| | |
04.10.2009 22:06 -
Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
1107026
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Nazdárek! Troku neobvyklá otázka ohledně hutění pneu: Na kolik hustit samozřejmě vím podle títku, ALE-konkrétně u mého auta to je 2,3 - 2,3 a při plném zatíení 2,3 - 2,7 (předek-zadek). Nezdá se Vám to na takhle těké auto málo? Při těch 2,3 jsou při čelním pohledu pneumatiky (Michelin 195/65 R15) celkem dost deformované-měřeno dvěma ruznými měřáky, take tlak odpovídal. Na jednom fóru-tuím e to bylo u nějakých Peugeotů-jeden pisatel uváděl, e mu gumař oproti příručce auta doporučoval přidat dokonce 3 desetiny u předních kol k doporučovanému tlaku (místo 2,4 doporučil 2,7) a nadával, e si snad ty příručky dělaj pr.el, e snad schválně doporučujou nií tlak aby se pneu rychleji sjela a e u při pohledu na pneu je jasný, e je málo nafouknutá, ikdy byla přesně podle příručky...Co vy na to? Jsou takle nízký tlaky u C5 OK, nebo dáváte víc?
Nazdárek! Troku neobvyklá otázka ohledně hutění pneu: Na kolik hustit samozřejmě vím podle títku, ALE-konkrétně u mého auta to je 2,3 - 2,3 a při plném zatíení 2,3 - 2,7 (předek-zadek). Nezdá se Vám to na takhle těké auto málo? Při těch 2,3 jsou při čelním pohledu pneumatiky (Michelin 195/65 R15) celkem dost deformované-měřeno dvěma ruznými měřáky, take tlak odpovídal. Na jednom fóru-tuím e to bylo u nějakých Peugeotů-jeden pisatel uváděl, e mu gumař oproti příručce auta doporučoval přidat dokonce 3 desetiny u předních kol k doporučovanému tlaku (místo 2,4 doporučil 2,7) a nadával, e si snad ty příručky dělaj pr.el, e snad schválně doporučujou nií tlak aby se pneu rychleji sjela a e u při pohledu na pneu je jasný, e je málo nafouknutá, ikdy byla přesně podle příručky...Co vy na to? Jsou takle nízký tlaky u C5 OK, nebo dáváte víc?
|
|
04.10.2009 22:07 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
1107027
|
|
Darja
|
|
|
já foukám, co píou dveře a nemám problém. Guma se nijak extrémně nesjídí.
já foukám, co píou dveře a nemám problém. Guma se nijak extrémně nesjídí.
|
|
04.10.2009 22:08 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
1107028
|
|
jumep
|
|
|
tak ja to davam na 2.4 / 2.4, ale isto viac nie
a to mas v papieroch 195tky gumy, tie sa snad pisali len pri socke ....
tak ja to davam na 2.4 / 2.4, ale isto viac nie
a to mas v papieroch 195tky gumy, tie sa snad pisali len pri socke ....
|
|
05.10.2009 12:17 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
1107032
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Jezdím převáně sám a dlouhé trasy - Předek 2,4 a zadek 2,3. Gumy v pohodě.
Jezdím převáně sám a dlouhé trasy - Předek 2,4 a zadek 2,3. Gumy v pohodě.
|
|
05.10.2009 16:09 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
1107042
|
|
petr_v
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 21 |
|
|
Taky mi to připadlo málo, ale zkusil jsem dát cca 2.7 jako na starém autě a rychle jsem zase upoutěl. Stačilo se projet po nerovnostech. Je to opravdu velký rozdíl - vypadá to, e tlumení a houpání celého auta je nastaveno na doporučený tlak pneu.
Taky mi to připadlo málo, ale zkusil jsem dát cca 2.7 jako na starém autě a rychle jsem zase upoutěl. Stačilo se projet po nerovnostech. Je to opravdu velký rozdíl - vypadá to, e tlumení a houpání celého auta je nastaveno na doporučený tlak pneu.
|
|
06.10.2009 10:14 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
1107069
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Tak jsem si taky zalaboroval s tlakem a asi máte pravdu-jezdil jsem s plně naloeným autem a kdy jsem dal do zadních doporučovaných 2,7 a pokusných 2,6 do předních (-bylo hodně znát, e tlumení nerovností dost ztvrdlo. Zadní kola plusmínus OK, ale od předních u byl slyet klasický zvuk přefouknutých gum (při přejídění hrbolků atd..).
Take tlak doporučovaný títkem je nejspí OK, tak díky za reakce
to jumep: ano, v papírech mám 195ky, výbava je ta, co mám v profilu, take by to asi socka bejt neměla
Tak jsem si taky zalaboroval s tlakem a asi máte pravdu-jezdil jsem s plně naloeným autem a kdy jsem dal do zadních doporučovaných 2,7 a pokusných 2,6 do předních (-bylo hodně znát, e tlumení nerovností dost ztvrdlo. Zadní kola plusmínus OK, ale od předních u byl slyet klasický zvuk přefouknutých gum (při přejídění hrbolků atd..).
Take tlak doporučovaný títkem je nejspí OK, tak díky za reakce;-)
to jumep: ano, v papírech mám 195ky, výbava je ta, co mám v profilu, take by to asi socka bejt neměla:nevim
|
|
06.10.2009 19:09 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
1107119
|
|
Pavel C5
|
|
|
ja mám 205/60 R 15, DUNLOP SPORT ,fúkam na 2,4pred,2,4 zad pohoda,mám síce zlý rozmer,pracujem na 205/65 R 15 gumy v pohode
ja mám 205/60 R 15, DUNLOP SPORT ,fúkam na 2,4pred,2,4 zad pohoda,mám síce zlý rozmer,pracujem na 205/65 R 15 gumy v pohode;-)
|
|
07.10.2009 19:14 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
1107180
|
|
zico
|
|
|
čo ja viem. ja som naposledy fúkal podla títku ete BX snáď v ´99. U vtedy som pozoroval, e sa mi lahali gumy z vonkajích strán. Od tej doby pridávam 5-10% vózduchu nad predpis a gumy lahám rovnomerne. Aj sa mi s tým vožáko lepie jazdí .. je ale jasné, e na retardéroch mi to kvapku viacej drncá
čo ja viem. ja som naposledy fúkal podla títku ete BX snáď v ´99. U vtedy som pozoroval, e sa mi lahali gumy z vonkajích strán. Od tej doby pridávam 5-10% vózduchu nad predpis a gumy lahám rovnomerne. Aj sa mi s tým vožáko lepie jazdí .. je ale jasné, e na retardéroch mi to kvapku viacej drncá :-p
|
|
19.07.2010 12:23 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
2350416
|
|
timik2001
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 93 |
|
|
Ahoj, potřeboval bych poradit od lidiček, co mají títek na dveřích pro 205 / 55 / R16,jaké mají doporučené tlaky mám tyto gumy, ale na svých dveřích mam doporučené tlaky pro 195 / 65 / 15, coz je mi docela na nic...
Díky vem
Ahoj, potřeboval bych poradit od lidiček, co mají títek na dveřích pro 205 / 55 / R16,jaké mají doporučené tlaky :palec mám tyto gumy, ale na svých dveřích mam doporučené tlaky pro 195 / 65 / 15, coz je mi docela na nic...:-((((
Díky vem :palec
|
|
19.07.2010 14:05 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
2350428
|
|
Barlow
|
|
|
2,5/2,5 pri zatizeni 2.5/3.0
2,5/2,5 pri zatizeni 2.5/3.0
|
|
19.07.2010 14:19 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
2350430
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
A nezáleí také na tom, jaký je tam motor nebo je to stejné?
A nezáleí také na tom, jaký je tam motor nebo je to stejné?
|
|
19.07.2010 18:46 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
2350444
|
|
d3fr0st
|
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive | Počet příspěvků: 35 |
|
|
ahoj nemas nahodou 215/55/16 na kolko by si to daval? ja to mam 2.3 2.3 a predne sa mi zdaju dost ze beru kraj pneu. zadnne su fajn
ahoj nemas nahodou 215/55/16 na kolko by si to daval? ja to mam 2.3 2.3 a predne sa mi zdaju dost ze beru kraj pneu. zadnne su fajn
|
|
19.07.2010 19:43 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
2350452
|
|
jumep
|
|
|
na mojom aute mam na nalepke 205x65x15
pri nezatazenom aute je 2.3 vpredu, 2.1 vzadu
pri zatazenom 2.3 vpredu, 2.5 vzadu
osobne fukam 215x55x16 na 2.4
na mojom aute mam na nalepke 205x65x15
pri nezatazenom aute je 2.3 vpredu, 2.1 vzadu
pri zatazenom 2.3 vpredu, 2.5 vzadu
osobne fukam 215x55x16 na 2.4
|
|
19.07.2010 22:28 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
2350470
|
|
bubaaaack
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 5 |
|
|
d3fr0st napsal(a): ahoj nemas nahodou 215/55/16 na kolko by si to daval? ja to mam 2.3 2.3 a predne sa mi zdaju dost ze beru kraj pneu. zadnne su fajn
Mam podobnej problem C5 II. Upoustel sem po koupi na predepsanych 2,3 a zacaly mi mizet okraje.
