| | |
21.02.2015 18:00 -
Re: Závada palivoměru
|
2790003
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Díky za rady, dnes natankováno 15l ropy a ve se srovnalo, akorát by mne jetě zajímalo, zda kdy vypnu motor, ručička palivoměru klesne logicky na nulu, v jaké pozici se nachází plovák, pravděpodobně klesne ke dnu a při zapnutí zapalování se vynoří na hladinu, kdy u mne zazlobil, musel se nacházet ní ne je hladina, kdy ukázal e je v nádri méně ne ve skutečnosti a co se vlastně mohlo stát, kdy se zasekl, nebo co ho drelo.
Díky za rady, dnes natankováno 15l ropy a ve se srovnalo, akorát by mne jetě zajímalo, zda kdy vypnu motor, ručička palivoměru klesne logicky na nulu, v jaké pozici se nachází plovák, pravděpodobně klesne ke dnu a při zapnutí zapalování se vynoří na hladinu, kdy u mne zazlobil, musel se nacházet ní ne je hladina, kdy ukázal e je v nádri méně ne ve skutečnosti a co se vlastně mohlo stát, kdy se zasekl, nebo co ho drelo. :nevim
|
|
21.02.2015 21:11 -
Re: Závada palivoměru
|
2790054
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
No ták, neblbni. Myslí e je moný elektronicky určit, jestli je těleso plovoucí a nebo neplovoucí? e bych jako nechal děti očipovat, nastavil na čipu, e nemají klesnout ke dnu a u by se neutopily?
Jasně e plovák neklesne ke dnu. Plave a to pořád. Kdy to nemá díru. Můe se maximálně zaseknout dole, kdy je prázdná nádr a kdy dotankuje, tak by se kvůli zaseknutí nezvedl.
Ale tvoje chybyčka byla spí v elektronice. Plovák hýbe nějakým potenciometrem, nebo nějakým jiným elektronickým snímačem a ten signál potom zpracuje počítač a ukáe ti to na budíku. No a při tom tvým vypnutí motoru, nebo při nastartování, se po síti proběhly nějaký bludičky a hodilo to počítači jinou hodnotu. Ten z toho potom chvíli magořil. Moná jsi ani nemusel dotankovat do plna, ale třeba jen otevřít a zavřít nádr. Třeba by to dalo počítači nějaký impulz a začal by se tím zabývat a opravil si hodnoty.
Neře závadu palivoměru, nejspí tam ádná není. A to bude dělat častěji, pak se tím zabývej. Teď buď rád, e jsi uetřil 1/4 nádre.
No ták, neblbni. Myslí e je moný elektronicky určit, jestli je těleso plovoucí a nebo neplovoucí? e bych jako nechal děti očipovat, nastavil na čipu, e nemají klesnout ke dnu a u by se neutopily? :-))))
Jasně e plovák neklesne ke dnu. Plave a to pořád. Kdy to nemá díru. Můe se maximálně zaseknout dole, kdy je prázdná nádr a kdy dotankuje, tak by se kvůli zaseknutí nezvedl.
Ale tvoje chybyčka byla spí v elektronice. Plovák hýbe nějakým potenciometrem, nebo nějakým jiným elektronickým snímačem a ten signál potom zpracuje počítač a ukáe ti to na budíku. No a při tom tvým vypnutí motoru, nebo při nastartování, se po síti proběhly nějaký bludičky a hodilo to počítači jinou hodnotu. Ten z toho potom chvíli magořil. Moná jsi ani nemusel dotankovat do plna, ale třeba jen otevřít a zavřít nádr. Třeba by to dalo počítači nějaký impulz a začal by se tím zabývat a opravil si hodnoty.
Neře závadu palivoměru, nejspí tam ádná není. A to bude dělat častěji, pak se tím zabývej. Teď buď rád, e jsi uetřil 1/4 nádre. :-d
|
|
21.02.2015 21:25 -
Re: Závada palivoměru
|
2790057
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Asi to bude tak, jak to píe, otevíral jsem nádr několikrát, profukoval plovák se sítkem přívodem nafty do motoru, s autem jsem houpal, e jsem myslel, e ho převrátím, několikrát proběhl start i pár jízd se konalo a pořád nic, a Petr poradil natankovat a měl pravdu, srovnalo se to, u nic neřeím, jenom jsem chtěl vědět, jak to funguje, ale s tím čipováním jsi mne dostal, budu o tom přemýlet.
