiez. Zatial som na letnych a teraz jak sa ochladilo tak na betonovej dlazbe, pri plnom vytoceni, strpa cele auto. Neriesim to, robi to odkedy to auto mam.
|
|
13.11.2009 15:05 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428007
|
|
VasekR
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 33 |
|
|
Dělá mi to to samé, na letních a na nějakém horím povrchu. Přijde mi to ale uplně normální. Prostě ta pneu ztratí přilnavost. Na zimních mi to nedělalo a v létě to taky nedělá.
Dělá mi to to samé, na letních a na nějakém horím povrchu. Přijde mi to ale uplně normální. Prostě ta pneu ztratí přilnavost. Na zimních mi to nedělalo a v létě to taky nedělá.
|
|
13.11.2009 22:05 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428018
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
zaleí ete aj na írke pneu.Určite ma 215 ako ja,lebo mi to robí to isté.Troka som sa toho zo začiatku bál.Teraz o.k.
zaleí ete aj na írke pneu.Určite ma 215 ako ja,lebo mi to robí to isté.Troka som sa toho zo začiatku bál.Teraz o.k.
|
|
15.11.2009 09:54 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428028
|
|
atlas
|
Město: Chomutov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 11 |
|
|
Také momantálně řeím stejný problém. Při vyjídění z domu musím dát plný rejd a nyní poslední měsíc auto vdy uskočí.
Měl jsem strach jestli nebude v háji kloub na poloose, tak jsem zajel do servisu. Po prohlídce nali utrený silenblok co drí motor u prostřed. Přes něj jdou poloosy a prý to můe být tím.
Také momantálně řeím stejný problém. Při vyjídění z domu musím dát plný rejd a nyní poslední měsíc auto vdy uskočí.:-(
Měl jsem strach jestli nebude v háji kloub na poloose, tak jsem zajel do servisu. Po prohlídce nali utrený silenblok co drí motor u prostřed. Přes něj jdou poloosy a prý to můe být tím.
|
|
15.11.2009 10:45 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428029
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
atlas napsal(a): Po prohlídce nali utrený silenblok co drí motor u prostřed. Přes něj jdou poloosy a prý to můe být tím.
Tak to je moný, ale mě to dělá jen na hrbatým povrchu kde je navíc jetě třeba hrubí těrk, na rovném ne. Taky jsem hned ve projistotu zkouknul a ve je ok.
Po prohlídce nali utrený silenblok co drí motor u prostřed. Přes něj jdou poloosy a prý to můe být tím.
Tak to je moný, ale mě to dělá jen na hrbatým povrchu kde je navíc jetě třeba hrubí těrk, na rovném ne. Taky jsem hned ve projistotu zkouknul a ve je ok.
|
|
15.11.2009 17:47 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428052
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Uskočení pouze v podzemních garáích na té plastové podlaza. Navíc při mírném zatáčení pískání jak při bláznivé rychlostní soutěi.
Uskočení pouze v podzemních garáích na té plastové podlaza. Navíc při mírném zatáčení pískání jak při bláznivé rychlostní soutěi.
|
|
17.11.2009 09:55 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428068
|
|
peta
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 24 |
|
|
U jsem to řeil kdysi u Xantie, C5 dělá to samé - přesně jak popisujete - plný rejd, hladký povrch v garáích, těrk.... Bylo mi vysvětleno, e je to způsobeno konstrukcí přední nápravy a její geometrií v rejdu. Je to někdy docela nepříjemné, u ádného jiného auta jsem se s tím jevem nesetkal.
U jsem to řeil kdysi u Xantie, C5 dělá to samé - přesně jak popisujete - plný rejd, hladký povrch v garáích, těrk.... Bylo mi vysvětleno, e je to způsobeno konstrukcí přední nápravy a její geometrií v rejdu. Je to někdy docela nepříjemné, u ádného jiného auta jsem se s tím jevem nesetkal.
|
|
17.11.2009 22:12 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428137
|
|
zimo
|
Město: Nova Bana, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Moja C5ka to robi takisto ako popisujete a taky mi to robilo aj na 407cke peugeote. Na ziadnom inom aute ako na tychto dvoch som to nezazil. A to mam na citrone 10tis km a peugeot bol predvazacka.
Moja C5ka to robi takisto ako popisujete a taky mi to robilo aj na 407cke peugeote. Na ziadnom inom aute ako na tychto dvoch som to nezazil. A to mam na citrone 10tis km a peugeot bol predvazacka.
|
|
17.11.2009 22:15 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428138
|
|
jumep
|
|
|
je to dane konstrukciou napravy a gumami ktore su obute, ak su gumy tvrde (napr letne v tomto case) bude to citit ..
tu sa neni nad cim pozastavovat ... robi to len pri plnom vytoceni
edit: a robil to aj passat v ktorom som sa vozil jedneho casu
je to dane konstrukciou napravy a gumami ktore su obute, ak su gumy tvrde (napr letne v tomto case) bude to citit ..
tu sa neni nad cim pozastavovat ... robi to len pri plnom vytoceni
edit: a robil to aj passat v ktorom som sa vozil jedneho casu
|
|
18.11.2009 00:06 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428142
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
jumep napsal(a): je to dane konstrukciou napravy
zřejmě o tom něco ví, můe se podělit o konkrétnějí info? Jen ze zajímavosti bych rád věděl, co konstruktéry vedlo k takovém řeení. Např. jaká jiná výhoda vznikla takovýmto řeením nápravy, kterou jiní nepouívají? Kdy u to auto dělá, a nejen v zimě, ale i třeba i v létě na mokru, rád bych se aspoň chlácholil alespoň částečně reálnou představou, e někde jinde je mi to vynahrazeno...
zřejmě o tom něco ví, můe se podělit o konkrétnějí info? Jen ze zajímavosti bych rád věděl, co konstruktéry vedlo k takovém řeení. Např. jaká jiná výhoda vznikla takovýmto řeením nápravy, kterou jiní nepouívají? Kdy u to auto dělá, a nejen v zimě, ale i třeba i v létě na mokru, rád bych se aspoň chlácholil alespoň částečně reálnou představou, e někde jinde je mi to vynahrazeno...
|
|
18.11.2009 00:11 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428144
|
|
jumep
|
|
|
to ta sklamem ... este aj to vytocenie kolies a polomer otacania je jak V3Ska ...
nenapadlo ma to skumat co je konkretnou pricinou, berem to ako fakt a zijem s tym, je to len pri plnom vytoceni ... co nijako neohrozuje a nezhorsuje jazdne vlastnosti
to ta sklamem ... este aj to vytocenie kolies a polomer otacania je jak V3Ska ...
nenapadlo ma to skumat co je konkretnou pricinou, berem to ako fakt a zijem s tym, je to len pri plnom vytoceni ... co nijako neohrozuje a nezhorsuje jazdne vlastnosti
|
|
28.11.2009 14:13 -
Re: Zatáčení na plný rejd
|
1428652
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Konstrukce přední nápravy u C5 jako jedna z mála pouíva odklon , záklon a naklonění čepu jako pevně dané hodnoty (nelze je seřídit). Ale protoe nae C5 nemají nastavenou sbíhavost ale Rozbíhavost, (O a -3mm), Proto při plné rejdu má vnitřní kolo mení poloměr zatáčení ne kolo vnějí. Pak se stává e při pomalé jízdě dojde k odskočení vnějího kola. Pokud se v plném rejdu nevrací volant signalizuje to, e rozbíhavost je větí ne 3mm, nebo e záklon kola je větí ne 3° 03' s tolerancí 30'.
Konstrukce přední nápravy u C5 jako jedna z mála pouíva odklon , záklon a naklonění čepu jako pevně dané hodnoty (nelze je seřídit). Ale protoe nae C5 nemají nastavenou sbíhavost ale Rozbíhavost, (O a -3mm), Proto při plné rejdu má vnitřní kolo mení poloměr zatáčení ne kolo vnějí. Pak se stává e při pomalé jízdě dojde k odskočení vnějího kola. Pokud se v plném rejdu nevrací volant signalizuje to, e rozbíhavost je větí ne 3mm, nebo e záklon kola je větí ne 3° 03' s tolerancí 30'.
|
|
| |
|
|