Mam podobnej problem C5 II. Upoustel sem po koupi na predepsanych 2,3 a zacaly mi mizet okraje.
|
|
03.08.2010 10:13 -
Re: Hutění pneu - na kolik to foukáte?
|
2351557
|
|
krem
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 12 |
|
|
u mne: pneu 205/65/15, dveře P-2,3/2,3 Z-2,3/2,7
Nezapomeňte, e pneu se ZÁSADNĚ hustí ve "studeném" stavu a na to jsou udávány i hodnoty výrobcem. Při dofukování "teplých" pneu se přidává 0,1 a 0,2 baru, podle "zahřátí". Projeví se rovně venkovní teplota při hutění - z 2,3 baru nafoukaných v březnu při 5°C je v červnu při 30°C klidně 2,6 a naopak. Zohledněte taky jak parkovalo auto před jízdou ke kompresoru. Jedná strana ve stínu a druhá na letním slunci=rozdíl klidně 0,2 baru.
Mám čidla a měřáček pneu (neorig.) a pro příklad: letoní cesta na dovolenou (4 osoby+kufry+plná nádr)- před odjezdem dofoukání na 2,3/2,6, ráno, teplota 10°C. Cesta tam větinou po dálnici (130km/hod.), v noci (kolem 15°C) - tlak stoupnul na 2,5/2,8 a teplota na necelých 40°C. Cesta zpět rovně dálnice (150km/hod.), přes den (venku přes 35°C ve stínu) - tlak v pneu vylezl na 3,4/3,6 a teplota se blíila 60°C. Po asi 150km jsem na odpočívadle upoutěl na 2,8/3,0
Take doporučit jednoznačně na kolik hustit, asi moc nejde. Záleí na mnoha okolnostech. Lepí je jezdit na mírně přehutěných pneu (+0,1 a 0,2 baru) - nií valivý odpor, nií spotřeba, nií opotřebení, ale taky nií komfort (tvrdí podvozek). Podhutěné pneu způsobí sjetí okrajů gumy a výraznějí podhutění můe způsobit i zhroucení tvaru pneu. No a kdo chce zaujmout nízkoprofilovými gumami, musí víc hustit a smířit se s tvrdím podvozkem a jeho opotřebením (rázy a nerovnosti jsou pneumatikou méně absorbovány a více přenáeny na auto). To tak ....
u mne: pneu 205/65/15, dveře P-2,3/2,3 Z-2,3/2,7
Nezapomeňte, e pneu se ZÁSADNĚ hustí ve "studeném" stavu a na to jsou udávány i hodnoty výrobcem. Při dofukování "teplých" pneu se přidává 0,1 a 0,2 baru, podle "zahřátí". Projeví se rovně venkovní teplota při hutění - z 2,3 baru nafoukaných v březnu při 5°C je v červnu při 30°C klidně 2,6 a naopak. Zohledněte taky jak parkovalo auto před jízdou ke kompresoru. Jedná strana ve stínu a druhá na letním slunci=rozdíl klidně 0,2 baru.
Mám čidla a měřáček pneu (neorig.) a pro příklad: letoní cesta na dovolenou (4 osoby+kufry+plná nádr)- před odjezdem dofoukání na 2,3/2,6, ráno, teplota 10°C. Cesta tam větinou po dálnici (130km/hod.), v noci (kolem 15°C) - tlak stoupnul na 2,5/2,8 a teplota na necelých 40°C. Cesta zpět rovně dálnice (150km/hod.), přes den (venku přes 35°C ve stínu) - tlak v pneu vylezl na 3,4/3,6 a teplota se blíila 60°C. Po asi 150km jsem na odpočívadle upoutěl na 2,8/3,0 :-)
Take doporučit jednoznačně na kolik hustit, asi moc nejde. Záleí na mnoha okolnostech. Lepí je jezdit na mírně přehutěných pneu (+0,1 a 0,2 baru) - nií valivý odpor, nií spotřeba, nií opotřebení, ale taky nií komfort (tvrdí podvozek). Podhutěné pneu způsobí sjetí okrajů gumy a výraznějí podhutění můe způsobit i zhroucení tvaru pneu. No a kdo chce zaujmout nízkoprofilovými gumami, musí víc hustit a smířit se s tvrdím podvozkem a jeho opotřebením (rázy a nerovnosti jsou pneumatikou méně absorbovány a více přenáeny na auto). To tak ....:-p
|
|
| |
|
|