Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Ostatní technická diskuze / přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
1 2 3 > >|
07.04.2010 18:15 - přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341218
divisl
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWDPočet příspěvků: 111

99 Poslat soukromou zprávu
Dnes při ceste z práce po cca 15 minutách jízdy, hlásí auto "příliš vysoká teplota motoru" rafika skoro v červeným. Po chvilce to spadlo do normální úrovně a cca po dvou minutách znovu. Dojel jsem domů na parkovistě vypnul motor otevřel kapotu vidím že okolo hrdla nádžky na chladící kapalinu je to trošku mokré. Zkouším topení a nic, fouká studený vzduch. Tak jsem promačkal hadice vedoucí do chladiče vrátím se do auta a hle topení topení topí i když nějak málo mě přijde (uvidím ráno). Jestli tyto auta ještě mají mechanický termostat na motoru mohlo by to být tím ? Auto jsem potom projel a vypadá to že to bude snad dobré. Už nic nehlásí teplota v normálu.
Nemáte někdo podobnou zkušenost. Ventilátory na chladiči určitě jedou, při té vysoké teplotě byly dost slyšet.

07.04.2010 18:20 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341219
Mahony
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 373

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nechci tě strašit ale viděl bych to na těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava Hadice od cladiče byli tvrdé?

07.04.2010 18:23 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341220
divisl
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWDPočet příspěvků: 111

99 Poslat soukromou zprávu
Hadice byly meke, ale to bych prikladal spise tomu, ze jsem otevrel tu nadrzku na vodu (ani nesykla). Praskla hlava nebo tesneni, to by protikala voda do oleje asi ze ? To bych poznal. Olej vypada OK.

07.04.2010 18:31 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341221
Mamlas
Město: Chomutov, Praha, Brandys n/L, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 728

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mohl by to byt termostat nebo se to nejak zavzdusnilo.
Spis uvidis az co to bude delat dal.

07.04.2010 18:31 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341223
Mahony
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 373

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Hmm,tak to snad nebude ono.Kdyby to bylo to těsnění asi by ti ta voda pěkně tlakovala a do nádržky by šli bublinky.Ještě mě napadá vodní pumpa

07.04.2010 18:32 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341224
divisl
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWDPočet příspěvků: 111

99 Poslat soukromou zprávu
Vodní pumpa me taky napadla, ale to by se asi prehrivalo porad, kdyby tam nebyl nuceny obeh vody, nebo se pletu ?

07.04.2010 18:37 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341225
Mahony
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 373

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ten termostat bych asi zkusil jako první je to nejlevnější,možná přes zimu nepotřeboval otevřít naplno a tak trochu zatuhnul a ted když se oteplilo tak neotevře naplno nebo otevře pozdě

07.04.2010 18:40 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341226
divisl
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWDPočet příspěvků: 111

99 Poslat soukromou zprávu
No pockam co to bude delat zítra a pak se uvidi.

07.04.2010 18:45 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341228
Mahony
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 373

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ale psal si že ti to netopilo a bylo to ohřátý to zas ten termostat by asi nezpůsobil.Koukni jestli ti nejdou bubliny do nádobky a než jí otevřeš po jízdě zkus prohmatat ty hadice

07.04.2010 18:56 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341231
divisl
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWDPočet příspěvků: 111

99 Poslat soukromou zprávu
Netopilo no, ale zaclo asi po te co jsem promackal ty hadice.

07.04.2010 19:02 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341234
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mas tam plyn?

07.04.2010 19:04 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341235
divisl
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWDPočet příspěvků: 111

99 Poslat soukromou zprávu
Kde v aute ? Jako pohon ? Ne, na plyn je sporak ne auto

07.04.2010 19:09 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341237
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
V C3 2 som v diagnostike nieco o termostate videl v diagnostike, tu tazko povedat, pripadne skoc za niekym pozret, mozno tam nieco na tu temu bude ..
je tam nejaky elektronicky zazrak ako termostat - vid priloha a su toho 2 druhy
1 - otvara pri 105 stupnoch
2 - otvara pri 89 stupnoch
a este oba maju poddruh - MIERNE PODNEBIE, alebo HORÚCA KRAJINA

edit:
este pozeram - to co je oznacene ako 2 je myslim plastova capica, ak bude prasknuta moze tade tiect voda alebo sa to zavzdusnovat, skontroluj aj to

a tento termostat sa prejavi aj zapisom poruchy v diag.

Přílohy:
2360m83a.jpg ( 78879b ) -

07.04.2010 19:21 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341242
divisl
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWDPočet příspěvků: 111

99 Poslat soukromou zprávu
Ten termostat vypada klasicky, jen je tam asi to teplotni cidlo. Dik za info.

07.04.2010 21:21 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341250
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
To vypadá na nedostatek vody a vzduchové bubliny v okruhu, pak takhle pumpuje teplota - takže buď to těsnění (asi bys ale měl tvrdé hadice a zpěněnou chl. kapalinu, olej tam být nemusí), nebo netěsnící víčko (víc jsi to ohřál někde do kopce a kapalina přes víčko vybublala, protože okruh nedržel tlak), nebo ti někde kape voda a už jí je málo (pumpa, termostat... ale to bys neměl kapalinu kolem víčka)
Moc dobře znám podobné stavy z Xantie
Funguje ti čidlo hladiny chl. kapaliny?

08.04.2010 09:19 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341272
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Když to přehřeje tak se to natlakuje a i málo vody (pára) bude unikat přes tlakové víčko- proto tam je.Větráky jsou dostatečně předymenzované aby zvládli zátěž v kopci i při daleko větších teplotách,ale mohl mít v okruhu málo vody,nebo se seknul termostat a potom se chytil.Raději bych vymněnil termostat(dost často se stává že po přehřátí potom zlobí,dolil vodu- odvdušnil(je tam taková čepička jak na ventilku a na chladiči nahoře takoví pastoví šroubek),skontroloval jestli se neobjevují v nádržce bublinky,zavřel nádobku a projel-ohřát chlad.kapalinu na provozní teplotu - skusil jestli nejsou hadice tvrdé a jestli se to nepřehřívá.Jinak takle víc nejde-potom diag.kde ti ukáže určité údaje o čidlech a přetlaku v chladícím okruhu.

08.04.2010 11:10 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341282
Rafmartin
Město: Zálesie, Auto: Citroen C3 HDiPočet příspěvků: 209

99 Poslat soukromou zprávu
Ja by som povedal: Skontroluj ci mas dost kvapaliny. Viecko moze byt mokre, aj ked je kvapaliny malo. Ako? Vysokou teplotou vznikne tlak a pretlakovy ventil na viecku ho upusti. a kedze ide von para, tak moze byt okolie viecka vlhke. Presne ako pise jruze. Dalej co sa tyka termostatu, ked sa ti prehrieva motor, je horuci aj chladic? ak nie, problem je v termostate.

10.04.2010 18:02 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2341440
divisl
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWDPočet příspěvků: 111

99 Poslat soukromou zprávu
No musim to zaklepat, ale od toho problemu uz to neudelalo. BTW jaka ma byt hladina vody o okruhu v te nadrzce nikde nevidim zadne rysky a hladina je pri vypnutem a studenem motoru na dne toho nalevaciho prostoru v te nadrzce.

29.06.2014 12:31 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2710662
Kaštan
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 241

99 Poslat soukromou zprávu
Včera večer my vyletělo čidlo (co měří množství kapaliny nádržce) a vyvřela mi kapalina. Po nouzovém dolití destilované vody asi 4,5litru, a nasazení čidla zpět. Jsem ujel asi dalších 15 km, kdy jsem začal opět vařit. Tento krát čidlo už drželo. Čím to může být? Musí se nějak odvzdušnit okruh, po nalití vody? Může to dělat i termostat?

29.06.2014 12:59 - Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení 2710663
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Kaštan napsal(a):
Včera večer my vyletělo čidlo (co měří množství kapaliny nádržce) a vyvřela mi kapalina. Po nouzovém dolití destilované vody asi 4,5litru, a nasazení čidla zpět. Jsem ujel asi dalších 15 km, kdy jsem začal opět vařit. Tento krát čidlo už drželo. Čím to může být? Musí se nějak odvzdušnit okruh, po nalití vody? Může to dělat i termostat?


Musí se odvzdušnit na komoře termostaku a na hadici topení. Jestli jsi to uvařil a nalil vodu do okruhu horkého motoru tak mᚠasi problém.A termostat to sice dělat může,ale to by jsi asi neujel těch 15Km.

1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator