Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Ostatní technická diskuze / Čidlo vnitřní teploty / C5 III
11.10.2012 07:57 - Čidlo vnitřní teploty / C5 III 2512069
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Netušíte někdo, kde je v C5III čidlo vnitřní teploty? případně princip snímání - tedy klasicky odporově či IR?. Ptám se pro to, že se mi nějak nepozdává reakce klimatizace na okolní podmínky. Uvedu příklad. Ráno jsou v interieru +- 3grády. teplota interieru nastavená na 23,5. Engine on - ventilátor zprvu téměř netočí - potud O.K. (motor je studený, tak nač hnát ledový vzduch ještě na pilota) po cca 3-5 min (motor má v tu chvíli 45-55 stupňů) se ventilátor rozjede na přibližně 3-4 min. na 50% výkon a do interieru začne proudit jakž takž teplý vzduch - taky O.K. (jednotka klimy ví, že má už možnost pilota trochu oblažit teplem, tak proč ne) načež - otáčky ventilátoru klesnou na 25%, přičemž z ofuků jde samozřejmě vzduch teplý tak, jak dovolují momentální podmínky - tedy teplota motoru a možnost výměníku, čili pcitově poměrně dost teplý vzduch, ale v malém množství, což se mi pocitově úplně nezdá. U Supa mi to dělalo taky podobný brikule a stačilo vypucovat čidlo vnitřní teploty (byla to sestava s miniaturním ventilátorkem, který ofukoval čidlo, díky čemuž se zrychlovala a zpřesňovala zpětná vazba klimy) čili - japa je tot řešeno f Cépět draj? díky za případné info

11.10.2012 08:09 - Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III 2512070
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
no asi a moc nepoteším, ale žabožrúti zase spravili niečo v štýle "Prečo to spravi jednoducho, keď sa to dá zložitejšie..." Jednoducho C5 III nemá žiadne čidlo vnútornej teploty.

Teplota v kabině je vypočítána na základě následujících elementů :
 Sonda teploty vháněného vzduchu
 Sonda vnější teploty
 Sonda slunečního záření
 Rychlost ventilátoru a rozdělení proudu vzduchu
Výpočet závisí na několika parametrech uložených do paměti při zastavení vozidla, jako jsou :
 Vnější teplota
 Vypočítaná teplota v kabině
 Den, datum, hodina, sekunda (tyto informace umožňují vypočítat dobu zastavení)
U tohoto vozidla není teplota v kabině měřena, nýbrž počítána na základě tepelné bilance (Výsledek součtu přidaných a odvedených kalorií ) . Tato bilance je prováděna pro každou zónu.
Za normálního provozu :
 V případě dvouzónové klimatizace je rozdíl požadavku zohledněn při regulaci a ovládací povely pro akční členy dvou zón jsou počítány nezávisle na straně řidiče a na straně spolujezdce pro dosažení požadované hodnoty . Pro akční členy obsluhující celou kabinu, jako je např. ventilátor vzduchu, je provedeno vyvážení na základě vypočítaných cílů, přičemž je přednost dána straně řidiče.
Činnost po dlouhém stání :
 Stání po dobu méně než 5 hodin ; Hodnoty vnitřní a vnější teploty jsou uloženy do paměti při zastavení vozidla . Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla, poté co obdržela informace snímače slunečního záření a vnější teploty. Na základě těchto informací odhadne počítač klimatizace teplotu kabiny.
 Stání po dobu delší než 5 hodin ; Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla ; Po obdržení informací o vnější teplotě, slunečním záření a od sond vháněného vzduchu je teplota kabiny odhadnuta výpočtem.
 Po krátkém zastavení (Například zastavení na odpočinkové ploše na dálnici ) Klimatizační systém obnoví svou činnost téměř ve stejném pracovním bodě jako před zastavením Za 15 až 30 minut se teplota v kabině výrazně nezmění, jestliže se vůz nachází v oblasti s mírným podnebím, s teplotami mezi 0 °C a 30 °C

POZOR : Odpojení akumulátoru má za následek ztrátu v paměti uložených hodnot . Nastartování, které následuje po tomto odpojení, může způsobit nouzovou činnost systému automatické klimatizace po dobu několika minut.