Asi to bude tak, jak to píe, otevíral jsem nádr několikrát, profukoval plovák se sítkem přívodem nafty do motoru, s autem jsem houpal, e jsem myslel, e ho převrátím, několikrát proběhl start i pár jízd se konalo a pořád nic, a Petr poradil natankovat a měl pravdu, srovnalo se to, u nic neřeím, jenom jsem chtěl vědět, jak to funguje, ale s tím čipováním jsi mne dostal, budu o tom přemýlet. :-))))
|
|
21.02.2015 21:37 -
Re: Závada palivoměru
|
2790059
|
|
jumep
|
|
|
funguje to tak ze
vypnes kluc, bsi si zapamata stav ukazovatela palivomeru a plavaku
pri zapnuti kluca sa zasa kontroluje stav plavaku, ak sa nezmenil oproti poslednemu stavu tak dalej ukazuje hodnotu v bsi (rucicka klesa na zaklade vypocitanej spotreby) - ak sa zmenil (natankoval si, odcerpal naftu ...) tak upravi stav na aktualny a potom zasa odratava teoriu (plavak v nadrzi poletuje a rucicka by sa kyvala, preto elektronika)
plavak je v podstate kontakt chodiaci po odporovej ploche, staci ze tam bol niekde zblbnuty obvod a myslelo si to ze klesla prilis nadrz a upravilo stav proti tomu, po nastartovani a prejdeni sa plavak dostal hore, ale po vypnuti kluca a znova zapnuti uz ukazoval zasa rovnaku hodnotu a preto to nezmenilo ukazatel, az po nastartovani (resetovac pri plyne funguje vlastne tak ze po vypnuti kluca tam hodi pre pocitac 350 ohm a auto si mysli ze ma prazdnu nadrz, po zapnuti kluca ukaze aktualny stav plavaku (co je vzdy rozdiel odporu dostatocny na znovunacitanie stavu plavaku)
plati rovnica cim vyssi odpor tym prazdnejsia nadrz (350ohm je tusim prazdna nadrz, 5ohm je plna)
dufam ze sa to da pochopit
funguje to tak ze
vypnes kluc, bsi si zapamata stav ukazovatela palivomeru a plavaku
pri zapnuti kluca sa zasa kontroluje stav plavaku, ak sa nezmenil oproti poslednemu stavu tak dalej ukazuje hodnotu v bsi (rucicka klesa na zaklade vypocitanej spotreby) - ak sa zmenil (natankoval si, odcerpal naftu ...) tak upravi stav na aktualny a potom zasa odratava teoriu (plavak v nadrzi poletuje a rucicka by sa kyvala, preto elektronika)
plavak je v podstate kontakt chodiaci po odporovej ploche, staci ze tam bol niekde zblbnuty obvod a myslelo si to ze klesla prilis nadrz a upravilo stav proti tomu, po nastartovani a prejdeni sa plavak dostal hore, ale po vypnuti kluca a znova zapnuti uz ukazoval zasa rovnaku hodnotu a preto to nezmenilo ukazatel, az po nastartovani (resetovac pri plyne funguje vlastne tak ze po vypnuti kluca tam hodi pre pocitac 350 ohm a auto si mysli ze ma prazdnu nadrz, po zapnuti kluca ukaze aktualny stav plavaku (co je vzdy rozdiel odporu dostatocny na znovunacitanie stavu plavaku)
plati rovnica cim vyssi odpor tym prazdnejsia nadrz (350ohm je tusim prazdna nadrz, 5ohm je plna)
dufam ze sa to da pochopit
|
|
21.11.2015 11:07 -
Re: Závada palivoměru
|
2889545
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
Divná věc: teď před zimou jsem chtel vyjet co nejvíc staré "letní/přechodné" nafty a jel jsem a do stavu kdy palubní počítač odmítl ukázat dojezd. Projel jsem relativně pomalu prudkou levotočivou zatáčku (otáčel jsem se) a najednou zhasla kontrolka rezervy, ručička palivoměru se zvedala mě přímo před očima nad rezervu (zhasla i kontrolka) a na palubáku se místo pomlček ukázal dojezd 130km. Po odstavení auta ukazovaný dojezd stále cca 130km, kontrolka rezervy zhasnutá jsem dojel k pumpě. Při vypnutém motoru natankováno cca 62litrů nafty (2x cvaknutí pistole), přičem po zapnutí zapalování se ručička palivoměru nedostala a k úaji "1" na palivoměru, ale jen pár mm od "1" - cca stejně daleko, jako před natankováním od značky "0". Dojezd podle palubáku stoupl, ale po ujetí ani ne 130km mi palivoměr ukazuje trochu přes 3/4 nádre. Co se mohlo stát?
Divná věc: teď před zimou jsem chtel vyjet co nejvíc staré "letní/přechodné" nafty a jel jsem a do stavu kdy palubní počítač odmítl ukázat dojezd. Projel jsem relativně pomalu prudkou levotočivou zatáčku (otáčel jsem se) a najednou zhasla kontrolka rezervy, ručička palivoměru se zvedala mě přímo před očima nad rezervu (zhasla i kontrolka) a na palubáku se místo pomlček ukázal dojezd 130km. Po odstavení auta ukazovaný dojezd stále cca 130km, kontrolka rezervy zhasnutá jsem dojel k pumpě. Při vypnutém motoru natankováno cca 62litrů nafty (2x cvaknutí pistole), přičem po zapnutí zapalování se ručička palivoměru nedostala a k úaji "1" na palivoměru, ale jen pár mm od "1" - cca stejně daleko, jako před natankováním od značky "0". Dojezd podle palubáku stoupl, ale po ujetí ani ne 130km mi palivoměr ukazuje trochu přes 3/4 nádre. Co se mohlo stát?
|
|
21.11.2015 13:23 -
Re: Závada palivoměru
|
2889561
|
|
jumep
|
|
|
nacitalo to blud, az do dalsieho tankovania uz to bude ukazovat blud
nacitalo to blud, az do dalsieho tankovania uz to bude ukazovat blud
|
|
21.11.2015 14:02 -
Re: Závada palivoměru
|
2889572
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
A jak to po tom otoceni dokazalo prihodit 100km dojezdu, zhasnout rezervu a "zvednout rucicku" palivomeru? To bylo normalne za jizdy...
A jak to po tom otoceni dokazalo prihodit 100km dojezdu, zhasnout rezervu a "zvednout rucicku" palivomeru? To bylo normalne za jizdy...
|
|
21.11.2015 19:13 -
Re: Závada palivoměru
|
2889695
|
|
jumep
|
|
|
lebo to rata teoreticky z toho co si mysli ze je v nadrzi, ak sa to takto zblblo tak proste rata zasa teoreticky dojazd, ako vidis, realne bola ta nadrz prazdna
lebo to rata teoreticky z toho co si mysli ze je v nadrzi, ak sa to takto zblblo tak proste rata zasa teoreticky dojazd, ako vidis, realne bola ta nadrz prazdna
|
|
21.11.2015 20:14 -
Re: Závada palivoměru
|
2889751
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
OK, dam si bobrika odvahy, kolem 1/2 nadrze natankuji a pak se pokusim jet do rezervy. Nebo doplnit hned i tech par litru?
OK, dam si bobrika odvahy, kolem 1/2 nadrze natankuji a pak se pokusim jet do rezervy. Nebo doplnit hned i tech par litru?
|
|
21.11.2015 20:44 -
Re: Závada palivoměru
|
2889797
|
|
jumep
|
|
|
minimalne 10l
inak osobne, vzdy po natankovani si resetnem pocitadlo a viem kolko prejdem na nadrz, takze aj taketo veci ked sa stanu (nema mi kto prepalit BSI a uz sa mi to stalo asi 3x) proste viem s kludom prejst
minimalne 10l
inak osobne, vzdy po natankovani si resetnem pocitadlo a viem kolko prejdem na nadrz, takze aj taketo veci ked sa stanu (nema mi kto prepalit BSI a uz sa mi to stalo asi 3x) proste viem s kludom prejst
|
|
21.11.2015 20:50 -
Re: Závada palivoměru
|
2889813
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Také se mi toto stalo asi 2x, jednou jsem tam nalil pět litrů z kanystru, nic se nezměnilo, opravdu a po dolití 10l se to srovnalo, nevím proč těch 5l počítač nenačte.
Také se mi toto stalo asi 2x, jednou jsem tam nalil pět litrů z kanystru, nic se nezměnilo, opravdu a po dolití 10l se to srovnalo, nevím proč těch 5l počítač nenačte. :nevim
|
|
21.11.2015 20:58 -
Re: Závada palivoměru
|
2889818
|
|
jumep
|
|
|
5L je brane ako % odchylka - napr sikme statie a podobne
5L je brane ako % odchylka - napr sikme statie a podobne
|
|
21.11.2015 21:01 -
Re: Závada palivoměru
|
2889823
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
BlueSeven napsal(a): Mě načítá i těch 5, naleju a po nastartování se zvedne adekvátně dojezd
Normálně ano, ale při popisovaném problému se po dolití 5l nesrovnal, a po zmiňovaných 10l, tenkrát mi manelka dotankovala s klíčem v zapalování, počítač to nezaznamenal, no a pomohlo a těch 10l, na 5l nereagoval.
Petře díky za vysvětlení.
Normálně ano, ale při popisovaném problému se po dolití 5l nesrovnal, a po zmiňovaných 10l, tenkrát mi manelka dotankovala s klíčem v zapalování, počítač to nezaznamenal, no a pomohlo a těch 10l, na 5l nereagoval. ;-)
Petře díky za vysvětlení.
|
|
21.11.2015 21:44 -
Re: Závada palivoměru
|
2889872
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Tankoval niekto (napr. plnu) nadrz so zapnutym motorom???
Tankoval niekto (napr. plnu) nadrz so zapnutym motorom???
|
|
21.11.2015 21:47 -
Re: Závada palivoměru
|
2889876
|
|
jumep
|
|
|
to iste ako zapaty kluc, neupravi to palivomer
to iste ako zapaty kluc, neupravi to palivomer
|
|
21.11.2015 21:48 -
Re: Závada palivoměru
|
2889877
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Takze ani nenadavkuje aditivum...
Takze ani nenadavkuje aditivum...
|
|
21.11.2015 21:52 -
Re: Závada palivoměru
|
2889878
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Bude se chovat, jako kdy jsi nenatankoval, se vím vudy.
Bude se chovat, jako kdy jsi nenatankoval, se vím vudy.
|
|
21.11.2015 21:55 -
Re: Závada palivoměru
|
2889880
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Proto mám na víčku nádre zámek a ten odemknu jen klíčem k zapalování. Nemůe se mi nic podobnýho stát. Ani nemůu odjet od pumpy s klíčem v nádri.
Proto mám na víčku nádre zámek a ten odemknu jen klíčem k zapalování. Nemůe se mi nic podobnýho stát. Ani nemůu odjet od pumpy s klíčem v nádri. :-d;-)
|
|
21.11.2015 22:00 -
Re: Závada palivoměru
|
2889891
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
On problém nastává, jako v mém případě, kdy já řídím s jedním klíčem a ena tankuje s klíčem druhým.
Tenkrát se u pumpy vytvořila fronta, ena vystoupila dřív, já popojíděl a ne jsem stačil vypnout motor, ena měla otevřenou nádr a tankovala, někdy je tak hrozně rychlá.
On problém nastává, jako v mém případě, kdy já řídím s jedním klíčem a ena tankuje s klíčem druhým. :-d
Tenkrát se u pumpy vytvořila fronta, ena vystoupila dřív, já popojíděl a ne jsem stačil vypnout motor, ena měla otevřenou nádr a tankovala, někdy je tak hrozně rychlá. :-))))
|
|
| |
|
|