| | |
14.01.2011 23:54 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2369751
|
|
Dan 1
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 152 |
|
|
alx napsal(a):
Jo jo vím o tom návodu na opravu-jen na to u nemám nervy a čas-natěstí mi to zítra spraví jeden ikovný mechanik. Tak poruchové auto, jako je C5 jsem jetě neměl
Jo jo vím o tom návodu na opravu-jen na to u nemám nervy a čas-natěstí mi to zítra spraví jeden ikovný mechanik. Tak poruchové auto, jako je C5 jsem jetě neměl
|
|
17.01.2011 10:13 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2369987
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Dan 1 napsal(a): Nezlob se na mne, ale auta která vlastním, mám vdy na to, aby slouila, ne abych slouil já jim. Na předchozím autě jsem řeil jen "běné" závady. To, e C5 (myslím tím r.v.02) je nadprůměrně poruchové jsem ,bohuel, zjistil a po jeho koupi. Svezení s ním je ale bezkonkurenční-podvozek a motor za 1
- pokud jsi kupoval auto nové, je tvá stínost oprávněná
- pokud ne, je moné, e je v tom Citroen nevinně a můe za to předchozí majitel, který před prodejem na závady kalal úplně a nějak vyřeil jen to viditelné.
Jinak obecně - poruchy aut neopravitelné na místě drátem kletěmi a kladivem - s tím se bude muset smířit, ve vech autech je stále více elektroniky a někdy to chce spíe zásah IT odborníka, ne automechanika v montérkách od míru (a změna značky to u nevyřeí, komponenty vem automobilkám dodávají stejní dodavatelé).
V autě s mechanickým ovládáním klapek přímo ručně táhlem by se ti takováhle závada nejspí nestala Já byl na ty klapky upozorněn prodejcem dokonce při koupi v bazaru - nepokouet se měnit proud vzduchu, pokud ventilátor běí naplno, nebo se to ulomí.
- pokud jsi kupoval auto nové, je tvá stínost oprávněná
- pokud ne, je moné, e je v tom Citroen nevinně a můe za to předchozí majitel, který před prodejem na závady kalal úplně a nějak vyřeil jen to viditelné.
Jinak obecně - poruchy aut neopravitelné na místě drátem kletěmi a kladivem - s tím se bude muset smířit, ve vech autech je stále více elektroniky a někdy to chce spíe zásah IT odborníka, ne automechanika v montérkách od míru (a změna značky to u nevyřeí, komponenty vem automobilkám dodávají stejní dodavatelé).
V autě s mechanickým ovládáním klapek přímo ručně táhlem by se ti takováhle závada nejspí nestala :-) Já byl na ty klapky upozorněn prodejcem dokonce při koupi v bazaru - nepokouet se měnit proud vzduchu, pokud ventilátor běí naplno, nebo se to ulomí.
|
|
17.01.2011 14:56 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2370004
|
|
jumep
|
|
|
panove, ventilator s tym nic nema a ani nepomoze nechat to ohriat - klapky sa presuvaju vzdy a fakt na ne neposobi napor tak zeby im nejako mohol ublizit
oboje maju na pricine 2 veci
1. nevhodny plast a konstrukcia
2. doraz rieseny skratom motora (tj. klapku na kraji urci to ze je prilis velky odber motora a z toho je usudene ze je to na kraji)
v C5 1 je tam este nestastie v tom ze je pri tejto klapke vstup kurenia, tj. cele je to hodne ohrievane
C5 2 ma zasa miernu drobnost, klapky sa parkuju do studenej polohy po vypnuti zapalovania (po nejakych par minutach)
tj.
v C5 1 - neda sa tomu predist - skratka sa to vydere - oprava je docela jednoducha
v C5 2 - poucili sa ze makky plast sa vydiera, tak tam dali tvrdy plast, ktory bohuzial praskne
tuto ale mozno existuje moznost ako tomu predist
ten plast je dost huzevnaty pri teplote +5 a viac
tj. osobne si myslim ze praskne to v tomto pripade
vonku mrzne -15 a viac, nastartujem - prejdem 4-5km, auto mierne zacne kurit - zmrazeny plast je oviaty teplym vzduchom, ale neprehriaty, vypnem kluc a odidem z auta - auto si zaparkuje klapky, kedze tam neexistuje doraz tak motorcekom tlaci aby zistil doraz, plast je ale studeny a krehky a ulomi ho
cize predchadzat tomu teoreticky ide dlhou jazdou az kym sa to cele dostatocne neprehreje aby to krehke neprasklo / nezlomilo sa
ps. troska si rypnem - ale je to tak - robil som to zatial len pri 1.6HDi motore (3ks) a pocul som o tom len pri 1.6HDi motore ze sa stalo (zatial)
panove, ventilator s tym nic nema a ani nepomoze nechat to ohriat - klapky sa presuvaju vzdy a fakt na ne neposobi napor tak zeby im nejako mohol ublizit
oboje maju na pricine 2 veci
1. nevhodny plast a konstrukcia
2. doraz rieseny skratom motora (tj. klapku na kraji urci to ze je prilis velky odber motora a z toho je usudene ze je to na kraji)
v C5 1 je tam este nestastie v tom ze je pri tejto klapke vstup kurenia, tj. cele je to hodne ohrievane
C5 2 ma zasa miernu drobnost, klapky sa parkuju do studenej polohy po vypnuti zapalovania (po nejakych par minutach)
tj.
v C5 1 - neda sa tomu predist - skratka sa to vydere - oprava je docela jednoducha
v C5 2 - poucili sa ze makky plast sa vydiera, tak tam dali tvrdy plast, ktory bohuzial praskne
tuto ale mozno existuje moznost ako tomu predist
ten plast je dost huzevnaty pri teplote +5 a viac
tj. osobne si myslim ze praskne to v tomto pripade
vonku mrzne -15 a viac, nastartujem - prejdem 4-5km, auto mierne zacne kurit - zmrazeny plast je oviaty teplym vzduchom, ale neprehriaty, vypnem kluc a odidem z auta - auto si zaparkuje klapky, kedze tam neexistuje doraz tak motorcekom tlaci aby zistil doraz, plast je ale studeny a krehky a ulomi ho
cize predchadzat tomu teoreticky ide dlhou jazdou az kym sa to cele dostatocne neprehreje aby to krehke neprasklo / nezlomilo sa
ps. troska si rypnem - ale je to tak - robil som to zatial len pri 1.6HDi motore (3ks) a pocul som o tom len pri 1.6HDi motore ze sa stalo (zatial)
|
|
17.01.2011 15:41 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2370023
|
|
Dan 1
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 152 |
|
|
TomasT napsal(a): - pokud jsi kupoval auto nové, je tvá stínost oprávněná
- pokud ne, je moné, e je v tom Citroen nevinně a můe za to předchozí majitel, který před prodejem na závady kalal úplně a nějak vyřeil jen to viditelné.
Jinak obecně - poruchy aut neopravitelné na místě drátem kletěmi a kladivem - s tím se bude muset smířit, ve vech autech je stále více elektroniky a někdy to chce spíe zásah IT odborníka, ne automechanika v montérkách od míru (a změna značky to u nevyřeí, komponenty vem automobilkám dodávají stejní dodavatelé).
V autě s mechanickým ovládáním klapek přímo ručně táhlem by se ti takováhle závada nejspí nestala Já byl na ty klapky upozorněn prodejcem dokonce při koupi v bazaru - nepokouet se měnit proud vzduchu, pokud ventilátor běí naplno, nebo se to ulomí.
Nyní mám problém s ventilátorem nefouká. Dnes jsem koupil tranzistor-přelutuju a uvidím
Nyní mám problém s ventilátorem nefouká. Dnes jsem koupil tranzistor-přelutuju a uvidím:-)
|
|
29.01.2011 09:46 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2371534
|
|
Mamlas
|
|
|
Ahoj, navod na opravu je pro stranu ridice. Ja mam problem u spolujezce, ze obcas netopi a jde jen studeny vzduch. Je na strane spolujezdce to samy servo jako na strane ridice? Nebo kde hledat zavadu?
Pripadne nemate nekdo celkovy schema klimatizace a topeni kde by bylo videt jak to cely vubec funguje.
Ahoj, navod na opravu je pro stranu ridice. Ja mam problem u spolujezce, ze obcas netopi a jde jen studeny vzduch. Je na strane spolujezdce to samy servo jako na strane ridice? Nebo kde hledat zavadu?
Pripadne nemate nekdo celkovy schema klimatizace a topeni kde by bylo videt jak to cely vubec funguje.
|
|
29.01.2011 11:16 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2371539
|
|
Lovec
|
Město: Frýdek-Místek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 64 |
|
|
Ty klapky jsou na obou stranách otáčené motorkama, take má s největí pravděpodobností problém s vyvejkaným osazením u toho motorku v C5II rovnou praskne klapka.Take U tebe by to měl být mení problém.
Ty klapky jsou na obou stranách otáčené motorkama, take má s největí pravděpodobností problém s vyvejkaným osazením u toho motorku v C5II rovnou praskne klapka.Take U tebe by to měl být mení problém.
|
|
29.01.2011 11:56 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2371546
|
|
Mamlas
|
|
|
Takze jestli jsem to spravne pochopil, tak resenim je pouze nahrani noveho softwaru pro klimu? Je pravda, ze kdyz nastavim teplotu tak 25 a vic tak to zacne topit. Treba u ridice to pri nastavenych 23 topi a u spolujezdce jde pri 23 jen vlazny vzduch.
Jeste jedna poznamka, obcas je slyset z topeni zvuk jak kdyz se snazi nejaky servo nastavit polohu, ale nemuze se dostat do spravny polohy - vypada to jako kdyz se tam neco protaci, proto jsem se taky ptal jestli tam nebyva stejny problem jako na strane u ridice. Nejaka klapka a servo tam musi byt taky.
Takze jestli jsem to spravne pochopil, tak resenim je pouze nahrani noveho softwaru pro klimu? Je pravda, ze kdyz nastavim teplotu tak 25 a vic tak to zacne topit. Treba u ridice to pri nastavenych 23 topi a u spolujezdce jde pri 23 jen vlazny vzduch.
Jeste jedna poznamka, obcas je slyset z topeni zvuk jak kdyz se snazi nejaky servo nastavit polohu, ale nemuze se dostat do spravny polohy - vypada to jako kdyz se tam neco protaci, proto jsem se taky ptal jestli tam nebyva stejny problem jako na strane u ridice. Nejaka klapka a servo tam musi byt taky.
|
|
29.01.2011 12:05 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2371547
|
|
jumep
|
|
|
ano je tam to iste ako vlavo
soft v jednotke sa prehrat neda a robia to aj auta z 2004 mam dojem ... takze to proste neporiesis inak ako nastavenim teplot
ano je tam to iste ako vlavo
soft v jednotke sa prehrat neda a robia to aj auta z 2004 mam dojem ... takze to proste neporiesis inak ako nastavenim teplot
|
|
27.02.2011 10:31 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2375304
|
|
DOUFAK
|
|
|
Matně si pamatuji,e říkali něco o 13-15000 kč jen za práci a to sundavají celou palubku...
Matně si pamatuji,e říkali něco o 13-15000 kč jen za práci a to sundavají celou palubku...:-(
|
|
27.02.2011 15:01 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2375332
|
|
Lovec
|
Město: Frýdek-Místek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 64 |
|
|
Mi řekli ve značkovém servisu cca 30 000 za výměnu klimatizace, tak jsem raději jel za Jumepem a pak vznikl ten návod.
Mi řekli ve značkovém servisu cca 30 000 za výměnu klimatizace, tak jsem raději jel za Jumepem a pak vznikl ten návod.:-o
|
|
28.02.2011 06:16 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2375410
|
|
Mamlas
|
|
|
Pak uz jedine udelej si opravu sam. Zkouknout CCCA jestli neni v okoli Prahy nejaky manualne zrucny citroenar a nebo si udelej vylet k Jumepovi, porad by to vyslo levneji i s prespanim v penzionu nez to davat do servisu.
Pak uz jedine udelej si opravu sam. Zkouknout CCCA jestli neni v okoli Prahy nejaky manualne zrucny citroenar a nebo si udelej vylet k Jumepovi, porad by to vyslo levneji i s prespanim v penzionu nez to davat do servisu.
|
|
13.04.2011 19:46 -
Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2384086
|
|
SWOBY
|
Město: Milovice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 90 |
|
|
Ahoj vichni,
jak u se tady několikrát psalo, i u mě byl problém s topením v motorku. Motorek je v pohodě, jak novej a plně funkční. Dlouho jsem nemohl najít nikoho, kdo by do opravy el a neúčtoval si dva dny práce. Ve finále jsem koupil motorek s delí hřídelkou přímo v citroenu v mladý boleslavi a nechal ho tam i vyměnit (viz. ccca). Starý kus dávám k dispozici.
Ahoj vichni,
jak u se tady několikrát psalo, i u mě byl problém s topením v motorku. Motorek je v pohodě, jak novej a plně funkční. Dlouho jsem nemohl najít nikoho, kdo by do opravy el a neúčtoval si dva dny práce. Ve finále jsem koupil motorek s delí hřídelkou přímo v citroenu v mladý boleslavi a nechal ho tam i vyměnit (viz. ccca). Starý kus dávám k dispozici.
|
|
16.04.2011 19:55 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2384491
|
|
SWOBY
|
Město: Milovice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 90 |
|
|
Je mi jasny, ze jako takovy je k nicemu, nicmene da se upravit.
Co se servisu tyce, zrejme doslo k sumu, kdyz se podivam do posty tak si myslim, ze jsem resil, kdy se muzu stavit. Ale to je jedno. Dulezity je, ze uz je mi v aute prijemne a ne bud zima nebo vedro.
Je mi jasny, ze jako takovy je k nicemu, nicmene da se upravit.
Co se servisu tyce, zrejme doslo k sumu, kdyz se podivam do posty tak si myslim, ze jsem resil, kdy se muzu stavit. Ale to je jedno. Dulezity je, ze uz je mi v aute prijemne a ne bud zima nebo vedro. ;-)
|
|
17.04.2011 07:10 -
Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2384558
|
|
SWOBY
|
Město: Milovice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 90 |
|
|
Motorek 2700,-, práce celkem za oba dny 1 hodina = 600,-. Zdůrazňuju to,e jsem jeden den na zjitění závady (za půl hoďky byl motorek venku i zpátky. Druhý den to samé, ale u výměna nového.
Motorek 2700,-, práce celkem za oba dny 1 hodina = 600,-. Zdůrazňuju to,e jsem jeden den na zjitění závady (za půl hoďky byl motorek venku i zpátky. Druhý den to samé, ale u výměna nového.
|
|
17.04.2011 22:53 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2384701
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
Díky za návod a poučnou diskuzi, v týdnu mi občas při zahřátí motoru ačalo foukat horko, take dnes motorek ven, výroba nástavce (nebyl čas pilovat hvězdičku, take jen čtyřhran z pertinaxu) a chodí zase jako nové. Jen kdy se to vyndavé poprvé je to dost náročné... zpátky to lo u líp.
Díky za návod a poučnou diskuzi, v týdnu mi občas při zahřátí motoru ačalo foukat horko, take dnes motorek ven, výroba nástavce (nebyl čas pilovat hvězdičku, take jen čtyřhran z pertinaxu) a chodí zase jako nové. Jen kdy se to vyndavé poprvé je to dost náročné... zpátky to lo u líp.
|
|
| |
|
|