| | |
30.10.2017 08:51 -
Rozvody / Citroën Xantia 1.8i 16V
|
3105503
|
|
alx
|
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 1278 |
|
|
presunuti diskuze ...
presunuti diskuze ...
|
|
29.10.2017 17:43 -
Re: Rozvody - benzín
|
3105433
|
|
ZdenekP
|
Město: Tábor, Auto: Citroën Xantia 1.8i X,SX,Sensation 16_V Kat. (80kW) | Počet příspěvků: 1 |
|
|
Ahoj,
měl jsem jeden dost nestandardní problém (podotýkám, e to nebyly moje první rozvody). Zde jsem bohuel nenael řeení, tak ho sem raději napíu, kdy by měl někdo podobnou smůlu.....
Jednalo se konkrétně o Xsaru Picasso 2001 a motor byl 2005.
Problém: Motor 1.8 16v s kladkou na klice bez aretace. Zaaretuju kliku v setrváku přípravkem, povolím řemenici klínkového řemenu (na vačkách to nevycházelo, ale řikám si, tak to někdo patně postavil a nevěnoval jsem tomu pozornost...). Vyměním pumpu, kladky, atd.... Jdu nasadit řemen, a ejhle, kolo na výfukové vačce nejde nastavit na aretační kolík, protoe se ventily opřou o píst (sací lo normálně zaaretovat).
Důvod problému: V minulosti ji byl měněn motor za jiný, a pouily setrvačník ze starého motoru, kde na první pohled ve sedělo. Ale jak jsem zjistil, tím e jsem si oměřil "zdravý" motor, moje aretace kliky odpovídá horní úvrati prvního válce, kdeto na "zdravém" motoru je aretace orientačně 45,5 mm před horní úvratí prvního válce.
Řeení: Proměřil jsem si "zdravý" motor, a na měření zdvihu jsem nechtěl spoléhat (hodinky se zdvihem 45mm jsem jetě neviděl a posuvkou se to dá snadno proměřit). Proto jsem zvolil spolehlivějí metodu: Hodinkami jsem nastavil horní úvra prvního válce a udělal značku na setrváku. Dále jsem tento "zdravý" motor zaaretoval na klice (zde pochopitelně seděly i vačky na aretační otvory) a označil setrvák. => Rozdíl je 45,5 mm na zdvihu prvního válce a 34,25 zubu, počítáno na zubech startéru (nakresleno v příloze)
Závěr: Můj motor jsem nastavil hodinkami do horní úvrati prvního válce a odpočítal jsem si 34,25 zubu proti směru běhu. Nastavil vačky na aretace, nasadil řemen, kryt, řemenici a utáhnul řemenici ( nejprve 40Nm a pak 40°, protoe mám podloku ocelové barvy, zlatá by měla 53°). Musel jsem podret setrvák roubovákem za zub startéru, protoe moje aretace tou dobou byla někde pryč. Motor běí zcela bez problémů a auto opět jezdí
PS: teď u vím také, e kdybych si označil setrvák při zaaretovaných vačkách, mohl jsme si uetřit pěkné nepříjemnosti se sháněním "zdravého" motoru k oměření... Ale jak se říká, po bitvě je kadý generál....
PS2: Ano, pouil jsem správný aretační otvor v klice/setrváku, to bylo první co mne napadlo, kdy to nevylo, ale tam je pouze jedna díra soustředná s blokem (vyvaovací otvory setrváku jsou na mením průměru).
Ahoj,
měl jsem jeden dost nestandardní problém (podotýkám, e to nebyly moje první rozvody). Zde jsem bohuel nenael řeení, tak ho sem raději napíu, kdy by měl někdo podobnou smůlu.....
Jednalo se konkrétně o Xsaru Picasso 2001 a motor byl 2005.
Problém: Motor 1.8 16v s kladkou na klice bez aretace. Zaaretuju kliku v setrváku přípravkem, povolím řemenici klínkového řemenu (na vačkách to nevycházelo, ale řikám si, tak to někdo patně postavil a nevěnoval jsem tomu pozornost...). Vyměním pumpu, kladky, atd.... Jdu nasadit řemen, a ejhle, kolo na výfukové vačce nejde nastavit na aretační kolík, protoe se ventily opřou o píst (sací lo normálně zaaretovat).
Důvod problému: V minulosti ji byl měněn motor za jiný, a pouily setrvačník ze starého motoru, kde na první pohled ve sedělo. Ale jak jsem zjistil, tím e jsem si oměřil "zdravý" motor, moje aretace kliky odpovídá horní úvrati prvního válce, kdeto na "zdravém" motoru je aretace orientačně 45,5 mm před horní úvratí prvního válce.
Řeení: Proměřil jsem si "zdravý" motor, a na měření zdvihu jsem nechtěl spoléhat (hodinky se zdvihem 45mm jsem jetě neviděl a posuvkou se to dá snadno proměřit). Proto jsem zvolil spolehlivějí metodu: Hodinkami jsem nastavil horní úvra prvního válce a udělal značku na setrváku. Dále jsem tento "zdravý" motor zaaretoval na klice (zde pochopitelně seděly i vačky na aretační otvory) a označil setrvák. => Rozdíl je 45,5 mm na zdvihu prvního válce a 34,25 zubu, počítáno na zubech startéru (nakresleno v příloze)
Závěr: Můj motor jsem nastavil hodinkami do horní úvrati prvního válce a odpočítal jsem si 34,25 zubu proti směru běhu. Nastavil vačky na aretace, nasadil řemen, kryt, řemenici a utáhnul řemenici ( nejprve 40Nm a pak 40°, protoe mám podloku ocelové barvy, zlatá by měla 53°). Musel jsem podret setrvák roubovákem za zub startéru, protoe moje aretace tou dobou byla někde pryč. Motor běí zcela bez problémů a auto opět jezdí ;-)
PS: teď u vím také, e kdybych si označil setrvák při zaaretovaných vačkách, mohl jsme si uetřit pěkné nepříjemnosti se sháněním "zdravého" motoru k oměření... Ale jak se říká, po bitvě je kadý generál....
PS2: Ano, pouil jsem správný aretační otvor v klice/setrváku, to bylo první co mne napadlo, kdy to nevylo, ale tam je pouze jedna díra soustředná s blokem (vyvaovací otvory setrváku jsou na mením průměru).
Přílohy: 2017-10-27 15.33.04.jpg ( 3002222b ) - rozdíl mezi pozici aretační a spravnou pro kliku |
|
30.10.2017 09:15 -
Re: Rozvody / Citroën Xantia 1.8i 16V
|
3105504
|
|
jumep
|
|
|
stary a novy motor, to je znama vec
stary system bol aretovanie na remenici, novy na kluke a tieto aretacie voci sebe nesedia
stary a novy motor, to je znama vec
stary system bol aretovanie na remenici, novy na kluke a tieto aretacie voci sebe nesedia
|
|
| |
|
|