Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Ostatní technická diskuze / Závada palivoměru
|< < 1 2 3 4 > >|
21.02.2015 18:00 - Re: Závada palivoměru 2790003
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Díky za rady, dnes natankováno 15l ropy a vše se srovnalo, akorát by mne ještě zajímalo, zda když vypnu motor, ručička palivoměru klesne logicky na nulu, v jaké pozici se nachází plovák, pravděpodobně klesne ke dnu a při zapnutí zapalování se vynoří na hladinu, když u mne zazlobil, musel se nacházet níž než je hladina, když ukázal že je v nádrži méně než ve skutečnosti a co se vlastně mohlo stát, když se zasekl, nebo co ho drželo.

21.02.2015 21:11 - Re: Závada palivoměru 2790054
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
No ták, neblbni. Myslíš že je možný elektronicky určit, jestli je těleso plovoucí a nebo neplovoucí? Že bych jako nechal děti očipovat, nastavil na čipu, že nemají klesnout ke dnu a už by se neutopily?
Jasně že plovák neklesne ke dnu. Plave a to pořád. Když to nemá díru. Může se maximálně zaseknout dole, když je prázdná nádrž a když dotankuješ, tak by se kvůli zaseknutí nezvedl.
Ale tvoje chybyčka byla spíš v elektronice. Plovák hýbe nějakým potenciometrem, nebo nějakým jiným elektronickým snímačem a ten signál potom zpracuje počítač a ukáže ti to na budíku. No a při tom tvým vypnutí motoru, nebo při nastartování, se po síti proběhly nějaký bludičky a hodilo to počítači jinou hodnotu. Ten z toho potom chvíli magořil. Možná jsi ani nemusel dotankovat do plna, ale třeba jen otevřít a zavřít nádrž. Třeba by to dalo počítači nějaký impulz a začal by se tím zabývat a opravil si hodnoty.
Neřeš závadu palivoměru, nejspíš tam žádná není. Až to bude dělat častěji, pak se tím zabývej. Teď buď rád, že jsi ušetřil 1/4 nádrže.

21.02.2015 21:25 - Re: Závada palivoměru 2790057
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Asi to bude tak, jak to píšeš, otevíral jsem nádrž několikrát, profukoval plovák se sítkem přívodem nafty do motoru, s autem jsem houpal, že jsem myslel, že ho převrátím, několikrát proběhl start i pár jízd se konalo a pořád nic, až Petr poradil natankovat a měl pravdu, srovnalo se to, už nic neřeším, jenom jsem chtěl vědět, jak to funguje, ale s tím čipováním jsi mne dostal, budu o tom přemýšlet.

21.02.2015 21:37 - Re: Závada palivoměru 2790059
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
funguje to tak ze
vypnes kluc, bsi si zapamata stav ukazovatela palivomeru a plavaku
pri zapnuti kluca sa zasa kontroluje stav plavaku, ak sa nezmenil oproti poslednemu stavu tak dalej ukazuje hodnotu v bsi (rucicka klesa na zaklade vypocitanej spotreby) - ak sa zmenil (natankoval si, odcerpal naftu ...) tak upravi stav na aktualny a potom zasa odratava teoriu (plavak v nadrzi poletuje a rucicka by sa kyvala, preto elektronika)

plavak je v podstate kontakt chodiaci po odporovej ploche, staci ze tam bol niekde zblbnuty obvod a myslelo si to ze klesla prilis nadrz a upravilo stav proti tomu, po nastartovani a prejdeni sa plavak dostal hore, ale po vypnuti kluca a znova zapnuti uz ukazoval zasa rovnaku hodnotu a preto to nezmenilo ukazatel, az po nastartovani (resetovac pri plyne funguje vlastne tak ze po vypnuti kluca tam hodi pre pocitac 350 ohm a auto si mysli ze ma prazdnu nadrz, po zapnuti kluca ukaze aktualny stav plavaku (co je vzdy rozdiel odporu dostatocny na znovunacitanie stavu plavaku)

plati rovnica cim vyssi odpor tym prazdnejsia nadrz (350ohm je tusim prazdna nadrz, 5ohm je plna)

dufam ze sa to da pochopit

21.11.2015 11:07 - Re: Závada palivoměru 2889545
MS02
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 230
99 Poslat soukromou zprávu
Divná věc: teď před zimou jsem chtel vyjet co nejvíc staré "letní/přechodné" nafty a jel jsem až do stavu kdy palubní počítač odmítl ukázat dojezd. Projel jsem relativně pomalu prudkou levotočivou zatáčku (otáčel jsem se) a najednou zhasla kontrolka rezervy, ručička palivoměru se zvedala mě přímo před očima nad rezervu (zhasla i kontrolka) a na palubáku se místo pomlček ukázal dojezd 130km. Po odstavení auta ukazovaný dojezd stále cca 130km, kontrolka rezervy zhasnutá jsem dojel k pumpě. Při vypnutém motoru natankováno cca 62litrů nafty (2x cvaknutí pistole), přičemž po zapnutí zapalování se ručička palivoměru nedostala až k úaji "1" na palivoměru, ale jen pár mm od "1" - cca stejně daleko, jako před natankováním od značky "0". Dojezd podle palubáku stoupl, ale po ujetí ani ne 130km mi palivoměr ukazuje trochu přes 3/4 nádrže. Co se mohlo stát?

21.11.2015 13:23 - Re: Závada palivoměru 2889561
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nacitalo to blud, az do dalsieho tankovania uz to bude ukazovat blud

21.11.2015 14:02 - Re: Závada palivoměru 2889572
MS02
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 230
99 Poslat soukromou zprávu
A jak to po tom otoceni dokazalo prihodit 100km dojezdu, zhasnout rezervu a "zvednout rucicku" palivomeru? To bylo normalne za jizdy...

21.11.2015 19:13 - Re: Závada palivoměru 2889695
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
lebo to rata teoreticky z toho co si mysli ze je v nadrzi, ak sa to takto zblblo tak proste rata zasa teoreticky dojazd, ako vidis, realne bola ta nadrz prazdna

21.11.2015 20:14 - Re: Závada palivoměru 2889751
MS02
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 230
99 Poslat soukromou zprávu
OK, dam si bobrika odvahy, kolem 1/2 nadrze natankuji a pak se pokusim jet do rezervy. Nebo doplnit hned i tech par litru?

21.11.2015 20:44 - Re: Závada palivoměru 2889797
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
minimalne 10l

inak osobne, vzdy po natankovani si resetnem pocitadlo a viem kolko prejdem na nadrz, takze aj taketo veci ked sa stanu (nema mi kto prepalit BSI a uz sa mi to stalo asi 3x) proste viem s kludom prejst

21.11.2015 20:50 - Re: Závada palivoměru 2889813
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Také se mi toto stalo asi 2x, jednou jsem tam nalil pět litrů z kanystru, nic se nezměnilo, opravdu až po dolití 10l se to srovnalo, nevím proč těch 5l počítač nenačte.

21.11.2015 20:56 - Re: Závada palivoměru 2889816
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
Také se mi toto stalo asi 2x, jednou jsem tam nalil pět litrů z kanystru, nic se nezměnilo, opravdu až po dolití 10l se to srovnalo, nevím proč těch 5l počítač nenačte.

Mě načítá i těch 5, naleju a po nastartování se zvedne adekvátně dojezd

21.11.2015 20:58 - Re: Závada palivoměru 2889818
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
5L je brane ako % odchylka - napr sikme statie a podobne

21.11.2015 21:01 - Re: Závada palivoměru 2889823
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
BlueSeven napsal(a):
Mě načítá i těch 5, naleju a po nastartování se zvedne adekvátně dojezd


Normálně ano, ale při popisovaném problému se po dolití 5l nesrovnal, až po zmiňovaných 10l, tenkrát mi manželka dotankovala s klíčem v zapalování, počítač to nezaznamenal, no a pomohlo až těch 10l, na 5l nereagoval.
Petře díky za vysvětlení.

21.11.2015 21:44 - Re: Závada palivoměru 2889872
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tankoval niekto (napr. plnu) nadrz so zapnutym motorom???

21.11.2015 21:47 - Re: Závada palivoměru 2889876
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to iste ako zapaty kluc, neupravi to palivomer

21.11.2015 21:48 - Re: Závada palivoměru 2889877
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Takze ani nenadavkuje aditivum...

21.11.2015 21:52 - Re: Závada palivoměru 2889878
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Bude se chovat, jako když jsi nenatankoval, se vším všudy.

21.11.2015 21:55 - Re: Závada palivoměru 2889880
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Proto mám na víčku nádrže zámek a ten odemknu jen klíčem k zapalování. Nemůže se mi nic podobnýho stát. Ani nemůžu odjet od pumpy s klíčem v nádrži.

21.11.2015 22:00 - Re: Závada palivoměru 2889891
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
On problém nastává, jako v mém případě, když já řídím s jedním klíčem a žena tankuje s klíčem druhým.
Tenkrát se u pumpy vytvořila fronta, žena vystoupila dřív, já popojížděl a než jsem stačil vypnout motor, žena měla otevřenou nádrž a tankovala, někdy je tak hrozně rychlá.

|< < 1 2 3 4 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator