Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Ostatní technická diskuze / Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi
1 2 3 > >|
03.12.2016 01:52 - Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017162
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím.. sice je dotaz ohledně C8, ale jedná se o 2.2HDi co je v C5...

Koupil jsem si C8 s tím, že nejde nastartovat (cena odpovídala), abych si měl s čím hrát.. Bylo mi řečeno, že budou asi skočené rozvody...

Takže pokud se pokusím startovat, po jedné či dvou otáčkách se motor zastaví.. (chcípne elektrika).. Na druhý pokus párkrát protočí a šlus.. Na třetí pokud startování už bez problému točí a točí...

Po 10s startování ze začne chytat jeden válec... chvilkama se možná přidá další, ale na nastartování to nestačí.. přitom se line z výfuku smrádek špatně spálené nafty... Chová se to přesně jako moje stará Sierra, když bylo venku -10 stupňů..

Zkusil jsem "čuchnout" startovacím sprejem... Na sprej "naskočí", jakmile sprej dojde, vrací se do původního škytání...

Jinak na to, že je dovezené z německa, tak v motoru nebyl olej ani chladicí kapalina.. Olej na zhasnutí kontrolky stačil, ale byl pod minimem... Napadá mne, zda úbytek oleje a chladicí kapaliny nemůže mít nějakou spojitost se závadou..

A teď k diagnostice... mám půjčenou Lexii... v chybách motoru je pouze tlak turba a žhavicí relé má zkrat na kostru... Sice bych už zajásal, ale přes den bylo nad nulou a stejný motor v P607 mi startuje při téhle teplotě bez žhavení... Navíc, když chytnul na sprej, tak se neudržel..

Při měření parametrů při startování mám tlak paliva jenom 8 barů.. Že by vadný regulátor, nebo čidlo tlaku paliva?? Jenže při těchto závadách by těžko motor chytal na jeden válec...

Ohledně přeskočení řemene.. Synchronizace klika/vačka se hlásí ANO (sem tam problikne ne).. Poznala by diagnostika skočené rozvody o zub???

Potřebuji trknout, a vím, čím začít.. díky moc...

03.12.2016 14:02 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017229
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
macman napsal(a):
Zdravím.. sice je dotaz ohledně C8, ale jedná se o 2.2HDi co je v C5...

Koupil jsem si C8 s tím, že nejde nastartovat (cena odpovídala), abych si měl s čím hrát.. Bylo mi řečeno, že budou asi skočené rozvody...

Takže pokud se pokusím startovat, po jedné či dvou otáčkách se motor zastaví.. (chcípne elektrika).. Na druhý pokus párkrát protočí a šlus.. Na třetí pokud startování už bez problému točí a točí...

Po 10s startování ze začne chytat jeden válec... chvilkama se možná přidá další, ale na nastartování to nestačí.. přitom se line z výfuku smrádek špatně spálené nafty... Chová se to přesně jako moje stará Sierra, když bylo venku -10 stupňů..

Zkusil jsem "čuchnout" startovacím sprejem... Na sprej "naskočí", jakmile sprej dojde, vrací se do původního škytání...

Jinak na to, že je dovezené z německa, tak v motoru nebyl olej ani chladicí kapalina.. Olej na zhasnutí kontrolky stačil, ale byl pod minimem... Napadá mne, zda úbytek oleje a chladicí kapaliny nemůže mít nějakou spojitost se závadou..

A teď k diagnostice... mám půjčenou Lexii... v chybách motoru je pouze tlak turba a žhavicí relé má zkrat na kostru... Sice bych už zajásal, ale přes den bylo nad nulou a stejný motor v P607 mi startuje při téhle teplotě bez žhavení... Navíc, když chytnul na sprej, tak se neudržel..

Při měření parametrů při startování mám tlak paliva jenom 8 barů.. Že by vadný regulátor, nebo čidlo tlaku paliva?? Jenže při těchto závadách by těžko motor chytal na jeden válec...

Ohledně přeskočení řemene.. Synchronizace klika/vačka se hlásí ANO (sem tam problikne ne).. Poznala by diagnostika skočené rozvody o zub???

Potřebuji trknout, a vím, čím začít.. díky moc...


