| | |
07.04.2010 18:15 -
přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341218
|
|
divisl
|
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWD | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Dnes při ceste z práce po cca 15 minutách jízdy, hlásí auto "příli vysoká teplota motoru" rafika skoro v červeným. Po chvilce to spadlo do normální úrovně a cca po dvou minutách znovu. Dojel jsem domů na parkovistě vypnul motor otevřel kapotu vidím e okolo hrdla nádky na chladící kapalinu je to troku mokré. Zkouím topení a nic, fouká studený vzduch. Tak jsem promačkal hadice vedoucí do chladiče vrátím se do auta a hle topení topení topí i kdy nějak málo mě přijde (uvidím ráno). Jestli tyto auta jetě mají mechanický termostat na motoru mohlo by to být tím ? Auto jsem potom projel a vypadá to e to bude snad dobré. U nic nehlásí teplota v normálu.
Nemáte někdo podobnou zkuenost. Ventilátory na chladiči určitě jedou, při té vysoké teplotě byly dost slyet.
Dnes při ceste z práce po cca 15 minutách jízdy, hlásí auto "příli vysoká teplota motoru" rafika skoro v červeným. Po chvilce to spadlo do normální úrovně a cca po dvou minutách znovu. Dojel jsem domů na parkovistě vypnul motor otevřel kapotu vidím e okolo hrdla nádky na chladící kapalinu je to troku mokré. Zkouím topení a nic, fouká studený vzduch. Tak jsem promačkal hadice vedoucí do chladiče vrátím se do auta a hle topení topení topí i kdy nějak málo mě přijde (uvidím ráno). Jestli tyto auta jetě mají mechanický termostat na motoru mohlo by to být tím ? Auto jsem potom projel a vypadá to e to bude snad dobré. U nic nehlásí teplota v normálu.
Nemáte někdo podobnou zkuenost. Ventilátory na chladiči určitě jedou, při té vysoké teplotě byly dost slyet.
|
|
07.04.2010 18:20 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341219
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Nechci tě strait ale viděl bych to na těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava Hadice od cladiče byli tvrdé?
Nechci tě strait ale viděl bych to na těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava:nevim Hadice od cladiče byli tvrdé?
|
|
07.04.2010 18:23 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341220
|
|
divisl
|
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWD | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Hadice byly meke, ale to bych prikladal spise tomu, ze jsem otevrel tu nadrzku na vodu (ani nesykla). Praskla hlava nebo tesneni, to by protikala voda do oleje asi ze ? To bych poznal. Olej vypada OK.
Hadice byly meke, ale to bych prikladal spise tomu, ze jsem otevrel tu nadrzku na vodu (ani nesykla). Praskla hlava nebo tesneni, to by protikala voda do oleje asi ze ? To bych poznal. Olej vypada OK.
|
|
07.04.2010 18:31 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341221
|
|
Mamlas
|
|
|
Mohl by to byt termostat nebo se to nejak zavzdusnilo.
Spis uvidis az co to bude delat dal.
Mohl by to byt termostat nebo se to nejak zavzdusnilo.
Spis uvidis az co to bude delat dal.
|
|
07.04.2010 18:31 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341223
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Hmm,tak to snad nebude ono.Kdyby to bylo to těsnění asi by ti ta voda pěkně tlakovala a do nádrky by li bublinky.Jetě mě napadá vodní pumpa
Hmm,tak to snad nebude ono.Kdyby to bylo to těsnění asi by ti ta voda pěkně tlakovala a do nádrky by li bublinky.Jetě mě napadá vodní pumpa
|
|
07.04.2010 18:32 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341224
|
|
divisl
|
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWD | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Vodní pumpa me taky napadla, ale to by se asi prehrivalo porad, kdyby tam nebyl nuceny obeh vody, nebo se pletu ?
Vodní pumpa me taky napadla, ale to by se asi prehrivalo porad, kdyby tam nebyl nuceny obeh vody, nebo se pletu ?
|
|
07.04.2010 18:37 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341225
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Ten termostat bych asi zkusil jako první je to nejlevnějí,moná přes zimu nepotřeboval otevřít naplno a tak trochu zatuhnul a ted kdy se oteplilo tak neotevře naplno nebo otevře pozdě
Ten termostat bych asi zkusil jako první je to nejlevnějí,moná přes zimu nepotřeboval otevřít naplno a tak trochu zatuhnul a ted kdy se oteplilo tak neotevře naplno nebo otevře pozdě
|
|
07.04.2010 18:40 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341226
|
|
divisl
|
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWD | Počet příspěvků: 111 |
|
|
No pockam co to bude delat zítra a pak se uvidi.
