| | |
10.10.2012 13:22 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2511951
|
|
Jimik
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 169 |
|
|
Mikra napsal(a): Jumep to tady psal několikrát. Nemá to koncák, nemá to pevnou krajní polohu, jen motorek po dojetí klapky na konec vypne díky přetíení. Proto jsou ty klapky tak namáhaný a proto praskaj.
PS: Jen si teď nejsem jistej, jestli náhodou C5I a C5II nemá rozdílný řeení.
Vím, e to tu psal, ale jak si ho váím a uznávám, tak tohle mu nevěřím. Podle mě elektronika prostě ví např. 200 otáček motorku vlevo a jsem v krajní poloze, 200 ot. vpravo a jsem v druhé krajní poloze. Nic víc. ádný koncák, ani proudový. Nevím jak je to u C5II, já píu o C5I.
Vím, e to tu psal, ale jak si ho váím a uznávám, tak tohle mu nevěřím. Podle mě elektronika prostě ví např. 200 otáček motorku vlevo a jsem v krajní poloze, 200 ot. vpravo a jsem v druhé krajní poloze. Nic víc. ádný koncák, ani proudový. Nevím jak je to u C5II, já píu o C5I.
|
|
10.10.2012 13:26 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2511952
|
|
tief
|
|
|
ak ma ten motor vnutri sledovanie polohy tak to tak moze byt ale ak nema tak je to len na prudovy odber resp. reset polohy a nasledne odpocitavanie otaciek ...
ak ma ten motor vnutri sledovanie polohy tak to tak moze byt ale ak nema tak je to len na prudovy odber resp. reset polohy a nasledne odpocitavanie otaciek ...
|
|
10.10.2012 14:04 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2511960
|
|
jumep
|
|
|
ten motor je krokovy blbec bez akehokolvek snimania s velkou prevodovkou
zabudas na jeden logicky fakt, ako to moze vedet po odpojedni baterky kde sa klapky nachadzali
dalsia vec, rozoberal som tu xy tychto motorov a niektore boli pretocene uplne inde ako sa to snazilo najst krajnu polohu (vtedy hodi aj diagnostika chybu)
onehda som si aj ja myslel ze to ma nejaku krajnu polohu alebo nieco take, nie proste nema nic a len skrat motora je doraz
rovnako c5 1 2 a najskor aj x7
praskanie klapiek je spojene s tym ze v c5 2 je ten plast prilis krehky
c5 1 to robi valeo, c5 2 to robi visteon
valeo ma plast teplotne stabilnejsi ale makky, viston ho ma teplotne nestabilnejsi ale tvrdy, preto praskne klapka a niekedy aj samotny box - ta sila je obrovska, uz som niekolko krat aj napisal ze je to dost blbo vymyslene
ps. kombinacky - ked ten motorcek uchytis pevne do zveraku tak ho v pohode udrzis kombinackami
ten motor je krokovy blbec bez akehokolvek snimania s velkou prevodovkou
zabudas na jeden logicky fakt, ako to moze vedet po odpojedni baterky kde sa klapky nachadzali
dalsia vec, rozoberal som tu xy tychto motorov a niektore boli pretocene uplne inde ako sa to snazilo najst krajnu polohu (vtedy hodi aj diagnostika chybu)
onehda som si aj ja myslel ze to ma nejaku krajnu polohu alebo nieco take, nie proste nema nic a len skrat motora je doraz
rovnako c5 1 2 a najskor aj x7
praskanie klapiek je spojene s tym ze v c5 2 je ten plast prilis krehky
c5 1 to robi valeo, c5 2 to robi visteon
valeo ma plast teplotne stabilnejsi ale makky, viston ho ma teplotne nestabilnejsi ale tvrdy, preto praskne klapka a niekedy aj samotny box - ta sila je obrovska, uz som niekolko krat aj napisal ze je to dost blbo vymyslene
ps. kombinacky - ked ten motorcek uchytis pevne do zveraku tak ho v pohode udrzis kombinackami
|
|
10.10.2012 14:24 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2511963
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
jumep napsal(a): ten motor je krokovy blbec bez akehokolvek snimania s velkou prevodovkou zabudas na jeden logicky fakt, ako to moze vedet po odpojedni baterky kde sa klapky nachadzali dalsia vec, rozoberal som tu xy tychto motorov a niektore boli pretocene uplne inde ako sa to snazilo najst krajnu polohu (vtedy hodi aj diagnostika chybu) onehda som si aj ja myslel ze to ma nejaku krajnu polohu alebo nieco take, nie proste nema nic a len skrat motora je doraz rovnako c5 1 2 a najskor aj x7 praskanie klapiek je spojene s tym ze v c5 2 je ten plast prilis krehky c5 1 to robi valeo, c5 2 to robi visteon valeo ma plast teplotne stabilnejsi ale makky, viston ho ma teplotne nestabilnejsi ale tvrdy, preto praskne klapka a niekedy aj samotny box - ta sila je obrovska, uz som niekolko krat aj napisal ze je to dost blbo vymyslene ps. kombinacky - ked ten motorcek uchytis pevne do zveraku tak ho v pohode udrzis kombinackami jojo jumepe já to psal tak e pokud má v ruce motorek tak otočí hvězdou jde to těko ale jde to.jen se trochu divím e kdy přili v citroenu na to e to není dobré řeení tak li dál a jětě blběji...
ten motor je krokovy blbec bez akehokolvek snimania s velkou prevodovkou zabudas na jeden logicky fakt, ako to moze vedet po odpojedni baterky kde sa klapky nachadzali dalsia vec, rozoberal som tu xy tychto motorov a niektore boli pretocene uplne inde ako sa to snazilo najst krajnu polohu (vtedy hodi aj diagnostika chybu) onehda som si aj ja myslel ze to ma nejaku krajnu polohu alebo nieco take, nie proste nema nic a len skrat motora je doraz rovnako c5 1 2 a najskor aj x7 praskanie klapiek je spojene s tym ze v c5 2 je ten plast prilis krehky c5 1 to robi valeo, c5 2 to robi visteon valeo ma plast teplotne stabilnejsi ale makky, viston ho ma teplotne nestabilnejsi ale tvrdy, preto praskne klapka a niekedy aj samotny box - ta sila je obrovska, uz som niekolko krat aj napisal ze je to dost blbo vymyslene ps. kombinacky - ked ten motorcek uchytis pevne do zveraku tak ho v pohode udrzis kombinackami jojo jumepe já to psal tak e pokud má v ruce motorek tak otočí hvězdou jde to těko ale jde to.jen se trochu divím e kdy přili v citroenu na to e to není dobré řeení tak li dál a jětě blběji... :nevim
|
|
10.10.2012 14:29 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2511966
|
|
Jimik
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 169 |
|
|
jumep napsal(a): ps. kombinacky - ked ten motorcek uchytis pevne do zveraku tak ho v pohode udrzis kombinackami
Ani tak nejde o to, e bych ho neudrel, jak o to, e síla točení u byla tak velká, e si myslím, e by při této síle by u dávno povolilo něco jiného (plast v v topení), take jsem raději povolil.
PS.: Svěrák - Při pokusu jestli elektronika nastaví správně doraz po zvýení proudového odběru musí být motorek připojen ke konektoru v autě. Proto mi tu jaksi nepasuje ten svěrák. Edit: Jo aha to bylo na Pablika
Jetě jedna věc. Kdy jsem hvězdičku namontoval ve tatné poloze a sledoval funkci endoskopem, lo vidět jak po dosaení krajní polohy motorek pokračoval vesele dál přez zuby hvězdičky a zastavil se a po odpracování potřebného počtu otáček. I kdy na vai obranu, stav hvězdičky v topení nebyl zrovna v nejlepí kondici.
Co se týče odpojení baterky:
1. buď se musí baterie včas zapojit ne dojde k vynulování paměti. (I kdy to můou být teoreticky i týdny)
2. nebo je pouita (to pravděpodobně) pamě která nepotřebuje napájení. Teď nevím jak se to jmenuje, vichni to známe z flashdisku. Tady u jde o roky.
Ani tak nejde o to, e bych ho neudrel, jak o to, e síla točení u byla tak velká, e si myslím, e by při této síle by u dávno povolilo něco jiného (plast v v topení), take jsem raději povolil.
PS.: Svěrák - Při pokusu jestli elektronika nastaví správně doraz po zvýení proudového odběru musí být motorek připojen ke konektoru v autě. Proto mi tu jaksi nepasuje ten svěrák. Edit: Jo aha to bylo na Pablika
Jetě jedna věc. Kdy jsem hvězdičku namontoval ve tatné poloze a sledoval funkci endoskopem, lo vidět jak po dosaení krajní polohy motorek pokračoval vesele dál přez zuby hvězdičky a zastavil se a po odpracování potřebného počtu otáček. I kdy na vai obranu, stav hvězdičky v topení nebyl zrovna v nejlepí kondici.
Co se týče odpojení baterky:
1. buď se musí baterie včas zapojit ne dojde k vynulování paměti. (I kdy to můou být teoreticky i týdny)
2. nebo je pouita (to pravděpodobně) pamě která nepotřebuje napájení. Teď nevím jak se to jmenuje, vichni to známe z flashdisku. Tady u jde o roky.
|
|
10.10.2012 15:17 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2511972
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
Jimik napsal(a): Jetě jedna věc. Kdy jsem hvězdičku namontoval ve tatné poloze a sledoval funkci endoskopem, lo vidět jak po dosaení krajní polohy motorek pokračoval vesele dál přez zuby hvězdičky a zastavil se a po odpracování potřebného počtu otáček. I kdy na vai obranu, stav hvězdičky v topení nebyl zrovna v nejlepí kondici. Co se týče odpojení baterky: 1. buď se musí baterie včas zapojit ne dojde k vynulování paměti. (I kdy to můou být teoreticky i týdny) 2. nebo je pouita (to pravděpodobně) pamě která nepotřebuje napájení. Teď nevím jak se to jmenuje, vichni to známe z flashdisku. Tady u jde o roky. no nevím zatím mi to připadá jako abomyí válka-já napsal svůj postřeh,jumep napsal taky(včetně toho e těch motorků dělal xy)já 6x.+3x.svůj díky vlastní hlouposti a fakt jsem neměl stím problém a ani ádná reklamace.naposled kdy jsem to opravovalměl jsem hvězdu u ve vnitř klapky topení ale převodovka byla o 90stupňů jinde ne je její osazení na topení-tak jsem ji prostě natočil silou do jejího místa,narouboval a funguje.jen mě zajímá:nejde z té díry co ji má něčím zababranou od předchozího majitele to zkusit vyárat třeba zahlým háčkem na pletení?ale jětě jedna věc a to by asi jumep mohl říct-má nějakou spojitost pojezd toho motorku s displeym klimy?protoe pokud rychle se popojede z 16na28ten motorek nejede do nekonečna jen se pootočí.jooo a někde jumep poznamenal e vypne autko tak to spadne a po nastartování motorek dojede na poadovanou hodnotu a ted z hlavy nevím co je za hodnodu na display klimy po odpojení baterie take tobude asi odpověd na tvou poznámku ohledně paměti ta je asi nadstavena od výroby.třeba 20st.C
Jetě jedna věc. Kdy jsem hvězdičku namontoval ve tatné poloze a sledoval funkci endoskopem, lo vidět jak po dosaení krajní polohy motorek pokračoval vesele dál přez zuby hvězdičky a zastavil se a po odpracování potřebného počtu otáček. I kdy na vai obranu, stav hvězdičky v topení nebyl zrovna v nejlepí kondici. :-) Co se týče odpojení baterky: 1. buď se musí baterie včas zapojit ne dojde k vynulování paměti. (I kdy to můou být teoreticky i týdny) 2. nebo je pouita (to pravděpodobně) pamě která nepotřebuje napájení. Teď nevím jak se to jmenuje, vichni to známe z flashdisku. Tady u jde o roky. no nevím zatím mi to připadá jako abomyí válka-já napsal svůj postřeh,jumep napsal taky(včetně toho e těch motorků dělal xy)já 6x.+3x.svůj díky vlastní hlouposti a fakt jsem neměl stím problém a ani ádná reklamace.naposled kdy jsem to opravovalměl jsem hvězdu u ve vnitř klapky topení ale převodovka byla o 90stupňů jinde ne je její osazení na topení-tak jsem ji prostě natočil silou do jejího místa,narouboval a funguje.jen mě zajímá:nejde z té díry co ji má něčím zababranou od předchozího majitele to zkusit vyárat třeba zahlým háčkem na pletení?ale jětě jedna věc a to by asi jumep mohl říct-má nějakou spojitost pojezd toho motorku s displeym klimy?protoe pokud rychle se popojede z 16na28ten motorek nejede do nekonečna jen se pootočí.jooo a někde jumep poznamenal e vypne autko tak to spadne a po nastartování motorek dojede na poadovanou hodnotu a ted z hlavy nevím co je za hodnodu na display klimy po odpojení baterie take tobude asi odpověd na tvou poznámku ohledně paměti ta je asi nadstavena od výroby.třeba 20st.C
|
|
10.10.2012 23:47 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2512060
|
|
jumep
|
|
|
on ked uz vie svoje krajne polohy zistovane tazkym lamanim klapiek tak potom len krokuje potrebny pocet krokov a caka na odpoved z cidiel, ak je ta ok tak necha tak, ak nie - pokracuje v stelovani
jo a C5 2 parkuje klapky vzdy do chladna po vypnuti klucu, preto sa ulomia v studenom ...
on ked uz vie svoje krajne polohy zistovane tazkym lamanim klapiek :) tak potom len krokuje potrebny pocet krokov a caka na odpoved z cidiel, ak je ta ok tak necha tak, ak nie - pokracuje v stelovani
jo a C5 2 parkuje klapky vzdy do chladna po vypnuti klucu, preto sa ulomia v studenom ...
|
|
11.10.2012 11:48 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2512110
|
|
Jimik
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 169 |
|
|
Pablik1 napsal(a): a ani ádná reklamace.
ani ádnou reklamaci mít nebude. Tvoje i Jumepova úprava je lepí od originálu i tím, e hvězdička zřejmě proklouzne na hřídeli, místo aby ničila klapky.
Pablik1 napsal(a): tak jsem ji prostě natočil silou do jejího místa,
není problém. Kdy není motorek v tahu, jde s ním otočit přes převodovku.
Pablik1 napsal(a): nejde z té díry co ji má něčím zababranou od předchozího majitele to zkusit vyárat třeba zahlým háčkem na pletení?
Zkouel jsem to frézkou, ale je tam houby vidět a nerad bych profrézoval něco jiného. Háčkem na to nechci tlačit. Někde jsem četl, e klapka můe zapadnout dovnitř.. Dost věřím tomu silikonu, tedy jen v případě, e se motorek nepokusí hledat nové krajní polohy To bych byl v háji.
Pablik1 napsal(a): na display klimy po odpojení baterie take tobude asi odpověd na tvou poznámku ohledně paměti ta je asi nadstavena od výroby.třeba 20st.C
Je rozdíl "pamě polohy klapky" a "pamě nastavení teploty kabiny".
Je rozdíl "pamě polohy klapky" a "pamě nastavení teploty kabiny".
|
|
12.10.2012 22:27 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2512429
|
|
Hanz 397
|
|
|
Pablik1 napsal(a): Jimik napsal(a): Je rozdíl "pamě polohy klapky" a "pamě nastavení teploty kabiny". Těko říct ale mi to celé připadá jako reostat vláčků rostě pootočí kolečkem topení a motorek dostane tolik proudu aby popojel třeba 1-2mm.nevím ale kdy jsem ho měl napojený na konektor a jel jsem mezi 16-28st.C tak se pootočil bajočko 1/3svého obvodu nejede dookola.kdy jsem měl nadstavenou teplotu 20 a přidal jsem na 22 tak jsem ani nepostřehl e motorek popojel jen v ruce jsem cítil e brní...
Jestli si to dobře pamatuju,tak vechny motory jsou na jednom třívodičovém vedení kde jde plus,mínus,a třetí je sběrnice. Proud tam je pořád a SG akorát po zběrnici rozdává příkazy..
Jestli si to dobře pamatuju,tak vechny motory jsou na jednom třívodičovém vedení kde jde plus,mínus,a třetí je sběrnice. Proud tam je pořád a SG akorát po zběrnici rozdává příkazy..
|
|
16.10.2012 09:14 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2513160
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Tak to vypadá, e i u naí C5 začíná být problém s klapkama topení. Dokud nedám teploty na obou ovladačích aspoň na 27°, tak to skoro netopí, ale ani potom to není ádný zázrak.
Tak to vypadá, e i u naí C5 začíná být problém s klapkama topení. Dokud nedám teploty na obou ovladačích aspoň na 27°, tak to skoro netopí, ale ani potom to není ádný zázrak.
|
|
16.10.2012 17:25 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2513230
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Únik vody jsem nepozoroval a zavzduněné nevím. Jetě a v tom budu sedět zkusím ten test co je na začátku návodu: .link.
Únik vody jsem nepozoroval a zavzduněné nevím. Jetě a v tom budu sedět zkusím ten test co je na začátku návodu: http://c5.jumep.com/oprava_klimatizacie/
|
|
17.10.2012 19:44 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2513410
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Tak jsem zkouel test: při zahřátém motoru, zaputé klimatizaci, na obou stranách nastaveno 28°, chvíli jsem to tak nechal - auto topilo z obou stran, pak na obou stranách nastavuji 16° a z obou stran foukal studený vzduch. Tedy dle tohoto testu se klapky zdají v pořádku, ale i tak auto moc netopí - přesně vřečeno topí jen a, kdy nastavím aspoň 27° a i tak t topení není ádná sláva. Neví někdo co s tím ?
Tak jsem zkouel test: při zahřátém motoru, zaputé klimatizaci, na obou stranách nastaveno 28°, chvíli jsem to tak nechal - auto topilo z obou stran, pak na obou stranách nastavuji 16° a z obou stran foukal studený vzduch. Tedy dle tohoto testu se klapky zdají v pořádku, ale i tak auto moc netopí - přesně vřečeno topí jen a, kdy nastavím aspoň 27° a i tak t topení není ádná sláva. Neví někdo co s tím ?
|
|
17.10.2012 19:48 -
Re: Problémy s topením v C5 I - klapky
|
2513411
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Snímač vonkajej teploty ukazuje dobre?
Snímač vonkajej teploty ukazuje dobre?
|
|
| |
|
|