Kolik se ti strati vody? Nebo ze by olej? Jestli mám pravdu tak se poohlidni po jiném motoru pac tento bude mít zohybane ojnice mimo to C8 a vůbec 2.2 trpí na vstriky (nejdou ven) tak si užij opravu.

03.12.2016 15:03 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017246
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
kolik se ztrácí oleje a vody nevím... auto jsem koupil tak jak je a překupník prý taky neví... takže jestli je to dlouhodobá zákežitost, že to nikdo neřešil, nebo to má spojitost se závadou - to nevím..

Nicméně... Přes noc jsem nabil baterku do plna a už to zastavování při startování není... Stejně ale je zde otázka, proč se přibržďuje při slabší baterce,,

Při nabité baterce má snahu jít jeden válec okamžitě, ale nic víc...

A teď mám nápad... Jestliže tlak v railu hlásí diagnostika 8 barů a má být 400 barů... Jaktože to má snahu jít na jeden válec???

není možné, že by jeden vstřik propouštěl - proto není tlak v railu, ale přesto díky tomu to má snahu jít na jeden válec??? Zároveň by se mohla dělat loužička nafty na pístu, která přibržďuje motor???

A jak zjistit vadnej vstřik na autě, kde se k nim nedá dostat???

03.12.2016 17:16 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017255
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ja mam pocit ze se poustis do neceho cemu vubec ,ale vubec nerozumis a radil bych ti dej to nekomu kdo ano jinak jsi zbytecne vyhodil penize

03.12.2016 17:40 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017257
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
To je pravda, že tomu nerozumím, jinak bych se přece neptal...

Nízkotlakou část paliva mám v pořádku, ale pokud nekecá čidlo na railu, tak ve vysokotlaké není tlak...

Takže i kdyby byla ohnutá ojnice, což nepředpokládám - stejně by to neřešilo závadu proč na railu tlak není...

Buď je vadné čerpadlo vysokotlaku - ovšem proč se pak chytá jeden válec, když není tlak...

Nebo je vadný DRV ventil - nejde regulace - nejde tlak.. S vadným (odpojeným) regulačním ventilem ale většinou stejně na railu naběhne nějakých 50barů..

Nebo je prostě ve vysokotlaké části únik paliva/tlaku.. Jelikož je motor suchý - napadl mne únik paliva vadným vstřikem...

Takže je možné, že by byl CR vstřik vadný způsobem, že by natolik propouštěl naftu, že pak nebude v railu tlak??

03.12.2016 18:58 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017287
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
si to zmer a budes vedet hned

03.12.2016 20:16 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017319
Luki_C5
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI ExclusivePočet příspěvků: 971

VIP Poslat soukromou zprávu
Trkl te uz prekupnik. skocene rozvody. Co resis. Koupil sis to at se mas s cim hrat tak sundej aspon ty dekle rozvodu ne ? Ach jo.

03.12.2016 20:20 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017324
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Ak je taký tlak paliva tak to nemôže otvára vstreky. Vstreky najjednoduchšie otestuješ tak, že odpojíš prepady a odmeriaš kolko z nich tečie do prepadu. A tlaky motora počuješ aj pri štartovaní približne. Ale keď to dymí a nechytí tak tam nafta ide len inokedy ako má alebo v zlom množstve alebo to nemá tlaky.

03.12.2016 22:53 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017371
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2445

U??vate? Poslat soukromou zprávu
macman napsal(a):
není možné, že by jeden vstřik propouštěl - proto není tlak v railu, ale přesto díky tomu to má snahu jít na jeden válec??? Zároveň by se mohla dělat loužička nafty na pístu, která přibržďuje motor???

Tohle zní docela logicky. Vstřik bez špičky...
Jestli to tak je, tak je otázka proč...
Turbo ko? Olej v sání a na něj rozeběhnutej motor?
No, dobře se bav

03.12.2016 22:53 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017372
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Vzhledem k tomu, že mám tento týden v práci "dlouhý", tak k autu se dostanu vždy až za tmy.. Já ho vlastně ještě ani za světla neviděl.. Příští týden zkusím sundat kryty rozvodů a zjistím zda nejsou skočený... Předpokládám že na tomhle 4HW motoru je to stejné jako na 4HX.. Takže tyčka pod startérem do setrváku a tyčka skrz kolečko u vaček..

Mimochodem, diagnostika pozná skočené rozvody??? Synchronizace je při startování "ANO"

Motor při startování točí naprosto normálně (krom toho poklesu otáček hned na začátku).. Komprese je cítit a nikde nic nebouchá, necvaká, neklepe...

Ty přepady zkusím.. Nepředpokládal jsem, že by bez nastartovaného motoru šlo tolik paliva do přepadu.. Přepady jsem vždycky zkoušel na volnoběh a moc toho z nich neteklo... Pokud by byl ale zadřený vstřik, šlo by to do přepadu i na startér???

To je přesně to co mě zaráží... Tlak na railu je moc nízký, aby se otevřely vstřiky a přesto mi to chytá na jeden válec.. Proto hledám zádrhel spíše ve vstřikách. než že to je tím skočeným řemenem... Řemen o zub mi nerozhodí tlaky na naftě..

Čím více nad tím přemýšlím, tak mi to sedí na zadřenej vstřikovač, který propouští naftu do válce... Kdyby nebyl u c8 tak blbej přístup ke vstřikům, tak je prostě vymontuju a odvezu na test.. Tady bych raději nejdříve identifikoval vadnej vstřik a vyndaval až konkrétní kus...

04.12.2016 07:57 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017407
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Tohle zní docela logicky. Vstřik bez špičky...
Jestli to tak je, tak je otázka proč...
Turbo ko? Olej v sání a na něj rozeběhnutej motor?
No, dobře se bav


To je fakt.. i toto se mohlo stát... Je fakt, že vadnej vstřik by tlačil do přepadu a né do válce.. Takže pokud to jde do válce, je v háji špička..

škoda, že u tohodle auta je turbo v místech, kam světlo snad nikdy nedopadlo.. Jinak bych sundal hadici a prověřil vůli...

Trošku jsem si přivstal, než půjdu do práce, počkám až se ještě trochu rozední a jdu zkusit ty přepady.. Hadičky, ani nádobky připravené nemám, předpokládám, že z dobrého vstřiku na startér skoro nic nepoteče.. Pokud poteče, mám viníka...

Mám tady náhradní regulační ventil, takže pokud se neprojeví vstřik.. zkusím ho vyměnit...

Přinejhorším mám i náhradní čerpadlo... Ale čerpadla spíš trpí na špony, které ucpávají ventil.. že by čerpadlo bylo tak mrtvé, že nedá tlak??? Ale na co by pak běžel ten jeden válec???

04.12.2016 08:28 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017410
Luki_C5
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI ExclusivePočet příspěvků: 971

VIP Poslat soukromou zprávu
Ahoj z toho vseho ve mne drima podezreni ze to zkousis ozivit venku. Tak to poradkou termozku s cajem jinak to odmarodis. Toto auto neni na opravu na sidlisti.

04.12.2016 09:41 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017411
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
zrovna se rozehřívám.. Dělám to na zahradě, ale jakmile nařežu dřevo, přestěhuju se do stodoly.. Jo vytápěnou garហse zvedákem nemám....

Takže k přepadům se prostě nedostanu... V dáli v hloubce vidím vstřikovače, ale to je tak všechno.. Zkusím rozebrat ten plastovej dekl kolem stěračů, jestli mi napomůže... Nicméně dneska nemám tolik času, takže to budu řešit od zítřka...

mám vyndanej DRV ventil, zaráží mne ovšem že není na vnejším kroužku černý O kroužek.. Je pouze klasika ten zelený u mikrosítka... Vybalil jsem novej ventil a tam kroužek taky není... U staršího 4HX kroužek vždycky byl.. Jakpakto??

EDIT: takže drv ventil vyměněný - je to uplně stejné...

Udělal jsem poslední důkladné měření hodnot...

Otáčky motoru při startování cca 290

Tlak paliva v railu během startu nepřekročí 40barů... Ze začátku je 8 barů.. když to kucká na jeden válec, tak stoupne tlak na 20 barů... Pokud fouknu startovací sprej, motor chytne vcelku kultivovaně, nechci předčasně jásat, ale běží všechyn čtyři válce.. V okamžiku běhu na sprej má rail max 100 barů, možná tam na chvilku probliklo do 200barů... Pořád málo...

