 | |  |
06.06.2011 20:32 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395384
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
zdarec, dej si bacha na steřelé hadice. měl jsem steřelou výtlačnou z kompresoru do chladiče. pěkně zespodu, aby to nebylo vidět. dá se to vcelku pěkně vytáhnout a nechat udělat, někde kde dělají tlakový hadice. stálo mě to 320kč + nové O-kroužky.
zdarec, dej si bacha na steřelé hadice. měl jsem steřelou výtlačnou z kompresoru do chladiče. pěkně zespodu, aby to nebylo vidět. dá se to vcelku pěkně vytáhnout a nechat udělat, někde kde dělají tlakový hadice. stálo mě to 320kč + nové O-kroužky.:palec
|
|
08.06.2011 07:56 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395804
|
|
timik2001
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 93 |
|

|
Tak ted v tom mam trosku nejasno Včera jsem zkoušel pustit klimu, kompresor cvaknul, ale klima jen syčí a to dost znatelně a nechladí. Ale pokud tam není plnivo, tedy ani tlak, tak proč spíná? Nahrál jsem video, zkuste kouknout a ríct zda je to normální 
.link.
Tak ted v tom mam trosku nejasno :-p Včera jsem zkoušel pustit klimu, kompresor cvaknul, ale klima jen syčí a to dost znatelně a nechladí. Ale pokud tam není plnivo, tedy ani tlak, tak proč spíná? :-oNahrál jsem video, zkuste kouknout a ríct zda je to normální :-))
http://www.youtube.com/watch?v=XhrvPYTIgKM
|
|
08.06.2011 08:31 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395808
|
|
jruze
|
|

|
Pokud je klima bez tlaku nemněl by kompresor sepnout - jestiže sepne bude zřejmě KO tlakoví spínač(na kondensátoru vlevo dole).Ohledně toho syčení jestli to dobře chápu tak to vypadá jakoby byl děraví i výměník v tělese topení pod přístrojovkou(divné).SZ asi ještě nejdou tak zde : mám vše krom jedné trubky.Když tak emailem.
Pokud je klima bez tlaku nemněl by kompresor sepnout - jestiže sepne bude zřejmě KO tlakoví spínač(na kondensátoru vlevo dole).Ohledně toho syčení jestli to dobře chápu tak to vypadá jakoby byl děraví i výměník v tělese topení pod přístrojovkou(divné).SZ asi ještě nejdou tak zde : mám vše krom jedné trubky.Když tak emailem.
|
|
08.06.2011 10:25 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395816
|
|
c5vyskov
|
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Klima může syčet pokud máš málo náplně. Tlak třeba pořád je, ale chladiva je málo.
Unikat to může klidně prasklou hadicí nebo chladičem vpředu - co jsem se bavil se servisákem tak 90% závad je u PSA právě v chladiči.
Klima může syčet pokud máš málo náplně. Tlak třeba pořád je, ale chladiva je málo.
Unikat to může klidně prasklou hadicí nebo chladičem vpředu - co jsem se bavil se servisákem tak 90% závad je u PSA právě v chladiči.
|
|
08.06.2011 12:38 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395818
|
|
jumep
|
|

|
este nezabudajme na ventil ktory sa nachadza za vymenikom, ten moze tiez sycat
este nezabudajme na ventil ktory sa nachadza za vymenikom, ten moze tiez sycat
|
|
08.06.2011 13:14 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395823
|
|
brumla
|
Město: Blansko, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 44 |
|
|
Zdravím všechny. Mám problém, mám mechn. klimu, a nejde mi zapnout. nesvítí a nejde mi zapnout i vnitřní okruch. Prostě mi to nesepne, myslel jsem že to bude málo náplně , ale v servisu mi řekl , že je jí tam dost a jeto někde v elektr. Poradí mi někdo? Pojistky u pedálu řidiče-ok. Je někde relé, nebo může to byt i panel?
Zdravím všechny. Mám problém, mám mechn. klimu, a nejde mi zapnout. nesvítí a nejde mi zapnout i vnitřní okruch. Prostě mi to nesepne, myslel jsem že to bude málo náplně , ale v servisu mi řekl , že je jí tam dost a jeto někde v elektr. Poradí mi někdo? Pojistky u pedálu řidiče-ok. Je někde relé, nebo může to byt i panel?
|
|
08.06.2011 18:26 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395836
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 374 |
|
|
Jo pojistky jsou ještě v motorobém prostoru, nad baterii, ale která to je nevím, to je v manuálu. Taky mám manuální klimu a tohle se mi nestalo!! Ale jestli ti nejde ani okruh s klimou, tak to bude elektronika v panelu..
Jo pojistky jsou ještě v motorobém prostoru, nad baterii, ale která to je nevím, to je v manuálu. Taky mám manuální klimu a tohle se mi nestalo!! Ale jestli ti nejde ani okruh s klimou, tak to bude elektronika v panelu..:nevim
|
|
08.06.2011 18:31 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395838
|
|
jruze
|
|

|
c5vyskov napsal(a): Klima může syčet pokud máš málo náplně. Tlak třeba pořád je, ale chladiva je málo.
Unikat to může klidně prasklou hadicí nebo chladičem vpředu - co jsem se bavil se servisákem tak 90% závad je u PSA právě v chladiči.
V chladícím okruhu je jen olej a chladivo.To co dělá tlak je chladivo,pokud unikne je to bez tlaku a tudíž to nesmí sepnout(protože je předpoklad že s tím chladivem unikl i olej.,,Chladič" je kondenzátor ve kterém se chladivo ochlazuje a zpět zkapalňuje- tím se snižuje tlak v okruhu(proto musí běžet ventilátor - jinak by se to tlakem roztrhlo)-když nejde ventilátor nejde klima.Můj názor : tlakové čidlo KO ,to syčení a) buď děraví výměník(nepravděpodobné) b)závada na ventilu před výměníkem(asi nejlepší závada a nejlevnější) jak píše jumep.(pokud by to bylo někde vepředu u kondenzátoru,hadic,nebo kompresoru tak to nebude slyšet vevnitř auta) . Stejně to chce nejdříve zkoušku těsnosti a předvézt jim napřed co to dělá a podle výsledku řešit.
V chladícím okruhu je jen olej a chladivo.To co dělá tlak je chladivo,pokud unikne je to bez tlaku a tudíž to nesmí sepnout(protože je předpoklad že s tím chladivem unikl i olej.,,Chladič" je kondenzátor ve kterém se chladivo ochlazuje a zpět zkapalňuje- tím se snižuje tlak v okruhu(proto musí běžet ventilátor - jinak by se to tlakem roztrhlo)-když nejde ventilátor nejde klima.Můj názor : tlakové čidlo KO ,to syčení a) buď děraví výměník(nepravděpodobné) b)závada na ventilu před výměníkem(asi nejlepší závada a nejlevnější) jak píše jumep.(pokud by to bylo někde vepředu u kondenzátoru,hadic,nebo kompresoru tak to nebude slyšet vevnitř auta) . Stejně to chce nejdříve zkoušku těsnosti a předvézt jim napřed co to dělá a podle výsledku řešit.
|
|
08.06.2011 20:50 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395856
|
|
c5vyskov
|
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
No však, málo chladiva. To syčení není od unikajícího chladiva (kdyby unikalo tak že by to bylo až slyšet, tak je za pár minut pryč a víc už nezasyčí ). Ten hluk dělá to, že do ventilu před výměníkem nejde čistý kondenzát, ale jelikož je chladiva málo, jde tam částečně i nezkondenzované chladivo. Tlak v okruhu bude pořád stejný, dokud v něm bude zbývat aspoň minimum chladiva které se kondenzovat a do té doby bude kompresor normálně spínat.
Taková je moje zkušenost-únik chladiva byl z chladiče vpředu a taky jsem tohle slyšel.
Jasně že ta netěsnost se musí najít. Ale první bych ji hledal na místech na který působí voda, sůl, bordel ze silnice=vpředu.
No však, málo chladiva. To syčení není od unikajícího chladiva (kdyby unikalo tak že by to bylo až slyšet, tak je za pár minut pryč a víc už nezasyčí:-) ). Ten hluk dělá to, že do ventilu před výměníkem nejde čistý kondenzát, ale jelikož je chladiva málo, jde tam částečně i nezkondenzované chladivo. Tlak v okruhu bude pořád stejný, dokud v něm bude zbývat aspoň minimum chladiva které se kondenzovat a do té doby bude kompresor normálně spínat.
Taková je moje zkušenost-únik chladiva byl z chladiče vpředu a taky jsem tohle slyšel.
Jasně že ta netěsnost se musí najít. Ale první bych ji hledal na místech na který působí voda, sůl, bordel ze silnice=vpředu.
|
|
08.06.2011 21:16 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395868
|
|
jruze
|
|

|
c5vyskov napsal(a): No však, málo chladiva. To syčení není od unikajícího chladiva (kdyby unikalo tak že by to bylo až slyšet, tak je za pár minut pryč a víc už nezasyčí  ). Ten hluk dělá to, že do ventilu před výměníkem nejde čistý kondenzát, ale jelikož je chladiva málo, jde tam částečně i nezkondenzované chladivo. Tlak v okruhu bude pořád stejný, dokud v něm bude zbývat aspoň minimum chladiva které se kondenzovat a do té doby bude kompresor normálně spínat.
Taková je moje zkušenost-únik chladiva byl z chladiče vpředu a taky jsem tohle slyšel.
Jasně že ta netěsnost se musí najít. Ale první bych ji hledal na místech na který působí voda, sůl, bordel ze silnice=vpředu.
Kompresor na vzduch taky nemá chladivo a syčí ( ten klimakompresor ti bude tlačit i vzduch když ho odpojíš a sepneš elektromagnet)A při nízkém stavu chladiva by byl okruh už bez taku a nesepnul by kompresor.Na CX a XM bylo na vysoušeči(filtru) skleněné oko kde jsi viděl jak tam koluje kapalné chladivo.
Kompresor na vzduch taky nemá chladivo a syčí ;-) ( ten klimakompresor ti bude tlačit i vzduch když ho odpojíš a sepneš elektromagnet)A při nízkém stavu chladiva by byl okruh už bez taku a nesepnul by kompresor.Na CX a XM bylo na vysoušeči(filtru) skleněné oko kde jsi viděl jak tam koluje kapalné chladivo.
|
|
08.06.2011 21:37 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395883
|
|
c5vyskov
|
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
No jo, ale to už by byla úplná krize kdyby to tlačilo ven vzduch Navíc když s chladivem uteče i olej, tak by to moc dlouho vzduch netlačilo... Zase si vem ledničku, co ta vydává za zvuky po vypnutí kompresoru, syčení bublání a to je všechno ok
Je možný, že ten tlakový spínač je K.O., ale rozhodně je málo chladiva (není vůbec), jinak by to chladilo. Takže první bych hledal místo úniku.
PS: Že je v klimě tlak nic neznamená, stejný tlak tam bude i když ti 90% chladiva uteče - vem si jako příklad bombu na PB. Taky je v ní pořád stejný tlak a až jak všechen PB přejde do plynné fáze tak najednou tlak klesne na nulu. Množství chladiva poznáš jedině odsátím.
Ještě jednou jsem poslouchal na youtube ten zvuk a je úplně stejný jako byl u mě a fakt mi chladivo do kabiny nešlo
No jo, ale to už by byla úplná krize kdyby to tlačilo ven vzduch:) Navíc když s chladivem uteče i olej, tak by to moc dlouho vzduch netlačilo... Zase si vem ledničku, co ta vydává za zvuky po vypnutí kompresoru, syčení bublání a to je všechno ok:)
Je možný, že ten tlakový spínač je K.O., ale rozhodně je málo chladiva (není vůbec), jinak by to chladilo. Takže první bych hledal místo úniku.
PS: Že je v klimě tlak nic neznamená, stejný tlak tam bude i když ti 90% chladiva uteče - vem si jako příklad bombu na PB. Taky je v ní pořád stejný tlak a až jak všechen PB přejde do plynné fáze tak najednou tlak klesne na nulu. Množství chladiva poznáš jedině odsátím.
Ještě jednou jsem poslouchal na youtube ten zvuk a je úplně stejný jako byl u mě a fakt mi chladivo do kabiny nešlo:)
|
|
08.06.2011 22:03 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395886
|
|
jruze
|
|

|
c5vyskov napsal(a): No jo, ale to už by byla úplná krize kdyby to tlačilo ven vzduch  Navíc když s chladivem uteče i olej, tak by to moc dlouho vzduch netlačilo... Zase si vem ledničku, co ta vydává za zvuky po vypnutí kompresoru, syčení bublání a to je všechno ok 
Je možný, že ten tlakový spínač je K.O., ale rozhodně je málo chladiva (není vůbec), jinak by to chladilo. Takže první bych hledal místo úniku.
PS: Že je v klimě tlak nic neznamená, stejný tlak tam bude i když ti 90% chladiva uteče - vem si jako příklad bombu na PB. Taky je v ní pořád stejný tlak a až jak všechen PB přejde do plynné fáze tak najednou tlak klesne na nulu. Množství chladiva poznáš jedině odsátím.
Ještě jednou jsem poslouchal na youtube ten zvuk a je úplně stejný jako byl u mě a fakt mi chladivo do kabiny nešlo 
To chceš říct že do okruhu nacpou 3dcl oleje kolem 1l chladiva a na správný tlak dofoukaj vzduchem? Nebo jak ? Pravda mé informace jsou jen od chlaďaře a od mladého,který toto dělal u Domanského s Citroenu(na automatu)
To chceš říct že do okruhu nacpou 3dcl oleje kolem 1l chladiva a na správný tlak dofoukaj vzduchem? Nebo jak ? Pravda mé informace jsou jen od chlaďaře a od mladého,který toto dělal u Domanského s Citroenu(na automatu)
|
|
08.06.2011 22:24 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395892
|
|
c5vyskov
|
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Ne, tlak tam bude stejný ať tam dají 3dcl oleje nebo litr a chladiva totéž. Dofoukávat vzduchem netřeba
Akorát při špatným množství chladiva nebude klima správně fungovat-ať už ho bude víc nebo míň. Proto se taky na automatu nastavuje množství. Kdyby se to řídilo tlakem, tak fouknou do každýho auta nějakých 20 atmosfér a hotovo.
Ne, tlak tam bude stejný ať tam dají 3dcl oleje nebo litr a chladiva totéž. Dofoukávat vzduchem netřeba:)
Akorát při špatným množství chladiva nebude klima správně fungovat-ať už ho bude víc nebo míň. Proto se taky na automatu nastavuje množství. Kdyby se to řídilo tlakem, tak fouknou do každýho auta nějakých 20 atmosfér a hotovo.
|
|
08.06.2011 22:55 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395903
|
|
timik2001
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 93 |
|

|
Tak pánové, pánové, mír a klid Takže: chtěl bych reagovat s pár postřehy...Chladivo tam není, mrkněte do me fotogalerie /klimatizace/ uvidíte místo úniku, plnili mi to loni barvivem a pán říkal, že to někdy uteče a vůbec to místo nemusím najít...u mě to bylo ale jasné. Plnila to automat mašinka, dal tam 700ml chladiva, test na tesnost systemu OK, pak mi to naplnili, jelikož jsou plnicí ventily napojené na plnící hadice, tlak to logicky udrželo, po odpojení hadic huráááá do světaaaa viz zmíněné foto..Toto syčení se mi objevilo poprvé v Itálii, cca měsíc po doplnění klimy a klima už tolik nechladila, jen velmi lehce...pak uz jsem to neřešil...Takže neřeším stav, že jsem naplnil a slyším pazvuky, ale klima je dle mého prázdná a šumí. Další postřeh, nevím jakou to má souvislost, ale někdy si to takto zašumí při plném rejdu, např když parkuju...A bez zapnuté klimy! ...
Tak pánové, pánové, mír a klid :-)) Takže: chtěl bych reagovat s pár postřehy...Chladivo tam není, mrkněte do me fotogalerie /klimatizace/ uvidíte místo úniku, plnili mi to loni barvivem a pán říkal, že to někdy uteče a vůbec to místo nemusím najít...u mě to bylo ale jasné. Plnila to automat mašinka, dal tam 700ml chladiva, test na tesnost systemu OK, pak mi to naplnili, jelikož jsou plnicí ventily napojené na plnící hadice, tlak to logicky udrželo, po odpojení hadic huráááá do světaaaa :-d viz zmíněné foto..Toto syčení se mi objevilo poprvé v Itálii, cca měsíc po doplnění klimy a klima už tolik nechladila, jen velmi lehce...pak uz jsem to neřešil...Takže neřeším stav, že jsem naplnil a slyším pazvuky, ale klima je dle mého prázdná a šumí. Další postřeh, nevím jakou to má souvislost, ale někdy si to takto zašumí při plném rejdu, např když parkuju...A bez zapnuté klimy! ...:-))
|
|
08.06.2011 22:58 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395905
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
zdarec, tak to mě to šumí při rejdu taky! ale nespojoval jsm si to s klimou. spíš jsem myslel posilovače, nebo něco s tím. ale možná se pletu.
zdarec, tak to mě to šumí při rejdu taky! ale nespojoval jsm si to s klimou. spíš jsem myslel posilovače, nebo něco s tím. ale možná se pletu.:nevim
|
|
08.06.2011 23:00 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395906
|
|
jumep
|
|

|
jo, timik dostane po prstoch pisat sumenie riadenia do klimatizacie ...
pri vytoceni pocujes servo
jo, timik dostane po prstoch pisat sumenie riadenia do klimatizacie ...
pri vytoceni pocujes servo
|
|
08.06.2011 23:09 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395908
|
|
c5vyskov
|
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Nee, málo chladiva právě automaticky neznamená automaticky malý tlak. Vem si takový zapalovač na cigarety, na něm je to krásně vidět. Dokud je v něm kapalina (kapalný propan), hoří pořád stejně=plyn má pořád stejný tlak, ať je tam kapaliny 3/4 nebo 1/4. Až jak se všechna kapalina přemění na plyn tak tlak klesne a zapalovač přestane fungovat.
Stejně to funguje u klimy, akorát tam musí být chladiva (kapaliny) +/- správné množství, jinak jde do expanzního ventilu místo kapaliny plyn, nebo naopak do kompresoru místo plynu kapalina. Oboje je špatně a klima pak nefunguje jak má a jako bonus jsou ty zvuky.
Tohle je případ kdy chladiva má málo, ale ještě neuteklo úplně Stačí pár dní (týdnů) počkat, než uteče všechno, pak tlak klesne a kompresor už ani nesepne.
Jde hlavně o to, že ty zvuky se šíří celým systémem a na 99% navíc vznikají právě v tom ventilu před výměníkem, proto je slyší vevnitř v autě. Vůbec to ale neznamená že příčinou je špatný ventil nebo výměník a musí hned rozdělávat palubovku a výměník a tam něco měnit. Prostě má jenom málo chladiva - utéct mohlo kdekoliv (chybička může být i u toho výměníku vevnitř), ale největší pravděpodobnost závady je právě u těch spojů a dílů co jsou venku.
Kdybych nezažil to stejné, tak to nepíšu. U mě po naplnění klimy ok, postupně se ozývalo stejné syčení a klima umírala. Netěsnost byla na chladiči vpředu, po výměně chladiče klima funguje a nesyčí.
Nee, málo chladiva právě automaticky neznamená automaticky malý tlak. Vem si takový zapalovač na cigarety, na něm je to krásně vidět. Dokud je v něm kapalina (kapalný propan), hoří pořád stejně=plyn má pořád stejný tlak, ať je tam kapaliny 3/4 nebo 1/4. Až jak se všechna kapalina přemění na plyn tak tlak klesne a zapalovač přestane fungovat.
Stejně to funguje u klimy, akorát tam musí být chladiva (kapaliny) +/- správné množství, jinak jde do expanzního ventilu místo kapaliny plyn, nebo naopak do kompresoru místo plynu kapalina. Oboje je špatně a klima pak nefunguje jak má a jako bonus jsou ty zvuky.
Tohle je případ kdy chladiva má málo, ale ještě neuteklo úplně:) Stačí pár dní (týdnů) počkat, než uteče všechno, pak tlak klesne a kompresor už ani nesepne.
Jde hlavně o to, že ty zvuky se šíří celým systémem a na 99% navíc vznikají právě v tom ventilu před výměníkem, proto je slyší vevnitř v autě. Vůbec to ale neznamená že příčinou je špatný ventil nebo výměník a musí hned rozdělávat palubovku a výměník a tam něco měnit. Prostě má jenom málo chladiva - utéct mohlo kdekoliv (chybička může být i u toho výměníku vevnitř), ale největší pravděpodobnost závady je právě u těch spojů a dílů co jsou venku.
Kdybych nezažil to stejné, tak to nepíšu. U mě po naplnění klimy ok, postupně se ozývalo stejné syčení a klima umírala. Netěsnost byla na chladiči vpředu, po výměně chladiče klima funguje a nesyčí.
|
|
| |
|
|