| | |
20.08.2013 21:21 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
2610634
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
No já si to myslel. A kolik W tedy dává alternátor? Kdy připočtu hlavní světla, vechny ty počítače, vyhřívání zadního okna, stěrače...
No já si to myslel. A kolik W tedy dává alternátor? Kdy připočtu hlavní světla, vechny ty počítače, vyhřívání zadního okna, stěrače...
|
|
20.08.2013 21:24 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
2610635
|
|
jumep
|
|
|
150A .. mozes pocitat, ale toto taha baterka z velkej casti (hlavne to nejde nejako extra dlho)
edit: ujo google hovori ze 150A @12V is 1800 watts
150A .. mozes pocitat, ale toto taha baterka z velkej casti (hlavne to nejde nejako extra dlho)
edit: ujo google hovori ze 150A @12V is 1800 watts
|
|
29.10.2015 10:15 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
2879164
|
|
cacaminek
|
Město: Dobří, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 30 |
|
|
Ahoj mám dotaz ohledně nezávislého topení. Jeliko jsem si dodával webasto TTC do citroenu C4 a byla to opravdu velká paráda pro někoho kdo nemá gará, rád bych si ho dodělal i do mé C5 X7. Jediné co nevím je jak sepnu ventilátor aby při topení se pomalu otáčel a foukal do kabiny. U C4 jsem mel manuální klimu a stačilo vdy večer otočit kolečkem do červeného pole a dát větrák na 2. Přes relé jsem připojil +12V rovnou na ovládání ventilátoru. Octavia má v konektoru na klimatronic volný PIN kam se připojí signál od bufíku na dislpay se napíe HE a topí to ale jak je to u C5 X7? Nevíte někdo jak na to?
Kupovat bufíka s tím jejich modulem co ovládá ventilátor frekvencí to mi přijde bastlení. Ale kdy to tam dělali origo musí to nějak jít pokud nemají bufíko přímo upravený a nekomunikují po sběrnici
Díky za rady tipy triky a nápady
Martin
Ahoj mám dotaz ohledně nezávislého topení. Jeliko jsem si dodával webasto TTC do citroenu C4 a byla to opravdu velká paráda pro někoho kdo nemá gará, rád bych si ho dodělal i do mé C5 X7. Jediné co nevím je jak sepnu ventilátor aby při topení se pomalu otáčel a foukal do kabiny. U C4 jsem mel manuální klimu a stačilo vdy večer otočit kolečkem do červeného pole a dát větrák na 2. Přes relé jsem připojil +12V rovnou na ovládání ventilátoru. Octavia má v konektoru na klimatronic volný PIN kam se připojí signál od bufíku na dislpay se napíe HE a topí to ale jak je to u C5 X7? Nevíte někdo jak na to?
Kupovat bufíka s tím jejich modulem co ovládá ventilátor frekvencí to mi přijde bastlení. Ale kdy to tam dělali origo musí to nějak jít pokud nemají bufíko přímo upravený a nekomunikují po sběrnici :-(
Díky za rady tipy triky a nápady
Martin
|
|
29.10.2015 12:58 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
2879176
|
|
jumep
|
|
|
X7ma aj origo nezavisle kurenie, isiel by som touto cestou (tj. origo modul alebo vrakac atd.)
X7ma aj origo nezavisle kurenie, isiel by som touto cestou (tj. origo modul alebo vrakac atd.)
|
|
05.12.2016 19:47 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3017783
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Zdravím pánové, po přečtení příspěvků jsem se v této diskuzi poněkud ztratil - pokud má C5 III přímo z výroby nezávislé topení (tak byl uváděn paket za nemalý příplatek asi 45 tis) s DO ovladačem, je to opravdu jen příhřev bez monosti vytápění kabiny ? Zřejmě ano, protoe topení nejede. U tak je to obrovský přínos v chladných dnech, protoe ohřátá chladicí kapalina v miku odmrazí čelní sklo a vytopí interier. Nicméně samozřejmě by bylo daleko komfortnějí ji přijít k vytopenému autu. Tak jsem si to celou dobu představoval, nebo pod termínem nezávislé topení bych čekal opravdu topení a ne ohřev motoru. Nicméně asi i za ten komfort bych u nové C5 ten příplatek nedal. A také nevím, jaké jsou zkuenosti s provozem tohoto topení, u Xantie Hdi jsem příhřev měl a věčně to nechodilo, měnila se poměrně drahá turbína..
Zdravím pánové, po přečtení příspěvků jsem se v této diskuzi poněkud ztratil - pokud má C5 III přímo z výroby nezávislé topení (tak byl uváděn paket za nemalý příplatek asi 45 tis) s DO ovladačem, je to opravdu jen příhřev bez monosti vytápění kabiny ? Zřejmě ano, protoe topení nejede. U tak je to obrovský přínos v chladných dnech, protoe ohřátá chladicí kapalina v miku odmrazí čelní sklo a vytopí interier. Nicméně samozřejmě by bylo daleko komfortnějí ji přijít k vytopenému autu. Tak jsem si to celou dobu představoval, nebo pod termínem nezávislé topení bych čekal opravdu topení a ne ohřev motoru. Nicméně asi i za ten komfort bych u nové C5 ten příplatek nedal. A také nevím, jaké jsou zkuenosti s provozem tohoto topení, u Xantie Hdi jsem příhřev měl a věčně to nechodilo, měnila se poměrně drahá turbína..
|
|
05.12.2016 19:49 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3017786
|
|
jumep
|
|
|
ak je tam dialkove tak by to malo normalne aj kabinu vyhriat
ak je tam dialkove tak by to malo normalne aj kabinu vyhriat
|
|
05.12.2016 19:54 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3017787
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
nejlepsi by bylo procist navod ,mozna se jete musi nejak nastavit
nejlepsi by bylo procist navod ,mozna se jete musi nejak nastavit
|
|
05.12.2016 19:57 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3017790
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Děkuji za info, dálkové orig. citroen topení má. Je třeba topení/klimatizaci nechat v nějakém speciálním reimu nebo se to prostě nastaví samo ? je něco viděl na ovládání topení/AC nebo to to prostě jede v nějakém autonomním reimu ? Zatím jsem tedy nezaznamenal, e by topení v kabině topilo současně s chodem bufíka.
Děkuji za info, dálkové orig. citroen topení má. Je třeba topení/klimatizaci nechat v nějakém speciálním reimu nebo se to prostě nastaví samo ? je něco viděl na ovládání topení/AC nebo to to prostě jede v nějakém autonomním reimu ? Zatím jsem tedy nezaznamenal, e by topení v kabině topilo současně s chodem bufíka.
|
|
05.12.2016 19:59 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3017791
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
no asi to tu hodnotu 45tisic aj ma, ked som sa mrkol na dodatocnu montaz, je to huste....
.link.
no asi to tu hodnotu 45tisic aj ma, ked som sa mrkol na dodatocnu montaz, je to huste....
http://doc.webasto-russia.ru/Car/Citroen/C5/1316436B_EN_Citroen_C5_Peugeot_407_2008_B_D_TT-Evo.pdf
|
|
05.12.2016 20:17 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3017799
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
autodiag napsal(a): nejlepsi by bylo procist navod ,mozna se jete musi nejak nastavit
Jednoznačně nejlepí rada - "návod". Pokud jsem z webu Citroenu stáhl ten správný, hovoří se tam toto
Programovatelné topení funguje
nezávisle na motoru.
Kdy je motor vypnutý, zajiuje předehřev
okruhu chladicí kapaliny, aby
bylo mono vyuít optimální pracovní
teploty motoru ihned po jeho
sputění.
A dále :
dodatečně je mono nechat
v servisní síti přizpůsobit programovatelné
topení tak, aby mohlo
být vyuíváno k vytápění kabiny
vozidla.
Take podle toho ádná standardní C5 s nezávislým topením nemá ohřev kabiny, pokud nebylo domontováno.
Jednoznačně nejlepí rada - "návod". Pokud jsem z webu Citroenu stáhl ten správný, hovoří se tam toto
Programovatelné topení funguje
nezávisle na motoru.
Kdy je motor vypnutý, zajiuje předehřev
okruhu chladicí kapaliny, aby
bylo mono vyuít optimální pracovní
teploty motoru ihned po jeho
sputění.
A dále :
dodatečně je mono nechat
v servisní síti přizpůsobit programovatelné
topení tak, aby mohlo
být vyuíváno k vytápění kabiny
vozidla.
Take podle toho ádná standardní C5 s nezávislým topením nemá ohřev kabiny, pokud nebylo domontováno.
|
|
05.12.2016 20:34 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3017805
|
|
alx
|
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 1278 |
|
|
Originalni nezavisle topeni mi po zapnuti dalkovym ovladacem (rucne, nebo automaticky) fouka teply vzduch i do kabiny pomoci standartniho ventilatoru topeni v aute. To ale za predpokladu, ze auto neni v Ekonomickem rezimu, to pak ventilatory nezapina a ohriva se jen kapalina. Coz ovsem po nastartovani znamena, ze auto ihned zacne topit.
Dalsi funkci nezavisleho topeni je (jak jsem v praxi odsledoval), ze se zapina samo po nastartovani motoru, paklize je venku nizka teplota (pod nulou?). Presny prah teploty venku/chladici kapaliny, pri kterem to po nastartovani motoru zapne i nezavisle topeni, odsledovan nemam.
Originalni nezavisle topeni mi po zapnuti dalkovym ovladacem (rucne, nebo automaticky) fouka teply vzduch i do kabiny pomoci standartniho ventilatoru topeni v aute. To ale za predpokladu, ze auto neni v Ekonomickem rezimu, to pak ventilatory nezapina a ohriva se jen kapalina. Coz ovsem po nastartovani znamena, ze auto ihned zacne topit.
Dalsi funkci nezavisleho topeni je (jak jsem v praxi odsledoval), ze se zapina samo po nastartovani motoru, paklize je venku nizka teplota (pod nulou?). Presny prah teploty venku/chladici kapaliny, pri kterem to po nastartovani motoru zapne i nezavisle topeni, odsledovan nemam.
|
|
06.12.2016 00:23 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3017874
|
|
jruze
|
|
|
Nezávislé topení nedovolí zaparkování klapek topení do zavřené polohy - to je zjednodueně základní rozdíl závislé-nezávislé .Pokud to předělává ze závislého na nezávislé -musí mít vlastní čerpadlo (i závislé můe mít vlastní čerpadlo) a nesmí se zaparkovávat klapky do zavřené polohy myslím e prodávají nějaké zařízeníčko aby se to tak chovalo A myslím e to musí podporovat jednotka.Hranice spínání by měla být tuím 5.stupňů a nevím jestli je upravitelná.
Ale toto je spí na odpověď od autodiaga
Nezávislé topení nedovolí zaparkování klapek topení do zavřené polohy - to je zjednodueně základní rozdíl závislé-nezávislé .Pokud to předělává ze závislého na nezávislé -musí mít vlastní čerpadlo (i závislé můe mít vlastní čerpadlo) a nesmí se zaparkovávat klapky do zavřené polohy myslím e prodávají nějaké zařízeníčko aby se to tak chovalo A myslím e to musí podporovat jednotka.Hranice spínání by měla být tuím 5.stupňů a nevím jestli je upravitelná.
Ale toto je spí na odpověď od autodiaga;-)
|
|
06.12.2016 08:16 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3017877
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
u c5I jsem to delal cele ,ale webasto..tak se to predelavalo dost zvlastne ale "krabicka" nebyla
u X7 si myslim ze pokud krabka bude tak bud od webasta telestart ale ta jen spina ,nebo origo kterou jsem nenasel tak nevim jestli existuje...je mozne ze je to preprogramovanim..jiste je ze se to musi spustit kdy BSI a tim cele auto usne
u c5I jsem to delal cele ,ale webasto..tak se to predelavalo dost zvlastne ale "krabicka" nebyla
u X7 si myslim ze pokud krabka bude tak bud od webasta telestart ale ta jen spina ,nebo origo kterou jsem nenasel tak nevim jestli existuje...je mozne ze je to preprogramovanim..jiste je ze se to musi spustit kdy BSI a tim cele auto usne
|
|
06.12.2016 10:57 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3017911
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
momentálně řeím stejný problém u C8.. Je potřeba IPCU modul buď originál webasto, nebo existují i neoriginál.. Ten modul po sběrnici spustí ventilátor, pokud není auto v ekonomickém reimu.. Pak u stačí sehnat buď hodinky, nebo pouít nějakou univerzální dálku a pár relátek.. To stačí, aby se z přídavného topení stalo nezávislé, pokud je osazeno čerpadlem...
momentálně řeím stejný problém u C8.. Je potřeba IPCU modul buď originál webasto, nebo existují i neoriginál.. Ten modul po sběrnici spustí ventilátor, pokud není auto v ekonomickém reimu.. Pak u stačí sehnat buď hodinky, nebo pouít nějakou univerzální dálku a pár relátek.. To stačí, aby se z přídavného topení stalo nezávislé, pokud je osazeno čerpadlem...
|
|
06.12.2016 19:41 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3018174
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jenze auto v pripade kdy potrebujes spustit ventilator "spi" cili neni ani v economy mode vsechny jednotky krome motorove jsou bez napajeni
jenze auto v pripade kdy potrebujes spustit ventilator "spi" cili neni ani v economy mode vsechny jednotky krome motorove jsou bez napajeni
|
|
07.12.2016 10:28 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3018321
|
|
cacaminek
|
Město: Dobří, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 30 |
|
|
Ahoj vem ja cpal do c5 x7 sehnal jsem v polsku originál z c5 x7 a je to stejně jako u C8 speciálně upravené webasto a je připojené na sběrnici auta. Stačí ho dovybavit hodinkama které se standartně motují do schranky u kolene řidiče. Topení se pak dá programovat a topení v aute pustí ventilátory na malou rychlost bez ohledu na ecomodu. pokud je venku pod 5 funguje jako příhřev. ve si řeí jednotky samy. jen se musí naprogramovat jako e je přítomné. pak je topení vidět mezi jednotkami a da se diagboxem o diagnostikovat a koukat se na průběh topení.
Ahoj vem ja cpal do c5 x7 sehnal jsem v polsku originál z c5 x7 a je to stejně jako u C8 speciálně upravené webasto a je připojené na sběrnici auta. Stačí ho dovybavit hodinkama které se standartně motují do schranky u kolene řidiče. Topení se pak dá programovat a topení v aute pustí ventilátory na malou rychlost bez ohledu na ecomodu. pokud je venku pod 5 funguje jako příhřev. ve si řeí jednotky samy. jen se musí naprogramovat jako e je přítomné. pak je topení vidět mezi jednotkami a da se diagboxem o diagnostikovat a koukat se na průběh topení.:palec:palec:palec
|
|
10.10.2017 16:35 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3100964
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Vsetko to je pekne co tu je popisane, ale.
Zima sa blizi, teda aj mraz, lad, sneh.
V Polsku sa daju original Webasto (Thermo Top Evo) do C5 X7 zohnat za hodne zaujimave ceny. Az nedokazem odolat. Horsie to uz je s kabelazou a zapojenim do elektriky. Namontovat ho a pripojt na vodu neni problem.
Robil to uz niekto?
Podla toho, co som nasiel, tak tam neni ziadna daka krabicka ci RJ. Je len webasto, kabelaz, tri rele, privod nafty (pumpa, ihla, vedenie) a na ovladanie napr. hodinky, ktore idu nahradit aj inym ovladanim (napada ma napr. dake lacne dialkove na central a pod.)....
Dokumentacia:
Tu je link na instalaciu Webasta do C5 X7 2.7 HDi v anglictine.
.link.
Pripojenie na BSI, pin c6 toho 20 pin konektora ma zabezpecit spustenie kurenia vnutri kabine, teda sa aktivuju klapky a teda PSV, co znamena, ze sa zapne aj ventilator kurenia na cca 20-30%, no a nastavi vnutornu cirkulaciu. Tu je trocha polemiky, kedze zevraj nad teplotu okolia +4 stupne sa tak nestane, co sa da chapat ako ziaduce, kedze neni predpoklad namrazy na okne, zrejma setrenie koli akumulatoru. Na tom pine c6 by to malo byt ovladane minus polom.
Takze skutocne je to tak jednoduche?
Kupit potrebne Webasto (aj s drziakom, pumpou), ihlu, podavac nafty, palivove vedenie, kabelovy zvazok (cislo, orient. cena?), osadit Webasto, napojit na vodu, pretiahnut kablovy zvazok, pripojit naftu, pripojit na + a kostru, zapojit konektor do BSI a jeden drat pripojit na ten pin c6 a potom navstivit niekoho s diagboxom???
Vsetko to je pekne co tu je popisane, ale.
Zima sa blizi, teda aj mraz, lad, sneh.
V Polsku sa daju original Webasto (Thermo Top Evo) do C5 X7 zohnat za hodne zaujimave ceny. Az nedokazem odolat. Horsie to uz je s kabelazou a zapojenim do elektriky. Namontovat ho a pripojt na vodu neni problem.
Robil to uz niekto?
Podla toho, co som nasiel, tak tam neni ziadna daka krabicka ci RJ. Je len webasto, kabelaz, tri rele, privod nafty (pumpa, ihla, vedenie) a na ovladanie napr. hodinky, ktore idu nahradit aj inym ovladanim (napada ma napr. dake lacne dialkove na central a pod.)....