Nevím, jestli to je normální, ale během startování jsou hodnoty předvstřiků na nule...

Žhavící relé je asi opravdu mrtvý, diagnostika vůbec nehlásí jeho sepnutí...

Než začnu vyndavat vstřiky... nemůže být hypoteticky problém v nízkotlaké části??? Sice čerpadlo podává jak o život.. Ventilek ve víčku palivového filtru také funguje.. Ale mám vyzkoušeno, že tlak podávacího čerpadla dává skrz vysokotlaké čerpadlo do railu.. Neměl bych na stojícím motoru vidět na railu ty 2-3 bary nízkotlakého čerpadla???

06.12.2016 12:45 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3017992
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Začal jsem rozebírat sání, abych se dostal k railu a zkusil zaslepit výstupy do jednotlivých vstřikovačů a v hadici od intercooleru byla tak decka oleje.. Dá se brát decka jako normál, nebo to znamená turbo KO, byl přetočenej motor a proto upadlá špička???

06.12.2016 12:59 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3018000
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
macman napsal(a):
Začal jsem rozebírat sání, abych se dostal k railu a zkusil zaslepit výstupy do jednotlivých vstřikovačů a v hadici od intercooleru byla tak decka oleje.. Dá se brát decka jako normál, nebo to znamená turbo KO, byl přetočenej motor a proto upadlá špička???


Když to natočíš na sprej ani tak nevzroste tlak na rampě? a nedokáže se udržet na naftu ani v otáčkách? - to bych ale typnul čerpadlo vysokotlaku,nebo regulátor (prostě něco na vysokotlaku - pokud to tedy na startsprej dovede běžet na všechny válce) to že to neudělá tlak by mohli dělat i vstřiky ale né špičky spíš pouští hodně do přepadů - sundej přepady a podívej se kolik poští z přepadů (i při startu,ale musíš propojit přepada nechat jen vstřiky=neměli by pouštět skoro nic - napíchej si na ně hadičky a do skleniček - ty co budou pouštět hodně jsou KO a i jeden stačí k tomu aby to nechytalo.

06.12.2016 14:39 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3018049
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Na sprej tlak v rampě vzrostl, ale pořád byl do 100 barů, takže na otevírání vstřiků to nebylo...

Ono je fakt jeden vstřikovač průchozí... Odpojil jsem všechny vstřikovače a z jednoho "utíká komprese".. Když držím na vstupu vstřikovače prst, tak cítím jak tlakuje...

Průchozí vstřik jsem "zaslepil" kuličkou z ložiska (aby neutíkal tlak), motor na zbývající 3 válce nechytá...

Nemám už doma diagnostiku, takže nevím zda stále není tlak v railu (například zavzdušněním), nebo jestli je někde další problém...

Stále ovšem mě mate ten olej v hadici od intercooleru... Sundal jsem stejnou hadici na jiným autě s 2.2HDI a žádný olej tam nebyl...

06.12.2016 16:35 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3018101
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
chlape ty me fakt bavis

06.12.2016 17:59 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3018138
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Nejsem si jist, zda mi to má lichotit..

Zase na druhou stranu pokud to dám dohromady, bude to docela úspěch...

Mimochodem, ačkoliv jsem očekával průšvih s vyndaváním, tak vstřik šel vyndat lehce rukou... Ještě dnes ho vezu na test na stolici... Zítra vyndám ostatní, udělám test komprese a uvidím co dál...

06.12.2016 18:37 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3018156
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
macman napsal(a):
Nejsem si jist, zda mi to má lichotit..

Zase na druhou stranu pokud to dám dohromady, bude to docela úspěch...

Mimochodem, ačkoliv jsem očekával průšvih s vyndaváním, tak vstřik šel vyndat lehce rukou... Ještě dnes ho vezu na test na stolici... Zítra vyndám ostatní, udělám test komprese a uvidím co dál...


Přijeď si pro vstřiky a regulátor mᚠto kousek.

06.12.2016 18:51 - Re: Motor točí a nechytne / C8 2.2 HDi 3018159
kajman
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 144
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
MadMar nebo podobnost ciste nahodna???

.link.

1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator