| | |
06.06.2011 20:32 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395384
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
zdarec, dej si bacha na steřelé hadice. měl jsem steřelou výtlačnou z kompresoru do chladiče. pěkně zespodu, aby to nebylo vidět. dá se to vcelku pěkně vytáhnout a nechat udělat, někde kde dělají tlakový hadice. stálo mě to 320kč + nové O-krouky.
zdarec, dej si bacha na steřelé hadice. měl jsem steřelou výtlačnou z kompresoru do chladiče. pěkně zespodu, aby to nebylo vidět. dá se to vcelku pěkně vytáhnout a nechat udělat, někde kde dělají tlakový hadice. stálo mě to 320kč + nové O-krouky.:palec
|
|
08.06.2011 07:56 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395804
|
|
timik2001
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 93 |
|
|
Tak ted v tom mam trosku nejasno Včera jsem zkouel pustit klimu, kompresor cvaknul, ale klima jen syčí a to dost znatelně a nechladí. Ale pokud tam není plnivo, tedy ani tlak, tak proč spíná? Nahrál jsem video, zkuste kouknout a ríct zda je to normální
.link.
Tak ted v tom mam trosku nejasno :-p Včera jsem zkouel pustit klimu, kompresor cvaknul, ale klima jen syčí a to dost znatelně a nechladí. Ale pokud tam není plnivo, tedy ani tlak, tak proč spíná? :-oNahrál jsem video, zkuste kouknout a ríct zda je to normální :-))
http://www.youtube.com/watch?v=XhrvPYTIgKM
|
|
08.06.2011 08:31 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395808
|
|
jruze
|
|
|
Pokud je klima bez tlaku nemněl by kompresor sepnout - jestie sepne bude zřejmě KO tlakoví spínač(na kondensátoru vlevo dole).Ohledně toho syčení jestli to dobře chápu tak to vypadá jakoby byl děraví i výměník v tělese topení pod přístrojovkou(divné).SZ asi jetě nejdou tak zde : mám ve krom jedné trubky.Kdy tak emailem.
Pokud je klima bez tlaku nemněl by kompresor sepnout - jestie sepne bude zřejmě KO tlakoví spínač(na kondensátoru vlevo dole).Ohledně toho syčení jestli to dobře chápu tak to vypadá jakoby byl děraví i výměník v tělese topení pod přístrojovkou(divné).SZ asi jetě nejdou tak zde : mám ve krom jedné trubky.Kdy tak emailem.
|
|
08.06.2011 10:25 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395816
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Klima můe syčet pokud má málo náplně. Tlak třeba pořád je, ale chladiva je málo.
Unikat to můe klidně prasklou hadicí nebo chladičem vpředu - co jsem se bavil se servisákem tak 90% závad je u PSA právě v chladiči.
Klima můe syčet pokud má málo náplně. Tlak třeba pořád je, ale chladiva je málo.
Unikat to můe klidně prasklou hadicí nebo chladičem vpředu - co jsem se bavil se servisákem tak 90% závad je u PSA právě v chladiči.
|
|
08.06.2011 12:38 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395818
|
|
jumep
|
|
|
este nezabudajme na ventil ktory sa nachadza za vymenikom, ten moze tiez sycat
este nezabudajme na ventil ktory sa nachadza za vymenikom, ten moze tiez sycat
|
|
08.06.2011 13:14 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395823
|
|
brumla
|
Město: Blansko, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 44 |
|
|
Zdravím vechny. Mám problém, mám mechn. klimu, a nejde mi zapnout. nesvítí a nejde mi zapnout i vnitřní okruch. Prostě mi to nesepne, myslel jsem e to bude málo náplně , ale v servisu mi řekl , e je jí tam dost a jeto někde v elektr. Poradí mi někdo? Pojistky u pedálu řidiče-ok. Je někde relé, nebo můe to byt i panel?
Zdravím vechny. Mám problém, mám mechn. klimu, a nejde mi zapnout. nesvítí a nejde mi zapnout i vnitřní okruch. Prostě mi to nesepne, myslel jsem e to bude málo náplně , ale v servisu mi řekl , e je jí tam dost a jeto někde v elektr. Poradí mi někdo? Pojistky u pedálu řidiče-ok. Je někde relé, nebo můe to byt i panel?
|
|
08.06.2011 18:26 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395836
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Jo pojistky jsou jetě v motorobém prostoru, nad baterii, ale která to je nevím, to je v manuálu. Taky mám manuální klimu a tohle se mi nestalo!! Ale jestli ti nejde ani okruh s klimou, tak to bude elektronika v panelu..
Jo pojistky jsou jetě v motorobém prostoru, nad baterii, ale která to je nevím, to je v manuálu. Taky mám manuální klimu a tohle se mi nestalo!! Ale jestli ti nejde ani okruh s klimou, tak to bude elektronika v panelu..:nevim
|
|
08.06.2011 18:31 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395838
|
|
jruze
|
|
|
c5vyskov napsal(a): Klima můe syčet pokud má málo náplně. Tlak třeba pořád je, ale chladiva je málo.
Unikat to můe klidně prasklou hadicí nebo chladičem vpředu - co jsem se bavil se servisákem tak 90% závad je u PSA právě v chladiči.
V chladícím okruhu je jen olej a chladivo.To co dělá tlak je chladivo,pokud unikne je to bez tlaku a tudí to nesmí sepnout(protoe je předpoklad e s tím chladivem unikl i olej.,,Chladič" je kondenzátor ve kterém se chladivo ochlazuje a zpět zkapalňuje- tím se sniuje tlak v okruhu(proto musí běet ventilátor - jinak by se to tlakem roztrhlo)-kdy nejde ventilátor nejde klima.Můj názor : tlakové čidlo KO ,to syčení a) buď děraví výměník(nepravděpodobné) b)závada na ventilu před výměníkem(asi nejlepí závada a nejlevnějí) jak píe jumep.(pokud by to bylo někde vepředu u kondenzátoru,hadic,nebo kompresoru tak to nebude slyet vevnitř auta) . Stejně to chce nejdříve zkouku těsnosti a předvézt jim napřed co to dělá a podle výsledku řeit.
V chladícím okruhu je jen olej a chladivo.To co dělá tlak je chladivo,pokud unikne je to bez tlaku a tudí to nesmí sepnout(protoe je předpoklad e s tím chladivem unikl i olej.,,Chladič" je kondenzátor ve kterém se chladivo ochlazuje a zpět zkapalňuje- tím se sniuje tlak v okruhu(proto musí běet ventilátor - jinak by se to tlakem roztrhlo)-kdy nejde ventilátor nejde klima.Můj názor : tlakové čidlo KO ,to syčení a) buď děraví výměník(nepravděpodobné) b)závada na ventilu před výměníkem(asi nejlepí závada a nejlevnějí) jak píe jumep.(pokud by to bylo někde vepředu u kondenzátoru,hadic,nebo kompresoru tak to nebude slyet vevnitř auta) . Stejně to chce nejdříve zkouku těsnosti a předvézt jim napřed co to dělá a podle výsledku řeit.
|
|
08.06.2011 20:50 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395856
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
No vak, málo chladiva. To syčení není od unikajícího chladiva (kdyby unikalo tak e by to bylo a slyet, tak je za pár minut pryč a víc u nezasyčí ). Ten hluk dělá to, e do ventilu před výměníkem nejde čistý kondenzát, ale jeliko je chladiva málo, jde tam částečně i nezkondenzované chladivo. Tlak v okruhu bude pořád stejný, dokud v něm bude zbývat aspoň minimum chladiva které se kondenzovat a do té doby bude kompresor normálně spínat.
Taková je moje zkuenost-únik chladiva byl z chladiče vpředu a taky jsem tohle slyel.
Jasně e ta netěsnost se musí najít. Ale první bych ji hledal na místech na který působí voda, sůl, bordel ze silnice=vpředu.
No vak, málo chladiva. To syčení není od unikajícího chladiva (kdyby unikalo tak e by to bylo a slyet, tak je za pár minut pryč a víc u nezasyčí:-) ). Ten hluk dělá to, e do ventilu před výměníkem nejde čistý kondenzát, ale jeliko je chladiva málo, jde tam částečně i nezkondenzované chladivo. Tlak v okruhu bude pořád stejný, dokud v něm bude zbývat aspoň minimum chladiva které se kondenzovat a do té doby bude kompresor normálně spínat.
Taková je moje zkuenost-únik chladiva byl z chladiče vpředu a taky jsem tohle slyel.
Jasně e ta netěsnost se musí najít. Ale první bych ji hledal na místech na který působí voda, sůl, bordel ze silnice=vpředu.
|
|
08.06.2011 21:16 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395868
|
|
jruze
|
|
|
c5vyskov napsal(a): No vak, málo chladiva. To syčení není od unikajícího chladiva (kdyby unikalo tak e by to bylo a slyet, tak je za pár minut pryč a víc u nezasyčí ). Ten hluk dělá to, e do ventilu před výměníkem nejde čistý kondenzát, ale jeliko je chladiva málo, jde tam částečně i nezkondenzované chladivo. Tlak v okruhu bude pořád stejný, dokud v něm bude zbývat aspoň minimum chladiva které se kondenzovat a do té doby bude kompresor normálně spínat.
Taková je moje zkuenost-únik chladiva byl z chladiče vpředu a taky jsem tohle slyel.
Jasně e ta netěsnost se musí najít. Ale první bych ji hledal na místech na který působí voda, sůl, bordel ze silnice=vpředu.
Kompresor na vzduch taky nemá chladivo a syčí ( ten klimakompresor ti bude tlačit i vzduch kdy ho odpojí a sepne elektromagnet)A při nízkém stavu chladiva by byl okruh u bez taku a nesepnul by kompresor.Na CX a XM bylo na vysoueči(filtru) skleněné oko kde jsi viděl jak tam koluje kapalné chladivo.
Kompresor na vzduch taky nemá chladivo a syčí ;-) ( ten klimakompresor ti bude tlačit i vzduch kdy ho odpojí a sepne elektromagnet)A při nízkém stavu chladiva by byl okruh u bez taku a nesepnul by kompresor.Na CX a XM bylo na vysoueči(filtru) skleněné oko kde jsi viděl jak tam koluje kapalné chladivo.
|
|
08.06.2011 21:37 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395883
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
No jo, ale to u by byla úplná krize kdyby to tlačilo ven vzduch Navíc kdy s chladivem uteče i olej, tak by to moc dlouho vzduch netlačilo... Zase si vem ledničku, co ta vydává za zvuky po vypnutí kompresoru, syčení bublání a to je vechno ok
Je moný, e ten tlakový spínač je K.O., ale rozhodně je málo chladiva (není vůbec), jinak by to chladilo. Take první bych hledal místo úniku.
PS: e je v klimě tlak nic neznamená, stejný tlak tam bude i kdy ti 90% chladiva uteče - vem si jako příklad bombu na PB. Taky je v ní pořád stejný tlak a a jak vechen PB přejde do plynné fáze tak najednou tlak klesne na nulu. Mnoství chladiva pozná jedině odsátím.
Jetě jednou jsem poslouchal na youtube ten zvuk a je úplně stejný jako byl u mě a fakt mi chladivo do kabiny nelo
No jo, ale to u by byla úplná krize kdyby to tlačilo ven vzduch:) Navíc kdy s chladivem uteče i olej, tak by to moc dlouho vzduch netlačilo... Zase si vem ledničku, co ta vydává za zvuky po vypnutí kompresoru, syčení bublání a to je vechno ok:)
Je moný, e ten tlakový spínač je K.O., ale rozhodně je málo chladiva (není vůbec), jinak by to chladilo. Take první bych hledal místo úniku.
PS: e je v klimě tlak nic neznamená, stejný tlak tam bude i kdy ti 90% chladiva uteče - vem si jako příklad bombu na PB. Taky je v ní pořád stejný tlak a a jak vechen PB přejde do plynné fáze tak najednou tlak klesne na nulu. Mnoství chladiva pozná jedině odsátím.
Jetě jednou jsem poslouchal na youtube ten zvuk a je úplně stejný jako byl u mě a fakt mi chladivo do kabiny nelo:)
|
|
08.06.2011 22:03 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395886
|
|
jruze
|
|
|
c5vyskov napsal(a): No jo, ale to u by byla úplná krize kdyby to tlačilo ven vzduch Navíc kdy s chladivem uteče i olej, tak by to moc dlouho vzduch netlačilo... Zase si vem ledničku, co ta vydává za zvuky po vypnutí kompresoru, syčení bublání a to je vechno ok
Je moný, e ten tlakový spínač je K.O., ale rozhodně je málo chladiva (není vůbec), jinak by to chladilo. Take první bych hledal místo úniku.
PS: e je v klimě tlak nic neznamená, stejný tlak tam bude i kdy ti 90% chladiva uteče - vem si jako příklad bombu na PB. Taky je v ní pořád stejný tlak a a jak vechen PB přejde do plynné fáze tak najednou tlak klesne na nulu. Mnoství chladiva pozná jedině odsátím.
Jetě jednou jsem poslouchal na youtube ten zvuk a je úplně stejný jako byl u mě a fakt mi chladivo do kabiny nelo
To chce říct e do okruhu nacpou 3dcl oleje kolem 1l chladiva a na správný tlak dofoukaj vzduchem? Nebo jak ? Pravda mé informace jsou jen od chlaďaře a od mladého,který toto dělal u Domanského s Citroenu(na automatu)
To chce říct e do okruhu nacpou 3dcl oleje kolem 1l chladiva a na správný tlak dofoukaj vzduchem? Nebo jak ? Pravda mé informace jsou jen od chlaďaře a od mladého,který toto dělal u Domanského s Citroenu(na automatu)
|
|
08.06.2011 22:24 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395892
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Ne, tlak tam bude stejný a tam dají 3dcl oleje nebo litr a chladiva toté. Dofoukávat vzduchem netřeba
Akorát při patným mnoství chladiva nebude klima správně fungovat-a u ho bude víc nebo míň. Proto se taky na automatu nastavuje mnoství. Kdyby se to řídilo tlakem, tak fouknou do kadýho auta nějakých 20 atmosfér a hotovo.
Ne, tlak tam bude stejný a tam dají 3dcl oleje nebo litr a chladiva toté. Dofoukávat vzduchem netřeba:)
Akorát při patným mnoství chladiva nebude klima správně fungovat-a u ho bude víc nebo míň. Proto se taky na automatu nastavuje mnoství. Kdyby se to řídilo tlakem, tak fouknou do kadýho auta nějakých 20 atmosfér a hotovo.
|
|
08.06.2011 22:55 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395903
|
|
timik2001
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 93 |
|
|
Tak pánové, pánové, mír a klid Take: chtěl bych reagovat s pár postřehy...Chladivo tam není, mrkněte do me fotogalerie /klimatizace/ uvidíte místo úniku, plnili mi to loni barvivem a pán říkal, e to někdy uteče a vůbec to místo nemusím najít...u mě to bylo ale jasné. Plnila to automat mainka, dal tam 700ml chladiva, test na tesnost systemu OK, pak mi to naplnili, jeliko jsou plnicí ventily napojené na plnící hadice, tlak to logicky udrelo, po odpojení hadic huráááá do světaaaa viz zmíněné foto..Toto syčení se mi objevilo poprvé v Itálii, cca měsíc po doplnění klimy a klima u tolik nechladila, jen velmi lehce...pak uz jsem to neřeil...Take neřeím stav, e jsem naplnil a slyím pazvuky, ale klima je dle mého prázdná a umí. Dalí postřeh, nevím jakou to má souvislost, ale někdy si to takto zaumí při plném rejdu, např kdy parkuju...A bez zapnuté klimy! ...
Tak pánové, pánové, mír a klid :-)) Take: chtěl bych reagovat s pár postřehy...Chladivo tam není, mrkněte do me fotogalerie /klimatizace/ uvidíte místo úniku, plnili mi to loni barvivem a pán říkal, e to někdy uteče a vůbec to místo nemusím najít...u mě to bylo ale jasné. Plnila to automat mainka, dal tam 700ml chladiva, test na tesnost systemu OK, pak mi to naplnili, jeliko jsou plnicí ventily napojené na plnící hadice, tlak to logicky udrelo, po odpojení hadic huráááá do světaaaa :-d viz zmíněné foto..Toto syčení se mi objevilo poprvé v Itálii, cca měsíc po doplnění klimy a klima u tolik nechladila, jen velmi lehce...pak uz jsem to neřeil...Take neřeím stav, e jsem naplnil a slyím pazvuky, ale klima je dle mého prázdná a umí. Dalí postřeh, nevím jakou to má souvislost, ale někdy si to takto zaumí při plném rejdu, např kdy parkuju...A bez zapnuté klimy! ...:-))
|
|
08.06.2011 22:58 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395905
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
zdarec, tak to mě to umí při rejdu taky! ale nespojoval jsm si to s klimou. spí jsem myslel posilovače, nebo něco s tím. ale moná se pletu.
zdarec, tak to mě to umí při rejdu taky! ale nespojoval jsm si to s klimou. spí jsem myslel posilovače, nebo něco s tím. ale moná se pletu.:nevim
|
|
08.06.2011 23:00 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395906
|
|
jumep
|
|
|
jo, timik dostane po prstoch pisat sumenie riadenia do klimatizacie ...
pri vytoceni pocujes servo
jo, timik dostane po prstoch pisat sumenie riadenia do klimatizacie ...
pri vytoceni pocujes servo
|
|
08.06.2011 23:09 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2395908
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Nee, málo chladiva právě automaticky neznamená automaticky malý tlak. Vem si takový zapalovač na cigarety, na něm je to krásně vidět. Dokud je v něm kapalina (kapalný propan), hoří pořád stejně=plyn má pořád stejný tlak, a je tam kapaliny 3/4 nebo 1/4. A jak se vechna kapalina přemění na plyn tak tlak klesne a zapalovač přestane fungovat.
Stejně to funguje u klimy, akorát tam musí být chladiva (kapaliny) +/- správné mnoství, jinak jde do expanzního ventilu místo kapaliny plyn, nebo naopak do kompresoru místo plynu kapalina. Oboje je patně a klima pak nefunguje jak má a jako bonus jsou ty zvuky.
Tohle je případ kdy chladiva má málo, ale jetě neuteklo úplně Stačí pár dní (týdnů) počkat, ne uteče vechno, pak tlak klesne a kompresor u ani nesepne.
Jde hlavně o to, e ty zvuky se íří celým systémem a na 99% navíc vznikají právě v tom ventilu před výměníkem, proto je slyí vevnitř v autě. Vůbec to ale neznamená e příčinou je patný ventil nebo výměník a musí hned rozdělávat palubovku a výměník a tam něco měnit. Prostě má jenom málo chladiva - utéct mohlo kdekoliv (chybička můe být i u toho výměníku vevnitř), ale největí pravděpodobnost závady je právě u těch spojů a dílů co jsou venku.
Kdybych nezail to stejné, tak to nepíu. U mě po naplnění klimy ok, postupně se ozývalo stejné syčení a klima umírala. Netěsnost byla na chladiči vpředu, po výměně chladiče klima funguje a nesyčí.
Nee, málo chladiva právě automaticky neznamená automaticky malý tlak. Vem si takový zapalovač na cigarety, na něm je to krásně vidět. Dokud je v něm kapalina (kapalný propan), hoří pořád stejně=plyn má pořád stejný tlak, a je tam kapaliny 3/4 nebo 1/4. A jak se vechna kapalina přemění na plyn tak tlak klesne a zapalovač přestane fungovat.
Stejně to funguje u klimy, akorát tam musí být chladiva (kapaliny) +/- správné mnoství, jinak jde do expanzního ventilu místo kapaliny plyn, nebo naopak do kompresoru místo plynu kapalina. Oboje je patně a klima pak nefunguje jak má a jako bonus jsou ty zvuky.
Tohle je případ kdy chladiva má málo, ale jetě neuteklo úplně:) Stačí pár dní (týdnů) počkat, ne uteče vechno, pak tlak klesne a kompresor u ani nesepne.
Jde hlavně o to, e ty zvuky se íří celým systémem a na 99% navíc vznikají právě v tom ventilu před výměníkem, proto je slyí vevnitř v autě. Vůbec to ale neznamená e příčinou je patný ventil nebo výměník a musí hned rozdělávat palubovku a výměník a tam něco měnit. Prostě má jenom málo chladiva - utéct mohlo kdekoliv (chybička můe být i u toho výměníku vevnitř), ale největí pravděpodobnost závady je právě u těch spojů a dílů co jsou venku.
Kdybych nezail to stejné, tak to nepíu. U mě po naplnění klimy ok, postupně se ozývalo stejné syčení a klima umírala. Netěsnost byla na chladiči vpředu, po výměně chladiče klima funguje a nesyčí.
|
|
| |
|
|