| | |
26.03.2011 11:16 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2380498
|
|
Pavlik38
|
Město: elezný Brod, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Zdar Pánové
Tak jsem právě dořeil problém s klapkama a můj problém byl jetě o level dál, ne to co se tady probírá. Mě ta klapka nejdříve urazila doraz v bedně klimatizéru a potom se teprve logicky ukroutila. V servisu mi oznámili, e to jde opravit pouze výměnou celýho klimatizéru ( i s radiátorama, samotnej plast se nedodává) za 24 000kč. Výměna samotných klapek v tomhle případě nemá cenu, motorek je bez dorazu zase brzy ukroutí. Kdy mě probrali z infarktu, tak jsem si vzal celou tu bednu domů, e to vyřeím. Bedna je z polypropylénu, který nejde úspěně lepit, a na svařování je prý ta stěna příli slabá. Tak jsem se chopil pilky na elezo a vyrobil oba dorazy ze zbytku jaklu. Provrtal a prorouboval jsem je skrz bednu a podlepil tmelem na plasty. Nevypadá to úplně echt, ale tohle u se snad neurve. Nechal jsem tam dát nový zesílený klapky a zaplatil jsem servisu za klapky, práci, výměnu chladící kapaliny a doplnění klimy 9 200kč. Kdybych nebyl línej a udělal to doma, stálo by mě to jen 1 700kč za klapky a nemusel bych vypoutět topení a klimu. Holt chybama se člověk učí (pokud je přeije).
Zdar Pánové
Tak jsem právě dořeil problém s klapkama a můj problém byl jetě o level dál, ne to co se tady probírá. Mě ta klapka nejdříve urazila doraz v bedně klimatizéru a potom se teprve logicky ukroutila. V servisu mi oznámili, e to jde opravit pouze výměnou celýho klimatizéru ( i s radiátorama, samotnej plast se nedodává) za 24 000kč. Výměna samotných klapek v tomhle případě nemá cenu, motorek je bez dorazu zase brzy ukroutí. Kdy mě probrali z infarktu, tak jsem si vzal celou tu bednu domů, e to vyřeím. Bedna je z polypropylénu, který nejde úspěně lepit, a na svařování je prý ta stěna příli slabá. Tak jsem se chopil pilky na elezo a vyrobil oba dorazy ze zbytku jaklu. Provrtal a prorouboval jsem je skrz bednu a podlepil tmelem na plasty. Nevypadá to úplně echt, ale tohle u se snad neurve. Nechal jsem tam dát nový zesílený klapky a zaplatil jsem servisu za klapky, práci, výměnu chladící kapaliny a doplnění klimy 9 200kč. Kdybych nebyl línej a udělal to doma, stálo by mě to jen 1 700kč za klapky a nemusel bych vypoutět topení a klimu. Holt chybama se člověk učí (pokud je přeije).
Přílohy: dobrá_strana.jpg ( 196612b ) - strana řidiče jetě drela uraený_doraz.jpg ( 171710b ) - problém u spolujezdce konečné_řeení_vlevo.JPG ( 175353b ) - nehezké, ale funkční konečné_řeení_vpravo.JPG ( 184051b ) - |
|
26.03.2011 13:08 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2380562
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Kdy tady čtu, co dovede udělat motorek klapky - ukroucené hřídelky, zlomené klapky, ulomený doraz... Nedalo by se do napájení motorku vloit nějaký odpor, aby motorek neměl takovou sílu? Nevím teda jak jdou klapky ztuha, ale kdy motorek dovede ulomit doraz, tak má očividně sil na rozdávání
Taková preventivní úprava by byla určitě jednoduí ne následné vyndávání palubovky...
Kdy tady čtu, co dovede udělat motorek klapky - ukroucené hřídelky, zlomené klapky, ulomený doraz... Nedalo by se do napájení motorku vloit nějaký odpor, aby motorek neměl takovou sílu? Nevím teda jak jdou klapky ztuha, ale kdy motorek dovede ulomit doraz, tak má očividně sil na rozdávání:-)
Taková preventivní úprava by byla určitě jednoduí ne následné vyndávání palubovky...
|
|
26.03.2011 13:36 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2380574
|
|
jumep
|
|
|
motorcek je krokovy, ja by som skor videl zlepsovak dorobit mikrospinacove dorazi, ale to by znamenalo hodne studovania, proste sa zasa soudruzi prepocitali v pouziti materialu a tento za mrazu krasne skrehne ...
motorcek je krokovy, ja by som skor videl zlepsovak dorobit mikrospinacove dorazi, ale to by znamenalo hodne studovania, proste sa zasa soudruzi prepocitali v pouziti materialu a tento za mrazu krasne skrehne ...
|
|
26.03.2011 19:10 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2380642
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
@pavlik38 ikula hlavně e to chodí jak to vypadá je celkem jedno Jenom mě udivuje e kdy frantíci zprznili klimu u C5 I tak e si z toho nevzali ponaučení a u C5 II to nějak nepředělali To samý okno u Break
@pavlik38 ikula :-) hlavně e to chodí jak to vypadá je celkem jedno :palec Jenom mě udivuje e kdy frantíci zprznili klimu u C5 I tak e si z toho nevzali ponaučení a u C5 II to nějak nepředělali :nevim To samý okno u Break
|
|
26.03.2011 19:29 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2380651
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Mahony napsal(a): @pavlik38 ikula hlavně e to chodí jak to vypadá je celkem jedno Jenom mě udivuje e kdy frantíci zprznili klimu u C5 I tak e si z toho nevzali ponaučení a u C5 II to nějak nepředělali To samý okno u Break
Oni to předělali - u C5 I se klapky nelámaly, tam se protočilo uloení
Oni to předělali - u C5 I se klapky nelámaly, tam se protočilo uloení :-d
|
|
27.03.2011 14:10 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2380743
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
jumep napsal(a): motorcek je krokovy, ja by som skor videl zlepsovak dorobit mikrospinacove dorazi, ale to by znamenalo hodne studovania, proste sa zasa soudruzi prepocitali v pouziti materialu a tento za mrazu krasne skrehne ...
Take vdycky po nastartování najedou klapky na doraz a a pak do správné polohy, podobně jako ručičky tachometru po vypnutí? A při tom buď ulomí doraz nebo ukroutí hřídelku?
Ty mikrospínače ke krokovým motorům by asi připojit nely, to tak kdyby tam byly klasické stejnosměrné motorky. Navíc bys musel stejně klapky vymontovat, palubka dolů...
U krokáčů by předřadné odpory ke kadé fázi měli fungovat a obelo by se to bez demontáe půlky auta. Jenom sehnat schéma zapojení těch klapek+konektoru
motorcek je krokovy, ja by som skor videl zlepsovak dorobit mikrospinacove dorazi, ale to by znamenalo hodne studovania, proste sa zasa soudruzi prepocitali v pouziti materialu a tento za mrazu krasne skrehne ...
Take vdycky po nastartování najedou klapky na doraz a a pak do správné polohy, podobně jako ručičky tachometru po vypnutí? A při tom buď ulomí doraz nebo ukroutí hřídelku?:-)
Ty mikrospínače ke krokovým motorům by asi připojit nely, to tak kdyby tam byly klasické stejnosměrné motorky. Navíc bys musel stejně klapky vymontovat, palubka dolů...
U krokáčů by předřadné odpory ke kadé fázi měli fungovat a obelo by se to bez demontáe půlky auta. Jenom sehnat schéma zapojení těch klapek+konektoru
|
|
27.03.2011 22:11 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2380828
|
|
jumep
|
|
|
problem je inde, ono to po vypnuti kluciku zaparkuje klapky do polohy 0, tj studenej polohy a nastartovani a zisteni vsetkych teplot ich presune kam treba
ale toto je to co ulomi tie dorazi, tomu sa da predchadzat tak ze sa nezhasne auto kym proste neni vykurene
ulomenie klapiek tak ako to je zlozene sa proste stane na zaklade odporu tej tesniacej gumy a takisto kvoli tomu ze je to nevhodny plast a pri mrazoch skratka skrehne tak ze sa to ulomi, takze nejaka prevencia neexistuje
moze zivotnost predlzit prevencia lamania samotneho airboxu - vid riadky vyssie
problem je inde, ono to po vypnuti kluciku zaparkuje klapky do polohy 0, tj studenej polohy a nastartovani a zisteni vsetkych teplot ich presune kam treba
ale toto je to co ulomi tie dorazi, tomu sa da predchadzat tak ze sa nezhasne auto kym proste neni vykurene
ulomenie klapiek tak ako to je zlozene sa proste stane na zaklade odporu tej tesniacej gumy a takisto kvoli tomu ze je to nevhodny plast a pri mrazoch skratka skrehne tak ze sa to ulomi, takze nejaka prevencia neexistuje
moze zivotnost predlzit prevencia lamania samotneho airboxu - vid riadky vyssie
|
|
30.05.2011 20:47 -
Re: Klimatizace nepřepíná (nesměruje) proudění vzduchu
|
2393322
|
|
Knight
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 80 |
|
|
Ahoj vem,
potřeboval bych poradit, kde hledat závadu u klimatizace, kdy po zapnutí a nastavení obou stran na stejnou teplotu, strana u spolujezdce chladí výrazně, ale výrazně méně (vzduch fouká, ale výrazně méně chladný).
Pokud nastavím teplotu na topení, obě strany foukají stejně teplý vzduch. Na diag nepíe ádné závady, přepínání směru foukání funguje, pří postupném zvyování teploty, vypadá, e také reaguje OK.
Obsahuje klima více čidel teploty, mne se zdá, e ne - ale u opravdu nevím?
Opticky zvenku vypadá, e klapky tam jsou
Ahoj vem,
potřeboval bych poradit, kde hledat závadu u klimatizace, kdy po zapnutí a nastavení obou stran na stejnou teplotu, strana u spolujezdce chladí výrazně, ale výrazně méně (vzduch fouká, ale výrazně méně chladný).
Pokud nastavím teplotu na topení, obě strany foukají stejně teplý vzduch. Na diag nepíe ádné závady, přepínání směru foukání funguje, pří postupném zvyování teploty, vypadá, e také reaguje OK.
Obsahuje klima více čidel teploty, mne se zdá, e ne - ale u opravdu nevím? :nevim
Opticky zvenku vypadá, e klapky tam jsou :nevim
|
|
30.05.2011 21:19 -
Re: Klimatizace nepřepíná (nesměruje) proudění vzduchu
|
2393345
|
|
jumep
|
|
|
chyba je na 100% v klapkach, ( .link. ) ak s tym skusis pohnut tou hriadelou kde zapada motorcek tak zistis ze je volna, akurat nespadla do utrob klimatizacie
chyba je na 100% v klapkach, ( http://www.c5club.cz/clanky/uzivatelske-navody/oprava-klimatizacie-c5-2-(2004-2008) ) ak s tym skusis pohnut tou hriadelou kde zapada motorcek tak zistis ze je volna, akurat nespadla do utrob klimatizacie
|
|
30.05.2011 21:20 -
Re: Klimatizace nepřepíná (nesměruje) proudění vzduchu
|
2393346
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
e by ses hlásil do klubu klapkařů? (smějícího se smajlíka raději vynechám)
.link.
e by ses hlásil do klubu klapkařů? (smějícího se smajlíka raději vynechám)
http://www.c5club.cz/diskuze/ostatni-technicka-diskuze/2378835-problemy-s-topenim-v-c5-ii-klapky/
|
|
30.05.2011 21:48 -
Re: Klimatizace nepřepíná (nesměruje) proudění vzduchu
|
2393364
|
|
Knight
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 80 |
|
|
Klapky nechci To není oprava, ale sebevrada ...
Nemůe to být jetě jinde, vichni popisují stav opačný - e nechladí nebo netopí strana u řidiče.
Klapky nechci :-( To není oprava, ale sebevrada ...
Nemůe to být jetě jinde, vichni popisují stav opačný - e nechladí nebo netopí strana u řidiče.
|
|
30.05.2011 21:49 -
Re: Klimatizace nepřepíná (nesměruje) proudění vzduchu
|
2393365
|
|
jumep
|
|
|
nie, inde to nebude a je to robota v klude na jedno poobedie, nic hrozne
nie, inde to nebude a je to robota v klude na jedno poobedie, nic hrozne
|
|
30.05.2011 23:42 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2393383
|
|
alx
|
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 1278 |
|
|
Knight napsal(a): Ahoj vem,
potřeboval bych poradit, kde hledat závadu u klimatizace, kdy po zapnutí a nastavení obou stran na stejnou teplotu, strana u spolujezdce chladí výrazně, ale výrazně méně (vzduch fouká, ale výrazně méně chladný).
Pokud nastavím teplotu na topení, obě strany foukají stejně teplý vzduch. Na diag nepíe ádné závady, přepínání směru foukání funguje, pří postupném zvyování teploty, vypadá, e také reaguje OK.
Obsahuje klima více čidel teploty, mne se zdá, e ne - ale u opravdu nevím?
Opticky zvenku vypadá, e klapky tam jsou
spatna diskuze - presunuto
spatna diskuze - presunuto
|
|
01.06.2011 11:06 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2393839
|
|
polpot
|
Město: J. hradec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 33 |
|
|
nechladí to u spolujezdce u řidiče ano - u řidiče fouká studený, u spolujezdce horký - cos tím?
nechladí to u spolujezdce u řidiče ano - u řidiče fouká studený, u spolujezdce horký - cos tím?
|
|
01.06.2011 12:11 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2393876
|
|
JirkaŘ
|
|
|
návod je tady : .link.
čeká tě oprava...
návod je tady : http://www.c5club.cz/clanky/uzivatelske-navody/oprava-klimatizacie-c5-2-%282004-2008%29
čeká tě oprava...
|
|
06.06.2011 18:09 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2395254
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Můe zkusit oba motorky (řidič, spolujezdec) vyndat, obě klapky regulace teploty nastavit ručně do stejné polohy (třeba postupně min, 50%, max) a pak si zkusit, zda je vzduch na obou stranách stejně teplý - pokud ano, tak to v klapkách nebude, pokud ne, tak spí ano.
Můe zkusit oba motorky (řidič, spolujezdec) vyndat, obě klapky regulace teploty nastavit ručně do stejné polohy (třeba postupně min, 50%, max) a pak si zkusit, zda je vzduch na obou stranách stejně teplý - pokud ano, tak to v klapkách nebude, pokud ne, tak spí ano.
|
|
06.06.2011 20:31 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2395378
|
|
Knight
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 80 |
|
|
Pokud jsem to dobře pochopil, teplotu kadé strany ovládají spodní klapky.
Kdy tedy spodní klapky na obou stranách nastavím stejně, měly by obě strany foukat stejně teplý vzduch, nebo se to ovlivňuje jetě jinak?
Díky
Pokud jsem to dobře pochopil, teplotu kadé strany ovládají spodní klapky.
Kdy tedy spodní klapky na obou stranách nastavím stejně, měly by obě strany foukat stejně teplý vzduch, nebo se to ovlivňuje jetě jinak?
Díky
|
|
06.06.2011 21:46 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
2395443
|
|
Knight
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 80 |
|
|
TomasT napsal(a): Můe zkusit oba motorky (řidič, spolujezdec) vyndat, obě klapky regulace teploty nastavit ručně do stejné polohy (třeba postupně min, 50%, max) a pak si zkusit, zda je vzduch na obou stranách stejně teplý - pokud ano, tak to v klapkách nebude, pokud ne, tak spí ano.
Tak pokud otočíme ručně oběma klapkama a k dorazu, tak stejne fouká jedna strana ledová a druhá pouze vlaně. To mě opravdu zaráí, ptotoe nedochází k protáčení klapky, ale k dojetí k zaráce.
Asi se to bude muset opravdu rozebrat
Tak pokud otočíme ručně oběma klapkama a k dorazu, tak stejne fouká jedna strana ledová a druhá pouze vlaně. To mě opravdu zaráí, ptotoe nedochází k protáčení klapky, ale k dojetí k zaráce. :nevim
Asi se to bude muset opravdu rozebrat :-(
|
|
| |
|
|