No pockam co to bude delat zítra a pak se uvidi.
|
|
07.04.2010 18:45 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341228
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Ale psal si e ti to netopilo a bylo to ohřátý to zas ten termostat by asi nezpůsobil.Koukni jestli ti nejdou bubliny do nádobky a ne jí otevře po jízdě zkus prohmatat ty hadice
Ale psal si e ti to netopilo a bylo to ohřátý to zas ten termostat by asi nezpůsobil.Koukni jestli ti nejdou bubliny do nádobky a ne jí otevře po jízdě zkus prohmatat ty hadice
|
|
07.04.2010 18:56 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341231
|
|
divisl
|
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWD | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Netopilo no, ale zaclo asi po te co jsem promackal ty hadice.
Netopilo no, ale zaclo asi po te co jsem promackal ty hadice.
|
|
07.04.2010 19:02 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341234
|
|
jumep
|
|
|
mas tam plyn?
mas tam plyn?
|
|
07.04.2010 19:04 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341235
|
|
divisl
|
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWD | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Kde v aute ? Jako pohon ? Ne, na plyn je sporak ne auto
Kde v aute ? Jako pohon ? Ne, na plyn je sporak ne auto :-)
|
|
07.04.2010 19:09 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341237
|
|
jumep
|
|
|
V C3 2 som v diagnostike nieco o termostate videl v diagnostike, tu tazko povedat, pripadne skoc za niekym pozret, mozno tam nieco na tu temu bude ..
je tam nejaky elektronicky zazrak ako termostat - vid priloha a su toho 2 druhy
1 - otvara pri 105 stupnoch
2 - otvara pri 89 stupnoch
a este oba maju poddruh - MIERNE PODNEBIE, alebo HORÚCA KRAJINA
edit:
este pozeram - to co je oznacene ako 2 je myslim plastova capica, ak bude prasknuta moze tade tiect voda alebo sa to zavzdusnovat, skontroluj aj to
a tento termostat sa prejavi aj zapisom poruchy v diag.
V C3 2 som v diagnostike nieco o termostate videl v diagnostike, tu tazko povedat, pripadne skoc za niekym pozret, mozno tam nieco na tu temu bude ..
je tam nejaky elektronicky zazrak ako termostat - vid priloha a su toho 2 druhy
1 - otvara pri 105 stupnoch
2 - otvara pri 89 stupnoch
a este oba maju poddruh - MIERNE PODNEBIE, alebo HORÚCA KRAJINA
edit:
este pozeram - to co je oznacene ako 2 je myslim plastova capica, ak bude prasknuta moze tade tiect voda alebo sa to zavzdusnovat, skontroluj aj to
a tento termostat sa prejavi aj zapisom poruchy v diag.
Přílohy: 2360m83a.jpg ( 78879b ) - |
|
07.04.2010 19:21 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341242
|
|
divisl
|
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWD | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Ten termostat vypada klasicky, jen je tam asi to teplotni cidlo. Dik za info.
Ten termostat vypada klasicky, jen je tam asi to teplotni cidlo. Dik za info.
|
|
07.04.2010 21:21 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341250
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
To vypadá na nedostatek vody a vzduchové bubliny v okruhu, pak takhle pumpuje teplota - take buď to těsnění (asi bys ale měl tvrdé hadice a zpěněnou chl. kapalinu, olej tam být nemusí), nebo netěsnící víčko (víc jsi to ohřál někde do kopce a kapalina přes víčko vybublala, protoe okruh nedrel tlak), nebo ti někde kape voda a u jí je málo (pumpa, termostat... ale to bys neměl kapalinu kolem víčka)
Moc dobře znám podobné stavy z Xantie
Funguje ti čidlo hladiny chl. kapaliny?
To vypadá na nedostatek vody a vzduchové bubliny v okruhu, pak takhle pumpuje teplota - take buď to těsnění (asi bys ale měl tvrdé hadice a zpěněnou chl. kapalinu, olej tam být nemusí), nebo netěsnící víčko (víc jsi to ohřál někde do kopce a kapalina přes víčko vybublala, protoe okruh nedrel tlak), nebo ti někde kape voda a u jí je málo (pumpa, termostat... ale to bys neměl kapalinu kolem víčka)
Moc dobře znám podobné stavy z Xantie :-)
Funguje ti čidlo hladiny chl. kapaliny?
|
|
08.04.2010 09:19 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341272
|
|
jruze
|
|
|
Kdy to přehřeje tak se to natlakuje a i málo vody (pára) bude unikat přes tlakové víčko- proto tam je.Větráky jsou dostatečně předymenzované aby zvládli zátě v kopci i při daleko větích teplotách,ale mohl mít v okruhu málo vody,nebo se seknul termostat a potom se chytil.Raději bych vymněnil termostat(dost často se stává e po přehřátí potom zlobí,dolil vodu- odvdunil(je tam taková čepička jak na ventilku a na chladiči nahoře takoví pastoví roubek),skontroloval jestli se neobjevují v nádrce bublinky,zavřel nádobku a projel-ohřát chlad.kapalinu na provozní teplotu - skusil jestli nejsou hadice tvrdé a jestli se to nepřehřívá.Jinak takle víc nejde-potom diag.kde ti ukáe určité údaje o čidlech a přetlaku v chladícím okruhu.
Kdy to přehřeje tak se to natlakuje a i málo vody (pára) bude unikat přes tlakové víčko- proto tam je.Větráky jsou dostatečně předymenzované aby zvládli zátě v kopci i při daleko větích teplotách,ale mohl mít v okruhu málo vody,nebo se seknul termostat a potom se chytil.Raději bych vymněnil termostat(dost často se stává e po přehřátí potom zlobí,dolil vodu- odvdunil(je tam taková čepička jak na ventilku a na chladiči nahoře takoví pastoví roubek),skontroloval jestli se neobjevují v nádrce bublinky,zavřel nádobku a projel-ohřát chlad.kapalinu na provozní teplotu - skusil jestli nejsou hadice tvrdé a jestli se to nepřehřívá.Jinak takle víc nejde-potom diag.kde ti ukáe určité údaje o čidlech a přetlaku v chladícím okruhu.;-)
|
|
08.04.2010 11:10 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341282
|
|
Rafmartin
|
Město: Zálesie, Auto: Citroen C3 HDi | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Ja by som povedal: Skontroluj ci mas dost kvapaliny. Viecko moze byt mokre, aj ked je kvapaliny malo. Ako? Vysokou teplotou vznikne tlak a pretlakovy ventil na viecku ho upusti. a kedze ide von para, tak moze byt okolie viecka vlhke. Presne ako pise jruze. Dalej co sa tyka termostatu, ked sa ti prehrieva motor, je horuci aj chladic? ak nie, problem je v termostate.
Ja by som povedal: Skontroluj ci mas dost kvapaliny. Viecko moze byt mokre, aj ked je kvapaliny malo. Ako? Vysokou teplotou vznikne tlak a pretlakovy ventil na viecku ho upusti. a kedze ide von para, tak moze byt okolie viecka vlhke. Presne ako pise jruze. Dalej co sa tyka termostatu, ked sa ti prehrieva motor, je horuci aj chladic? ak nie, problem je v termostate.
|
|
10.04.2010 18:02 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2341440
|
|
divisl
|
Město: Brno, Auto: Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI AWD | Počet příspěvků: 111 |
|
|
No musim to zaklepat, ale od toho problemu uz to neudelalo. BTW jaka ma byt hladina vody o okruhu v te nadrzce nikde nevidim zadne rysky a hladina je pri vypnutem a studenem motoru na dne toho nalevaciho prostoru v te nadrzce.
No musim to zaklepat, ale od toho problemu uz to neudelalo. BTW jaka ma byt hladina vody o okruhu v te nadrzce nikde nevidim zadne rysky a hladina je pri vypnutem a studenem motoru na dne toho nalevaciho prostoru v te nadrzce.
|
|
29.06.2014 12:31 -
Re: přehřátí chladící kapaliny a nefunkční topení
|
2710662
|
|
Katan
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 241 |
|
|
Včera večer my vyletělo čidlo (co měří mnoství kapaliny nádrce) a vyvřela mi kapalina. Po nouzovém dolití destilované vody asi 4,5litru, a nasazení čidla zpět. Jsem ujel asi dalích 15 km, kdy jsem začal opět vařit. Tento krát čidlo u drelo. Čím to můe být? Musí se nějak odvzdunit okruh, po nalití vody? Můe to dělat i termostat?
Včera večer my vyletělo čidlo (co měří mnoství kapaliny nádrce) a vyvřela mi kapalina. Po nouzovém dolití destilované vody asi 4,5litru, a nasazení čidla zpět. Jsem ujel asi dalích 15 km, kdy jsem začal opět vařit. Tento krát čidlo u drelo. Čím to můe být? Musí se nějak odvzdunit okruh, po nalití vody? Můe to dělat i termostat?
|
|
| |
|
|