URGENTNÍ : Po odpojení a opětném přípojení akumulátoru provést jízdu v trvání 5 min v automatickém režimu s požadavkem 21 °C vlevo / 21 °C vpravo, aby se mohl systém správně znovu nastavit.

11.10.2012 09:51 - Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III 2512077
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
WTF!!!... No ty woe! tohle vypadá na jistou výhru f soutěži "jak nejsložitěji řešit elementární měření" Nejsem čék bez fantazie, ale tohle by mě nenapadlo ani po dvou litrech magoráku. čili - řečeno simply - aby jsme ušetřili na dvouch teplotních čidlech a příslušné kabeláži v hodnotě cca 10eur, tak radši budem vymejšlet megasofistikovaný softwarový teplotní model kabiny vozu a budem zohledňovat asi 20 parametrů, které mohou teplotu uvnitř ovlivnit a to vše ve vymodlené víře, že se trefíme do 0,5 stupňové tolerance bez jakékoliv zpětné vazby?... no s tim mi jděte do pr***e. přijde mi to zkrátka podobný, jako měřit zatížení výtahu na základě množství Mc výkrmen v okolí, faktor lenosti pro danou lokalitu a faktor neřízeného přírustku vypasených obyvatel s čímž souvysí informace o percentuelní zastoupením cikánského etnika f okolí.

11.10.2012 11:04 - Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III 2512089
troll
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 269
99 Poslat soukromou zprávu
no holt to budes muset delat po staru... otocis knoflikem na daoraz dokud ti nebude dost teplo, pak si odhadem uberes....

11.10.2012 16:29 - Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III 2512163
Rumy
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 25
99 Poslat soukromou zprávu
To snad neni ani možný ... Jak to funguje, když se otevře okýnko? Předpokládám že ještě na základě rychlosti vozidla a stupně otevření okýnka dopočítává výměnu vzduchu v kabině . V další generaci vypustí i čidlo venkovní teploty a bude se dopočítávat podle tejden starý předpovědi počasí...

11.10.2012 21:33 - Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III 2512233
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
vela veci takto riesia, tu ide o to ze sa odstrania potencionalne problemy s cidlami ...

17.07.2017 21:38 - Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III 3083274
edo
Město: Hody , Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 15
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahoj
moja skusenos - po kupe auta - klima OK
- vymena palubneho filtra
- klima raz chladi, raz nie
- navsteva klimaservisu, tesne pred servisom OK ????
- dalsi den cca 450km cesta, klima funguje len pri silnom zahriati motora (kopec, kolona)
- navsteva klimaservisu, kontrola klimy (odsatie, tlakova kontrolam naplnenie) NOK, diag - OK, len vent. motora netoci na 1. stupen
- dalsi den cca 1250km cesta, klima funguje len pri silnom zahriati motora (kopec, kolona) neprijemne!!!
- znova servis - dtto, vent nikde v okoli nemaju (cena 420 €)
- cesta domov 1200km NOK
-doma - rozobratie vent, OK (vycistenie, premazanie), nazretie do schem a v kabine su styri 4 snimace teploty vzduchu - dva su tesne pri filtry - kontrola kontaktov, premazanie a ouha all OK
po mesiaci stale vsetko funguje

19.07.2017 07:40 - Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III 3083565
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
rekl bych ze tvuj problem byl hlavne ten nefunkcni 1 stupen ventilatoru sahary

19.07.2017 15:08 - Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III 3083613
edo
Město: Hody , Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 15
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahoj
to autodiag - citaj prosim pozorne
cez diag vent ide plynule regulovat

19.07.2017 16:07 - Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III 3083647
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
edo napsal(a):
Ahoj
to autodiag - citaj prosim pozorne
cez diag vent ide plynule regulovat


Zapneš klimu - běží ti ventilátor? - také bych řekl že ne

19.07.2017 21:48 - Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III 3083678
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
edo napsal(a):
Ahoj
to autodiag - citaj prosim pozorne
cez diag vent ide plynule regulovat


edo napsal(a):
- navsteva klimaservisu, kontrola klimy (odsatie, tlakova kontrolam naplnenie) NOK, diag - OK, len vent. motora netoci na 1. stupen



  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator