 | |  |
14.01.2011 23:54 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2369751
|
|
Dan 1
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 152 |
|
|
alx napsal(a):
Jo jo vím o tom návodu na opravu-jen na to už nemám nervy a čas-naštěstí mi to zítra spraví jeden šikovný mechanik. Tak poruchové auto, jako je C5 jsem ještě neměl
Jo jo vím o tom návodu na opravu-jen na to už nemám nervy a čas-naštěstí mi to zítra spraví jeden šikovný mechanik. Tak poruchové auto, jako je C5 jsem ještě neměl
|
|
17.01.2011 10:13 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2369987
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Dan 1 napsal(a): Nezlob se na mne, ale auta která vlastním, mám vždy na to, aby sloužila, ne abych sloužil já jim. Na předchozím autě jsem řešil jen "běžné" závady. To, že C5 (myslím tím r.v.02) je nadprůměrně poruchové jsem ,bohužel, zjistil až po jeho koupi. Svezení s ním je ale bezkonkurenční-podvozek a motor za 1
- pokud jsi kupoval auto nové, je tvá stížnost oprávněná
- pokud ne, je možné, že je v tom Citroen nevinně a může za to předchozí majitel, který před prodejem na závady kašlal úplně a nějak vyřešil jen to viditelné.
Jinak obecně - poruchy aut neopravitelné na místě drátem kleštěmi a kladivem - s tím se budeš muset smířit, ve všech autech je stále více elektroniky a někdy to chce spíše zásah IT odborníka, než automechanika v montérkách od šmíru (a změna značky to už nevyřeší, komponenty všem automobilkám dodávají stejní dodavatelé).
V autě s mechanickým ovládáním klapek přímo ručně táhlem by se ti takováhle závada nejspíš nestala Já byl na ty klapky upozorněn prodejcem dokonce při koupi v bazaru - nepokoušet se měnit proud vzduchu, pokud ventilátor běží naplno, nebo se to ulomí.
- pokud jsi kupoval auto nové, je tvá stížnost oprávněná
- pokud ne, je možné, že je v tom Citroen nevinně a může za to předchozí majitel, který před prodejem na závady kašlal úplně a nějak vyřešil jen to viditelné.
Jinak obecně - poruchy aut neopravitelné na místě drátem kleštěmi a kladivem - s tím se budeš muset smířit, ve všech autech je stále více elektroniky a někdy to chce spíše zásah IT odborníka, než automechanika v montérkách od šmíru (a změna značky to už nevyřeší, komponenty všem automobilkám dodávají stejní dodavatelé).
V autě s mechanickým ovládáním klapek přímo ručně táhlem by se ti takováhle závada nejspíš nestala :-) Já byl na ty klapky upozorněn prodejcem dokonce při koupi v bazaru - nepokoušet se měnit proud vzduchu, pokud ventilátor běží naplno, nebo se to ulomí.
|
|
17.01.2011 14:56 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2370004
|
|
jumep
|
|

|
panove, ventilator s tym nic nema a ani nepomoze nechat to ohriat - klapky sa presuvaju vzdy a fakt na ne neposobi napor tak zeby im nejako mohol ublizit
oboje maju na pricine 2 veci
1. nevhodny plast a konstrukcia
2. doraz rieseny skratom motora (tj. klapku na kraji urci to ze je prilis velky odber motora a z toho je usudene ze je to na kraji)
v C5 1 je tam este nestastie v tom ze je pri tejto klapke vstup kurenia, tj. cele je to hodne ohrievane
C5 2 ma zasa miernu drobnost, klapky sa parkuju do studenej polohy po vypnuti zapalovania (po nejakych par minutach)
tj.
v C5 1 - neda sa tomu predist - skratka sa to vydere - oprava je docela jednoducha
v C5 2 - poucili sa ze makky plast sa vydiera, tak tam dali tvrdy plast, ktory bohuzial praskne
tuto ale mozno existuje moznost ako tomu predist
ten plast je dost huzevnaty pri teplote +5 a viac
tj. osobne si myslim ze praskne to v tomto pripade
vonku mrzne -15 a viac, nastartujem - prejdem 4-5km, auto mierne zacne kurit - zmrazeny plast je oviaty teplym vzduchom, ale neprehriaty, vypnem kluc a odidem z auta - auto si zaparkuje klapky, kedze tam neexistuje doraz tak motorcekom tlaci aby zistil doraz, plast je ale studeny a krehky a ulomi ho
cize predchadzat tomu teoreticky ide dlhou jazdou az kym sa to cele dostatocne neprehreje aby to krehke neprasklo / nezlomilo sa
ps. troska si rypnem - ale je to tak - robil som to zatial len pri 1.6HDi motore (3ks) a pocul som o tom len pri 1.6HDi motore ze sa stalo (zatial)
panove, ventilator s tym nic nema a ani nepomoze nechat to ohriat - klapky sa presuvaju vzdy a fakt na ne neposobi napor tak zeby im nejako mohol ublizit
oboje maju na pricine 2 veci
1. nevhodny plast a konstrukcia
2. doraz rieseny skratom motora (tj. klapku na kraji urci to ze je prilis velky odber motora a z toho je usudene ze je to na kraji)
v C5 1 je tam este nestastie v tom ze je pri tejto klapke vstup kurenia, tj. cele je to hodne ohrievane
C5 2 ma zasa miernu drobnost, klapky sa parkuju do studenej polohy po vypnuti zapalovania (po nejakych par minutach)
tj.
v C5 1 - neda sa tomu predist - skratka sa to vydere - oprava je docela jednoducha
v C5 2 - poucili sa ze makky plast sa vydiera, tak tam dali tvrdy plast, ktory bohuzial praskne
tuto ale mozno existuje moznost ako tomu predist
ten plast je dost huzevnaty pri teplote +5 a viac
tj. osobne si myslim ze praskne to v tomto pripade
vonku mrzne -15 a viac, nastartujem - prejdem 4-5km, auto mierne zacne kurit - zmrazeny plast je oviaty teplym vzduchom, ale neprehriaty, vypnem kluc a odidem z auta - auto si zaparkuje klapky, kedze tam neexistuje doraz tak motorcekom tlaci aby zistil doraz, plast je ale studeny a krehky a ulomi ho
cize predchadzat tomu teoreticky ide dlhou jazdou az kym sa to cele dostatocne neprehreje aby to krehke neprasklo / nezlomilo sa
ps. troska si rypnem - ale je to tak - robil som to zatial len pri 1.6HDi motore (3ks) a pocul som o tom len pri 1.6HDi motore ze sa stalo (zatial)
|
|
17.01.2011 15:41 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2370023
|
|
Dan 1
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 152 |
|
|
TomasT napsal(a): - pokud jsi kupoval auto nové, je tvá stížnost oprávněná
- pokud ne, je možné, že je v tom Citroen nevinně a může za to předchozí majitel, který před prodejem na závady kašlal úplně a nějak vyřešil jen to viditelné.
Jinak obecně - poruchy aut neopravitelné na místě drátem kleštěmi a kladivem - s tím se budeš muset smířit, ve všech autech je stále více elektroniky a někdy to chce spíše zásah IT odborníka, než automechanika v montérkách od šmíru (a změna značky to už nevyřeší, komponenty všem automobilkám dodávají stejní dodavatelé).
V autě s mechanickým ovládáním klapek přímo ručně táhlem by se ti takováhle závada nejspíš nestala  Já byl na ty klapky upozorněn prodejcem dokonce při koupi v bazaru - nepokoušet se měnit proud vzduchu, pokud ventilátor běží naplno, nebo se to ulomí.
Nyní mám problém s ventilátorem nefouká. Dnes jsem koupil tranzistor-přelutuju a uvidím
Nyní mám problém s ventilátorem nefouká. Dnes jsem koupil tranzistor-přelutuju a uvidím:-)
|
|
29.01.2011 09:46 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2371534
|
|
Mamlas
|
|

|
Ahoj, navod na opravu je pro stranu ridice. Ja mam problem u spolujezce, ze obcas netopi a jde jen studeny vzduch. Je na strane spolujezdce to samy servo jako na strane ridice? Nebo kde hledat zavadu?
Pripadne nemate nekdo celkovy schema klimatizace a topeni kde by bylo videt jak to cely vubec funguje.
Ahoj, navod na opravu je pro stranu ridice. Ja mam problem u spolujezce, ze obcas netopi a jde jen studeny vzduch. Je na strane spolujezdce to samy servo jako na strane ridice? Nebo kde hledat zavadu?
Pripadne nemate nekdo celkovy schema klimatizace a topeni kde by bylo videt jak to cely vubec funguje.
|
|
29.01.2011 11:16 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2371539
|
|
Lovec
|
Město: Frýdek-Místek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 64 |
|
|
Ty klapky jsou na obou stranách otáčené motorkama, takže máš s největší pravděpodobností problém s vyžvejkaným osazením u toho motorku v C5II rovnou praskne klapka.Takže U tebe by to měl být menší problém.
Ty klapky jsou na obou stranách otáčené motorkama, takže máš s největší pravděpodobností problém s vyžvejkaným osazením u toho motorku v C5II rovnou praskne klapka.Takže U tebe by to měl být menší problém.
|
|
29.01.2011 11:56 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2371546
|
|
Mamlas
|
|

|
Takze jestli jsem to spravne pochopil, tak resenim je pouze nahrani noveho softwaru pro klimu? Je pravda, ze kdyz nastavim teplotu tak 25 a vic tak to zacne topit. Treba u ridice to pri nastavenych 23 topi a u spolujezdce jde pri 23 jen vlazny vzduch.
Jeste jedna poznamka, obcas je slyset z topeni zvuk jak kdyz se snazi nejaky servo nastavit polohu, ale nemuze se dostat do spravny polohy - vypada to jako kdyz se tam neco protaci, proto jsem se taky ptal jestli tam nebyva stejny problem jako na strane u ridice. Nejaka klapka a servo tam musi byt taky.
Takze jestli jsem to spravne pochopil, tak resenim je pouze nahrani noveho softwaru pro klimu? Je pravda, ze kdyz nastavim teplotu tak 25 a vic tak to zacne topit. Treba u ridice to pri nastavenych 23 topi a u spolujezdce jde pri 23 jen vlazny vzduch.
Jeste jedna poznamka, obcas je slyset z topeni zvuk jak kdyz se snazi nejaky servo nastavit polohu, ale nemuze se dostat do spravny polohy - vypada to jako kdyz se tam neco protaci, proto jsem se taky ptal jestli tam nebyva stejny problem jako na strane u ridice. Nejaka klapka a servo tam musi byt taky.
|
|
29.01.2011 12:05 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2371547
|
|
jumep
|
|

|
ano je tam to iste ako vlavo
soft v jednotke sa prehrat neda a robia to aj auta z 2004 mam dojem ... takze to proste neporiesis inak ako nastavenim teplot
ano je tam to iste ako vlavo
soft v jednotke sa prehrat neda a robia to aj auta z 2004 mam dojem ... takze to proste neporiesis inak ako nastavenim teplot
|
|
27.02.2011 10:31 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2375304
|
|
DOUFAK
|
|
|
Matně si pamatuji,že říkali něco o 13-15000 kč jen za práci a to sundavají celou palubku...
Matně si pamatuji,že říkali něco o 13-15000 kč jen za práci a to sundavají celou palubku...:-(
|
|
27.02.2011 15:01 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2375332
|
|
Lovec
|
Město: Frýdek-Místek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 64 |
|
|
Mi řekli ve značkovém servisu cca 30 000 za výměnu klimatizace, tak jsem raději jel za Jumepem a pak vznikl ten návod.
Mi řekli ve značkovém servisu cca 30 000 za výměnu klimatizace, tak jsem raději jel za Jumepem a pak vznikl ten návod.:-o
|
|
28.02.2011 06:16 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2375410
|
|
Mamlas
|
|

|
Pak uz jedine udelej si opravu sam. Zkouknout CCCA jestli neni v okoli Prahy nejaky manualne zrucny citroenar a nebo si udelej vylet k Jumepovi, porad by to vyslo levneji i s prespanim v penzionu nez to davat do servisu.
Pak uz jedine udelej si opravu sam. Zkouknout CCCA jestli neni v okoli Prahy nejaky manualne zrucny citroenar a nebo si udelej vylet k Jumepovi, porad by to vyslo levneji i s prespanim v penzionu nez to davat do servisu.
|
|
13.04.2011 19:46 -
Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2384086
|
|
SWOBY
|
Město: Milovice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 90 |
|
|
Ahoj všichni,
jak už se tady několikrát psalo, i u mě byl problém s topením v motorku. Motorek je v pohodě, jak novej a plně funkční. Dlouho jsem nemohl najít nikoho, kdo by do opravy šel a neúčtoval si dva dny práce. Ve finále jsem koupil motorek s delší hřídelkou přímo v citroenu v mladý boleslavi a nechal ho tam i vyměnit (viz. ccca). Starý kus dávám k dispozici.
Ahoj všichni,
jak už se tady několikrát psalo, i u mě byl problém s topením v motorku. Motorek je v pohodě, jak novej a plně funkční. Dlouho jsem nemohl najít nikoho, kdo by do opravy šel a neúčtoval si dva dny práce. Ve finále jsem koupil motorek s delší hřídelkou přímo v citroenu v mladý boleslavi a nechal ho tam i vyměnit (viz. ccca). Starý kus dávám k dispozici.
|
|
16.04.2011 19:55 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2384491
|
|
SWOBY
|
Město: Milovice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 90 |
|
|
Je mi jasny, ze jako takovy je k nicemu, nicmene da se upravit.
Co se servisu tyce, zrejme doslo k sumu, kdyz se podivam do posty tak si myslim, ze jsem resil, kdy se muzu stavit. Ale to je jedno. Dulezity je, ze uz je mi v aute prijemne a ne bud zima nebo vedro.
Je mi jasny, ze jako takovy je k nicemu, nicmene da se upravit.
Co se servisu tyce, zrejme doslo k sumu, kdyz se podivam do posty tak si myslim, ze jsem resil, kdy se muzu stavit. Ale to je jedno. Dulezity je, ze uz je mi v aute prijemne a ne bud zima nebo vedro. ;-)
|
|
17.04.2011 07:10 -
Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2384558
|
|
SWOBY
|
Město: Milovice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 90 |
|
|
Motorek 2700,-, práce celkem za oba dny 1 hodina = 600,-. Zdůrazňuju to,že jsem jeden den na zjištění závady (za půl hoďky byl motorek venku i zpátky. Druhý den to samé, ale už výměna nového.
Motorek 2700,-, práce celkem za oba dny 1 hodina = 600,-. Zdůrazňuju to,že jsem jeden den na zjištění závady (za půl hoďky byl motorek venku i zpátky. Druhý den to samé, ale už výměna nového.
|
|
17.04.2011 22:53 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2384701
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
Díky za návod a poučnou diskuzi, v týdnu mi občas při zahřátí motoru žačalo foukat horko, takže dnes motorek ven, výroba nástavce (nebyl čas pilovat hvězdičku, takže jen čtyřhran z pertinaxu) a chodí zase jako nové. Jen když se to vyndavé poprvé je to dost náročné... zpátky to šlo už líp.
Díky za návod a poučnou diskuzi, v týdnu mi občas při zahřátí motoru žačalo foukat horko, takže dnes motorek ven, výroba nástavce (nebyl čas pilovat hvězdičku, takže jen čtyřhran z pertinaxu) a chodí zase jako nové. Jen když se to vyndavé poprvé je to dost náročné... zpátky to šlo už líp.
|
|
| |
|
|