Dokumentacia:
Tu je link na instalaciu Webasta do C5 X7 2.7 HDi v anglictine.
https://uloz.to/!sYfmq8rmzCSZ/1webasto-en-citroen-c5-peugeot-407-2008-d-automatikgetriebe-tt-evo-pdf
Pripojenie na BSI, pin c6 toho 20 pin konektora ma zabezpecit spustenie kurenia vnutri kabine, teda sa aktivuju klapky a teda PSV, co znamena, ze sa zapne aj ventilator kurenia na cca 20-30%, no a nastavi vnutornu cirkulaciu. Tu je trocha polemiky, kedze zevraj nad teplotu okolia +4 stupne sa tak nestane, co sa da chapat ako ziaduce, kedze neni predpoklad namrazy na okne, zrejma setrenie koli akumulatoru. Na tom pine c6 by to malo byt ovladane minus polom.
Takze skutocne je to tak jednoduche?
Kupit potrebne Webasto (aj s drziakom, pumpou), ihlu, podavac nafty, palivove vedenie, kabelovy zvazok (cislo, orient. cena?), osadit Webasto, napojit na vodu, pretiahnut kablovy zvazok, pripojit naftu, pripojit na + a kostru, zapojit konektor do BSI a jeden drat pripojit na ten pin c6 a potom navstivit niekoho s diagboxom???
|
|
10.10.2017 18:15 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3100977
|
|
jruze
|
|
|
Cena ? Jestli je to tak jednoduché nevím,ale kdy je vebasto tak je na ,,plováku" vývod na přívod paliva pro čerpadlo (to se asi dá jednodue obejít) no s tou krabičkou a tím aby se nezaparkovávali klapky u asi bude horí a s tím aby se spustil větrák v kabině ? nevím co a jak ,,vzbudí" auto(elektroniku), dalí a asi největí problém by mohl být ,,ecomod" do kterého speciálně X7 padá dost rychle a e by to ,,ochcala" tak jednodue nějaká krabička?
Přiznám se e tomu moc nerozumím ale dost rád bych to pochopil a věřil Topení není problém ale závislé asi nebude problém a s ním to bude topit v podstatě hned - o něm uvauji u dlouho (cena je pro mne jen za hadice a zapojit - bohuel jsou hadice nekřesansky drahé, také jsem uvaoval o jednoduím řeení - to co má tuím berlingo,xsara - to se vsadí jen mezi hadici )
Cena ? Jestli je to tak jednoduché nevím,ale kdy je vebasto tak je na ,,plováku" vývod na přívod paliva pro čerpadlo (to se asi dá jednodue obejít) no s tou krabičkou a tím aby se nezaparkovávali klapky u asi bude horí a s tím aby se spustil větrák v kabině ? nevím co a jak ,,vzbudí" auto(elektroniku), dalí a asi největí problém by mohl být ,,ecomod" do kterého speciálně X7 padá dost rychle a e by to ,,ochcala" tak jednodue nějaká krabička?
Přiznám se e tomu moc nerozumím ale dost rád bych to pochopil a věřil;-) Topení není problém ale závislé asi nebude problém a s ním to bude topit v podstatě hned - o něm uvauji u dlouho (cena je pro mne jen za hadice a zapojit - bohuel jsou hadice nekřesansky drahé, také jsem uvaoval o jednoduím řeení - to co má tuím berlingo,xsara - to se vsadí jen mezi hadici )
|
|
10.10.2017 18:54 -
Re: Nezávislé topení - C5 III
|
3100978
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Lenze asi na cerpadle ten vyvod neni, tzn. ze by muselo ist nove, ale od toho je snad ta ihla do nadrze.
Co sa tyka vetraku, klapiek tak to je riesene prave tym pin c.6 na BSI. Netreba ziaden IPCM modul, ci ako sa to vola a ani economy mod neni problem.
Hadice su nekrestansky drahe? To snad ani nie, su uni hadice.
Ten prihrev zhavickami maju asi vsetky stare TDicka, ale aj Fordy to maju ako medzikus na hadici. A je to ovladane podobne ako PTC v klime, od DF altiku, teploty. Vykon katastrofa, voci webastu.
Lenze asi na cerpadle ten vyvod neni, tzn. ze by muselo ist nove, ale od toho je snad ta ihla do nadrze.
Co sa tyka vetraku, klapiek tak to je riesene prave tym pin c.6 na BSI. Netreba ziaden IPCM modul, ci ako sa to vola a ani economy mod neni problem.
Hadice su nekrestansky drahe? To snad ani nie, su uni hadice.
Ten prihrev zhavickami maju asi vsetky stare TDicka, ale aj Fordy to maju ako medzikus na hadici. A je to ovladane podobne ako PTC v klime, od DF altiku, teploty. Vykon katastrofa, voci webastu.
|
|
| |
|
|